Intruder topic (deeltje II)

Ik heb de onderdeel nummers even opgezocht van onze Intruder 800. De binnenpoten hebben hetzelfde onderdeelnummer als de poten van de 600 en de 750.
De carburateurs zijn anders, de 700/750 heeft 34mm carburateurs, de 800 heeft 36mm.

Heb je emotionele binding met deze motor? Wij hebben er 1 die ook niet perfect is, maar van het zomer wel gewoon gereden heeft. Die motor wordt eigenlijk nooit meer gereden en mag er zo langzaam aan wel eens uit.
 
Ik heb de onderdeel nummers even opgezocht van onze Intruder 800. De binnenpoten hebben hetzelfde onderdeelnummer als de poten van de 600 en de 750.
De carburateurs zijn anders, de 700/750 heeft 34mm carburateurs, de 800 heeft 36mm.

Heb je emotionele binding met deze motor? Wij hebben er 1 die ook niet perfect is, maar van het zomer wel gewoon gereden heeft. Die motor wordt eigenlijk nooit meer gereden en mag er zo langzaam aan wel eens uit.
bedankt en nee er is geen emotionele binding met deze vs, sterker nog, nu hij uit elkaar ligt twijfel ik of het wel een goede basis is, want echt alles is in verregaande staat van ontbinding.
 
Sinterklaas is langs geweest *D

Highway steppies voor de 1400. En voor een schappelijk prijsje een set carbs op de kop weten te tikken.

Ik had van de zomer (paar berichten terug) probleem dat de vlotter ophanging van de achterste carb was afgebroken, wat de garage weer gelijmd heeft. Heb deze set gekocht, aangezien het natuurlijk maar de vraag is hoe lang dat goed blijft gaan met die reparatie (volgens de monteur zag het er ook uit alsof het al eens eerder verlijmd was).
Wat zouden jullie doen, preventief carb vervangen? Of op de plank laten liggen tot hij weer kuren begint te vertonen? Hij is nu namelijk wel perfect afgesteld, en dat moet dan natuurlijk weer opnieuw als ik hem nu ga vervangen...
Ik ga sowieso eens beginnen met ze te reinigen. Nooit gedaan, dus dat wordt een leuk leer projectje.

IMG_20231204_121912_982.jpg
 
Zolang het goed werkt zou ik er gewoon van afblijven,de andere set klaarmaken en klaarleggen voor het geval, kan je je beter voorbereiden voor de klus, niet alleen het sleutelwerk maar mss ook al wat spullen bij elkaar rapen die dan gelijk meegenomen kunnen worden
 
Even een intruder vraagje: zijn de achterwielen van een vs700 gelijk aan de vs800? Ik zoek een net achterwiel, maar de netste die ik kan vinden is van een 700, geen idee of die gelijk zijn aan mijn 800, zo op het oog/foto wel, maar dat zegt niet alles he?
 
Vraagje... Is dit de juiste forum locatie als je een Suzuki Boulevard hebt? Is toch de spirituele opvolger van de Intruder?

AP1GczMSTMyN2L10lQzQHVDWufQ8cpxcJF6ZkuwxSwvYviItRD84PtPf0jwyi2u_ANKfIwgi0CLYJfR9ik5iUgQqRgm8os231WNsVyqWOtrsdrHbGDbamg4nrZvpfoe6Mmkdyj5Vv-E10_VcfPIquqVJjrVE5w=w1631-h1223-s-no
 
Hey mensen,

Ik heb pas een verbouwde Intruder VL 1500 uit 1999 gekocht met onder andere een breed achterwiel en ik vroeg mij af welke bandenspanning ik hier moet gebruiken.
Er ligt een Metzeler ME 888 Marathon Ultra 240/50 R16 84V onder.
Moet ik nou nog steeds de door de fabrikant voorgeschreven bandenspanning van 2,5 Bar (achter solo) aanhouden of zou het hier anders moeten ?
Iemand hier ervaring mee ?

 

Bijlagen

  • 1000006294.jpg
    1000006294.jpg
    436 KB · Weergaven: 0
Vraagje... Is dit de juiste forum locatie als je een Suzuki Boulevard hebt? Is toch de spirituele opvolger van de Intruder?

AP1GczMSTMyN2L10lQzQHVDWufQ8cpxcJF6ZkuwxSwvYviItRD84PtPf0jwyi2u_ANKfIwgi0CLYJfR9ik5iUgQqRgm8os231WNsVyqWOtrsdrHbGDbamg4nrZvpfoe6Mmkdyj5Vv-E10_VcfPIquqVJjrVE5w=w1631-h1223-s-no
Yep, de boulevard is in feite een rebranding van de intruder line-up. Van wikipedia:
For the 2005 model year Suzuki decided to re-launch all their cruisers with the “Boulevard” name in an effort to make the name less off-putting to conservative American cruiser buyers. The slender, sporty VS Intruder 800 and VS1400 Intruder became the “Boulevard S50” and “Boulevard S83” respectively, their cubic centimeter names being replaced with the engine displacement in cubic inches.
In europa hebben ze de intruder naam nog wat langer aangehouden geloof ik. Hier zijn de VS#### modellen volgens mij altijd intruders gebleven, en pas de daarop volgende generaties zijn boulevards geworden (en volgens mij dat ook niet helemaal consequent).

Ziet er netjes uit! :]
 
Laatst bewerkt:
Hier in europa heet de VL serie ook gewoon Intruder, in the USA heten ze idd Boulevard.
 
Hey allen,

Ik heb een tijdje terug een set carbs voor mijn 1400 op de kop getikt. Nu was ik er even wat beter naar aan het kijken, en het valt me ineens op dat hier een andere choke hendel op zit - namelijk een zoals ik die ook op mijn vs800 had, en niet de draaiknop die ik op mijn 1400 heb.

Is hier een set vs800 carbs als vs1400 carbs aan mij verkocht, of zijn er ook 1400's geweest met zo'n choke? Heb al een beetje rond geneuzeld op google images, en er lijken nog wel wat meer kleine verschillen te zijn.... dus ik vrees het ergste, maar iemand hier met verstand van zaken die uitsluitsel kan geven?

PXL_20240427_121919032.jpg
PXL_20240427_121944379.jpg
PXL_20240427_121955847.jpg
 
Als ik het goed zie zit er op je voorste carb een canister aansluiting, de 1400 heeft dat nooit gehad.

2000635-06a5f7e896f9e0f31bcdad3fd92daf55.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nogal gecharmeerd van een intruder m 1800. Ik zou niet weten waar ik zo iets kan test rijden maar heeft wellicht iemand hier ervaring er mee? Is het wat? Ik rijdt nu een Vulcan en die ga ik ook houden want die is ideaal voor woon werk-stad verkeer etc. Of ik ruil hem in voor een Deauville. Alle input wordt gewaardeerd...
 
Weet iemand hier toevallig nog een goed alternatief voor het slotje dat bij het gereedschapset vakje zit op de volusia/c800? Wil deze bij voorkeur vervangen door iets zonder sleutel, en anders met een losse aparte sleutel ipv de motor eigen sleutel.

Nieuw OEM slot is zo'n 100€ dus dat is geen optie. Moet toch een goedkoper alternatief zijn lijkt me.
 
Weet iemand hier toevallig nog een goed alternatief voor het slotje dat bij het gereedschapset vakje zit op de volusia/c800? Wil deze bij voorkeur vervangen door iets zonder sleutel, en anders met een losse aparte sleutel ipv de motor eigen sleutel.

Nieuw OEM slot is zo'n 100€ dus dat is geen optie. Moet toch een goedkoper alternatief zijn lijkt me.
Als die net zo in elkaar zit als bij mijn 1400, dan krijg je hem met een beetje rammelen en wrikken ook zonder sleutel wel los ;) Ik heb geen sleutel meer voor dat vakje, maar gebruik het zonder enig probleem bij elke rit om mijn remslot op te bergen. Dat slot op het vakje is meer voor de sier :P
 
Kastslot zoals op die metalen kleedruimtes?
 
Kastslot zoals op die metalen kleedruimtes?
Ja klopt, zo'n soort ding is het wel. Alleen lukt het mij nog niet de juiste maten ervan te vinden. Wellicht ook ivm naamgeving. Volgens mij een cam lock, locker lock. Maar relatief brede kop op een kort draadstuk.
 
Als die net zo in elkaar zit als bij mijn 1400, dan krijg je hem met een beetje rammelen en wrikken ook zonder sleutel wel los ;) Ik heb geen sleutel meer voor dat vakje, maar gebruik het zonder enig probleem bij elke rit om mijn remslot op te bergen. Dat slot op het vakje is meer voor de sier :P
Niet de meest solide constructie inderdaad, verbaasd me niet dat er genoeg speling op zit om los te krijgen als het "vast" zit :X
 
Heeft een van jullie toevallig een alternatief voor de originele temperatuur schakelaar van de radiator ventilator voor de 750 intruder. De originele is meer dan 100€ namelijk. ☹️
 
Nee. De maar de meeste kosten maar 20€. Zoek liever een vervanger. En ik ben natuurlijk niet de eerste die dat verzinkt.
 
Ik ben nogal gecharmeerd van een intruder m 1800. Ik zou niet weten waar ik zo iets kan test rijden maar heeft wellicht iemand hier ervaring er mee? Is het wat? Ik rijdt nu een Vulcan en die ga ik ook houden want die is ideaal voor woon werk-stad verkeer etc. Of ik ruil hem in voor een Deauville. Alle input wordt gewaardeerd...
Beetje late reactie, maar zag vandaag pas dit topic.

Ik rij al sinds 2010 een m1800r.
Het is een geweldige motor.
Voor een cruiser ook veel power. 125 pk en 148 Nm.

De motor is goed te handelen in bochtenwerk, maar is natuurlijk geen buikschuiver.

Weet niet of motorhuis bakker in nieuw Weerdinge er nog heeft staan, maar hij heeft ze wel regelmatig gehad.
 
Laatst bewerkt:
Dag allen,

Ik hoop dat ik de vraag op de juiste plek plaats, anders het verzoek aan de Mod's om hem te verplaatsen...

Mijn vriendin heeft onlangs een Intruder VS 700 uit 86 aangeschaft. Los van wat herstelwerkzaamheden aan het chroom en poetsen, heeft de motor een goede staat van onderhoud.
Nu komen we tot de conclusie dat er geen 'dagteller' op het klokje zit. Geen ramp, maar is iets dergelijks makkelijk op te lossen met een andere unit? Het is allemaal analoog, dus ik zou zeggen van wel, maar wellicht dat kenners er even een beeld van kunnen schetsen.
En indien mogelijk, welke tellerunits hiervoor geschikt zijn. Ik ben zelf fan van OEM, dus kijk niet snel naar aftermarket.

Alvast dank.
 
Ik heb zelf geen Intruder, maar wel een collega die er 1 nieuw heeft gekocht in 1986, bij Safe in Rotterdam. Die collega rijd er niet meer mee eigenlijk, en wil hem dus verkopen, via mij.
De betreffende motor is in zeer mooie staat, en staat al sinds ie nieuw is altijd binnen gestalt. De kilometerstand is verbazingwekkend laag, maar is wel de originele stand. 27.957 slechts... Zie hier de foto's die ik van hem opgestuurt kreeg.
Suzuki Intruder 750 1.jpg

Suzuki Intruder 750 2.jpg

Suzuki Intruder 750 3.jpg

Suzuki Intruder 750 4.jpg

Heeft iemand hier interesse in deze zeer nette Intruder, neem even contact met me op, dan breng ik je in contact met de collega van me, hij zit zelf niet op MF.
(de motor staat trouwens in s'Gravendeel, voor degenen die er interesse in hebben misschien wel goed om te weten)
 
Intruder 800 op zoek naar een nieuw baasje.
Foto's bij daglicht en advertentie volgen.

76b5df22-ed29-4164-8411-4ffb12017af3.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20240728-WA0006.jpg
    IMG-20240728-WA0006.jpg
    673 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan