Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ook de stalen remleidingen gemonteerd en de bougies vervangen vandaag. Gelijk de remklauwen helemaal schoongemaakt en een beurtje gegeven zodat ze soepel blijven. Kan niet wachten hem te proberen en het verschil te voelen.
Morgen de achterkant afmaken en hij kan weer rollen.
Vloeistof reservoir voor het koelwater moet nog binnenkomen. Die hang ik aan de voorzijde t.b.v. de gewichtsverdeling.
Bekijk bijlage 1331261
Bekijk bijlage 1331262
Heerlijk ding! Dit is het 2011-2013 model toch? en als ze aan het einde zitten met een schroefje zijn het inderdaad de DB killers. Als je er een foto van kan maken?Andere knippers voor (Barracuda), windscherm voor weggehaald en als laatste een nieuwe slip-on gemonteerd, Ixil Hyperlow. Ik heb alleen het idee dat ik nu wat vermogen mis... Er zit nog een soort van membraam in die 2 pijpjes, zijn dat DB-killers? Desalniettemin vind ik 'em qua looks 100 keer beter dan de originele demper.
Bekijk bijlage 1331945
Vandaag een proefritje gemaakt met de Hornet. De Hyperpro schokdemper werkt geweldig, evenals de verse (hyperpro 10W) olie in de voorvork (en iets verder opgevuld (90 mm luchtkamer). Veeeeel beter dan die oude originele fietspomp en ook nog comfortabel. Fiets is ook prima in balans nu. Had eerst echt het gevoel te veel gewicht op de voorkant te hebben.
De grootste progressie zit hem eigenlijk in de stalen remleidingen! Ik vond dat de remmen op zich al best goed aanspraken, maar bij doorremmen miste ik wat gevoel en moest ik wat harder knijpen. Dat is nu voorbij. Echt belachelijk goede remmen nu voor een twee zuiger remklauw en axiaalpompje! En dat wil wat zeggen aangezien ik Brembo M50 en RSC19 gewend ben op de Appie.
Jammer genoeg heeft de motor nog steeds het inval effect op ca. 35 graden hellingshoek ondanks het vervangen van de balhoofdlagers. Er blijft nu nog 1 ding over en dat is het vervangen van de wat vreemd afgesleten Michelin aan de voorzijde. Doe ik ook gelijk de achterband vervangen, die is al 4 jaar oud...
Vandaag een setje S21 eronder. De transformatie is compleet nu! Echt belachelijk makkelijk in de hoek te gooien nu! Niks geen invallen meer.
Zelfs met straatje keren schraapt mijn knie over het asfalt. Kan echt lezen en schrijven hiermee. Vet!!!
Bekijk bijlage 1332494
Bekijk bijlage 1332495
Nu de basis helemaal naar mijn zin is, ga ik hem nu zodanig verbouwen dat het niet meer op een Hornet lijkt. Ik dacht aan zoiets:
Bekijk bijlage 1332496
Of deze:
Bekijk bijlage 1332497
Maar daar hebben we de hele winter nog voor.
Hallo allemaal!
Ik heb gisteren een proefrit gedaan op een Hornet 600 uit 2006, dit is me goed bevallen en ik ga de motor volgende week ophalen.
Nu vind ik het geluid van de standaard demper een beetje mwehh, dus wil ik een andere demper monteren.
Tweedehands heb ik nog niet veel kunnen vinden, een nieuwe binnen budget is de Dominator (Dominator Uitlaten Honda | Online Kopen | Allemotoronderdelen.nl).
Heeft iemand hier ervaring mee? Of raden jullie mij iets anders aan?
Ik hoor het graag!
Wie kan mij helpen aan de afstelling vd vering van mijn 2011 600 hornet ik heb geen boekje en vind hem erg slap qua vering de moet vd achterveer staat op de laagste stand(hiervoor aprilia tuono gereden)dus gegevens uit boekje zijn welkom
Hoor graag van jullie