Iemand ervaring met Schubert JET-helm?

Wat draag jij voor helm, en wat zeg je van een Jet helm als

  • Heb er 1, en ben zou er zo weer voor gaan.

    Stemmen: 6 31,6%
  • Goeie tip, dit zou m'n volgende weleens kunnen worden!

    Stemmen: 3 15,8%
  • Heb'n intergraal, en dat zal altijd wel zo blijven.

    Stemmen: 4 21,1%
  • Heb'n intergraal, maar dit is idd best geinig.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Heb'n systeem-helm, daarmee kan je tenminste alle kante

    Stemmen: 4 21,1%
  • Koop gewoon 2 helmen (maar TS kan dat/wil niet betalen!)

    Stemmen: 1 5,3%
  • Ik moest mijn mening over Jet-helmen staat hier (gelukkig) n

    Stemmen: 1 5,3%

  • Totaal aantal stemmers
    19

GeSchift

MF veteraan
22 aug 2006
2.291
119
Langedijk
Ben een beetje aan't rond kijken voor een nieuwe helm, aangezien mijne ('n Nolan X-lite) na 5 jaar toch wel wat "ruim" word zeg maar. Nou ging mijn voorkeur uit naar een systeem-helm, maar in de winkel kwam ik die Jet-helm tegen en dat zag er toch ook wel fijn uit :Y .
Even voor de duidelijkheid; das een Jet-helm met een (verwijderbaar) soort van stang voor je kin langs, ter vervanging van het kinstuk bij een intergraal of systeem-helm.
De helm schijnt even sterk en veilig te zijn als een intergraal of (gesloten) systeem-helm.

Nou zou ik graag ERVARINGEN willen horen van mensen met zo'n ding.
Hoe is't bv met mist, word't aan de binnenkant dan ook nattig ofzo?
Hoe is't bv met regen, krijg ik dan'n natte knar (heb een hoge ruit op m'n motor hoor)?
Hoe is't bv met lage temperaturen, komen er pegels aan m'n neus te bengelen?

Dan nog maar ff een polletje erbij, dan word dit topic misschien ook nog wel geinig voor degene die deze topic WEL lezen, maar GEEN ervaringen hierover hebben.

Hier nog ff's een link; SCHUBERTH Helme für Motorrad, Car Racing, Arbeitsschutz, Feuerwehr, Behörden & Militär
Kijk dan bij Motorrad, en vervolgens bij J1.

Alvast bedankt mensen,
succes he :W !
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook een Nolan systeemhelm, maar vind die jethelm van Schuberth ook wel heel mooi.
Ik denk dat je in de winter een hoop kou kunt voorkomen door een windstopper of iets dergelijks te dragen.

Ben wel benieuwd of iemand hem al heeft geprobeert *D
 
Ben net nog ff's wezen passen, en kan niet anders zeggen als dat't heeeel aangenaam zat.
De systeem helm ook geprobeerd, en begrijp nou helemaal waarom't de stilste is.
Dat ding sluit echt H.E.L.E.M.A.A.L alles af aan de onderkant van de helm.
Maar ik denk dat ik toch voor de Jet zou gaan.
Wanneer m'n nieuwe motor jack (Macna Evelution) binnen is, ga ik meteen een proefrondje rijden met zowel de systeem als de jet-helm.
Zal hier nog wel laten horen wat't geworden is natuurlijk ...
 
Hier nog ff's een foto ter verduidelijking;

full
 
Hoi,

Ik heb sinds een jaar zo'n jet helm. Perfect. De gps Truus kon ik met 80 km per uur niet meer verstaan met mijn vorige helm. Nu, met 120 km per uur moest ik het volume zachter zetten. Het scheelt enorm.

Ik heb nu ook de neiging om 120 km per uur te gaan i.p.v.. de zuinige 100 cruise snelheid.

See ya,
Ton
BTW, zorg dat je hem past mèt de beugel, die trekt de wanden iets aan.
 
Hoi,

Ik heb sinds een jaar zo'n jet helm. Perfect. De gps Truus kon ik met 80 km per uur niet meer verstaan met mijn vorige helm. Nu, met 120 km per uur moest ik het volume zachter zetten. Het scheelt enorm.

Ik heb nu ook de neiging om 120 km per uur te gaan i.p.v.. de zuinige 100 cruise snelheid.

See ya,
Ton
BTW, zorg dat je hem past mèt de beugel, die trekt de wanden iets aan.
Dank u voor het advies!
Ik heb de speakers in mijn Nolan systeemhelm ingebouwd en de geluidskwaliteit is uitstekend van de navigatie miep. Ik heb altijd mijn oordoppen in, en zelfs met die in hoor ik haar nog prima.
Nou lijkt het mij wel heel erg plezierig dat je met de jethelm een heel groot vizier hebt, dus een stukje minder 'opgesloten' zit.
 
Hoi,

Ik heb sinds een jaar zo'n jet helm. Perfect. De gps Truus kon ik met 80 km per uur niet meer verstaan met mijn vorige helm. Nu, met 120 km per uur moest ik het volume zachter zetten. Het scheelt enorm.

Ik heb nu ook de neiging om 120 km per uur te gaan i.p.v.. de zuinige 100 cruise snelheid.

See ya,
Ton
BTW, zorg dat je hem past mèt de beugel, die trekt de wanden iets aan.

Kijk, dat zijn nog's berichten >> dank U, dank U!

Ik ga vanmiddag proefrijden met zowel de systeem als de jet helm, en ben er stiekem al een beetje over uit dat't de jet gaat worden ;) . Heb nu nog een intergraal helm, en zolang'ie in ieder geval niet meer herrie maakt dan die van mij (niet dat mijn huidige helm nou zoveel herrie maakt ... denk ik), dan zal het'm wel worden denk.

Maar Ton, hoe zit't nou met bv regen? Word dan je nek helemaal nat? Normaal is het kinstuk van een (intergraal)helm natuurlijk een stuk omvangrijker, en daarom lijkt't mij dat je met deze jet dan ook meer last zult hebben.

En op die paar dagen per jaar dat't lekker vriest? Ik rijd namelijk altijd, ongeacht't weer. (Niet als er sneeuw ligt hoor, maar zolang als ik't niet zie ga ik gewoon de deur uit _O- ).
 
Haha,

ik heb een cruiser en rij niet vrijwillig door de regen. Je nek zal niet snel nat worden, je rijsnelheid voorkomt dat. Ik heb altijd jet helmen gehad en ook menig regenbuitje . . . goede regenkleding!

's Winters rij ik met mijn leren jas, de keel is niet echt lekker afgesloten zoals bij een leren overall. Een fleece das en een nekdoek, zo'n rond ding, die trek ik voor mijn mond. Met -9 van Rijswijk naar Capelle aad IJssel was . . . koud aan de vingers en tenen. Voor de rest geen punt.

Deze jet helm heeft een langer vizier dan mijn vorige. ik zal geen regendruppels als naalden in mijn kin voelen!

Succes,
Ton
 
Heb 'm gepast; ben er nog niet uit; hij is zo duur!!!
Maar is mijn absolute favoriet en nu ik dit lees.... geef ik het er toch misschien aan uit..?
 
Heb 'm gepast; ben er nog niet uit; hij is zo duur!!!
Maar is mijn absolute favoriet en nu ik dit lees.... geef ik het er toch misschien aan uit..?
Moeilijke he? Ik zag zelf vandaag de Airoh TR1, wat dan weer een beetje een tussenidee zou zijn, jethelm in de zomer en het kinstuk los meenemen voor in de regen of de kou.
Zucht, er is ook zoveel keuze!
 
Helaas vandaag geen proefritje kunnen maken ivm de regen.
Ze hebben uiteraard (logisch) liever niet dat je met een (demo)helm door de regen heen gaat cruisen/denderen.
Maar als't morgen droog is, dan ga ik meteen heen natuurlijk!
 
Ik heb hem ook bij Termaat gehaald, uitstekende service en een schappelijke prijs. De mat-zwarte is iets goedkoper dan de glanzend zwarte en zilvere. Ik heb er iets van 399 voor de zilvere betaald als ik het me goed herinner. Inderdaad passen met de beugel, want hij wordt bij mij wel iets meer dan een beetje strakker. En na een half jaar gebruik zitten de wangstukken nog steeds zo strak als in het begin. De beugel is net wat minder handig dan een systeemhelm maar na een tijdje krijg je er vanzelf handigheid in om hem soepel erop en eraf te halen. In de regen blijf ik helemaal droog als je je hoofd een klein stukje naar beneden doet, het vizier is dan net lang genoeg om de regen niet bij je keel naar binnen te laten lopen. Een nadeel is wel de ventilatie. Die werkt goed, je voelt echt de wind bij je hoofd naar binnen komen... maar alleen als het vizier dicht is. En als het warm is dan hem ik hem dus altijd open en dan ventileert hij dus niet meer. Een ander punt wat me wel echt goed bevalt is het uitermate goede zicht rondom. Door het grote vizier kan je vanuit je ooghoeken veel zien, je hoeft dus niet je hoofd te draaien als je (een beetje) naast je wil kijken. Ik ben er al met al erg tevreden over en kan hem zeker aanraden.
 
Laatst bewerkt:
Net terug van de 2 proefritjes, en ...

DE JET IS BESTELD HOOR *O* !

Inderdaad een geweldig zicht rondom, comfortabel, en maakt zo'n beetje evenveel(?) herrie als mijn huidige intergraal. Alleen moest ik toch maar'n maatje kleiner hebben, en die moest dus besteld worden. Het word een zilvere, past beter bij m'n outfit. Zal dinsdag binnen zijn, kan haast niet wachten.
Wel vond ik de zonnebril wat hoog vallen ... zat precies in't zicht, ik zag zo gezegd echt "zwart wit." Maar't kan natuurlijk zo zijn dat ik mijn hooft wat meer achterover hou dan de gemiddelde rijder ofzo :? .
Is vast wennen, en anders neem ik voortaan maar een zonnebril mee in m'n dashboard kastje. Das met een Jet helm natuurlijk zo ff's op of af gezet _O-
Maar goed, ben d'r nu al heeeel blijd mee!
En ben ook benieuwd hoe't me zal bevallen met bv de regen.

Ik zal nog na dinsdag natuurlijk nog wel van me laten horen,
maar bij deze alvast bedankt voor de tips & ervaringen & reacties :W !
 
Heb de j1 matzwart een maand of 2. Heb geen last van een te hoog zittende zonnebril.

Misschien dat je hem niet helemaal naar beneden geklikt hebt (gaat in begin nogal stroef.) Ook naar boven gaat die soms niet helemaal (vooral als je zonder kinbeugel rijdt zoals ik ,want vind hem met beugelbdan idd strak zitten ).


De ventilatie vind ik perfekt, en zeker als je de airco boven op de helm opend. Moet je wel weer het vizier sluiten anders werkt het niet goed.

Het rondom zicht is perfekt .


Had hem voor 358 bij louis duitsland (aktie)
 
Moeilijke he? Ik zag zelf vandaag de Airoh TR1, wat dan weer een beetje een tussenidee zou zijn, jethelm in de zomer en het kinstuk los meenemen voor in de regen of de kou.
Zucht, er is ook zoveel keuze!
Die Airoh heb ik ook op gehad, maar had van de hele helm het idee dat de kwalitiet minder was, beugel niet echt stevig ook. Volgens mijn instructeur is het een "hoge" helm; laat een deel van je nek onbedekt. En het kinstuk haal je er denk ik uiteindelijk toch niet af, teveel geklooi; bovendien minder veilig.
Die Shubert is met kinstuk veilig en geeft een vrij gevoel.
 
Net terug van de 2 proefritjes, en ...

DE JET IS BESTELD HOOR *O* !
Ik zal nog na dinsdag natuurlijk nog wel van me laten horen,
maar bij deze alvast bedankt voor de tips & ervaringen & reacties :W !~[/i]
Ben d'r ondertussen mee naar de TT geweest; enkele reis = 1 + 3/4 uur.
Geweldig, wat een zicht! Je ziet en ruikt echt ALLES, al is dat met bv werkzaamheden natuurlijk niet altijd even lekker B| . Heb ook regen gehad, zo'n beetje de hele afsluitdijk lang, en een beste hoop ook :( ! En toen bleek dat er toch wel wat regen omhoog kwam achter m'n vizier ... opzich niet hinderlijk, maar in combinatie net de wind ter plekke bij zo'n 140/150't uur best wel fris te noemen (bij je kin alleen hoor).
Ook kreeg ik na +/- 100km wat last van bepaalde spieren achterin m'n nek, nooit last van gehad met m'n vorige (intergraal helm Nolan X-lite). Maar ik neem aan dat vanwege andere aerodynamica, er druk komt op andere spieren dan gewend. Zal wel ff wennen zijn :? .
Op de terug reis hebben we mooi mak an gereden met zo'n 100't uur, maar ook toen was't na zo'n 100km raak. De herrie vond ik niet onder doen voor m'n intergraal, dus daar ben ik zeer tevreden over.
De zonnebril trouwens ook, lachen joh _O- >>> omhoog, omlaag, omhoog, omlaag hahaha!
Nee hoor, geintje. Moet de boel natuurlijk niet meteen slopen.

Bedankt mensen, voor alle info/ervaringen :W !
 
Ben benieuwd hoe je er over een maand ofzo over denkt...
Of je nek dan gewend is enzo...
Maar in ieder geval gefeliciteerd met je aankoop *O*
 
wat fijn, zo'n mooie opmaak op een forum. verder kan ik zeggen dat veel mensen de j1 een fijne helm vinden, zelf geen ervaring
 
En dit is de belangrijkste reden dat ik voor de J1 i.p.v. een 'gewone' jet helm heb gekozen:

full


"The diagrams above show the impact areas on crash-involved motorcycle helmets. (Source: Dietmar Otte, Hannover Medical University, Dept. of Traffic Accident Research, Germany.) Note that 35% of all crashes showed major impact on the chin-bar area. This means that if you ride with an open-face helmet, you are accepting only 65% of the protection that could be available to your head." (source)
 
Je hebt helemaal gelijk, precies mijn gedachte.

Maaaar ...
Nou had ik me laten vertellen dat de J1 "eigenlijk" kwa veiligheid niet onderdeed voor een intregraal helm, voor wat betreft het kin gedeelte dan he. Echter valt er in het instructie boekje te lezen, dat de beugel voor de kin niet als vervanger kan worden gezien voor het kin gedeelte van een intergraal helm.
Kan wel zeggen dat dat "niet door de beugel kan" _O- , maar ei'lijk viel dat natuurlijk wel te raden. Feit is natuurlijk wel, dat deze helm vele malen veiliger is dan een echte Jet/open helm :Y . Graag zou ik zo'n diagram als in de reactie van FIETSBEL weleens willen bekijken, met dan een intergraal & de Schuberth J1.
Als een open helm idd 61%(!!!) minder veel beschermd, dan ben ik toch echt wel benieuwd naar de resultaten die de J1 neerzet ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan