Honda Forza 350

Veel plezier en veilige km's toegewenst

This-thread-is-worthless.gif
 
Vandaag heb ik mijn nieuwe Forza 350 opgehaald. Zonder proefrit gekocht en puur afgegaan op testen en vooral (YouTube) reviews van bezitters van een Forza 350. De rit naar huis was naar volle tevredenheid. De Forza rijdt heerlijk. Ik had in het verleden al eens een motorscooter gehad, maar dit moderne 1-pittertje doet zijn taak geweldig. Afgezien van de straffe achtervering, een heerlijke ervaring. Zeer wendbare motorscooter en ook goed uitgerust. Ik heb er wel handvatverwarming en een comfortzadel bijbesteld. Ik hoop op vele fijne kilometers.
Jij bent al hier op het forum sinds 2003 en nu heb je je nieuwe Forza opgehaald.
Wat reed je dan voordien?
En waarom ben je overgestapt naar de Forza?
 
Ja klopt, mijn motoren op rij zijn: Suzuki GS700E, Suzuki VS700 Intruder, Suzuki GSX600F, Suzuki SV650S, Suzuki GSX1400 (vandaar mijn nickname, destijds de grootste 4-cilinder motor ;)), Kawasaki KLE650 Versys, Honda SW-T600 (mijn vorige motorscooter), Yamaha FJR1300A, Honda NC750X DCT en nu dus weer een motorscooter. Waarom? Omdat ik een dagje ouder wordt, op en afstappen daarmee ook lastiger, mijn vrouw ook graag achterop mee gaat, maar ook lastiger op en afstapt. En ik hou van het concept, comfortabel, praktisch, zuinig, relaxed. Het gewicht van ca. 185 kg vind ik ook fijn. Snelwegen vermijd ik, ik hou van lekker toeren over binnenwegen. Met een Forza kun je prima op de snelweg rijden, dus als het moet, kan het ook. Ik heb wel iets met doordachte concepten zoals een middenklasse motorscooter.
 
Vanmiddag 180 km gereden. Het comfortzadel van mijn Forza voelt erg fijn aan. Geen last van het zadel gehad. Wat rijdt zo'n Forza toch gemakkelijk. Stuurt ook met het grootste gemak. Voorspanning van de achtervering had ik op de hardste stand gezet, maar dat beviel me niet. Onderweg op de zachtste stand gezet en dat vind ik een stuk prettiger rijden. Windscherm op de hoogste stand op 80 km wegen is ook lekker relaxed.
De unit aan de linkerkant van het stuur (voor communicatie met je telefoon) zit daar niet fijn. Zat een paar keer voor mijn linkerknie in de weg. Even wennen dus.
Tot nu toe geen spijt van mijn aankoop. Lekker vlot en comfortabel ding, ondanks dat ik nog aan het inrijden ben.
 
Ik zit te twijfelen over een comfortzadel is het een grote vooruitgang te opzichten het origineel
ik kan er zo weinig over vinden op internet
 
Ik zit te twijfelen over een comfortzadel is het een grote vooruitgang te opzichten het origineel
ik kan er zo weinig over vinden op internet
Ik kan niet vergelijken met het originele zadel, omdat ik de Forza met comfortzadel heb gekocht. Tot nu toe nog maar 300 km gereden en nog geen last van het zadel gehad. Een langere rit dus nog niet gemaakt.
 
Heb ook een tijd getwijfeld of het comfort zadel een goede investering is. Na 4000 km met het originele zadel, toch maar besloten om er een te kopen. Gisteren geplaatst en vandaag 20 km ermee gereden. Het lijkt of het comfortzadel een gel vulling heeft, kan niet zeggen dat het zachter zit. Maar door de gel vormt het zich mogelijk wat beter. Kan ik waarschijnlijk pas zeggen na een rit van 200 km of meer. Het ziet er wel mooi uit.
 
Ben ik met je eens, voelt als een stevig gelzadel. Is ook echt mooier dan het standaard zadel. Eerste gevoel vond ik beter dan op mijn vorige motor (NC750X). Dat zadel gaf me na een poosje wel wat irritatie.
Ik heb dus goede hoop.
 
Heb ook een tijd getwijfeld of het comfort zadel een goede investering is. Na 4000 km met het originele zadel, toch maar besloten om er een te kopen. Gisteren geplaatst en vandaag 20 km ermee gereden. Het lijkt of het comfortzadel een gel vulling heeft, kan niet zeggen dat het zachter zit. Maar door de gel vormt het zich mogelijk wat beter. Kan ik waarschijnlijk pas zeggen na een rit van 200 km of meer. Het ziet er wel mooi uit.
Mag ik vragen wat die zadel kost?, kan ook per PB
 
Ik heb trouwens bij mijn vakantie in Thailand van te voren wat accessoires meegenomen.
- Achtervering met instelbare compression en rebound €280
- Twee verschillende schermen €37 voor twee
- Aluminium voet borden €23
- Een mini spatbord je voor over het achterwiel €9
- En een Honda stuur zonder RoadSync beugel indien hij mij echt in de weg zit. €17
En nog wat spul.

Kost daar relatief weinig…
 
Even een update over het comfortzadel, zaterdag een rit gemaakt van 250 km met mijn nieuwe zadel. Om nu te zeggen dat het een wereld van verschil is, is niet waar. Maar het zit wel wat lekkerder, geen last gehad van mijn zitvlak in ieder geval. Conclusie het zit iets beter, en het ziet er mooi uit.
 
Even een update over het comfortzadel, zaterdag een rit gemaakt van 250 km met mijn nieuwe zadel. Om nu te zeggen dat het een wereld van verschil is, is niet waar. Maar het zit wel wat lekkerder, geen last gehad van mijn zitvlak in ieder geval. Conclusie het zit iets beter, en het ziet er mooi uit.
Ik vind het ook goed zitten, het zadel is zeker mooier dan het origineel.
 
Even een update over het comfortzadel, zaterdag een rit gemaakt van 250 km met mijn nieuwe zadel. Om nu te zeggen dat het een wereld van verschil is, is niet waar. Maar het zit wel wat lekkerder, geen last gehad van mijn zitvlak in ieder geval. Conclusie het zit iets beter, en het ziet er mooi uit.
Het comfort van een zadel zou ik niet meten in het aantal km, maar in tijd.
Hoelang heb je over die 250 km gedaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan