honda vf1000f interceptor opleuk projectje

ik heb de cbr600rr veer gebruikt, moest een klein stukje uit het frame halen maar kan dit met een dikke strip vervangen.
Weet nog niet wat ik doe met de voorpoten, de orginele zijn 86cm lang. vindt maar eens poten van deze lengte die aan te passen zijn. heb ze nog niet gezien.en vindt het orgineel ook niet echt lelijk. misschien blijven ze wel.
 
ik heb de cbr600rr veer gebruikt, moest een klein stukje uit het frame halen maar kan dit met een dikke strip vervangen.
Weet nog niet wat ik doe met de voorpoten, de orginele zijn 86cm lang. vindt maar eens poten van deze lengte die aan te passen zijn. heb ze nog niet gezien.en vindt het orgineel ook niet echt lelijk. misschien blijven ze wel.

Heey Stapp ben benieuwd naar de vorderingen? Voor mij zijn deze aanpssingen nog net een bridge too far.... Dus gebruik jou een beetje als inspirator en motivator.

Hey btw wat ga je precies aan de voorzijde veranderen? Passen die CBR wielen klakkeloos in de originele voorvork? en dan nog de schijven.... Ben benieuwd!

Trouwens mocht je deze spiegels niet gaan gebruiken dan wil ik ze graag overnemen van je. En misschien nog wel meer delen.
 
Heey Stapp ben benieuwd naar de vorderingen? Voor mij zijn deze aanpssingen nog net een bridge too far.... Dus gebruik jou een beetje als inspirator en motivator.

Hey btw wat ga je precies aan de voorzijde veranderen? Passen die CBR wielen klakkeloos in de originele voorvork? en dan nog de schijven.... Ben benieuwd!

Trouwens mocht je deze spiegels niet gaan gebruiken dan wil ik ze graag overnemen van je. En misschien nog wel meer delen.

zo heb ik mezellf nog nooit gezien.ha bedankt voor zoveel lof.
dat cbr voorwiel wat er nu op zit is van een sc28 fireblade, deze past niet op deze poten.
de schijven zijn te groot en de as is te dik(20mm), een cbr600f voorwiel van voor '94 heeft de goede maat schijven en de as is 17mm,van een vfkf is dat 15mm maar met andere lagers of een aangepaste as gaat dat wel.moet dat wiel nog wel kopen maar hoop eigenlijk nog een passende USD vork te vinden. Ik heb twee paar spiegels.
Van de 1000 en de 750(donorfiets), zal even kijken wat het nog is. ik stuur je wel een pm met foto's ervan.
zaterdag komen de uitlaat pijpen van de tuono. als ze erop zitten dan komt er een fototje van de achterkant.
 
Hoe staat het dan met de breedte tussen de vorkpoten, levert dat geen problemen?

USD vork moet je natuurlijk helemaal andere frontpartij creeren.En dan maakt het wiel niet meer uit. Staat wel mooier vind ik.

Doe je dan ook een achterwiel van een 600 erin? Want 2 verschillende velgen is ook niet mooi toch.

Doe de pm trouwens maar naar allard-nina 'apestaart' home.nl
Andere mail doe ik eigenlijk nooit kijken
 
Hoe staat het dan met de breedte tussen de vorkpoten, levert dat geen problemen?

USD vork moet je natuurlijk helemaal andere frontpartij creeren.En dan maakt het wiel niet meer uit. Staat wel mooier vind ik.

Doe je dan ook een achterwiel van een 600 erin? Want 2 verschillende velgen is ook niet mooi toch.

Doe de pm trouwens maar naar allard-nina 'apestaart' home.nl
Andere mail doe ik eigenlijk nooit kijken

Heb nog geen USD vork gevonden die ik kan gebruiken en de afstand tussen de voorpoten is geschikt voor wielen van zeker 130mm. org. is 120. worden de poten dikker, zoals bij USD dan moeten de poten idd verder van elkaar af mbv t-stuk en kroonplaat.maar dat moet dan toch al want ze passen ook niet in het orgineel.
zal lastig worden om deze te vinden want niet alleen de voorpoten zijn lang(86cm) maar ook de balhoofdpen. |( het achterwiel van een fireblade is net als die van een 600 alleen iets breder.(180) dat is dus wel te doen.
 
Er heeft iemand op het forum een andere pen laten persen in een kroonplaat. Dat zou dan een mogelijkheid zijn.

Die lengte is dat een probleem? De meeste moderne motoren hebben het balhoofd toch dichter bij de grond dan een wat oudere zoals een VF?
 
een andere pen is een mogelijkheid maar de grondspeling wordt dan wel erg klein. een gem. USD is 73cm lang, met aftekt van de clip-on's zijn de vf poten 82cm. hij gaat dus met een gewoon T-stuk bijna 10 cm naar beneden, dat is te veel want de grondspeling is dan maar 8cm en de veerweg is vaak 13 cm. dan hebben we het nog niet over de vervorming van de voorband.de kuip zal bij inveren heel snel de grond raken.Het is wel mogelijk om poten te verlengen of speciale t-stukken te gebruiken.Ben nog op zoek.
 
Wat dacht je van een SM voorvork inkorten :P *O* :P *O*

Lijkt me ook stuk makkelijker en vetter :Y
 
heb ik aan gedacht, maar weet niet hoe dat zit met de remklauwen?
Ik wil wel twee schijven voor.
 
zoals belooft een plaatje van de achterkant. Ik denk dat in de definitive stand de dempers iets verder omhoog staan en dat ik ze bekleed met carbon.

full
 
Ziet er echt al goed uit!
En ik heb me vergist. Ik heb zonet mijn vork even opgemeten en bovenkant vorkpoten (rond plat stuk) tot midden van de as van het wiel is 76cm. Maar hij staat wel op de middenbok en steunend op mijn voorwiel, dus de vering is wel ingedrukt. Ik denk 78cm in gewone stand.
 
Voetsteunen van een r6 maken nu deel uit van de uitlaat ophanging.
full
 
uitlaten zijn heel porno! lekker dikke pijpjes! prachtig, ik wou ze bij mijn project onder het blok maar ga nu toch twijfelen, heel bruut zo!
 
Lekker old school kerel. Alleen je moet echt snel wat aan het stur doen. Moet een dik en breed stuur op :P
 
hej begint al een leuke fiets te worden zo. ;)

zat zo eens naar de voorkant te kijken.....zou het niet mooi staan om een oude fireblade vork te gebruiken...aangezien je er geen usd vork in wil. (goeie keus :P )
de originele staat zo iel...vooral met die dikke achterbrug.

dempers zitten er mooi onder zo, stakke lijn. :Y
 
Laatst bewerkt:
hej begint al een leuke fiets te worden zo. ;)

zat zo eens naar de voorkant te kijken.....zou het niet mooi staan om een oude fireblade vork te gebruiken...aangezien je er geen usd vork in wil. (goeie keus :P )
de originele staat zo iel...vooral met die dikke achterbrug.

dempers zitten er mooi onder zo, stakke lijn. :Y

Die voorkant blijft een kopzorg |( , ik weet het nog niet. :? Heb wel een leuk stuurkuipje gezien, als die binnen is wordt het wellicht iets duidelijker.
 
Ik wil het eerst even zo proberen.
Heb hier een voorbeeld van een stuurkuip op het bestaande. :)
full
 
Naar mijn idee een veel te modern kuipje voor de rest van de looks.
Misschien zo'n dubbele rechthoekige koplamp? Beetje cross tussen streetfighter en classic...

Ik wil het eerst even zo proberen.
Heb hier een voorbeeld van een stuurkuip op het bestaande. :) [afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan