Hoofdredacteur Kampioen heeft schijt aan motoren

Dan had 'ie dus beter moeten kijken, dan had 'ie 'm wel gezien.

Hij mag dan wel niet direkt de motorrijder de schuld geven, ik vrees dat er onder de Kampioenlezers aardig wat mensen zijn die dit zullen zien als een bevestiging van hun vooroordelen m.b.t. motorrijders. (altijd te hard rijden, etc.)

En ja, ik heb wel zo'n enorme hekel aan de tegenwoordige trend van het 'geen richting aangeven' dat 'ie van mij die bekeuring ook had mogen krijgen wanneer er geen motorrijder had gereden.

En als dat nou eens mooi de waarheid is?

Ik rij ook wel eens in de file maar ik zie ze vaak ook niet. Een enkele keer kom ik eentje tegen die een er een redelijke snelheid op na houdt en die zie ik dan ook zodat ik wat aan de kant kan gaan.

Maar je spiegelt, kijkt schouder, knippert en gaat. In de file gaat het allemaal niet zo snel en als een motorrijder wat harder rijdt dan eigenlijk kan, dan gebeurt het nogal snel dat je hem/haar niet ziet.

Mijn ervaring van filerijden 8 op de 10 rijders gaat te hard door de file. Ook al wil je niet alle motorrijders zo bestempelen, het gebeurt nu eenmaal.

En ik ben er ook niet blij mee dat we allemaal die naam krijgen maar het is wel zo. Als je om je heen kijkt en ook eens met warm weer in je koekblik achter aansluit, dan zul je het zien met eigen ogen.

Begrijp me niet verkeerd, vind het goed dat ie een bekeuring heeft gekregen. Knipperlicht zit er niet voor niks maar ik snap dat ie de motorrijder niet heeft gezien. Je kent die situatie niet.

:} :}

Ik was me ook al aan het ergeren over dat stukje in de kampioen.

Het is gewoon een feit dat koekblikkers niet uit hun doppen kijken.
De beste man wisselt van rijstrook zonder te knipperen, snijdt een motorijder af en wordt hiervoor door de politie van de weg geplukt. Maar hij had echt heel goed over zn schouder en in zn spiegels gekeken. tuuurlijk :(

En als dat nou eens mooi de waarheid is?

Ik rij ook wel eens in de file maar ik zie ze vaak ook niet.
...

Mijn ervaring van filerijden 8 op de 10 rijders gaat te hard door de file. Ook al wil je niet alle motorrijders zo bestempelen, het gebeurt nu eenmaal.

ik zie, als ik koekblik, motorrijders soms ook niet aankomen door de file. maar dan vind ik dat wel steeds mijn schuld.

Ook ik heb een briefje geschreven naar Ed, want hij vindt 95 euro een overdreven hoog bedrag voor de gemaakte verkeersovertreding. Maar, als je niet op let en bij het invoegen(want dat deed hij)ook nog eens geen richting aan geeft, ben je, voor een ander, een gevaar op de weg! Kijk, als je iemand over het hoofd ziet, okee, dat gebeurt iedereen wel eens, maar geef dan richting aan, zodat iedereen ziet, wat je gaat doen. Krijgt Edje een bon, gaat 'ie' een beetje kinderachtig zitten zeiken.
Beetje dom om je eigen fouten zo goed te praten in een column........

ik zie, als ik koekblik, motorrijders soms ook niet aankomen door de file. maar dan vind ik dat wel steeds mijn schuld.
Tja, ik zie ze soms ook wel eens te laat / niet. Echter, voordat ik van rijstrook wissel (wat ik overigens bijna nooit doe in de file), kijk ik toch echt wel 10x uit mk'n doppen om er voor te zorgen dat ik de motorrijder dan *wel* zie.

Trouwens, ook als ik buiten de file van rijstrook wissel kijk ik uit mijn doppen. Richting aangeven gaat overigens als een automatisme bij mij.

Ook ik heb een briefje geschreven naar Ed, want hij vindt 95 euro een overdreven hoog bedrag voor de gemaakte verkeersovertreding. Maar, als je niet op let en bij het invoegen(want dat deed hij)ook nog eens geen richting aan geeft, ben je, voor een ander, een gevaar op de weg! Kijk, als je iemand over het hoofd ziet, okee, dat gebeurt iedereen wel eens, maar geef dan richting aan, zodat iedereen ziet, wat je gaat doen. Krijgt Edje een bon, gaat 'ie' een beetje kinderachtig zitten zeiken.
Beetje dom om je eigen fouten zo goed te praten in een column........
:^

In plaats van een artikel te schrijven waarin hij waarschuwt dat een (bijna) ongeluk in een klein hoekje kan zitten, en dat iedereen fouten kan maken, gaat hij kleinzielig doen over een terechte bekeuring.

@ Viccie, Als je nou 't fotootje uit je icoontje meestuurt weet hij iig waar hij op moet letten :P

...toen ik dit las in de kampioen wist ik één ding zeker.....hij heeft nooit gekeken....als ik alleen al doe aan kijken wat hij betoogd dat hij deed, dan zie ik meer dan genoeg.....dus terecht door vriend Politie op z'n plek gezet.....
Zelfs al zit ik in de auto of op de fiets, dan maak ik onbewust dezelfde 'kijk'bewegingen als op de motor......ja ook op de fiets!!!....rij ik op de racefiets op een zondag over de lekdijk, hoor ik achter mij een motor aankomen.....zit ik in de "spiegels" te kijken...en die zitten er dus niet op hé... :) 8-) ...pure gewenning geworden dat kijken....

iedereen verplichten om eerst motorrijbewijs te halen.....dan zijn ze ineens allemaal veel bewuster... B|

Schijt aan motoren is idd wel kort door de bocht... Volgens mij is het niet echt tegen die motorrijder gericht.

Maar zijn verhaal is wel erg krom...

't Komt eigenlijk op het volgende neer: Als je iemand ziet en je snijdt 'm, dan maak je een voorrangsfout. En als je iemand niet ziet en je snijdt 'm, dan is het ineens geen voorrangsfout meer. Vreemde redenatie.

:^

ben het volledig met je eens viccie.
Ik las het gisteren en ik had dezelfde reactie als jij.

Het verhaal opzichzelf is idd niet erg motoraanvallend zoals de meeste hier ook bekritiseren.
Maar juist omdat het geschreven is door een hoge pief van de ANWB trek ik het me wel aan.

Niet goed over nagedacht toen hij dit verhaal publiceerde.
En helemaal geen gedrag wat je verwacht van zo'n iemand!

ben het volledig met je eens viccie.
Ik las het gisteren en ik had dezelfde reactie als jij.

Het verhaal opzichzelf is idd niet erg motoraanvallend zoals de meeste hier ook bekritiseren.
Maar juist omdat het geschreven is door een hoge pief van de ANWB trek ik het me wel aan.

Niet goed over nagedacht toen hij dit verhaal publiceerde.
En helemaal geen gedrag wat je verwacht van zo'n iemand!

Mee eens,
Verhaal op zich is weinig spectaculair, maar vanwege Lodewijks positie had je toch een ander verhaal verwacht. Een dijk van een kans om de blikridders op die tussenrijdende motoren te attenderen..."Kijk mensen, het mag echt... en ik kreeg terecht een bekeuring, want ik bracht er één in gevaar".

Jaammer dat ie die kans heeft gemist...

iedereen verplichten om eerst motorrijbewijs te halen.....dan zijn ze ineens allemaal veel bewuster... B|

En jij hebt waarschijnlijk geen idee wat een vrachtwagenchauffeur ziet (en vooral: wat hij NIET ziet). Dus jij zou ook wel eens in een vrachtwagen mogen gaan zitten :) .

Eigenlijk moet iedereen wat lesjes motor&vrachtwagen volgen, zodat iedereen weet hoe het is om in andere voertuigen te rijden dan het voertuig waar ze zelf altijd in rijden.

Ik denk dat de hoofdredacteur iets aanhaald waar wij motorrijders maar niet aan willen wennen.
We worden gewoon niet gezien! Niet omdat de rest van de weggebruikers debiel zijn of omdat ze iets tegen motorrijders hebben..Nee..ze zien die motorrijder niet..

Daar kun je van alles van vinden, de "koekblik" bestuurders de schuld geven of erger maar volgens mij is het veiliger om jezelf als motorrijder bewust te zijn dat ze je niet zien..

Als je zelf aan het koekblikken bent heb je dan altijd die motorrijder gezien??
Nee, zeker weten van niet. En kwam dat omdat jij zat te slapen? Nee, volgens mij heb je hem gewoon niet gezien.

En laten we a.u.b. eens ophouden met dit soort kortzichtige discussies..

Groet,
Max

En ik zal mijn best doen, als ik koekblik, dat ik jullie allen heb gezien..

Ik denk dat de hoofdredacteur iets aanhaald waar wij motorrijders maar niet aan willen wennen.
We worden gewoon niet gezien! Niet omdat de rest van de weggebruikers debiel zijn of omdat ze iets tegen motorrijders hebben..Nee..ze zien die motorrijder niet..

Daar kun je van alles van vinden, de "koekblik" bestuurders de schuld geven of erger maar volgens mij is het veiliger om jezelf als motorrijder bewust te zijn dat ze je niet zien..

Nee, zeker weten van niet. En kwam dat omdat jij zat te slapen? Nee, volgens mij heb je hem gewoon niet gezien.

Groet,
Max

Ja, doei.. als je in je spiegels kijkt en over je schouders, dan zie je de motor aankomen, en anders kijk je niet goed.

Ik wilde hier ook al op reageren :}

Kon alleen niet zo snel een leuk stukje bedenken :P

Wat hij beschrijft gebeurt dus constant, maar vind wel idd dat hij zijn plaats misbruikt om dit zo te plaatsen.
Ik voel me net als Viccie ook behoorlijk aangevallen door die man :P

Groet,
Max

^^^ with stupid

Er zitten gewoon teveel deurstijlen ed in een auto die een motor fantastisch kunnen verhullen, daar moet je als motorrijder rekening mee houden. En ja eigenlijk zou automobiliserend nederland ff heen en weer moeten bewegen om langs die stijl heen te kijken, maar dat idee verwijs ik maar naar het land Utopia, kan je ook niet echt verwachten.

Vondt het stukje niet direct de motorrijder aanvallen, maar daar wordt het stukje nog niet intelligenter van, het zou beter zijn geweest om het toe te geven, en zijn lezers duidelijk te maken dat niet alles vier wielen heeft en in de rij moet staan.

Ben het met Viccie eens. Ik moest ook even tot 10 tellen toen ik het las (en daarna bij oud papier dumpte }) ). Als je goed kijkt voor je van baan verwisselt dan zie je de motorrijders, als je snel kijkt (zoals 99,9%) dan kun je d'r wel eens een paar over het hoofd zien. Voor niet knipperen trekt die het boetekleed aan, voor geen voorrang verlenen begrijpt ie het niet. Dit kan ik interpreteren dat hij niet begrijpt dat motorrijders, die wel degelijk door de file mogen rijden, op dat moment ook voorrang hebben.

En waarom de motorrijder gewoon doorzoeft, omdat ie er waarschijnlijk wel meer van die blinde paarden voor z'n voorwiel heeft gehad en niet meer de moeite neemt om erop te reageren.

Hopelijk is Ed Lodewijks zo vriendelijk om toe te geven dat ie wel degelijk fout zat bij het voorrang verlenen.

En voor Viccie: :}

Als ik met het koekblik in de file sta, durf ik soms bijna niet van baan te wisselen omdat ik misschien wel een motorrijder over het hoofd zie.

Misschien leuk om een keertje een colum over motorrijden in de Kampioen te zetten.

Niet teveel, hè... Anders gaat Baksteen naast zijn motorlaarzen lopen. B|
:j, dat gaat ruimschoots gecompenseert worden door de opmerkingen dat de politie z'n werk niet goed deed, want die hadden 'm die 95 euro moeten schrijven en niet alleen die 30.

Ik heb geen last van hoe over de motorijder word geschreven, ik snap alleen niet dat hij dit schrijft naar aanleiding van zijn bon ipv zijn onoplettendheid.

Ik heb geen last van hoe over de motorijder word geschreven, ik snap alleen niet dat hij dit schrijft naar aanleiding van zijn bon ipv zijn onoplettendheid.

en dat is nou precies wat mij stoort. Dat hij een motorrijder over het hoofd ziet... tja das erg vervelend. Helaas gebeurt het maar al te vaak zoals velen van ons kunnen beamen. Maar om zich daarna zorgen te maken over z'n bon van 30 euro en 95 euro veel te veel te vinden én nog eens het verkeersgedrag van de motorrijder in twijfel te trekken, dat gaat voor mij te ver. De beste man is hoofdredacteur van de Kampioen, hét lijfblad van de ANWB. Hij heeft een voorbeeldfunctie en hoort op te komen voor de belangen van alle leden en weggebruikers. Als hij zich zo graag druk wil maken over een bon van 30 euro terwijl hij bijna een motorrijder overhoop rijdt dan moet hij geen hoofdredacteur worden van de Kampioen. Dan zoekt ie maar een ander baantje en stuurt hij maar een ingezonden brief.

door zulke lui heb ik vorig jaar acht maanden thuis gezeten met een dikke hernia, ik zou zeggen poging tot dood slag....
laat ik het zo zeggen ik weet waar hij werkt en ik ik er voor die acht maanden nog wel eens langs reed of in de buurt was, ga ik vaker doen alle anwb leden verklaar ik vogelvrij (behalve de wegenwachters!!! ;) )
mazzel jack K

En ik moet cker geloven dat meneer WEL in de spiegel en over z'n schouder keek, maar NIET z'n richting aangaf?
Ik stoor me er dagelijks aan, mensen die hun knipperlicht niet gebruiken (en dus ook niet de moeite nemen om (goed) te kijken in mijn ogen :+ )
CIAO :(

die bon heeft duidelijk enkel als doel de staatskas te spekken. gezien zijn reactie is hij zich niet schuldbewust.

Mogelijk dat die motorrijder erg snel reed (zoals velen nog al levensmoe tussen de files doorrijden, dan moet je niet zeuren als je niet gezien wordt). De agent moet dit dan gezien hebben en blijkbaar toch geoordeeld hebben dat hier iets te verwijten was. Zorg er dan ook voor dat je redelijke kans op effect hebt. (misschien toch duidelijker praatje houden, of toch de overtreding in rekening brengen waar het echt om gaat)

[off-topic]Ik ben overigens zwaar voorstander voor een verbod op het gebruik van de richtingaanwijzer bij het wisselen van een rijbaan voor motoren en personenauto's zonder aanhanger[/off-topic]

en dat is nou precies wat mij stoort. Dat hij een motorrijder over het hoofd ziet... tja das erg vervelend. Helaas gebeurt het maar al te vaak zoals velen van ons kunnen beamen. Maar om zich daarna zorgen te maken over z'n bon van 30 euro en 95 euro veel te veel te vinden én nog eens het verkeersgedrag van de motorrijder in twijfel te trekken, dat gaat voor mij te ver. De beste man is hoofdredacteur van de Kampioen, hét lijfblad van de ANWB. Hij heeft een voorbeeldfunctie en hoort op te komen voor de belangen van alle leden en weggebruikers. Als hij zich zo graag druk wil maken over een bon van 30 euro terwijl hij bijna een motorrijder overhoop rijdt dan moet hij geen hoofdredacteur worden van de Kampioen. Dan zoekt ie maar een ander baantje en stuurt hij maar een ingezonden brief.

Tja, foutjes maken we allemaal, waarschijnlijk zelfs dagelijks. Soms grote fouten, soms kleine foutjes. Gelkukkig is er meestal een wisselwerking met een andere verkeersdeelnemer die de fout kan hertsellen en erger kan voorkomen. En dat mensen daarbij altijd over een ander wel een mening hebben om zichzelf vrij te pleiten ben ik schijnbaar al teveel aan gewent.

Maar je hebt gelijk dat ondanks gelijkheid van alle mensen en dat iedereen recht heeft op zijn foutjes het niet echt een slim verhaal is voor iemand in zijn positie.

Terug
Bovenaan Onderaan