Honda Hornet Forum Deel 21

Thanks! Klopt 2011... Ze lijken een soort van gepopnagelt. Ik ga een foto maken.

Ik was het helemaal vergeten... Maar bij deze... Dit lijken mij DB Dempers, maar deze kan ik er niet uitschroeven. Ook zit er een gaatje in de onderkant waar uitlaatgas uitkomt. Zijn er andere Hornet rijders die ook met een Ixil Hyperlow rijden die kunnen vertellen waar dat gaatje voor dient en of het verwijderen van de dempers er zorgt dat er wat power terugkomt (ik ervaar nu licht vermogensverlies bovenin t.o.v. de originele demper).

IMG_7736.JPG
IMG_5115 2.JPG
 
Ik kan beide niet helpen. Zeker qua veren afstellen.

Qua uitlaat zou ik zeggen: gewoon qua looks gaan. Als de cat eronder blijft, zal je dr nooit doof van worden.
 
Ik was het helemaal vergeten... Maar bij deze... Dit lijken mij DB Dempers, maar deze kan ik er niet uitschroeven. Ook zit er een gaatje in de onderkant waar uitlaatgas uitkomt. Zijn er andere Hornet rijders die ook met een Ixil Hyperlow rijden die kunnen vertellen waar dat gaatje voor dient en of het verwijderen van de dempers er zorgt dat er wat power terugkomt (ik ervaar nu licht vermogensverlies bovenin t.o.v. de originele demper).

Bekijk bijlage 1333952Bekijk bijlage 1333953
Als je wat rond zoekt naar dit type uitlaat zou er links van de eindkap een schroefje of popnagel moeten zitten, zo niet, dan is deze er niet of al eruit. Wellicht heeft Ixil ook db killer loze versies gemaakt, of juist met niet verwijderbare db killer.
Zou vooral Ixil even contacten dan met je vraag.

V.w.b. dat gaatje, zou zomaar afwatering kunnen zijn, al zou je dat misschien ook lager kunnen verwachten. Het type uitlaat leent zich er natuurlijk wel voor om vol te lopen gezien de stand van de eindpijpjes. Het water moet ergens heen... en vooral niet in je uitlaat blijven zitten lijkt mij.
 
Als je wat rond zoekt naar dit type uitlaat zou er links van de eindkap een schroefje of popnagel moeten zitten, zo niet, dan is deze er niet of al eruit. Wellicht heeft Ixil ook db killer loze versies gemaakt, of juist met niet verwijderbare db killer.
Zou vooral Ixil even contacten dan met je vraag.

V.w.b. dat gaatje, zou zomaar afwatering kunnen zijn, al zou je dat misschien ook lager kunnen verwachten. Het type uitlaat leent zich er natuurlijk wel voor om vol te lopen gezien de stand van de eindpijpjes. Het water moet ergens heen... en vooral niet in je uitlaat blijven zitten lijkt mij.

Klopt, zitten popnagels, dan ga ik daarmee maar eens aan de gang ;) Ik denk dat ik ze alleen dan niet meer terug kan zetten, maar dat hoeft eigenlijk ook niet meer...

Wat betreft het gaatje, goede opmerking. Dat zou het zomaar wel eens zou kunnen zijn!
 
Aan de binnenkant moeten inbusboutjes zitten. Deze eruitdraaien en kun je de DB killers eruit halen. Er staat een filmpje op internet even googlen.
 
Heb deze uitlaat er ook gehad maar DB killers nooit verwijderd. Geluid met killers was mij hard genoeg.
 
Aan de binnenkant moeten inbusboutjes zitten. Deze eruitdraaien en kun je de DB killers eruit halen. Er staat een filmpje op internet even googlen.

Ik heb een foto geplaatst, maar wellicht kun je aangeven waar die inbus moet zitten, want ik kan het echt niet vinden.. alles lijkt vanaf die buitenkant gepopnagelt te zijn..

Heb deze uitlaat er ook gehad maar DB killers nooit verwijderd. Geluid met killers was mij hard genoeg.

Het gaat mij niet om het geluid, dat is hard zat, maar ik voel dat ik bovenin minder trekkracht heb... ik verdenk de db killers hiervan..
 
Het is inderdaad niet de bedoeling dat je al die popnagels rondom verwijderd...
 
Heren/Dames
Ik biedt mijn hornet 600 uit 2011 te koop aan heeft pas19.000 km gelopen kleur zwart met een mivv gp demper heb hem zelf net aangeschaft (aankoop factuur ook aanwezig)naar wil toch terug naar een 900 kan niet wennen aan het veel schakelen en in hoge toeren rijden prijs die ik er voor wil hebben is 4600 euro
Dus interesse mail me dan naar t.bousche@hotmail.nl
 
Heren/Dames
Ik biedt mijn hornet 600 uit 2011 te koop aan heeft pas19.000 km gelopen kleur zwart met een mivv gp demper heb hem zelf net aangeschaft (aankoop factuur ook aanwezig)naar wil toch terug naar een 900 kan niet wennen aan het veel schakelen en in hoge toeren rijden prijs die ik er voor wil hebben is 4600 euro
Dus interesse mail me dan naar t.bousche@hotmail.nl
 

Bijlagen

  • 99C9135C-DFFD-4DD4-9C24-8C5041A7FC36.jpeg
    99C9135C-DFFD-4DD4-9C24-8C5041A7FC36.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 30
  • F4AFD741-BE54-4BB4-8BA2-A82FD7A39C72.jpeg
    F4AFD741-BE54-4BB4-8BA2-A82FD7A39C72.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 33
  • EF8968B1-5160-4DED-A0C7-B27F83148172.png
    EF8968B1-5160-4DED-A0C7-B27F83148172.png
    105,7 KB · Weergaven: 30
Dus... nieuwe knipperlichten gemonteerd werkt het niet! Na onderzoek denk ik dat het een zekering is, op de groen/grijze draad. Deze gaat uiteraard naar een zekeringbox, ik kan de zekeringbox met de 6 zekeringen zonder problemen vinden. Maar volgens het handboek is er nog ééntje, die kan ik niet vinden.. .weet iemand waar die zit?! Op de foto staat welke ik bedoel.

zekering.jpg
 
Ziet er uit als een plaatje uit een Haynes WPHB, daar moet het toch instaan :+
Ik weet niet welk model Hornet je hebt, maar bij de laatste 2 modellen heb je inderdaad 3 fuseboxes (1 grote, 2 kleine) allen in de buurt van de accu :Y
 
Ziet er uit als een plaatje uit een Haynes WPHB, daar moet het toch instaan :+
Ik weet niet welk model Hornet je hebt, maar bij de laatste 2 modellen heb je inderdaad 3 fuseboxes (1 grote, 2 kleine) allen in de buurt van de accu :Y

Ik heb eentje uit 2011, CB600F. Maar oprecht. Kan hem echt niet vinden! 🙈
 
Ik ben me aan het inlezen op het vervangen van de koplamp van mijn hornet (2005), nu zie ik op internet veel LED koplampen uit china.
Heeft iemand ervaring met dit soort koplampen, waarom wel/niet.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Foto van een chinese koplamp als voorbeeld:
WhatsApp Image 2018-10-25 at 09.17.13.jpeg
 
Hee mooi topic. Ben helemaal nieuw hier en heb me zojuist ook een hornet aangeschaft. Als iemand nog een leuke demper heeft hoor ik het graag.


Grtz,

Jeroen
 

Bijlagen

  • 20181028_141827.jpg
    20181028_141827.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Welkom!
Inderdaad een heel mooi topic, wel een beetje stil soms... zoals je heb gemerkt ;)
Maar goed, het seizoen is voor de meeste ook wel voorbij denk ik zo.
 
Ik heb afgelopen weekend een Mivv RVS Oval uitlaat (demper+link pipe) gemonteerd op mijn Hornet 600 uit 2006 (met carburateurs dus). Nu heb ik geen katalysator meer.
Omdat het uitgaande systeem nu meer open is dan voorheen, vraag ik me af of ik iets aan mijn sproeiers moet doen?
 
Ik ben helaas niet zo technisch. Heb een Hornet uit 2010, dus qua led, uitlaat ed kan ik er geen antwoord op geven.
Wat we wel delen is de passie voor motoren. Heb een soort go pro gekregen voor mn verjaardag. Is kijken hoe en wat ik die ga plaatsen.
 
Ik ben me aan het inlezen op het vervangen van de koplamp van mijn hornet (2005), nu zie ik op internet veel LED koplampen uit china.
Heeft iemand ervaring met dit soort koplampen, waarom wel/niet.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Foto van een chinese koplamp als voorbeeld:
Bekijk bijlage 1335840
kleine update: vandaag eens mijn chinese led lamp geprobeerd te monteren. De motor heeft een H9 aansluiting en de lamp is van het type H4. Hierom heb ik de aanname gedaan dat dan een verloopstukje ertussen voldoende zou zijn, echter bij het aansluiten en testen is de zekering van mijn koplamp gesprongen. Volgende week ontvang ik nieuwe reserve zekeringen dus kan ik verder testen. Indien iemand nog advies heeft hoor ik het graag!
 
Laatst bewerkt:
kleine update: vandaag eens mijn chinese led lamp geprobeerd te monteren. De motor heeft een H9 aansluiting en de lamp is van het type H4. Hierom heb ik de aanname gedaan dat dan een verloopstukje ertussen voldoende zou zijn, echter bij het aansluiten en testen is de zekering van mijn koplamp gesprongen. Volgende week ontvang ik nieuwe reserve zekeringen dus kan ik verder testen. Indien iemand nog advies heeft hoor ik het graag!


Ben ik ook wel benieuwd naar.. zit ook te denken om voor mijne 1999 dit te doen mits mogelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan