Opa Aart
MF veteraan
Aangezien ik er zelf mee bezig ben, en ook andere MFers heb ik dit topic gestart om ervaringen / tips / en truuks uit te wisselen zodat we uiteindelijk op amateurniveau toch een acceptabel spuitwerk krijgen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoi Ian,
Omdat ik ben gaan oefenen met spuiten op een deur (oude ) kwam ik wat dingetjes tegen waar ik wat vraagjes over heb.
- De afzuiger die jij hebt (gemaakt) is dat afdoende om alle nevel weg te krijgen, Ik heb vooral last van de nevel die overal naartoe gaat.
- Laat jou cabine ook de nevel zo door dat het overal (ja...echt overal ) naar toe gaat?
- spuit je alleen motoronderdelen of ook wel eens andere dingen (waarvoor je dus ook ander soort verf nodig hebt)
- Hoe maak je je pistool weer schoon.
Weer een hoop vragen maar ja.... ik wil zo veel leren
Groeten Robin
Nee, ik heb er geen foto's van gemaakt.... was niet iets wat ik graag wil laten zien
Met andere verf/lak bedoelde ik bijvoorbeeld watergedragen verf voor in huis oid.
Daar heb ik nu mee geprobeert het gevoel te krijgen want het is wel iets anders dan spuiten uit het bussie.
Je schreef dat een "huis"afzuiger ook wel kon? Bedoel je daar een afzuigkap mee? Want daar heb ik nog aan zitten denken om er twee boven/achter mijn werkstuk te hangen....
wat denk jij...zuigt dat afdoende? (wat een vraag zeg )
Groeten Robin
Dan ga ik maar eens op snor naar wat afzuiging.... Ik werd wel een beetje gek van de nevel namelijk.
Ik had de deur wel iets open gezet, maar echt veel hielp dat niet.
Misschien spoot ik ook wel met iets teveel druk. Bijna 3 bar op de compressor met een 5 meter slang..... iets lager kan ook wel.
Het is toch allemaal uitzoek werk, want de ene verf is de andere niet.
Dat is ook de reden dat het aantal variabelen zoveel mogelijk moet worden veminderd.(temp, ruimte e.d.).
Ik ga maar weer even nadenken hoe ik in mijn kleine schuurtje iets kan maken wat op een leuke spuitcabine lijkt.....
Groeten Robin
heel erg mooiEn het resultaat van dit alles, Ian [afbeelding]
ik zou het eerst schuren met p150 dan in de vulprimerheren spuiters, even een vraagje van een leek.
Ik heb een mito gekocht die door de vorige eigenaar in een vreemd rood kleurtje is gespoten, nu is dat niet zo'n ramp maar aan het spuitwerk te zien heeft hij hem met van te voren niet netjes waterproof geschuurd. (zitten schuur krasjes in/onder de lak)
kan ik alles schuren met korrel 800 waterproef en spuiten met spuitplamuur of werkt dat niet op de kunststof kuipdelen???
RFast
ik heb het reduceer ventiel ook op 3 bar staan,wanneer ik dan lucht "vraag" zakt hij terug naar net over de 2 bar
dit gaat bij mij het beste
ps. je gebruikt toch wel een spuitmasker he??
ZIjn er ook mensen in de regio Den Haag die voor anderen wel eens wat kunnen/ (zouden)willen spuiten?
Ja zeker Ian Anders stik ik de moord......
Voor mij geldt hobby is hobby maar mijn eigen gezondheid gaat voor alles!
ff nog een keertje melden... het zou gaan om een racekontje voor een CBR; is wss al geschuurd en alles, maar moet nog wel bij de rood/zwarte rest passen