Honda CBR 929 en 954rr Fireblade Topic 4th edition

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, na een tijdje van afwezigheid is de nieuwe website van de firebladeclub weer in de lucht. Ook het forum is weer aanwezig op de site. Om gebruik te maken van het forum hoef je geen lid te zijn van de firebladeclub
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand nog intresse in een zgan Toby stuurdemper voor een 954? Hij staat op mp voor evt foto,s..

:]
 
Iemand die dit misschien weet ja of nee? :)

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om alles door te meten, maar...
Mocht het een kapotte spanningsregelaar zijn, zorgt die er dan ook voor dat ik ergens een lekstroom heb? Want als mn motor anderhalve week stil stond, wassie al niet meer te starten zonder startkabels...
(Goed excuus om veel te rijden! :p )

Grtz
 
Ben op zoek naar een vervanger voor de plank waar ik nu op zit. Ik kom best wel goede ervaringen tegen met Sargent seats, volgens de meeste gebruikers weer even meer comfort dan Corbin. Dingen kosten wel een kleine 200 euro, en dan nog verzendkosten en eventueel nog wat invoerbelasting. Maar het lijkt mij wel een goede besteding van een deel van het vakantiegeld 2014, want op de standaard buddy houd ik het nauwelijks uit.
 
Ben op zoek naar een vervanger voor de plank waar ik nu op zit. Ik kom best wel goede ervaringen tegen met Sargent seats, volgens de meeste gebruikers weer even meer comfort dan Corbin. Dingen kosten wel een kleine 200 euro, en dan nog verzendkosten en eventueel nog wat invoerbelasting. Maar het lijkt mij wel een goede besteding van een deel van het vakantiegeld 2014, want op de standaard buddy houd ik het nauwelijks uit.

Deed op mijn 954 met orginele zit regelmatig meer dan 500km op een dag en nooit ergens last van gehad...Vaak is het ook een kwestie van maar lang genoeg oefenen :+ ...

BTW vaak hebben deze zadels een stroever oppervlak waardoor je niet meer zo fijn over je zadel glijd met het bochtenwerk O-) ...

Nelis ;) ...
 
Ik weet het, ik ben een watje. Maar na 10 jaar op een Ducati 916 en 996 weet ik ook dat een dun laagje niet oncomfortabel hoeft te zijn. En die buddy verpest toch wel voor een groot deel mijn plezier in mijn Blade.
 
Ik ben vorig jaar met mn zadel naar een stoffeerder geweest (ben ook een watje :p)
Die heeft toen het leer er vanaf gehaald en over het oude schuim een zachtere laag schuim gelijmd en het leer er weer strak overheen getrokken! Geen klachten meer ;)
Ow.. En een voor mij betere zitpositie (lange benen)

:D :]
Ik weet het, ik ben een watje. Maar na 10 jaar op een Ducati 916 en 996 weet ik ook dat een dun laagje niet oncomfortabel hoeft te zijn. En die buddy verpest toch wel voor een groot deel mijn plezier in mijn Blade.
 
Ik weet het, ik ben een watje. Maar na 10 jaar op een Ducati 916 en 996 weet ik ook dat een dun laagje niet oncomfortabel hoeft te zijn. En die buddy verpest toch wel voor een groot deel mijn plezier in mijn Blade.

Kan je niet een tweede zitje op de kop tikken en deze aanpassen?

Misschien als je de bekleding eraf haalt en er een laagje schuim onder maakt dat je dan wat comfortabeler zit?
 
Ik ben vorig jaar met mn zadel naar een stoffeerder geweest (ben ook een watje :p)
Die heeft toen het leer er vanaf gehaald en over het oude schuim een zachtere laag schuim gelijmd en het leer er weer strak overheen getrokken! Geen klachten meer ;)
Ow.. En een voor mij betere zitpositie (lange benen)

:D :]

Heb je hier een foto van en wat was je hiervoor kwijt?
 
hoi ,

Ik heb sinds kort een micron serpent uitlaatlijn aangeschaft voor een 954, het was immers het laatste exemplaar en dus een koopje. Nu twijfel ik of ik het systeem wel zou plaatsen, ivm al het gedoe, namelijk de mapping wijzigen al of niet met flapper valve en pairvalve. Wat zijn jullie ervaringen met een full systeem? Loont het de moeite om de flapper weg te halen en de pair valve ook?
En welke mapping gebruiken jullie, via de website van pwc zijn er voor deze setup 2 mappings beschikbaar of is een aangepaste tuning nodig.
Ik hoor het graag
 
Laatst bewerkt:
Ja heb ik.. Ben nu alleen aan het werk, als ik thuis ben zal ik ze even opzoeken en posten..

*edit* kosten waren iets van 45 euro ofzo.. of nog minder

:]

Heb je hier een foto van en wat was je hiervoor kwijt?
 
Laatst bewerkt:
Was het gisteren helemaal vergeten.. maar hier de foto's

zoals het was:
Foto-HC77CBW3-D.jpg


zoals het is geworden:
Foto-ML8HBTFJ-D.jpg


grtz!! :]
 
Laatst bewerkt:
Ik zie bij een aantal van jullie bobbins voor een paddockstand in de swingarm. Hoe hebben jullie die gemonteerd? Gewoon draadje tappen???
 
Ik zie bij een aantal van jullie bobbins voor een paddockstand in de swingarm. Hoe hebben jullie die gemonteerd? Gewoon draadje tappen???



???

Bij mij 954 zit er al een bevestiging voor, kon de bobins er zo indraaien. Even aantrekken met een imbussleutel....klaar! Hoe het bij een 929 zit weet ik niet, maar als je een 929 bedoelt, dan gaat iemand je hier dat vast vertellen.
 
???

Bij mij 954 zit er al een bevestiging voor, kon de bobins er zo indraaien. Even aantrekken met een imbussleutel....klaar! Hoe het bij een 929 zit weet ik niet, maar als je een 929 bedoelt, dan gaat iemand je hier dat vast vertellen.

een 929 heeft inderdaad geen gaten voor bobbins.
Blokje onder 1 helft van je paddockstand kan ook werken ;)
 
een 929 heeft inderdaad geen gaten voor bobbins.
Blokje onder 1 helft van je paddockstand kan ook werken ;)

Thanks. Ja heb ik nu ook gedaan. Bobbins zijn wat stabieler, maar boren in mn sswingarm voelt niet prettig....
 
Joep, nog bedankt voor het advies.
Probleem lag heel waarschijnlijk aan m'n accu, stom maarja alles werkt weer :+

Motor is weer uit de stalling, wat klein onderhoud gedaan en we kunnen er weer tegenaan.
Zal binnenkort even wat fatsoenlijke foto's maken O-)

ual7.jpg
 
hoi ,

Ik heb sinds kort een micron serpent uitlaatlijn aangeschaft voor een 954, het was immers het laatste exemplaar en dus een koopje. Nu twijfel ik of ik het systeem wel zou plaatsen, ivm al het gedoe, namelijk de mapping wijzigen al of niet met flapper valve en pairvalve. Wat zijn jullie ervaringen met een full systeem? Loont het de moeite om de flapper weg te halen en de pair valve ook?
En welke mapping gebruiken jullie, via de website van pwc zijn er voor deze setup 2 mappings beschikbaar of is een aangepaste tuning nodig.
Ik hoor het graag

Ik heb dezelfde uitlaat als jou (zeker in groningen gehaald) Ik heb hem alleen met akra demper.
TOPSYSTEEM!!! PC3 heeft de map kant en klaar, kun je zo uploaden. Filter leeg trekken en als je je servo motor er ook uithaald, f zon kastje halen, anders krijg je foutcodes. Daarna zul je merken dat je motor veel vloeiender rijdt!
 

Mmmhhh, dat is waar... :?

dat is ook zo'n knutselpartij. We laten het maar gewoon bij de paddock met blokje...
 
Terug
Bovenaan Onderaan