honda vf1000f interceptor opleuk projectje

stapp143

Die hard MF'er
20 nov 2008
839
113
Hallo geïnteresseerde.
Hier een topic over mijn eerste project,
Heb hiervoor gekozen voor de honda VF1000F ook wel de VFKF genoemd,
Vind het Orgineel al een mooi model en denk dat de ombouw niet al te moeilijk is.
Ik wil er dikke wielen en een USD voorvork in en van dat stuurkuipje af(sorry liefhebbers)
Ben nu 3 weken bezig en dit zijn de vorderingen tot nu toe.

dit was de honda nog in orginele staat, gekocht voor een prikkie maar wel een tik in het blok.Dat maken we wel hoop ik.
full
 
Na een paar uur ontmantellen ziet hij er zo uit,het ging niet zonder slag of stoot maar erg verrot is hij niet, zit alleen allemaal zo verschrikkelijk vast. om maar een voorbeeld te noemen:
krijg de uitlaat bijna niet los.
Heb mijjn klauwkamer erop gebroken maar twee nachten in de wd40 en een breekijzer doen goede zaken.
full
 
De rest van de foto's staan goed.foutje
bBen begonnen met de achterkant, heb een cbr600rr(2004)achterbrug gescoord en wielen van een fireblade uit 95.
15mm rechts van de brug en 7mm links en dan plaatsen,
mmm ik denk dat ik me eigen vergist heb in het werk, hij past maar mijn ''te doen lijst is flink gegroeid. Had al met een hoop rekening gehouden maar kan niet aan alles denken.
Een goede les voor de volgende keer, even ombouwen is er niet bij.
een paar voorbeelden:asdiameter wiel en brug komt niet overeen evenals brug en draaipunt frame,accubak belemmerd veerweg, tandwielen uitlijnen ketting verlengen(brug is 3cmlanger) enz enz enz. heb nu wel een echte hobby waar ik me niet mee hoef te vervelen.Staat wel mooi zo'n brug , een kleine impressie.
full
 
klauwhamer op de foto is nieuw.en alles ligt los op de motor, hij is gewoon recht.
 
Leuk! Heb er ook 1 gehad en ik heb er nog steeds een zwak voor. Bij mij zat er ook een tik in het blok, 1 van de bigend lagers was uitgelopen -> krukas kapoet. ;( Ik hoop niet voor je dat dat bij jou ook zo is. Naast de nokkenassen is dat namelijk toch een zwak punt van de '1000's'.

Succes en ik ga hem volgen!
 
Laatst bewerkt:
Zodra ik het alles uitgemeten heb en ik alle aansluitingen pas heb gemaakt gaat het blok eruit,
Ik ga voor een volledige revisie, is dit niet meer mogelijk dan hou ik me aanbevolen voor dat blok.
 
Zodra ik het alles uitgemeten heb en ik alle aansluitingen pas heb gemaakt gaat het blok eruit,
Ik ga voor een volledige revisie, is dit niet meer mogelijk dan hou ik me aanbevolen voor dat blok.
is goed hoor het wel het gaat trouwens om een VF1000F2 blok alles erop en eraan is mischien wel goedkoper dan reviseren *D
 
goed idee, ben er helaas nog lang niet aan toe.
Op deze foto is duidelijk te zien waarom ik voor de cbr brug gekozen heb.
Had ook een vfkr brug kunnen gebruiken maar die zijn moeilijk te vinden en dit is veel mooier, ben nu bezig met de accubak verkorten,asbusjes van achterwiel maken,remklauwadapter versmallen en nog wat dingen.
full
 
Nog even voor het nieuwe jaar de achterschokbreker plaatsen dacht ik.
Helaas past niet, de gascilinder loopt tegen het frame en alles wat daar achter zit.
Moet opnieuw op zoek maar gelukkig genoeg keus. heb dus een schokbreker over, zgan voor cbr600rr uit 2003 omgebouwd met 110kg veer(voor personen van 85 kg)echt een plaatje. alvast gelukkig nieuw jaar
full
 
Heb ik aan gedacht maar er zitten nog twee koelwatertankjes, branstof pomp, accu,gelijkrichter enz achter en kan geen plek verzinnen om dat te verplaatsten,moet zelfs nog plek vinden voor het zekeringen kastje(zit nu op het stuur),wil die op de plek van de oude schokbreker plaatsen, daar heb ik de ruimte ook al nodig voor de brandstofpomp dus het wordt daar erg krap , denk dat een suzuki gsxr1000 k5 schokbreker wel past maar moet de juiste maten nog van door krijgen.
 
Heb ik aan gedacht maar er zitten nog twee koelwatertankjes, branstof pomp, accu,gelijkrichter enz achter en kan geen plek verzinnen om dat te verplaatsten,moet zelfs nog plek vinden voor het zekeringen kastje(zit nu op het stuur),wil die op de plek van de oude schokbreker plaatsen, daar heb ik de ruimte ook al nodig voor de brandstofpomp dus het wordt daar erg krap , denk dat een suzuki gsxr1000 k5 schokbreker wel past maar moet de juiste maten nog van door krijgen.


Specs van de schokker?
 
De afstand tussen de ogen, met deze achterbrug mag hij niet te lang zijn want dan komt de link tegen het achterwiel.
 
En wat zijn die van de schokker die je overhebt? Misschien wel wat voor mij als is past. En post ook eens wat jij evt nodig hebt, dan kunnen we een kijken of iemand iets voor je heeft dat past.
 
Oke, maar waaron niet gewoon een geheel andere achterkant. De meeste kontjes zijn groter en breder :P en daar past heel veel in _O-

Koelvlreservoir gewoon plaatsen naast de radiator in de vorm van een bidon :P
 
Laatst bewerkt:
Heb juist gekozen voor de vf1000f omdat ik het kontje zo leuk vind. en moet er met z'n tweeën op kunnen dus als ik het op kan lossen met een andere schokker dan ben ik tevreden. de cbr600rr is 30,5 cm lang(hart-hart). afstand tussen de pootjes(onderkant) is 30mm en de dikte van het oog boven is 26 mm maar daar kan nog wel wat vanaf als het moet. wat ik zoek is dus een schokker en een 9mm offset voortandwiel, kan er een maken maar weet dat ze te koop zijn, het is hetzelfde als die vn een cb900.
full
 
Weet iemand nog een nederlandse site waar je offset voortandwielen kan kopen?
Heb een schokbreker en remklauw besteld dus die achterkant is bijna af(op uitlaten,steps en lamp enz na). die tandwielen uitlijnen is het laatste vwb de functionaliteit van het achterwiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan