How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

We zien wel wat hij wil
Op mijn naam is in principe geen probleem
Twas leuk direct zijn naam, 1e motor
Wijze les, spullen opruimen 👍

Alles van de oude eigenaren is bekend incl facturen
Verkoper was 2e eigenaar, zijn neef, 1e eigenaar
 
“Midden in de nacht” mijn bed uit, motor opgeladen en zoonlief op zijn stage opgepikt
Op naar keurings locatie Zwolle
Afspraak om 09:20, waren ruim op tijd, jammer dat we tot na tienen moesten wachten
Met 5 min klaar, alles akkoord
Oh, staat op zijn naam 👍
Zijn Am rijbewijs werd geaccepteerd 🥰🙏

Binnenkort samen ff de bpm aangifte doen
 
Ik mag 14 november voor controle vin en inslag,
Om 10:05 in Amsterdam,
Goed mailcontact met medewerker daar,

Geen idee of je dan ook meteen een kenteken krijg..
 
Ik mag 14 november voor controle vin en inslag,
Om 10:05 in Amsterdam,
Goed mailcontact met medewerker daar,

Geen idee of je dan ook meteen een kenteken krijg..
Weet niet precies wat je bedoelt?
Maar als hij nog geen kenteken heeft zal het antwoord nee zijn gok ik.
Moet allemaal over een paar bureau’s voor je een plaat kan laten drukken.
 
“Midden in de nacht” mijn bed uit, motor opgeladen en zoonlief op zijn stage opgepikt
Op naar keurings locatie Zwolle
Afspraak om 09:20, waren ruim op tijd, jammer dat we tot na tienen moesten wachten
Met 5 min klaar, alles akkoord
Oh, staat op zijn naam 👍
Zijn Am rijbewijs werd geaccepteerd 🥰🙏

Binnenkort samen ff de bpm aangifte doen
Mooi vader/zoon moment Martin, die knul van jou heeft een gouden pa :t:t
 
Ben benieuwd naar de uitkomst, met name over dat roze belgisch papiertje bij de rdw zodra je je motor hebt laten keuren voor invoer. Zou je willen laten weten hoe het is gegaan?
Waarom zou dat niet werken? Deed het bij mij ook.
 
Net met zoonlief de BPM aangifte gedaan
Viel ietwat tegen, de tabel op de site van Paulguzzi klopt niet meer, via zijn rekentool kwam ik op 151 euro, via de belastingdienst 204 euro
De afschrijvings percentages zijn aangepast, jammer, toch 5 tientjes

Maar, t spul is ingediend, mail binnen, hij kan zo ff betalen en met een dag of wat pasje thuis *O**O**O*
 
Net met zoonlief de BPM aangifte gedaan
Viel ietwat tegen, de tabel op de site van Paulguzzi klopt niet meer, via zijn rekentool kwam ik op 151 euro, via de belastingdienst 204 euro
De afschrijvings percentages zijn aangepast, jammer, toch 5 tientjes

Maar, t spul is ingediend, mail binnen, hij kan zo ff betalen en met een dag of wat pasje thuis *O**O**O*
Ik gebruik die rekentools van "particulieren" niet. Daarvan weet je nooit of ze up to date zijn.
Die van autoweek is qua afschrijvingspercentage up to date. Let wel, als er "af fabriek" opties op zitten moet je die zelf bij de kale catalogusprijs tellen. Maar ach, 50 euro. Das niks.
 
Hoe kom je er achter dat er af fabriek extra opties opzitten en wat gebeurt er als je die niet opgeeft?
 
Net met zoonlief de BPM aangifte gedaan
Viel ietwat tegen, de tabel op de site van Paulguzzi klopt niet meer, via zijn rekentool kwam ik op 151 euro, via de belastingdienst 204 euro
De afschrijvings percentages zijn aangepast, jammer, toch 5 tientjes

Maar, t spul is ingediend, mail binnen, hij kan zo ff betalen en met een dag of wat pasje thuis *O**O**O*
@paulguzzi (betwijfel gezien je afwezigheid dat je dit zal lezen) komt er nog een aanpassing op je tool toevallig? O-)
 
hi folks, ik rij morgen naar duitsland om een motor te bezichtigen en hoogstwaarschijnlijk deze direct mee retour te nemen (met trailer). Ik heb al een afspraak bij de RDW voor komende week donderdag. Het betreft een S1000XR in m-sport uitvoering. Nu zitten er een aantal fabrieks opties op, zoals een "high performance ketting", quick shifter en akrapovic demper. Geef gewoon de kale cataloguswaarde door op mijn BPM aangifte? Weet dat ze feitelijk deze dingen ook mee gerekend willen hebben maarja.. scheelt toch 200+ euro in af te dragen BPM..
 
Als ze op de duitse papieren ingeschreven staan als fabrieksoptie kunnen ze gewoon zien wat er op hoort te zitten en heb je kans je bpm aangifte geweigerd word en als fraudeleus aangemeld, Ze zijn bij de rdw ook niet helemaal achterlijk om papieren te kunnen lezen. Maar als jij het een gok waard vind vooral doen en de bevindingen hier posten. :t
 
Als ze op de duitse papieren ingeschreven staan als fabrieksoptie kunnen ze gewoon zien wat er op hoort te zitten en heb je kans je bpm aangifte geweigerd word en als fraudeleus aangemeld, Ze zijn bij de rdw ook niet helemaal achterlijk om papieren te kunnen lezen. Maar als jij het een gok waard vind vooral doen en de bevindingen hier posten. :t
Gaan de papieren naar de belastingdienst dan? Die blijven bij de RDW toch? De RDW checkt toch alleen de vin nummers etc?
 
Aan de hand van het vin nummer kan bij BMW Nederland opgevraagd worden welke optiepaketten op deze motor geleverd zijn met de bijbehorende historische prijzen. Het is natuurlijk de vraag of de Belastingdienst ook zo ver gaat. Ik zit met hetzelfde dilemma, ga binnenkort een 1250gs uit Duitsland importeren en vraag me af of ik dan ook al die optiepaketten ga opgeven bij de BPM aangifte. Wie heeft daar ervaring mee?
 
Aan de hand van het vin nummer kan bij BMW Nederland opgevraagd worden welke optiepaketten op deze motor geleverd zijn met de bijbehorende historische prijzen. Het is natuurlijk de vraag of de Belastingdienst ook zo ver gaat. Ik zit met hetzelfde dilemma, ga binnenkort een 1250gs uit Duitsland importeren en vraag me af of ik dan ook al die optiepaketten ga opgeven bij de BPM aangifte. Wie heeft daar ervaring mee?
Ik heb ooit een auto ingevoerd die over een duur navigatiesysteem beschikte. Op het BPM formulier had ik die optie niet vermeld. Bij het inleveren van het document bij de BD werd ik "teruggefloten". Hoe ze dat achterhaalden is voor mij nog altijd een vraag:
1) via het vin nummer ?
2) RDW medewerker heeft bij de technische keuring de BD medewerker getipt ?
3) tijdens de technische keuring kijkt een BD medewerker mee ?
 
Ik vermoed 1

De RDW heeft geen zicht op de bpm aangifte die je later doet en bij de keuring is er geen belastingdienstmedewerker aanwezig. Zijn twee losstaande processen die alleen een goedkeuring aan elkaar geven na afronding
 
Ik vermoed 1

De RDW heeft geen zicht op de bpm aangifte die je later doet en bij de keuring is er geen belastingdienstmedewerker aanwezig. Zijn twee losstaande processen die alleen een goedkeuring aan elkaar geven na afronding
In Venlo zitten ze in 1 gebouw. RDW medewerker overhandigt papieren aan BD medewerker. Ze lopen in en uit bij elkaar, nemen gezamenlijk pauzes etc.... Momenten genoeg om even te kletsen en elkaar te updaten.
 
In Venlo zitten ze in 1 gebouw. RDW medewerker overhandigt papieren aan BD medewerker. Ze lopen in en uit bij elkaar, nemen gezamenlijk pauzes etc.... Momenten genoeg om even te kletsen en elkaar te updaten.
Begrijp me niet verkeerd, een forum bestaat niet zonder leden die een actieve bijdrage leveren dus in de basis fijn.
Maar ik merk dat je in dit topic herhaaldelijk reageert met informatie die echt hopeloos verouderd is. Er is de afgelopen 15 jaar veel veranderd in dat proces en ik merk dat je je info baseert op het verleden. Dus soms zet je daardoor mensen wellicht op het verkeerde been.
 
Wellicht kun je die herhaaldelijk hopeloos verouderde informatie hier samenvatten en corrigeren zodat iedereen daar baat bij heeft en niet alleen jijzelf.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist afspraak gepland om vrijdag naar Roosendaal te gaan met de X11. Ik druk op bevestigen en realiseer me direct daarna dat m'n vader destijds een Led of Xenon lamp op heeft laten zetten. Kijken ze daar ook naar? Anders kan ik nog gaan knutselen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan