Honda CBR 929 en 954rr Fireblade Topic 4th edition

Dan wil ik er ook bij!

SC50 uit 2002. Zover alleen een Bos carbondemper, maar een double-bubble ruit is onderweg en de taartschepverwijderaar ligt ook al in de schuur op montage te wachten.
 
Laatst bewerkt:
Welke kleur moeren zouden hier nou het beste bij passen..??

Ik zelf denk aan zwart omdat goud met goud en dan weer een andere kleur goud zo'n samenraapsel wordt.. En zwart omdat de tussenringen in de ketting ook zwart zijn..

Jezus ik lijk wel een wijf, wat een luxe probleem.. B|

 
Terug van een lang weekend TT
Alle avonden het het zware werk "bier drinken" verricht.
Vrijdag avond voor het bier drinken de Night Ride gereden.
Toen tevens een briefje in mijn helm gevonden:
BN3uVJCCUAAwLxg.jpg:large

Zaterdag naar de baan geweest, heerlijk de race gekeken en verbrand.


OP is verandert
 
Wat een naar weekend heb jij achter de rug. Morgen gelukkig weer gewoon maandag..

Sterkte..!!
 
Pfff, de maandag was zwaarder dan ik had verwacht!!!
Brak gister morgen op mijn werk al bijna af...
 
Pfff, de maandag was zwaarder dan ik had verwacht!!!
Brak gister morgen op mijn werk al bijna af...

We zijn toch geen watjes aan het worden he :+ ...

Afgelopen weekend richting Teckelenburg (Duitsland) geweest en was lekker sturen daaro...Mooi weer 870km op het klokkie geknald en toen ik zaterdagavond terug richting Brabant ging kon ik mooi aanpikken tussen de TT-gangers *D ...

Nelis ;) ...
 
Laatst bewerkt:
Hoi mede firebladerijders,

Ik heb een geweldig weekend gehad in Assen, een schitterende race gezien,
en zelfs het weer zat mee.

Helaas heb ik op de terugweg materiaalpech gehad, waarschijnlijk is de dynamo en/of
spanningsregelaar gesneuveld. Ik kon de motor nog aanduwen, maar viel toch
telkens weer uit.

De ANWB heeft me door middel van een autoaccu van de snelweg af gekregen.
De blade staat nu bij Valburg, voor mij ongeveer halverwege tussen Assen en
mijn woonplaats Geleen.

Zaterdag ga ik met een trailer de blade weer ophalen.

Heeft er iemand van jullie toevallig een spanningsregelaar en of dynamo liggen?
ik hoop zo snel mogelijk weer te kunnen rijden.

de volgende foto's heeft het wel nog opgeleverd: :)
full
 
en deze nog:

full


Tot mijn grote spijt moest ik bij mijn vader achterop de BMW, naar huis..
de anwb-monteur bleek een harley rijder, dus jullie kunnen je het commentaar
wat ik heb moeten aanhoren wel voorstellen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje over het oliepijl aan mijn mede bladerijders.
Is het normaal dat mijn kijkglaasje helemaal leeg is als de motor loopt?
Volgens honda moet de motor 3 minuten lopen en daarna het peil meten.
Direct daarna zit er echter helemaal geen olie voor, de minuten daarna zakt het terug omhoog?
Klopt dit? of moet ik er net zo veel bijgooien totdat ik bij draaiende motor ook olie zie?
 
Ik heb een vraagje over het oliepijl aan mijn mede bladerijders.
Is het normaal dat mijn kijkglaasje helemaal leeg is als de motor loopt?
Volgens honda moet de motor 3 minuten lopen en daarna het peil meten.
Direct daarna zit er echter helemaal geen olie voor, de minuten daarna zakt het terug omhoog?
Klopt dit? of moet ik er net zo veel bijgooien totdat ik bij draaiende motor ook olie zie?

Als ie in koude toestand netjes tussen de peilstreepjes zit is er niets aan de hand...Als ik gereden heb, motor uit, dan ongeveer 1 minuutje wachten en de olie zit weer aan peil...

Nelis ;) ...
 
Bedankt voor het snelle antwoord, ik hoef me dus geen zorgen te maken :]
 
Ik lees net dat tot en met model 2003 FireBlade geschreven wordt met de hoofletter B in het midden. Vanaf model 2004 is het Fireblade met de kleine letter b. Dit als eerbetoon aan Tadao Baba, t/m model 2003 hoofd van het ontwerpteam FireBlade.

Is dit iemand ooit opgevallen of had iemand daar weet van??

Of loop ik weer achter de feiten aan te hobbelen.. -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje over het oliepijl aan mijn mede bladerijders.
Is het normaal dat mijn kijkglaasje helemaal leeg is als de motor loopt?
Volgens honda moet de motor 3 minuten lopen en daarna het peil meten.
Direct daarna zit er echter helemaal geen olie voor, de minuten daarna zakt het terug omhoog?
Klopt dit? of moet ik er net zo veel bijgooien totdat ik bij draaiende motor ook olie zie?

ja dat is omdat de olie om alle draaiende delen van het blok circuleert :+
het beste kun je peilen bij een warm blok (motor rechtop), op 3/4 is ideaal :)
 
Ik lees net dat tot en met model 2003 FireBlade geschreven wordt met de hoofletter B in het midden. Vanaf model 2004 is het Fireblade met de kleine letter b. Dit als eerbetoon aan Tadao Baba, t/m model 2003 hoofd van het ontwerpteam FireBlade.

