Dan had 'ie dus beter moeten kijken, dan had 'ie 'm wel gezien.
Hij mag dan wel niet direkt de motorrijder de schuld geven, ik vrees dat er onder de Kampioenlezers aardig wat mensen zijn die dit zullen zien als een bevestiging van hun vooroordelen m.b.t. motorrijders. (altijd te hard rijden, etc.)
En ja, ik heb wel zo'n enorme hekel aan de tegenwoordige trend van het 'geen richting aangeven' dat 'ie van mij die bekeuring ook had mogen krijgen wanneer er geen motorrijder had gereden.
En als dat nou eens mooi de waarheid is?
Ik rij ook wel eens in de file maar ik zie ze vaak ook niet. Een enkele keer kom ik eentje tegen die een er een redelijke snelheid op na houdt en die zie ik dan ook zodat ik wat aan de kant kan gaan.
Maar je spiegelt, kijkt schouder, knippert en gaat. In de file gaat het allemaal niet zo snel en als een motorrijder wat harder rijdt dan eigenlijk kan, dan gebeurt het nogal snel dat je hem/haar niet ziet.
Mijn ervaring van filerijden 8 op de 10 rijders gaat te hard door de file. Ook al wil je niet alle motorrijders zo bestempelen, het gebeurt nu eenmaal.
En ik ben er ook niet blij mee dat we allemaal die naam krijgen maar het is wel zo. Als je om je heen kijkt en ook eens met warm weer in je koekblik achter aansluit, dan zul je het zien met eigen ogen.
Begrijp me niet verkeerd, vind het goed dat ie een bekeuring heeft gekregen. Knipperlicht zit er niet voor niks maar ik snap dat ie de motorrijder niet heeft gezien. Je kent die situatie niet.