Toch kunstig van die beste man om allereerst toe te geven dat je #1 niet kunt autorijden, #2 graag motorrijders half dood rijdt, #3 schijt hebt aan de politie wanneer ze eens iets doen, BOEVEN vangen
en dat ook nog eens sociaal verantwoord in een blikken-magazine kunt zetten zonder dat je je hoeft te verantwoorden aan iemand.
Mijn reactie naar elodewijks@anwb.nl is dan ook alsvolgt:
-=-=-
Geachte heer Lodewijks,
Met hoge verwachtingen heb ik uw stukje gelezen "Politie, Stop!" waarin u feitelijk toegeeft dat u eigenlijk een hele slechte automobilist bent. U bent een van die mensen die direct van rijbaan verwisselend wanneer die andere 2 meter sneller opschiet. Nog erger, u gebruikt uw knipperlichten niet eens, terwijl dat voor uw asociale links-rechts acties de ENIGE mogelijkheid is voor andere om op uw acties te reageren en eventueel een aanrijding te voorkomen. Op de ANWB website werden dit soort gedragingen ten strengste veroordeeld, terwijl de hoofdredacteur hier vrolijk aan mee doet. Ik ruik bijna dezelfde lucht als bij een voormalig 3VO boegbeeld die het spontaan aan zijn hart kreeg. Dat een motorrijder tussen de file door 'zoeft' zoals u het noemt is sinds 1996 gewoon toegestaan en maakt in feit de file korter, die mensen staan immers niet samen met u de andere mensen achter u op te houden. Dat de motorrijder dit op een juiste en correcte manier deed, het tussen de file doorrijden blijkt wel uit het feit dat U de bekeuring kreeg en niet de motorrijder, en daar de politie zich regelmatig bezig houdt met dit soort controles blijkt eens te meer dat u een gevaar op de weg bent, in ieder geval in de file. Als ANWB Kampioen boegbeeld zou u zich misschien BETER kunnen inzetten voor die files op te lossen dan een stukje schrijven waarbij iedereen een fout heeft gemaakt en dat die van u de minst belangrijke was. Ik zelf, als iemand die zich voortbeweegt in verschillende motorvoertuigen, zie ook nog wel eens ooit andere bestuurders niet, of niet op tijd. Ik geef echter die andere bestuurders de schuld niet van mijn fouten EN ik geef ze de kans om mijn fouten te zien en daarop te reageren, ik gebruik dus o.a. mijn knipperlichten WEL en daarvoor zijn ze ook bedoeld, niet alleen om te kijken of het alarm aan/uit gezet is. De politie is ook mijn beste vriend niet (meer) sinds ze alleen maar zichtbaar zijn als fotograaf of belastinginner en ook ik heb twee onzinbekeuringen mogen ontvangen (winterjas uittrekken zonder gordel en één dag later 200m rijden van benzinepomp tot wasstraat dito zonder gordel) maar ik gebruik dat soort zaken voor verjaardagsfeestjes waar ik zowiezo nooit naar toe ga, niet een blad (waar schijnbaar toch mensen in lezen) van een vereniging die eigenlijk de laatste tijd maar bar weinig doet dan gezinsauto's uitzoeken en (snoep)reisjes in Brazilie maken. Voor een organisatie die zo groot is, laat ze maar weinig tanden zien als andere instanties over hun leden lopen.
Toch knap eigenlijk om een stukje te schrijven waarin je fout op fout stapelt, terwijl het toch allemaal de schuld van de anderen is. Ooit gedacht aan de politiek ?
-=-=-
Ik zag dat mensen al op het ANWB forum dezelfde teksten hadden geplaatst