Is dit iemand ooit opgevallen of had iemand daar weet van??

Of loop ik weer achter de feiten aan te hobbelen.. -O-


klopt :Y
 
Bumblebee, Dat is wel zuur ja..
Ik heb een paar maanden terug ook stilgestaan met een kapotte spanningsregelaar... dus heb nog wel een kapotte voor je :+
Kijk eens hier:
NEW OEM HONDA REGULATOR RECTIFIER CBR929 CBR 929 RR 2000-2001 | eBay

Deze heb ik gekocht: Regulator Rectifier Voltage Fits Honda CBR929 CBR 900 RRY/RR1 929cc Fireblade B1 | eBay


thnx voor de tip. Zaterdag ga ik de blade halen, en eerst even met zekerheid vaststellen wat er defect is. iemand tips daarvoor om vast te stellen of spanningsregelaar, dynamo of accu defect is?
 
Gelijk de grote "B" in OP gezet
 
Laatst bewerkt:
thnx voor de tip. Zaterdag ga ik de blade halen, en eerst even met zekerheid vaststellen wat er defect is. iemand tips daarvoor om vast te stellen of spanningsregelaar, dynamo of accu defect is?

Motor laten draaien en gelijk de spanning van je dynamo meten. Als deze goed is weet je dat het de regelaar is.

En je kunt er een beetje van uit gaan.
Regelaar blijkt nog al een Honda kwaaltje te zijn.
Ken mensen die er standaard 1 op reserve hebben.
 
Dames/Heren, ik hoop dat jullie me wellicht via dit topic kunnen helpen...

Ik heb een Arrow demper gekocht voor mijn 929rr ter vervanging van de standaard demper. Nu heb ik de originele eraf gehaald en zie dan dit 'korfje'

full

(de pakking is er inmiddels al af)

Als ik de Arrow demper wil plaatsen dan gaat dit niet, ik kan de demper niet over het dikke gedeelte van het 'korfje' schuiven.

Nu heb ik de verkoper van de Arrow demper een mailtje gestuurd en hij vond het een vreemd verhaal. Ter vergelijking heeft hij een foto gemaakt en nu valt mij op dat het gedeelte waar het korfje aan vast zit verschilt. Het lijkt een stuk dunner.

full


Hoe kan ik de demper passend krijgen ??
 
Ik denk dat de dikte van de korf van de sc44 verschilt met die van de sc50. Als je niet meer van plan bent de originele demper te monteren zou je de korf er af kunnen halen....vraag me alleen af of hij dan nog wel afdicht op de pakking :?
Je zou ook het deel na de vlinderklep kunnen vervangen voor die van een sc50.
 
Laatst bewerkt:
Dames/Heren, ik hoop dat jullie me wellicht via dit topic kunnen helpen...

Ik heb een Arrow demper gekocht voor mijn 929rr ter vervanging van de standaard demper. Nu heb ik de originele eraf gehaald en zie dan dit 'korfje'

[afbeelding]
(de pakking is er inmiddels al af)

Als ik de Arrow demper wil plaatsen dan gaat dit niet, ik kan de demper niet over het dikke gedeelte van het 'korfje' schuiven.

Nu heb ik de verkoper van de Arrow demper een mailtje gestuurd en hij vond het een vreemd verhaal. Ter vergelijking heeft hij een foto gemaakt en nu valt mij op dat het gedeelte waar het korfje aan vast zit verschilt. Het lijkt een stuk dunner.

[afbeelding]

Hoe kan ik de demper passend krijgen ??

De mijne ziet er hetzelfde uit als foto 1, heb het even nagezocht.. Dan zal die andere foto inderdaad van een 954 zijn ipv 929 en zal dat waarschijnlijk het probleem zijn.
 
Bij mij is dat korfje afgezaagd.
Loopt nog prima hoor ;)

Ik had dat eind deel lek.
Toen een andere gekocht waar hij van af gezaagd was.
 
All,
ik heb de demper aan Vosjuh verkocht. Het vreemde hieraan is dat de demper op verschillende sites nog aangeboden wordt voor zowel de 929 als de 954. Daar wordt niet gesproken over het verwijderen van de Cone. :? Er worden veel dempers aangeboden voor zowel de 929/954 op internet en daar staat dan ook niets bij. Als de cone verwijderd is moet ie zeker passen en zal de pakking ook zijn werk nog doen aangezien er een randje van de cone moet blijven zitten. Zo te zien loopt ie vast tegen de eerste verdikking.
Wellicht heeft Arrow een smallere inlaat in de demper dan andere waardoor ze daardoor makkelijker te plaatsen zijn?
 
cone verwijderen (met de haakse slijper) heeft amper nut qua demping, en zorgt dat er geen vlammen uit je demper gaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan