Even oma schoppen..
na gister bij het starten van de motor (honda X11) een halve slag kuch en geen startende motor te horen, (donderdag nog naar amsterdam gereden en terug, vrijdag stond de motor stil) de accu gister opgeladen en vandaag maar eens gaan meten:
Ik heb de volgende meetwaardes gevonden op de accu:
Accu onbelast (contact uit): 12.5 V
accu onbelast (contact aan): 12.3V
Accu belast (aan licht, draaiende motor): dipje naar 10.2 V daarna direct oplopend naar tussen 13-14 Volt
Accu belast (zonder licht, draaiende motor): dipje naar 10.5V daarna direct oplopende naar 14 volt
3000 TPM:
licht uit: 13.9 volt
licht aan: 12.8 Volt
Nu blijkt als dus als het goed is volgens
OP dat dus er iets mis is met de regelaar/dynamo. Of heb ik het mis ? Zijn de waardes nog redelijk aan te nemen ?
Ik heb nog garantie lopen bij de dealer, dus ik ga morgen de dealer wel bellen, maar ondertussen zijn er nog andere dingen die ik kan meten om een betere meting te krijgen al te veel te gaan sleutelen?