Ik heb de volgende:Die heb ik ook een paarop het werk dan!
Spuit echt super
Hoeveel spuiten heb jij tot je beschikking op het werk
Ik heb allemaal Sata spuiten.
2 voor basislak
1 voor blanke lak
1 voor nat in nat
1 voor 2k lak
1 voor M5
Mini spuitje 2k lak
Mini spuitje basislak.
En voor de voorbewerking (grondlak) Sata nr 95
Het spuitwerk heb ik zelf gedaan.
Het lakwerk komt van sikkens met de juiste mengverhoudingen, was wel wat werk in verband met het aantal kuipdelen.
Ik gebruik namelijk geen aftershave, mijn zoon wel.
Alles doen we zover mogelijk zelf.
Ben een beginneling, moet nog wat bijleren hé.
Maar ik blijf oefenen ik geef het niet zo makkelijk op.
damn ik vind t nog vrij grof... met spuitbusse van motip krijg ik dat zelfs nog mooier
en ik heb geen cabine..gewoon in de achtertuin
[afbeelding]
Het ziet er wel strak uit, dat spuitwerk van jou.
Ik hoop dat ik dat zelf ook eens zo kan, dus ik blijf nog ff oefenen.
Alle begin is moeilijk en al doende leert men, dus het komt best goed Opa Aart.
Effe een simpel truukje voor je zodat je niet hoeft in te zitten over zakkers en andere zooi:
Om te beginnen is je verf nog veel te dik en/of de druk te laag, daarom is het zo gebobbeld (ik vermoed het eerste)
Ik spuit ook heel veel zelf en ik spuit eerst een aantal dunne laagjes die ik tussendoor een minuutje of 5 laat drogen (eigenlijk is het meer nevelen), dit om voor voldoende dekking te zorgen.
Daarna spuit ik een zogenaamde "tack-coat" vrij vertaald een kleeflaag: Je spuit er zoveel verf op dat het nog net niet mooi uitvloeit, dus nog steeds een beetje dik ingeneveld. Deze laag laat je 10 a 15 minuten drogen waarna hij bijna droog is (nog net kleverig dus) Over deze laag kun je nu een veel dikkere laag verf zetten dan normaal omdat de plakkende ondergrond de dikke laag als het ware "vasthoudt". Op deze manier kun je een mooie dikke eindlaag spuiten die mooi strakvloeit zonder het risico op druipers.
probeer het 's je zult zien dat het werkt.
Proffessionals zullen hier waarschijnlijk hun neus voor ophalen, maar ik heb geen volledig geconditioneerde cabine tot mijn beschikking en dan moet je inventief worden.
het kan altijd beter. en iedere tip is het proberen waard.Wat ik van jou gezien heb Ian, is toch retestrak en super glimmend.
Doet OpaAart het dan toch anders dan jij (ik bedoel het verfverdunnen/mengen)
Alle begin is moeilijk en al doende leert men, dus het komt best goed Opa Aart.
Effe een simpel truukje voor je zodat je niet hoeft in te zitten over zakkers en andere zooi:
Om te beginnen is je verf nog veel te dik en/of de druk te laag, daarom is het zo gebobbeld (ik vermoed het eerste)
Ik spuit ook heel veel zelf en ik spuit eerst een aantal dunne laagjes die ik tussendoor een minuutje of 5 laat drogen (eigenlijk is het meer nevelen), dit om voor voldoende dekking te zorgen.
Daarna spuit ik een zogenaamde "tack-coat" vrij vertaald een kleeflaag: Je spuit er zoveel verf op dat het nog net niet mooi uitvloeit, dus nog steeds een beetje dik ingeneveld. Deze laag laat je 10 a 15 minuten drogen waarna hij bijna droog is (nog net kleverig dus) Over deze laag kun je nu een veel dikkere laag verf zetten dan normaal omdat de plakkende ondergrond de dikke laag als het ware "vasthoudt". Op deze manier kun je een mooie dikke eindlaag spuiten die mooi strakvloeit zonder het risico op druipers.
probeer het 's je zult zien dat het werkt.
Proffessionals zullen hier waarschijnlijk hun neus voor ophalen, maar ik heb geen volledig geconditioneerde cabine tot mijn beschikking en dan moet je inventief worden.
ik zit er over te dubben of ik me motor niet de volgende keer naar een spuiter breng... hij is ondertusse keertje aangereden en omgewaaid dus hij moet een nieuwe paint job hebbe
alleen heb ik eigenlijk geen zin meer in al dat schuur en plamuur werk meerdus ik blijf denk ik maar zo doorrijde... paar krasjes meer of minder doet er ook niet meer toe bij de mijne
Dat is natuurlijk je eigen keus, als je jou "brommert" naar de spuiter brengt.
Neem wel genoeg eurie's mee.
Als er op de mijne krassen zouden zitten ben ik echt 3 weken van slag, zou echt balen als een stekker.
ik heb t maar geaccepteerd.. ik heb een suicidale motor
bij het 1e krasje ging me hart idd behoorlijk veel sneller kloppe en raakte ik bijna in paniek, nu..tsja t went he