Hoofdredacteur Kampioen heeft schijt aan motoren

Het is ook niet de bedoeling dat je als motorrijder de kampioen gaat lezen ,is nl een koekblik gerelateerd blad,dat de beste man in kwestie de motorrijder niet heeft opgemerkt kan komen omdat een collega motorrijder z'n spiegels in de file er af heeft getrapt\gereden.
Voorts is het zo dat een ieder die regels opstelt zelf dezen het meest overtreed,dan wel zich schuldig maakt aan misdragingen.bijv.de hoge piet van 3VO die roept dat het aantal slachtoffers i.h.verkeer omlaag moet en zelf met teveel promille staande word gehouden.
Het zijn immers net als u en ik mensen. 8-)

@Viccie, jij schrijft wat ik dacht, ik wond mezelf er ook al over op en wou een mailtje sturen, dit is niet gedaan, maar jij hebt gedaan wat ik wou doen ;)
:}

Toen ik het net las dacht ik eigenlijk:
Wat goed dat die toch een bekeuring krijgt. En het in zijn blad extra onder de aandacht brengt. Letten mensen misschien wat beter op, nu ze weten wat de bekeuring kan kosten.

Toen ik het net las dacht ik eigenlijk:
Wat goed dat die toch een bekeuring krijgt. En het in zijn blad extra onder de aandacht brengt. Letten mensen misschien wat beter op, nu ze weten wat de bekeuring kan kosten.

[cartman]
Fucking hippy
[/cartman]

;)

Kut juten, als ik iets te hard door de file rij krijg ik een art.5 met minimaal 200 euro eraan geplakt en die lullo rijdt iemand bijna dood en krijgt maar 30 euro :? waar is de gerechtigheid in deze wereld :?

Mijn laatste bekeuring was 45 euro, omdat ik 10 minuten te vroeg over een lege weg reed, die afgesloten voor verkeer is van 7.00 to 9.30 ik rij daar altijd om 9.35 maar was iets vroeger van huis vertrokken. En dan moet ik meer betalen als een niet kijkende met zijn radio spelende neuspeuterende ingeblikte :j

Laatst bewerkt:
En jij hebt waarschijnlijk geen idee wat een vrachtwagenchauffeur ziet (en vooral: wat hij NIET ziet). Dus jij zou ook wel eens in een vrachtwagen mogen gaan zitten :) .

Eigenlijk moet iedereen wat lesjes motor&vrachtwagen volgen, zodat iedereen weet hoe het is om in andere voertuigen te rijden dan het voertuig waar ze zelf altijd in rijden.

did it.... :)
vrachtwagen/ traktor/ shovel / bus/

:+ en heul vroegah..ook nog trike.. :+ (driewieler )

Ik denk dat de hoofdredacteur iets aanhaald waar wij motorrijders maar niet aan willen wennen.
We worden gewoon niet gezien! .....
....
En laten we a.u.b. eens ophouden met dit soort kortzichtige discussies..

Groet,
Max

...Maar waar komt dat nou door...
kijken ze wel../ willen ze ons wel zien../ de kift omdat wij ogenschijnlijk mobieler zijn :? ../ gemakzucht../...vul maar in..

wij hebben toch ook verlichting aan!

Beter herriepijpen verplicht stellen....horen ze ons tenminste nog... 8-)

en dat is nou precies wat mij stoort. Dat hij een motorrijder over het hoofd ziet... tja das erg vervelend. Helaas gebeurt het maar al te vaak zoals velen van ons kunnen beamen. Maar om zich daarna zorgen te maken over z'n bon van 30 euro en 95 euro veel te veel te vinden én nog eens het verkeersgedrag van de motorrijder in twijfel te trekken, dat gaat voor mij te ver. De beste man is hoofdredacteur van de Kampioen, hét lijfblad van de ANWB. Hij heeft een voorbeeldfunctie en hoort op te komen voor de belangen van alle leden en weggebruikers. Als hij zich zo graag druk wil maken over een bon van 30 euro terwijl hij bijna een motorrijder overhoop rijdt dan moet hij geen hoofdredacteur worden van de Kampioen. Dan zoekt ie maar een ander baantje en stuurt hij maar een ingezonden brief.
:^ :^ :^

Ik krijg dat flutblad niet meer en dat is blijkbaar maar goed ook

deze man valt wel degelijk indirect de motorrijder de schuld, hij beweert dat hij alles goed gedaan heeft en goed gekeken maar dat er ineens toch een motorrijder langskomt, waaruit je kan concluderen dat hij de motorrijder de schuld wil geven. Als je van rijstrook verwisselt zonder je richting aan te geven in een file lijkt het me stug dat je wel goed gekeken hebt.:R waarschijnlijk kon hij er niet tegen dat die motorrijder niet vast stond :(

trouwens ik heb een tijdje terug bij peter r de vries gezien hoe de hoogste bazen, die de verkeersregels maken en de hoogte van de boetes betalen zelf omgaan met verkeersverboden en dergelijke regels, en toen een juut hem een bon wou geven maar aan het kenteken zag dat die van een baas was liep hij snel door |(

Ik snap niet waar jullie je druk om maken, lekker boeie wat die kerel te melden heeft voor in het blad. Hij heeft een keer wat meegemaakt, leuk voor 'm.

Ik wil niet de schuld aan de motorrijder geven, maar er zijn er zat die gevaarlijk bezig zijn of zich onzichtbaar maken door de verlichting overdags niet aan te doen met bijv. grijs weer, of juist in de dode hoek van een auto gaan rijden. Die kerel dus lekker laten lullen, hij moet toch IETS in het blad zetten.

Ik snap niet waar jullie je druk om maken, lekker boeie wat die kerel te melden heeft voor in het blad. Hij heeft een keer wat meegemaakt, leuk voor 'm.

Ik wil niet de schuld aan de motorrijder geven, maar er zijn er zat die gevaarlijk bezig zijn of zich onzichtbaar maken door de verlichting overdags niet aan te doen met bijv. grijs weer, of juist in de dode hoek van een auto gaan rijden. Die kerel dus lekker laten lullen, hij moet toch IETS in het blad zetten.

... :+ :+

en wij willen iets te meuten hebben op dit forum.....

UITLAATKLEP...... 8-)

zááálig..

Hij is helemaal niet tegen motorrijders, niks aan het handje.

... :+ :+

en wij willen iets te meuten hebben op dit forum.....

UITLAATKLEP...... 8-)

zááálig..

Ok, hij is een blinde lul :+
In elk geval wordt het gelezen door veel burgertrutten en brave hendriks, dus die weten nu wel dat ze een boete krijgen en dan hopelijk beter gaan opletten.
Maar beter wordt er toch niet opgelet na dit stukje. Iedereen verplicht motorrijbewijs halen en minimaal 3000 km per jaar rijden. Moet je eens zien hoe goed iedereen ineens om zich heen kijkt !
..utopie....

Ed heeft gewoon hetzelfde motto als ik; wat er ook gebeurt, het is nooit mijn schuld. B|

Als je een motorrijder die er wel is niet ziet, dan ben je toch of blind of je hebt niet goed gekeken?

Toch kunstig van die beste man om allereerst toe te geven dat je #1 niet kunt autorijden, #2 graag motorrijders half dood rijdt, #3 schijt hebt aan de politie wanneer ze eens iets doen, BOEVEN vangen :+ en dat ook nog eens sociaal verantwoord in een blikken-magazine kunt zetten zonder dat je je hoeft te verantwoorden aan iemand.

Mijn reactie naar elodewijks@anwb.nl is dan ook alsvolgt:
-=-=-
Geachte heer Lodewijks,

Met hoge verwachtingen heb ik uw stukje gelezen "Politie, Stop!" waarin u feitelijk toegeeft dat u eigenlijk een hele slechte automobilist bent. U bent een van die mensen die direct van rijbaan verwisselend wanneer die andere 2 meter sneller opschiet. Nog erger, u gebruikt uw knipperlichten niet eens, terwijl dat voor uw asociale links-rechts acties de ENIGE mogelijkheid is voor andere om op uw acties te reageren en eventueel een aanrijding te voorkomen. Op de ANWB website werden dit soort gedragingen ten strengste veroordeeld, terwijl de hoofdredacteur hier vrolijk aan mee doet. Ik ruik bijna dezelfde lucht als bij een voormalig 3VO boegbeeld die het spontaan aan zijn hart kreeg. Dat een motorrijder tussen de file door 'zoeft' zoals u het noemt is sinds 1996 gewoon toegestaan en maakt in feit de file korter, die mensen staan immers niet samen met u de andere mensen achter u op te houden. Dat de motorrijder dit op een juiste en correcte manier deed, het tussen de file doorrijden blijkt wel uit het feit dat U de bekeuring kreeg en niet de motorrijder, en daar de politie zich regelmatig bezig houdt met dit soort controles blijkt eens te meer dat u een gevaar op de weg bent, in ieder geval in de file. Als ANWB Kampioen boegbeeld zou u zich misschien BETER kunnen inzetten voor die files op te lossen dan een stukje schrijven waarbij iedereen een fout heeft gemaakt en dat die van u de minst belangrijke was. Ik zelf, als iemand die zich voortbeweegt in verschillende motorvoertuigen, zie ook nog wel eens ooit andere bestuurders niet, of niet op tijd. Ik geef echter die andere bestuurders de schuld niet van mijn fouten EN ik geef ze de kans om mijn fouten te zien en daarop te reageren, ik gebruik dus o.a. mijn knipperlichten WEL en daarvoor zijn ze ook bedoeld, niet alleen om te kijken of het alarm aan/uit gezet is. De politie is ook mijn beste vriend niet (meer) sinds ze alleen maar zichtbaar zijn als fotograaf of belastinginner en ook ik heb twee onzinbekeuringen mogen ontvangen (winterjas uittrekken zonder gordel en één dag later 200m rijden van benzinepomp tot wasstraat dito zonder gordel) maar ik gebruik dat soort zaken voor verjaardagsfeestjes waar ik zowiezo nooit naar toe ga, niet een blad (waar schijnbaar toch mensen in lezen) van een vereniging die eigenlijk de laatste tijd maar bar weinig doet dan gezinsauto's uitzoeken en (snoep)reisjes in Brazilie maken. Voor een organisatie die zo groot is, laat ze maar weinig tanden zien als andere instanties over hun leden lopen.

Toch knap eigenlijk om een stukje te schrijven waarin je fout op fout stapelt, terwijl het toch allemaal de schuld van de anderen is. Ooit gedacht aan de politiek ?

-=-=-
Ik zag dat mensen al op het ANWB forum dezelfde teksten hadden geplaatst 8-)

Als je een motorrijder die er wel is niet ziet, dan ben je toch of blind of je hebt niet goed gekeken?
:^ Ik zoek dus ook altijd oogcontact om te tsjekken of ik ben gezien, in de meeste gevallen zie je de ogen dus ook nooit ;)

De kloothommel had gewoon richting aan moeten geven.
Je kan altijd wat over het hoofd zien en je richting aanwijzer maakt anticiperen wat makkelijker.

Zelf heb ik al 2 keer het genoegen gehad aan gereden te worden door (in deze gevallen) een automobilist.
Die laatste vond het nodig in een stad te keren, zonder richting aan te geven.
Helaas vloog het pizzakistje (flightcase model) door haar zijruit, de sjorbanden werden door het gebroken glas door gesneden en mevrouw hield er een zeer fraai gezicht aan over.

Heel erg ja, was ze niet te lui geweest om richting aan te geven, was er niks gebeurd.

Viccie, leuk tegen geluid aan de hoofdredacteur van de ANWB waarvan de W toch voor wieler staat??

laten we niet teveel ruchtbaarheid geven aan dit stuk in de kampioen, want hun spinnen er uiteindelijk garen bij

Daarom lees ik dus Autovisie :P
Voor de kleintjes onder ons, "De kampioen" is niet hetzelfde als "De Autokampioen". Ze hebben alleen dezelfde uitgever. De kampioen krijg je in je bus als je ANWB-lid bent, en dat moet je weer zijn om wegenwachtlid te zijn.

Wat betreft Autovisie: motorrijden moet verboden worden!

Overigens hebben beide blaadjes niets van doen met motoren, dus waarom je hier trots loopt te verkondigen dat je AUTOvisie leest :?

En ik moet cker geloven dat meneer WEL in de spiegel en over z'n schouder keek, maar NIET z'n richting aangaf?
Ik stoor me er dagelijks aan, mensen die hun knipperlicht niet gebruiken (en dus ook niet de moeite nemen om (goed) te kijken in mijn ogen :+ )
CIAO :(

Jee... jij denkt scherp...
[me]Tuckson vindt het wel een hele goeie opmerking.
[/me]

:}

Ed heeft gewoon hetzelfde motto als ik; wat er ook gebeurt, het is nooit mijn schuld. B|
Ooit de politiek overwogen :?

Voor de kleintjes onder ons, "De kampioen" is niet hetzelfde als "De Autokampioen". Ze hebben alleen dezelfde uitgever. De kampioen krijg je in je bus als je ANWB-lid bent, en dat moet je weer zijn om wegenwachtlid te zijn.

Wat betreft Autovisie: motorrijden moet verboden worden!

Overigens hebben beide blaadjes niets van doen met motoren, dus waarom je hier trots loopt te verkondigen dat je AUTOvisie leest :?
Laat die gozert, praat ie eindelijk eens niet over brommers...

Praat ie over auto's |( |(

Terug
Bovenaan Onderaan