Ik meet op de stekker naar de spanningsregelaar, daar zitten drie gele draden die vanaf de dynamo komen. De regelaar is dus los en ik meet alle drie combinaties, zoals een draaistroom driehoek..... Spanningsregelaar losgekoppelt? Heb je vaste magneten of elektromagneten in je dynamo?...
Schop!
Ik wil de spanningsregelaar van mijn CX500tje testen. Na een lange rit wilde hij plotseling niet starten door een lege accu. Nu stata er in d eopeningspost duidelijk dat de accu vol moet zijn, maar zijn de metingen waarmee je de spamnningsregelaar controleert niet stiekem toch uit te voeren met een lege accu?
Vraag even iemand in de buurt die handig is om je te helpen.ik heb een probleempje wat ik ook in mijn eigen topic bespreek:
Vandaag ben ik naar school gegaan met mijn Suzuki GS500 uit 1997/98 .
Heenweg ging alles goed. Toen ik naar huis wilde, startte ik hem alleen liet ik ff me koppeling schieten toen ie in z'n 1 stond. Nja toen viel ie dus uit. Dus ik wil hem weer opnieuw starten nadat ie in neutraal staat, maar hij maakte startgeluid en daarna nog keer gedrukt en toen geen geluid meer... Ik dus denken accu leeg.
Ik naar leraar gegaan en startkabels geleend en zijn auto gestart en alles aangesloten.
Hij startte... Alleen toen ik ging rijden stotterde ie als een malle en nu nog steeds.
Hij reed niet lekker en als ik gas open deed begon ie als een dolle te stotteren.
Nu ben ik thuis en wil ie weer niet starten.. Dus accu laad niet op tijdens het rijden.
Wat is dus het probleem? Is de ontsteking verrot, bougies verrot, of omdat accu verrot is dat ie zo stotterd?
UPDATE:
ik heb net me motor weer aan startkabels gezet.. ik hem gestart, ik haal de startkabels weg en me motor valt uit (ook als ik gas geef bij 3000 toeren of choke aan heb :S)
Heb ook ff acculader gekocht en multimeter (gvd analoog, aangezien ze bij bouwmarkt hier geen andere hadde). Dus die multimeter erop gezet en geschakeld op functie 50v. Komt dat wijzertje uit bij 20v :S .. Is dit fout of is er gewoon iets verrot? :S
ik heb een probleempje wat ik ook in mijn eigen topic bespreek:
Vandaag ben ik naar school gegaan met mijn Suzuki GS500 uit 1997/98 .
Heenweg ging alles goed. Toen ik naar huis wilde, startte ik hem alleen liet ik ff me koppeling schieten toen ie in z'n 1 stond. Nja toen viel ie dus uit. Dus ik wil hem weer opnieuw starten nadat ie in neutraal staat, maar hij maakte startgeluid en daarna nog keer gedrukt en toen geen geluid meer... Ik dus denken accu leeg.
Ik naar leraar gegaan en startkabels geleend en zijn auto gestart en alles aangesloten.
Hij startte... Alleen toen ik ging rijden stotterde ie als een malle en nu nog steeds.
Hij reed niet lekker en als ik gas open deed begon ie als een dolle te stotteren.
Nu ben ik thuis en wil ie weer niet starten.. Dus accu laad niet op tijdens het rijden.
Wat is dus het probleem? Is de ontsteking verrot, bougies verrot, of omdat accu verrot is dat ie zo stotterd?
UPDATE:
ik heb net me motor weer aan startkabels gezet.. ik hem gestart, ik haal de startkabels weg en me motor valt uit (ook als ik gas geef bij 3000 toeren of choke aan heb :S)
Heb ook ff acculader gekocht en multimeter (gvd analoog, aangezien ze bij bouwmarkt hier geen andere hadde). Dus die multimeter erop gezet en geschakeld op functie 50v. Komt dat wijzertje uit bij 20v :S .. Is dit fout of is er gewoon iets verrot? :S
Om wat voor motor gaat het?Ik heb ook een probleem (denk ik) met de dynamo,
ik heb de 3 draden die vanaf de dynamo komen doorgemeten,(zoals hier beschreven). en ze geven nog minder dan 0.1 volt wisselspanning, en en dat loopt bij 3000 toeren op naar 0.2 volt. Ook meet ik over de draden onderling nauwelijks weerstand, maar is de weerstand over de massa oneindig groot....
Heb ik het goed als ik zeg dat de dynamo stuk is???
Wat doen overigens die 2 koolborstels daar??
Dan lijkt het erop dat die stuk is, de spanning die je over de draden hebt gemeten is bij stationair toerental?cb650sc
ja, dynamo is los, heb dus alleen die gemeten....
Als je je dynamo los haalt van je spanningsregelaar, meet je dan ook sluiting tussen de draden van je spanningsregelaar?ja, maar als ik gas geef loopt ie maar minimaal op....
Je spanningsregelaar moet je loshalen van de bedrading, meestal is dit d.m.v. een connector aan je kabel boom, en dan tussen de pennen in de connector meten of je sluiting hebt.Pardon?, hoe meet ik die?
Oke, dan is w.s. toch je dynamo stukJa, okee, maar ik heb de wisselspanning van de dynamo zelf gemeten, dus los van de spanningsregelaar, en die was ook zo goed als nieuw...
Die twee koolborstel zijn van de rotorwikkelingen. Die drie draden zijn van de statorwikkelingen. Daarin wordt de stroom opgewekt.Ik heb ook een probleem (denk ik) met de dynamo,
ik heb de 3 draden die vanaf de dynamo komen doorgemeten,(zoals hier beschreven). en ze geven nog minder dan 0.1 volt wisselspanning, en en dat loopt bij 3000 toeren op naar 0.2 volt. Ook meet ik over de draden onderling nauwelijks weerstand, maar is de weerstand over de massa oneindig groot....
Heb ik het goed als ik zeg dat de dynamo stuk is???
Wat doen overigens die 2 koolborstels daar??
De regelaar kan je niet meten zonder een test-apparaat.mmm, die koolborstels zien er nog goed uit, zijn iig nog lang zat....
Hoe kan ik het makkelijkst de de gelijkrichter en/of de regelaar meten?