Iemand ervaring met een FMF Gnarly voor op straat? (tweetakt)

GsxrEd

Die hard MF'er
25 apr 2017
400
64
Schijndel
Ik heb een Husqvarna 250 en ben bezig dit ding om te bouwen voor straatgebruik.

Nu heb ik al een hoop blingbling en eigenlijk ziet de huidige uitlaat er niet zo mooi meer uit (HGS).
Daarom lijkt een Gnarly mij wel een mooie vervanger...

Dat pijpje schijnt iets meer koppel te geven (mag je daar wel over spreken bij een tweetakt?!? :X)maar is dat ook zo?
En lever ik dan straks niet teveel op top in?

Dus iemand ervaring met zo'n pijpje?
 
Mijn ervaring voldoet niet helemaal aan hetgeen je vraagt, maar toch wou ik ff reageren (mede omdat ik je gave flattracker project volg!! :t:t).
Ik heb ervaring met deze bocht bij offroad ritten. Wat betreft uiterlijk is het zeker een mooi ding! Een bijkomend voordeel is dat hij van iets dikker metaal is gemaakt dan 'andere' bochten. De kans op deuken is daardoor wat kleiner.

Jouw vraag gaat vrij specifiek over koppel en vermogen. Wat mij betreft mag je overigens zeker spreken over koppel bij een tweetakt. Sterker nog; een 250cc twee takt levert meer koppel dan een 250cc viertakt. Het is maar waar je mee vergelijkt (en hopelijk verandert het onderwerp van dit topic niet naar die discussie).

Ik vond zelf het inleveren op top heel erg mee vallen. Ik vond het in ieder geval zeker niet storend en was er ook zeker niet minder snel/langzaam door. Maargoed, dat zegt misschien meer iets over mijn niveau dan over de bocht. Jeffrey Herlings zou vast een verschil voelen en zou het misschien terug zien in zijn rondetijden... Een logische vraag aan jou zou dan zijn waar je je eigen niveau inschat. Daarnaast de vraag of je wedstrijden of dragraces gaat houden met de flattracker. Met andere woorden; hoe erg is het als hij 0,172 seconden langzamer is over 100m? Als ik naar jouw flattrack topic kijk dan zou ik lekker voor de looks gaan en er gewoon een super gaaf ding van maken! :}

Dit is trouwens wel een aardig topic voor meer achtergrond/ervaringen over deze bocht:

Los van de bocht zijn er uiteraard heel veel andere zaken waar je naar zou kunnen kijken in het geval dat vermogensafgifte super belangrijk voor je is. Maar ik schat zo in dat niemand je dat uit hoeft te leggen.

Keep up the good work!
 
Mijn ervaring voldoet niet helemaal aan hetgeen je vraagt, maar toch wou ik ff reageren (mede omdat ik je gave flattracker project volg!! :t:t).
Ik heb ervaring met deze bocht bij offroad ritten. Wat betreft uiterlijk is het zeker een mooi ding! Een bijkomend voordeel is dat hij van iets dikker metaal is gemaakt dan 'andere' bochten. De kans op deuken is daardoor wat kleiner.

Jouw vraag gaat vrij specifiek over koppel en vermogen. Wat mij betreft mag je overigens zeker spreken over koppel bij een tweetakt. Sterker nog; een 250cc twee takt levert meer koppel dan een 250cc viertakt. Het is maar waar je mee vergelijkt (en hopelijk verandert het onderwerp van dit topic niet naar die discussie).

Ik vond zelf het inleveren op top heel erg mee vallen. Ik vond het in ieder geval zeker niet storend en was er ook zeker niet minder snel/langzaam door. Maargoed, dat zegt misschien meer iets over mijn niveau dan over de bocht. Jeffrey Herlings zou vast een verschil voelen en zou het misschien terug zien in zijn rondetijden... Een logische vraag aan jou zou dan zijn waar je je eigen niveau inschat. Daarnaast de vraag of je wedstrijden of dragraces gaat houden met de flattracker. Met andere woorden; hoe erg is het als hij 0,172 seconden langzamer is over 100m? Als ik naar jouw flattrack topic kijk dan zou ik lekker voor de looks gaan en er gewoon een super gaaf ding van maken! :}

Dit is trouwens wel een aardig topic voor meer achtergrond/ervaringen over deze bocht:

Los van de bocht zijn er uiteraard heel veel andere zaken waar je naar zou kunnen kijken in het geval dat vermogensafgifte super belangrijk voor je is. Maar ik schat zo in dat niemand je dat uit hoeft te leggen.

Keep up the good work!
Dank je voor jouw uitgebreide antwoord maar zeker ook de complimenten! :)

Ik heb een Gnarly besteld, ik zie wel of ik het iets gaat vinden. Ikzelf zit regelmatig op top (dus 'on the pipe' zoals ze dat in het Engels zo mooi zeggen!) op de zandpaden maar feit is natuurlijk dat het beestje nu naar de straat verhuist en op de openbare weg continue on the pipe zitten lijkt mij een uitdaging ;)

Op straat lijkt mij iets meer vermogen onderin praktischer maar ik ga het straks ondervinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan