Honda NC700S en NC700X: De toekomst?

De Honda NC650 reeks is

  • Saai. Ik kan zowel de auto nemen.

    Stemmen: 16 10,3%
  • Een leuke beginnersmotor als rustig aan ook oké is

    Stemmen: 30 19,2%
  • Een slimme mobiliteitsoplossing maar zeker geen funbike

    Stemmen: 54 34,6%
  • De motor van mijn dromen. Ook voor op vakantie.

    Stemmen: 56 35,9%

  • Totaal aantal stemmers
    156
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan een verbruik van 4l/100km ook moeilijk geloven voor die nieuwe husky nuda. Het staat wel vast dat hij zuinig is voor een sportieve motor. Maar er is no way dat 'm zo zuinig is als de NC700 reeks. Hoewel; als het ding bij een sportieve rijstijl rond de 5L blijft is dat nog steeds excellent. Dat ding maakt wel 100Nm koppel he. Ben er gek van. Wordt wss mijn volgende motor.
 
Is er al iemand die op dit nieuwe model rijdt? Ik zag dat ze al volop verkrijgbaar zijn en worden uitgeleverd.
Ben ook van plan er eentje aan te schaffen dus zou graag praktijkervaring horen.
 
De mijne is vandaag thuis geleverd.
Verzekering is in orde, nummerplaat verwacht ik maandag met de post.
Helaas is het weer een spelbreker voor de komende dagen.
 
Ik ben ook erg benieuwd naar gebruikerservaringen. Overweeg ook aanschaf van een NC700X. Smaken verschillen maar ik vind het model mooi, heb hem al in levende lijve gezien. Koppel beloofd goed, zeer goede motor voor praktisch dagelijks gebruik en toerritjes, en mooie prijs. Motorbladen zijn lovend over dit model. Heb zelf wel twijfels over DCT, voor het gemak lijkt t me heerlijk maar aan de andere kant wil ik zelf de controle houden. Ga me op de motorbeurs maar eens lekker maken...
 
Ik heb vandaag ook even op een NC700X gezeten. Zat lekker. Helaas hadden ze op de beurs (in Oldenburg, niet Utrecht) het helmvak op slot, dus ik heb niet echt kunnen zien hoeveel er nou in past. Verder echt wel een mooi ding, en de prijs die er op stond was €5990!

edit: Ik denk dat ik, als ik er de pegels voor bijelkaar geharkt heb, eens een proefrit ga maken op een NC700S met DCT..

Mijn Schuberth C3 in XL past er juist in.
 
Heb de afgelopen dagen nauwlettend de weersvoorspellingen gevolgd en daarom donderdag en vrijdag vrij genomen om te toeren.
Ik hou jullie zeker op de hoogte.
 
De kogel is hier door de kerk, er komt een nieuwe zwarte NC700X. kreeg nog een nette prijs voor de CBF, die dus het veld gaat ruimen, en ben dus nu in blijde verwachting van de nieuweling. Als extra een middenbok, handvatverwarming en hogere ruit besteld zodat die helemaal gebruik kan worden waarvoor ik hem heb gekocht, puur woon-werk verkeer.
Nu ga ik liever rijden dan werken maar zonder werk weer geen rijden natuurlijk. dus voor mij de perfecte combi. In maart komt die op kenteken en kan ik hem gaan halen.
Kortom ik ben blij *D
 
Heb ondertussen een goede 200 km mee gereden waaronder 50 km tijdens hagelbuien.
Hij voelt heel stabiel aan, ook bij 150km/u. Harder heb ik nog niet gereden. Ik hou zijn toerentallen op maximaal 5000rpm en dan enkel als hij al goed warm is. Volgens de dealer is aan deze motor niet veel in te rijden aangezien hij toch maar maximaal 6500rpm aankan.
Wegligging is voor mij heel neutraal, een veilige fiets voor wie juist start, heropstapt of gewoon wat lekker wilt cruisen voor weinig geld.
Zes versnellingen zijn mijn inziens één teveel.
Prestaties vallen goed mee op deze 35kw fiets, accelleraties gaan vlot en vertrekken lukt bij 1200rpm, vanaf 2000rpm wel vlotter natuurlijk en het 'beestje' komt echt los vanaf 3000rpm.
Ik heb bij aankoop wel een hogere ruit besteld en die ga ik met mijn 1.91m goed kunnen gebruiken. Niet dat er ongewoon veel turbelentie is maar wil liever minder druk op de borst. Hou jullie posted en dan zet ik er wat foto's bij. Groeten.
 
Laatst bewerkt:
Ben zaterdag een proefrit gaan maken op een nieuwe v-strom (2012 model met abs), en ben helemaal verkocht. Wat een geweldige motor! Denk dat dit hem gaat worden. NC700x lijkt me voor dagelijks gebruik perfect, maar ik ben bang dat hij mij voor het overige werk snel gaat vervelen door het lagere vermogen. Proefrit ga ik sowieso nog wel maken, wellicht raak ik nog overtuigd.
 
Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen, maar ik gebruik hem alleeen voor woon-werk en daarvoor vind ik de V-strom te log, als ik niet woon werk op pad ga mag de NC ook thuisblijven, dan komt de Pan in stelling. :]
 
NC700x lijkt me voor dagelijks gebruik perfect, maar ik ben bang dat hij mij voor het overige werk snel gaat vervelen door het lagere vermogen. Proefrit ga ik sowieso nog wel maken, wellicht raak ik nog overtuigd.
Ik vind het persoonlijk toch een tegenvaller dat er maar zo'n kleine tank aan boord is, en vooral dat de NC700 niet met een cardan is uitgerust. Ik snap wel dat dat gewicht toevoegt en vermogen opvreet, maar van een woonwerkmotor verwacht je toch iets onderhoudsvriendelijkers dan een ketting.

Ik hoop dat Honda nog een keer een echte NTV-opvolger uitbrengt, op basis van de NC of de tegenwoordige NT. Gewoon een naked zonder al dat plastic, met cardan, grote tank en een superbetrouwbaar blok.
 
Ik kreeg vanochtend aangeboden om komend weekend drie dagen te mogen proefrijden op een nc700x. Ik ben benieuwd, het weer is goed dus eens kijken wat ik er van ga vinden. Ik hou jullie op de hoogte. Heb nog wel een mooie route hier in limburg op de plank.
 
Laatst bewerkt:
in het kruip door sluip door verkeer in Rotterdam is de NC makkelijker dan de V-strom, vind ik dus! en aangezien ik daar de meeste kilometers maak..... De NC dus
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bericht van de dealer, volgende week mag ik hem komen halen. alle assesoires zitten er dan ook op.
Nog 1 weekje aftellen :z
 
toevallig wel, de xj ligt al weer een tijdje op de sloop, ik heb deze ingeruild op mijn eerste CBF600 in 2006. spoedig daarna is die definitief ingestort.

de eerste CBF is TL gereden door een niet oplettende koekblikker. gelukkig zelf niets. De tweede wordt nu ingeruild op de NC700X.

nl.motorfiets, het ging er ruig aan toe op het laatst weet ik nog wel, over en weer schelden.
ben benieuwd wie er van die nl.motorfiets nog hier over zijn.
het stel uit zuid-limburg kreeg er altijd weer van langs weet ik nog wel. ben benieuwd waar die nu digitaal uithangen.

Was jij niet degene met een CX500?
 
Vandaag ruim 250 km gereden op de NC700X en ondanks de temp. heerlijk gereden. Dit demo model is gisteren rijklaar gemaakt en had 8km op de teller toen ik wegreed, helemaal vers dus. Ik kreeg de tip even rustig aan te doen vanwege de nieuwe banden en de motor niet vol te belasten. Ik heb me netjes gedragen en toch vanaf de eerste km's direct het gevoel gehad lekker onderweg te zijn en dat ik aan deze motor wel kan wennen. Hiervoor een VFR800VTEC gehad en die reed ook heerlijk, maar ik reed steeds veel te hard en eigenlijk ging alles te makkelijk. Deze NC is veel leuker om te rijden. Je moet snel opschakelen met deze motor, maar dat went snel en het schakelen zelf gaat superlicht en trefzeker. Dit zithouding en het brede stuur is goed en je hebt een goed overzicht op de weg en het gevoel alles onder controle te hebben. De opbergruimte op de plaats waar normaal de tank zit, is echt superhandig maar mijn schubert s1 past absoluut niet, al vind ik dat niet erg. Honda toont aan dat ze voor 7000€ een prima motor kunnen maken. Morgen en overmorgen nog een stukje rijden en en dan breng ik hem dinsdag terug en dan.....bestel ik er eentje in het wit. Ik ben straks weer nooit thuis. :]
 
Laatst bewerkt:
Was jij niet degene met een CX500?

Ja, maar die is ook allang niet meer. In de tussentijd heb ik ook nog een XJ600 gehad, en ik ben nu met mijn 2e Deauville bezig.

Nee, nl.mot was op een gegeven moment niet leuk meer om te volgen ... alleen maar gehak over en weer. Mike hangt hier in ieder geval rond, net zoals FZssemans.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan