@Hayvan:
Ondanks dat ik druk bezig ben geweest mijn motor te demonteren heb ik even gekeken naar hoe het een en ander zit met de startmotor.
Op de bijgevoegde zie je het tandwiel van de startmotor en de tandwielen en vliegwiel.
De startmotor drijft het kleine tandwieltje aan welke op zijn beurt dat grote tandwiel aandrijft.
Dit grote tandwiel zorgt er dan voor dat de krukas rondgaat zodat je motor start.
Ook kan dit tandwiel maar 1 kant op draaien, als ik dat tandwiel tussen het grote tandwiel en de startmotor weghaal kan ik het tandwiel met de klok mee draaien zonder al teveel weerstand, de andere kant op grijpt deze vast zodat de krukas mee kan draaien.
Wat ik me voor kan stellen is dat er of het kleine tandwiel een tandje mist, of dat er op de startmotor op het asje een deel weggesleten is waardoor de tanden niet altijd goed in elkaar grijpen (dat kleine tandwiel kan namelijk een aantal milimeter naar voor en achter bewegen)
Wat ook nog kan zijn is dat het mechanisme aan het grote tandwiel dat ervoor zorgt dat het tandwiel maar in 1 richting vastgrijpt niet helemaal lekker meer is en dat je de motor daar soms niet door gestart krijgt.
Eigenlijk zou je het dynamodeksel even een keer moeten demonteren, dat is vrij simpel om te doen en dan kan je in ieder geval meteen zien of de tandwielen en het asje van de startmotor nog helemaal in orde zijn