Honda NC700S en NC700X: De toekomst?

De Honda NC650 reeks is

  • Saai. Ik kan zowel de auto nemen.

    Stemmen: 16 10,3%
  • Een leuke beginnersmotor als rustig aan ook oké is

    Stemmen: 30 19,2%
  • Een slimme mobiliteitsoplossing maar zeker geen funbike

    Stemmen: 54 34,6%
  • De motor van mijn dromen. Ook voor op vakantie.

    Stemmen: 56 35,9%

  • Totaal aantal stemmers
    156
Status
Niet open voor verdere reacties.

Xorbit

Die hard MF'er
18 jun 2006
375
100
Vlierzele
Beste MF'ers,

Honda komt voor 2012 op de proppen met een tweetal naked bikes gebaseerd op dezelfde aandrijflijn en frame: een 650cc parallel twin met een stalen buizenframe. Honda maakte deze motoren om zuinig, betrouwbaar, goedkoop (ook in onderhoud) en praktisch te zijn. Ik heb de specs van het blok bestudeerd en ik denk echt dat die motor is bedoeld om te draaien als het blok van een auto, wat doet vermoeden dat de NC's niet bepaald sportmotoren zullen zijn. Niet hoogtoerig en krachtig, maar flexibel en zuinig.

Voor mij is mijn motor een vrijetijdsvoertuig en ik heb graag dat 'm dan sportief, krachtig en scherp is. In dat opzicht zou ik nooit overwegen om me zo'n NC te kopen. Ik kijk liever richting KTM Super Duke bijvoorbeeld.

Maar ik keek vandaag door het raam van mijn kot in Gent (België) en zag dat het verkeer weer helemaal vast zat. Onvoorstelbaar hoe al die mensen dat zien zitten om elke dag aan te schuiven. En toen besefte ik dat Honda misschien de ideale moderne woon-werk fiets heeft gemaakt. Denk er eens over na? Een superzuinig, wendbaar, praktisch en goedkoop ding om al fluitend mee de files te verslaan? En op de koop toe ben je nog goedkoper af dan met een auto ook! Voor de luxebeesten komt er ook nog een DSG versie. Al denk ik niet dat die veel succes zal hebben maar je weet maar nooit.

Ik zal later zeer ernstig overwegen om me zo'n NC model als woon-werk fiets erbij te kopen. Eindelijk een commercieel sterke zet van Honda! Laat weten wat jij denkt met behulp van de Poll en/of posts!

Er is ook nog de integra natuurlijk. Maar dat is een motorscooter en dat is voor het motorscooter forum :W Trouwens, een motorscooter met ketting??? :N

Artikel Motorfreaks link

HONDA NC650X
02.jpg


HONDA NC650S
01.jpg


700cc laagtoerig motorblok
05.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jah... zelfs de integra heeft een ketting. Vermoedelijk heeft Honda voor een ketting gekozen om de prijs te drukken. Voor een motor vind ik het niet erg maar voor een scooter... Ik hoop dat veel mensen stemmen op de poll. Ben eens benieuwd of dit ding gaat verkocht worden.
 
Prima motorfietsjes, laag zwaartepunt, en het zal qua inhoud een stuk fijner rijden dan de gemiddelde motorscooter of motorfiets van 125/250/400 cc. :]
 
Mooi maar geen idee waarom er nou weer geen usd vork in zit.
Ik zie honda ook graag een nieuw type xr uitbrengen.....
 
Een conventionele voorvork is goedkoper en meer dan voldoende degelijk voor de snelheden waar deze honda voor gemaakt is denk ik. Honda moet iets doen om de prijs te drukken. Ik denk niet dat de rijders van deze dingen het prestatieverschil zouden voelen trouwens...

Weinig respons hier. Mag ik aannemen dat de deelverzameling motorrijders op dit naked bikes forum hoofdzakelijk met hun motor rijden voor de fun en het dus een meer begeesterende motor verkiezen boven een praktisch pakezeltje?
 
ik mis de optie; ja doen! Want je opties zitten nu tussen 'saai / auto' en 'ideale woon-werk fiets' in. Als ze net zoveel plezier geven als een Honda NTV650 is het een oerbetrouwbare en toch speelse woon-werk motor. Het enige dat ik inderdaad mis op deze motor is een cardanas (of standaard OSCO smeerunit).
 
Volgens mij is het de NC 700 S en X. Ik denk dat Honda ook gezien de prijs hier wel eens op de goede weg mee kan zitten. Al die PK's leuk en aardig maar om plezier te hebben zijn ze niet nodig en het kost allemaal onnodig veel geld. Ik ga komend voorjaar zodra het mogelijk is een proefrit maken, al twijfel ik nog over een nieuwe CB 600F
 
Laatst bewerkt:
CB600F ga je zeker meer rijplezier van hebben en zal een pak sneller kunnen. Veren en chassis zullen dikker zijn en het blok véél leuker om te rijden met lekker veel vermogen. (12.000 rpm ofzo, *O* )

Maar... 6l/100km ongeveer. De NC zou moeten 3.6l/100km doen. Dus als je elke dag door weer en wind naar het werk moet is de NC650S goedkoper en snel genoeg.
 
Een conventionele voorvork is goedkoper en meer dan voldoende degelijk voor de snelheden waar deze honda voor gemaakt is denk ik. Honda moet iets doen om de prijs te drukken. Ik denk niet dat de rijders van deze dingen het prestatieverschil zouden voelen trouwens...
Je kan ook een conventionele race voorvork bouwen.
De vering die wij allemaal in de motor hebben is een beetje commerciele rommel. :+
 
Je hebt gelijk eigenlijk. De meeste van onze motoren zijn met 100en uit de fabriek gerold. Ach ja, dat geldt ook voor ons fototoestel (fotografen hebben veel duurder materiaal), onze keukenmessen (koks hebben hele dure), ons gereedschap,... Dat wil niet zeggen dat je geen waar voor je geld kunt krijgen natuurlijk.

Een UPSD voorvork zorgt voor een iets lager onafgeveerd gewicht en een hogere stijfheid dacht ik.
 
Je hebt gelijk eigenlijk. De meeste van onze motoren zijn met 100en uit de fabriek gerold. Ach ja, dat geldt ook voor ons fototoestel (fotografen hebben veel duurder materiaal), onze keukenmessen (koks hebben hele dure), ons gereedschap,... Dat wil niet zeggen dat je geen waar voor je geld kunt krijgen natuurlijk.

Een UPSD voorvork zorgt voor een iets lager onafgeveerd gewicht en een hogere stijfheid dacht ik.
Yep, maar toen deze geintroduceerd werd reden veel racemotoren nog met right side up.
Alleen een voorvorkje van 20-25.000 euro.
En er waren nog voordelen voor te noemen, maar dat is met een Hossack voorvork net zo.
Daar rijdt nu bijna niemand mee. :)

Maar we dwalen af. :$
 
Mooie review van promotor. Ik ben geen scootermens en ik ben vrij zeker dat als ik volgend jaar in Brussel werk me er zo eentje koop als woon-werk voertuig. Bakken van Honda zijn veel te duur. Ik koop me gewoon zo'n setje GIVI trekkers. Die passen goed bij het ontwerp van de NC650X, zijn degelijk en veel goedkoper.
 
Ben na het lezen van deze test zeker benieuws naar de testrit. Ook de prijs is aantrekkelijk, een hornet is toch een paar euri duurder....en volgens mij kan je hier ook veel plezier mee hebben. Kom van een VFR 800 VTEC nieuw gekocht in 2004 en weliswaar een fijne fiets maar het verbruik is wel heftig terwijl al dat vermogen m.i niet nodig om fun te hebben. Iemand een idee wanneer deze nieuwe modellen leverbaar zijn?
 
Vind hem lelijk, scooters ook trouwens :r Persoonlijk vind ik dat als je echt gas geeft zo ongeveer het handvat uit je vingers getrokken moet worden. Tja dat kost wat benzine maar dat heb ik er wel voor over en dan nog goedkoper rijden dan de meeste auto's.
Had het afgelopen jaar ff 2 drie cilinders van 1000 cc. Een Alto en een speed triple. Gebruikte evenveel benzine. Maar de laatste was sneller (duh) gaat als een mes door het verkeer en parkeert gemakkelijker.
Ik ben niet op zoek naar een "groene praktische" motor. (zo lang er nog voldoende zuurstof in de lucht zit dat mijn motor nog wil rijden, vind ik het goed). Hoewel de mijne wel groen is... O-) Maar voor wie dit wel speelt zo het wel wat kunnen zijn.
Ieders zijn meug. Of misschien toch maar een elektrische motor :?
 
Ik kan de economie wel voelen, dus een laag 'elke week' terugkerend bedrag is welkom. ;)
 
Ik moest even aan het idee wennen maar die NC700x begint me steeds meer aan te spreken.

De integra wordt gezien als de ultieme forensen motor; mij spreekt ie (op de bak na) niet echt aan.

Ik denk dat het andere model -de NC700x- er niet alleen veel beter uitziet, het is ook praktischer met die opbergruimte waar zelfs een helm in past. [Edit: de Integra blijkt ook een -zij het iets kleinere- opbergplek te hebben onder het voorste deel van de buddyseat.]
Het vermogen mag dan relatief laag zijn, het is wel heel bruikbaar; zeker met de DCT.
De standaardversie vind ik ronduit goedkoop, zelf zou ik gaan voor de DCT.

Ik overweeg hem stiekem al als opvolger van mijn woon-werk buffeltje.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen woensdag bij Motoport Hillegom even naar een NC700x gekeken. Leuke motor en hoop dat de motor verlaagd kan worden.
Over 3 weken een proefritje maken en dan een beslissing maken of ik voor deze honda ga of een BMW F650 GS.
 
Vind hem lelijk, scooters ook trouwens :r Persoonlijk vind ik dat als je echt gas geeft zo ongeveer het handvat uit je vingers getrokken moet worden. Tja dat kost wat benzine maar dat heb ik er wel voor over en dan nog goedkoper rijden dan de meeste auto's.
Had het afgelopen jaar ff 2 drie cilinders van 1000 cc. Een Alto en een speed triple. Gebruikte evenveel benzine. Maar de laatste was sneller (duh) gaat als een mes door het verkeer en parkeert gemakkelijker.
Ik ben niet op zoek naar een "groene praktische" motor. (zo lang er nog voldoende zuurstof in de lucht zit dat mijn motor nog wil rijden, vind ik het goed). Hoewel de mijne wel groen is... O-) Maar voor wie dit wel speelt zo het wel wat kunnen zijn.
Ieders zijn meug. Of misschien toch maar een elektrische motor :?

Met mijn motor red ik het net maar als je 600cc+ sportief rijd haal je denk ik nooit 1:20.... hetgeen in met de auto wel haal. Sterker nog, een beetje diesel haalt tegenwoordig 1:25 en de brandstof is goedkoper. Ik kan zelfs met mijn 250cc niet goedkoper rijden dan mijn auto.
Dit ding is ideaal voor woon-werk en aan de prijs te zien 6000-7000 kun je overwegen om een 2ehands racer erbij te nemen voor de weekendritten etc :)
 
De NC700X vind ik wel wat. Niet te duur ook, dus deze motoren zullen wel een succes gaan worden :)
 
Ik rij heel veel stadsverkeer, nu met een CBF600S en ik denk zomaar dat die NC700X de opvolger gaat worden van de CBF. Vermogen is niet nodig maar iets langere veerwegen en superlicht sturen komt mij wel heel goed uit.
Heb hem zaterdag voor het eerst in het echt gezien bij Arie Molenaar en het zag er ok allemaal erg netjes en leuk gelijnd uit.
Moet wel eerst een proefrit maken van mijzelf maar goede kans dat die dit jaar nog bij mij in het koetshuis komt.

en voor de niet woon-werk ritjes, natuurlijk de Pan. :]
 
Ik heb de NC700X ook al in het echt gezien bij de dealer in Venray en wil ook proefrijden en nog even afwachten hoe de S variant eruit ziet. Zal wel een van beide worden want de X ziet er super uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan