Beste MF'ers,
Honda komt voor 2012 op de proppen met een tweetal naked bikes gebaseerd op dezelfde aandrijflijn en frame: een 650cc parallel twin met een stalen buizenframe. Honda maakte deze motoren om zuinig, betrouwbaar, goedkoop (ook in onderhoud) en praktisch te zijn. Ik heb de specs van het blok bestudeerd en ik denk echt dat die motor is bedoeld om te draaien als het blok van een auto, wat doet vermoeden dat de NC's niet bepaald sportmotoren zullen zijn. Niet hoogtoerig en krachtig, maar flexibel en zuinig.
Voor mij is mijn motor een vrijetijdsvoertuig en ik heb graag dat 'm dan sportief, krachtig en scherp is. In dat opzicht zou ik nooit overwegen om me zo'n NC te kopen. Ik kijk liever richting KTM Super Duke bijvoorbeeld.
Maar ik keek vandaag door het raam van mijn kot in Gent (België) en zag dat het verkeer weer helemaal vast zat. Onvoorstelbaar hoe al die mensen dat zien zitten om elke dag aan te schuiven. En toen besefte ik dat Honda misschien de ideale moderne woon-werk fiets heeft gemaakt. Denk er eens over na? Een superzuinig, wendbaar, praktisch en goedkoop ding om al fluitend mee de files te verslaan? En op de koop toe ben je nog goedkoper af dan met een auto ook! Voor de luxebeesten komt er ook nog een DSG versie. Al denk ik niet dat die veel succes zal hebben maar je weet maar nooit.
Ik zal later zeer ernstig overwegen om me zo'n NC model als woon-werk fiets erbij te kopen. Eindelijk een commercieel sterke zet van Honda! Laat weten wat jij denkt met behulp van de Poll en/of posts!
Er is ook nog de integra natuurlijk. Maar dat is een motorscooter en dat is voor het motorscooter forum Trouwens, een motorscooter met ketting???
Artikel Motorfreaks link
HONDA NC650X
HONDA NC650S
700cc laagtoerig motorblok
Honda komt voor 2012 op de proppen met een tweetal naked bikes gebaseerd op dezelfde aandrijflijn en frame: een 650cc parallel twin met een stalen buizenframe. Honda maakte deze motoren om zuinig, betrouwbaar, goedkoop (ook in onderhoud) en praktisch te zijn. Ik heb de specs van het blok bestudeerd en ik denk echt dat die motor is bedoeld om te draaien als het blok van een auto, wat doet vermoeden dat de NC's niet bepaald sportmotoren zullen zijn. Niet hoogtoerig en krachtig, maar flexibel en zuinig.
Voor mij is mijn motor een vrijetijdsvoertuig en ik heb graag dat 'm dan sportief, krachtig en scherp is. In dat opzicht zou ik nooit overwegen om me zo'n NC te kopen. Ik kijk liever richting KTM Super Duke bijvoorbeeld.
Maar ik keek vandaag door het raam van mijn kot in Gent (België) en zag dat het verkeer weer helemaal vast zat. Onvoorstelbaar hoe al die mensen dat zien zitten om elke dag aan te schuiven. En toen besefte ik dat Honda misschien de ideale moderne woon-werk fiets heeft gemaakt. Denk er eens over na? Een superzuinig, wendbaar, praktisch en goedkoop ding om al fluitend mee de files te verslaan? En op de koop toe ben je nog goedkoper af dan met een auto ook! Voor de luxebeesten komt er ook nog een DSG versie. Al denk ik niet dat die veel succes zal hebben maar je weet maar nooit.
Ik zal later zeer ernstig overwegen om me zo'n NC model als woon-werk fiets erbij te kopen. Eindelijk een commercieel sterke zet van Honda! Laat weten wat jij denkt met behulp van de Poll en/of posts!
Er is ook nog de integra natuurlijk. Maar dat is een motorscooter en dat is voor het motorscooter forum Trouwens, een motorscooter met ketting???
Artikel Motorfreaks link
HONDA NC650X
HONDA NC650S
700cc laagtoerig motorblok
Laatst bewerkt: