honda vf1000f interceptor opleuk projectje

Kan best leuk zijn, een VFK als streetfighter:

full
 
full


Probleem is vaak de radiator achter de koplamp, die zul je ergens anders (in blokspoiler) moeten knutselen. Weglaten is geen optie met deze heethoofden...
 
Laatst bewerkt:
Het koelsysteem van een vf750f overzetten is de oplossing,volgende week ga ik er een ophalen.
De thermostaat zit alleen aan de rechter ipv linker kant maar kan de pijpjes op de kop zo omdraaien hoop ik.verder is de tank ook anders, bij de 1000 hangt hij over het frame dus zoals bij deze moet je een deel van de stuurkuip laten zitten.bji de 750 kan je de stuurkuip helemaal verwijderen. zit nog in dubio, vfkf,vf750f tank of helemaal wat anders.
 
Ik ga toch de flex in het subframe zetten, passen weinig andere schokkers in deze brug of ze zijn te lang of kunnen er gewoon niet in. Het is wel mooi zo'n opvalende gascilinder. De voorvork is nog een probleem, de poten komen bijna tegen de radiator aan. met een USD is dit nog meer het geval.de stuuruitslag wordt zo heel klein Ik weet nog niet wat ik doe. die kroaten namen het voor lief, maar ik wel wel een rotonde kunnen nemen.Iemand een idee?
 
Balhoofd eruit laten sluipen en stuk verlengen of radiador verplaatsen/vervangen door ander model.

Ik zou alleen geen USD nemen, maar een wat dikkere Showa oid :Y Ik ben eigenlijk opzoek naar een oude blade voorvork en daarbij stuuruitslag iets verminderen door 2 kleine stopper. Mijn r1 had dit ook en daar kun je echt wel een rotond mee nemen. Heel goed zelf, want het knieetje gaat toch wel :P

Hup andere kont. Iets makkelijks plannen gaat toch bijna niet. Elke keer als je iets in gedachte hebt komt er wel iets bij wat niet uitkomt en dat maakt het zo leuk. Alleen niet in deze koud. Zelfs met kacheltje is et sucks.

Succes verder :W
 
ik vond je topic via de link in het VF topic,
leuke uitdaging :Y :Y heb er zelf wel enige ervaring mee (zie link onderin)
VFkR achterbug heb ik liggen (2x) kan maximaal 170 brede band in, op CBR600 F2 velg (eenvoudig in te bouwen) ik heb er zelf de (standaard voor CBR600F2) 160 brede band in.
andere voorvork is lastig ivm de relatief lange voorpoten die de VF standaard heeft, kost als snel veel grondspeling. Anders CBR600F2 voorpoten en deze verlengen met bussen :?
VFkF blok reviseren is te doen, waarschijnlijk heb jij een krukasprobleem, je moet wel op zoek naar een nieuwe / goede krukas, wat een groter probleem is. Niet te vinden of erg duur, hou vooral Ebay.DE in de gaten. idem voor uitlaten en collector
Oplassen is geen optie bij deze, daar hoor je alleen maar ellende over.
Ik heb zelf nog een te reviseren blok en goede krukas liggen, echter geen tijd.
VFkF2 blok inbouwen is ook te doen, echter de bevestigingspunten op de koppen ga je niet gebruiken, de koppen zijn iets breder dus je moet een stukje van de koelribben afslijpen en dit model heeft een oliekoeler (en grotere oliepomp), hetgeen wel aan te raden is.
Deze laatste is eenvoudig over te bouwen in een 1e generatie VFkF blok.
zie voor meer info de link in mijn onderschrift.
Succes, Jos!
 
Balhoofd eruit laten sluipen en stuk verlengen of radiador verplaatsen/vervangen door ander model.

Ik zou alleen geen USD nemen, maar een wat dikkere Showa oid :Y Ik ben eigenlijk opzoek naar een oude blade voorvork en daarbij stuuruitslag iets verminderen door 2 kleine stopper. Mijn r1 had dit ook en daar kun je echt wel een rotond mee nemen. Heel goed zelf, want het knieetje gaat toch wel :P

Hup andere kont. Iets makkelijks plannen gaat toch bijna niet. Elke keer als je iets in gedachte hebt komt er wel iets bij wat niet uitkomt en dat maakt het zo leuk. Alleen niet in deze koud. Zelfs met kacheltje is et sucks.

Succes verder :W

Sorry voor de vervuiling, maar....
Ik heb ook nog een SC28 voorzijde te koop. zie mijn topic in "onderdelen...

Gr. Paul
 
Kerel ik ben nu bezig met het reparen van een Cbr 600RR race kontje voor een project. Ik heb hem ff tegen mijn tank van mij vf750f gehouden en hij pas echt perfect. Subframe klein beetje aanpassen en alle zooi in het kontje trappen of wilde jij een passagier meenemen?

Heb nog nooi meegemaakt dat de afmetingen van een kontkap zo goed op een andere, veel oudere, bike paste.

ZIe voor het kontje TimFiz in "Onherstelbare racekont"

Succes :W
 
he Tim,
Ik wil een passagier meenemen, het is wel een mooie kont. Ben benieuwd naar de eerste foto's van jouw vf..
 
Duurt nog wel ff. Bij mij komt een Gsxr K5 of R6 2007 kontje op. Denk een Fzr1000 USD en zx6r achterbrug met wiel.

Eerst even mijn racer klaarmaken voor Ledenon met apriliaclub. Jij hebt toch ook een Mille?
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt, is te koop. Kan er maar op 1 rijden. het is wel een fantastische fiets maar het is het 1 of het ander.
 
Gast waarom iemand meenemen op je bike. Laat ze zelf rijden. Jij wilt toch een vette pornobike :P

Nee? dan kom ik je topic ff opfleuren met wat kleur, want het ziet er een beetje grauw uit.

Ik heb mijn bike ook maar ff half gedemonteerd en de slijptol erin gezet. Ik ben ook bezig met een paintproject met 6 racekontjes om deze uiteindelijk te gaan airbrushen.

1 ervan komt op de VF. IK heb een R6 2002, R6 2007, 600rr, 1000rr, Gsxr 600 K5 en 900rr kontje. Ik heb voor nu ff het 600rr kontjes erop gezet, want deze sluit echt mooi aan op de tank van de VF. Achterbrug van zx6r moet ik nog. Achterwiel+schijf heb ik al :Y

150120091952.jpg

150120091949.jpg

150120091948.jpg


Oh ja het kontje zag er vanmorgen nog zo uit _O-
150120091913.jpg

150120091918.jpg
 
die is aardig vooruit gegaan sinds vanochtend dan :Y

kont is wel nog wat aan de lange kant als je het mij vraagt, mag wel een stukkie af 8-)

verder ziet er goed uit
 
Iid, maar zoals ik al zei heb ik 6 kontjes en ik weet niet welke erop komt, dus ik ga ze nog niet aanpassen.

Dat ik er 6 heb had je wel gelezen toch ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb inmiddels de koeling van een 750 overgezet. voor het onderkuipje ga ik nog opzoek naar een rooster in de stijl van de bovenste radiator. Ik heb nu alle ruimte voor een stuurkuip/koplamp unit.
full
 
Veel betere basis zo :P Gaat de goede kant op. Niet te soft stuurkuipje he. Moet wel bruut worden :Y

:W
 
Hey kerel. Wat voor oplossing hebt jij voor de twee uitlaatbochten van de collector om je achterbrug te plaatsen?
 
De achterbrug van een cbr600rr heeft twee poten waar de uitlaten tussendoor gaan. er zijn vast nog meer bruggen te vinden met deze poten, ik weet dat een desmocedici achterbrug dat ook heeft maar dit paste helaas niet in mijn budget. de vf1000f en r zijn misschien iets breder dan een 750 achterbrug, hier past zeker een 170 band in. Je kan ook kiezen voor 1 seatpipe voor de cilinders achter (omhoog weg laten lopen)en 1 pipe aan de zijkant voor de cilinders voor. Dit vind ik erg bruut. voor mij een te grote uitdaging maar het kan wel. :P
 
Ben er uit hoe lang de linkvork moet worden.14.5 cm
De achterkant is nu wel zo hoog dat ik niet meer met de benen bij de grond kom dus heb het zadel lager gemaakt(moet nog bekleed worden) geeft het kontje ook iets meer volume.heb twee pijpen besteld van een 2006 tuono sport.komen in de stand te staan zoals de nu op de linkerkant geplaatste demper staat.
Dus aan beide kanten. een 4in1 uitlaat is gewoon niet te krijgen. maar dit is misschien wel mooier.hou het ook bij de 750 tank. toch wel leuk.
Hier weer een impressie.
full
 
Ziet er al goed uit!
Welke veer heb je nu gebruikt? En heb je het subframe hard moeten aanpassen?
Ik zou persoonlijk toch voor een dikke UPSD gaan, is zo vet! Alleen mss andere kroonplaten gebruiken dan de originelen want anders wordt je draaicrikel mss wel groot (zoals bij mij dus het geval is :))
 
Upside down :N . Heeft iedereen al dus juist niet doen ( zou ik niet doen , maar goed wie ben ik :? ) Wordt een mooi fietsje stapp 143 :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan