Acura-Scott
MF veteraan
- 14 nov 2006
- 14.717
- 0
Ben je niet vergeten te vermelden dat je beter direct even olie en filter kan vervangen? Ik mis ook nog de opmerking dat de juiste aanhaal momenten erg belangrijk zijn. Oh en dat je bij heel veel motoren op moet letten dat je de drukplaat niet zomaar op een willekeurige manier terug moet plaatsten mag je er ook wel bij zeggen. En dat je op de carter pasvlakken wat vloeibare pakking moet gebruiken? (verder wel een leuk verhaal en foto's)
[afbeelding]
Moet de laatste koppelingsplaat er niet anders in?
Bij mijn vroegere moto stond uitdrukkelijk vermeld in het werkplaatshandboek, dat de laatste koppelingsplaat 15° verdraaid moet zitten (zodat de tanden recht in de uitsparingen op de tenen van de korf vallen)
Ik schroef altijd eerst de boutjes uit het koppelingsdeksel en laat de koppelingskabel even zitten.
als dan alle bouten eruit zijn knijp ik in de koppeling en dan floept het deksel er zo af. Hoe je niet te gaan liggen frotten met een schroevendraaier en beschadig je ook niks
zo staat dat ook op de eerste foto van dit topic
vervolg;
Na het lezen van de reacties op mijn topic op motorforum, kwam ik tot de conclusie dat ik de laatste koppelingsplaat verkeerd gemonteerd heb.
De werkwijze is als volgt; we demonteren de hele handel weer zoals hierboven omschreven, plaatsen de laatste koppelingsplaat deze keer wel correct, en we kunnen het boeltje weer opnieuw dichtschroeven.
met welk aanhaalmomoent zet je de bouten van de kopp.veren vast?
met welk aanhaalmomoent zet je de bouten van de kopp.veren vast?
Dus er moet vloeibare pakking op en een normale pakking?
nee of / of ....... niet en / en
snappie
Jawel en/en... Je moet op het vlak waar je carterhelften elkaar raken een beetje vloeibare pakking smeren en dan de pakking erop. Anders KAN er door de minuscule kleine kier tussen de carterhelftenolie kruipen en dan heb je lekkage.
dus jij smeert op elke papieren pakking ook nog eens vloeibare pakking?
lijkt me een beetje dubbelop...