Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

How to: De spuitcabine (zelf spuiten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Opa Aart

MF veteraan
Lid geworden
6 aug 2006
Waarderingsscore
0
Aangezien ik er zelf mee bezig ben, en ook andere MFers heb ik dit topic gestart om ervaringen / tips / en truuks uit te wisselen zodat we uiteindelijk op amateurniveau toch een acceptabel spuitwerk krijgen.

Dat Helikonjade.. is dat een effect pigment??

Wij hebben bij een update ook speciale effect pigmenten bij gekregen.. soort van xirallic..

Toevallig morgen een potje spuitklaar geregeld voor een "candy" kleur van ford (gewoon 2 laags mica/xiralicc etc)

Ik zou het niet weten wat het is, misschien inderdaad een special pigment ofzo.
Dacht zelf aan een bepaalde metallic soort ofzo.

Zeker ford oranje.... dat oranje wat op en focus st zit?

Ik zou het niet weten wat het is, misschien inderdaad een special pigment ofzo.
Dacht zelf aan een bepaalde metallic soort ofzo.

Zeker ford oranje.... dat oranje wat op en focus st zit?

nee das gewoon een pearl.. tenminste bij ons (DuPont) in het recept.. die is er ook al lang en das geen probleem dacht ik. (en ook bij Nexa is dit gewoon een pearl)

Heb nu Ford (Europe) Candy Red Effect (Dupont zet zelf effect erachter als het om een effectlak gaat, dus geen uni)

Kleurcode 9SSE dacht ik...

Ze hadden bij VanEsch nog maar een keer meer een melding gehad dat ze dat speciale pigmint wilde.. is bij de laatste updat (juli dit jaar) in het systeem gekomen.. ik weet er zlef nog maar weinig van!

Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens een site gevonden waar de kleur te koop is....
Daar heet de kleur Adrenaline Orange Pearl.

Ehhh, linkje wellicht?

Dat KTM kleurtje is inderdaad een oranje base en een grove gouden glitter eroverheen, afgewerkt met matte lak waarvan ik verdenk dat de gouden glitters daarin zitten want er zitten ook zwarte stickers onder de matte clear maar daar zitten die glitters ook gewoon overheen.

Verder denk ik niet dat de base een flop ofzoiets heeft want de kleur veranderd niet van intensiteit als je er onder een hoek langs kijkt.

Heb nu wat zitten klooien maar ik krijg hem niet goed, en het is een seatcover die tegen plaatwerk met dezelfde kleur aanligt dus dat is geen gezicht.

Helaas.....

Laatst bewerkt:
Is het mogelijk om een compressor uit te breiden met een 2e tank?

Ik heb een 25 liter compressortank gezien. Met de 2 aansluitingen. Maar zonder motor, ventielen, etc.

Wat komt erbij kijken om dit aan te sluiten, en hoe?

Nogmaals post ik het hier maar.

Wat komt er exact kijken bij het aansluiten van een extra 50l liter tank op een 50 liter compressor? Bijv, vanaf daar die slang leggen, die koppeling, etc..

Status
Niet open voor verdere reacties.