How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Zojuist afspraak gepland om vrijdag naar Roosendaal te gaan met de X11. Ik druk op bevestigen en realiseer me direct daarna dat m'n vader destijds een Led of Xenon lamp op heeft laten zetten. Kijken ze daar ook naar? Anders kan ik nog gaan knutselen..
Durf niets met zekerheid te zeggen, maar bij een UK fiets zou ik de gok sowieso niet nemen aangezien die nu eenmaal een ander lichtbeeld hebben. Kan zomaar zijn dat ze hier ook naar kijken.
Persoonlijk zou ik op zeker gaan omdat ik geen zin zou hebben 2x te moeten.
 
Durf niets met zekerheid te zeggen, maar bij een UK fiets zou ik de gok sowieso niet nemen aangezien die nu eenmaal een ander lichtbeeld hebben. Kan zomaar zijn dat ze hier ook naar kijken.
Persoonlijk zou ik op zeker gaan omdat ik geen zin zou hebben 2x te moeten.
Uit voorzorg de afspraak gister geannuleerd (immers vanochtend om 8 uur zou het niet meer mogelijk geweest zijn). Vanochtend wezen kijken, inmiddels zit er weer een normaal lampje in, dus niets aan de hand. Opnieuw afspraak geboekt, kan alsnog morgen langs, en mag ook nog half uur langer in mijn bed blijven liggen :+
 
Ik heb recent een Buell gekocht in België, deze moet ik nog invoeren binnenkort. Er zit een aftermarket uitlaat onder zonder DB-killer. Moet ik me daar zorgen om maken of doen ze bij het RDW niet moeilijk hierover?
 
Ik heb recent een Buell gekocht in België, deze moet ik nog invoeren binnenkort. Er zit een aftermarket uitlaat onder zonder DB-killer. Moet ik me daar zorgen om maken of doen ze bij het RDW niet moeilijk hierover?
Ligt eraan hoe goed uitgeslapen de RDW medewerker is die dag..Heb in het verleden diverse bike's naar RDW schiedam gereden met een Remus oid eronder.Lopen er omheen pakken hier en daar iets vast en 15 min later sta je weer buiten.
 
Formeel hoeft hij niet te starten denk ik.
Waarmee ik het rijden zonder dB-killer zeker niet wil aanmoedigen.
 
Als ze bij de rdw redelijke twijfel hebben, kunnen ze ook een dp test doen..
 
De X11 is zonder problemen ingevoerd. Het roze papiertje was voldoende. Stond in systeem onder het framenummer wel in België geregistreerd als een lichte aanhanger 🤔 . Met een tweede code vonden ze hem wel terug, motor was ook al eerder in NL geregistreerd. Iedereen was ook erg behulpzaam (Roosendaal). Ook veel begrip door het verhaal dat deze uit erfenis kwam van m'n vader. Verder dan blok en framenummer hebben ze niet gekeken. Gesprek eindigde ook met de woorden 'en nu kan je hem eens lekker op z'n donder gaan geven' 😂.

Nu alleen nog wachten op de tenaamstellingscode en dan ergens kenteken laten maken.

Iemand nog tips met welke boutjes de plaat vast te zetten. Zijn deze plastic boutjes goed?
Ga er vanuit dat het bedrijf wat de platen maakt, ook wel iets soortgelijks heeft.
 
@Smet Goed bezig :t

Ben slechts een paar keer bij de RDW geweest, paar jaar geleden met m'n motor en veel langer geleden met een ex-defensievoertuig.
In beide gevallen zeer netjes behandeld, in geval van twijfel werd me het voordeel gegund en/of advies gegeven in het vertrouwen dat ik het in orde zou brengen (is ook gebeurd). Enige verbetering is dat ze misschien koffie met een koekje zouden kunnen aanbieden :+

Iemand nog tips met welke boutjes de plaat vast te zetten. Zijn deze plastic boutjes goed?
Ga er vanuit dat het bedrijf wat de platen maakt, ook wel iets soortgelijks heeft.
De kentekenboer heeft waarschijnlijk wel kentekenhouders waarbij de plaat goed geklemd wordt, hoef je niet te boren.
Als je het niet helemaal vertrouwt kan je nog RVS boutjes gebruiken en die afdekken met gele/blauwe/zwarte dopjes die ze vaak ook hebben.
 
Nou, de kentekenboer had niets van boutjes. Nu kwam ik deze nog tegen
kentekenplaat-boutjes-moer-los-450x450.jpg


Zou plastic te vertrouwen zijn? Anders iets van aluminium of rvs boutjes maar..
 
De Buell is ook geïmporteerd. Ze hebben enkel even de nummers gecontroleerd en dat was het. Niks gestart of gezegd over de ontbrekende reflector achter en de uitlaat zonder CE-keur.

BPM-aangifte inmiddels ook gedaan, wel 84 euro.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan