Honda CBR 929 en 954rr Fireblade Topic 4th edition

@Hayvan:

Ondanks dat ik druk bezig ben geweest mijn motor te demonteren heb ik even gekeken naar hoe het een en ander zit met de startmotor.

Op de bijgevoegde zie je het tandwiel van de startmotor en de tandwielen en vliegwiel.

De startmotor drijft het kleine tandwieltje aan welke op zijn beurt dat grote tandwiel aandrijft.

Dit grote tandwiel zorgt er dan voor dat de krukas rondgaat zodat je motor start.
Ook kan dit tandwiel maar 1 kant op draaien, als ik dat tandwiel tussen het grote tandwiel en de startmotor weghaal kan ik het tandwiel met de klok mee draaien zonder al teveel weerstand, de andere kant op grijpt deze vast zodat de krukas mee kan draaien.

startmotor_zpsd41f1fd2.jpg


Wat ik me voor kan stellen is dat er of het kleine tandwiel een tandje mist, of dat er op de startmotor op het asje een deel weggesleten is waardoor de tanden niet altijd goed in elkaar grijpen (dat kleine tandwiel kan namelijk een aantal milimeter naar voor en achter bewegen)

Wat ook nog kan zijn is dat het mechanisme aan het grote tandwiel dat ervoor zorgt dat het tandwiel maar in 1 richting vastgrijpt niet helemaal lekker meer is en dat je de motor daar soms niet door gestart krijgt.

Eigenlijk zou je het dynamodeksel even een keer moeten demonteren, dat is vrij simpel om te doen en dan kan je in ieder geval meteen zien of de tandwielen en het asje van de startmotor nog helemaal in orde zijn
 
Sorry Joep, was het topic helemaal vergeten!

Heel erg bedankt voor het uitzoeken, ik ga van de week even klussen denk ik (daar is het kerst voor toch *:) )

Alleen even kijken of ik eerst een andere dynamodekselpakking kan scoren, er zit wel een nieuwe op maar weet niet of ik deze kan hergebruiken..
 
Vloeibaar ertussen, papierenpakkibgen zijn nogal overrated

zo'n pakkinkje kost 5 euro, kan je niet tegen kliederen met vloeibare pakking als je het mij vraagt.

Bij mij kwam de dynamodeksel er trouwens af zonder de papieren pakking te beschadigen dus ik denk dat deze nog wel hergebruikt kon worden maar aangezien ik toch al een nieuwe had liggen heb ik deze maar gemonteerd ;)
 
Heb mooie vloeibare van reseal, ideaal spul. En tis zwart. Bussie kost 15 euri en je kan er wel 100 pakkinkies mee zetten. En vult gelijk uit als er bijv krasjes of deukjes op 1 van de blokdelen zit. Maar ieder ze meuk zeg ik maar.
 
Heb mooie vloeibare van reseal, ideaal spul. En tis zwart. Bussie kost 15 euri en je kan er wel 100 pakkinkies mee zetten. En vult gelijk uit als er bijv krasjes of deukjes op 1 van de blokdelen zit. Maar ieder ze meuk zeg ik maar.

Toen ik 2 weken terug mijn carterhelften weer aan elkaar moest plakken heb ik zo''n busje easygasket van innotec gebruikt, Dit werkte ook prima hoor.

Wat nog een bijkomend nadeel is van de dynamodeksel:

Zodra je de deksel gaat plaatsen wordt deze zodra deze over het vliegwiel schuift meteen door de magneten aangetrokken en dan heb je meteen de vloeibare pakking overal zitten.

Ik kan me voorstellen dat ze daarom gekozen hebben voor een papieren pakking voor deze deksel, Dit zijn trouwens ook samen met de pakking van de NAKS de enige papieren pakkingen die honda heeft gebruikt bij dit motorblok, de rest is allemaal met vloeibare pakking gemonteerd.
 
Ik vond het ook al erg stil in dit topic. Overigens nog geen stand gekocht. Moet binnenkort toch maar eens aan de slag, meteen ook maar een aansluiting maken voor mijn druppellader.
Ik heb zelf een balhoofdbok en achter bok gekocht bij powerplustools. Voor mijn eisen is de achterbok meer dan stevig genoeg, tegen een schappelijke prijs. De bobbins zijn er ook te verkrijgen.
De balhoofdbok heb ik nog niet kunnen gebruiken, omdat de splitsingstuk van de remleiding in de weg zit.



Even een vraagje.
Heeft er iemand nog een linkerspiegel en een smoke kleurige double bubble ruitje liggen voor een 954rr?
Ben tijdje in het buitenland geweest, dus ik dacht, ga even lekker rijden, omdat het zonnig was.
Kom ik thuis, laat ik de motor zo op z'n zij vallen. Ik dacht toch echt dat de standaard goed uitgeklapt was...
 
Laatst bewerkt:
Strijders,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen..

Ben afgelopen maandag stukje gaan rijden, want het weer was er erg lekker voor!
Uiteraard hiervoor de accu helemaal opgeladen aangezien deze zo goed als leeg was, maar toen ik ging rijden dus niet meer

Alles lekker, alles prima.. even bij een maatje langs geweest.

Wil ik daar weg rijden, draai de sleutel in het contact om en... NIKS!?!?
Het display begon te flippen, mn gear-indicator (ja ik ben lui... boeie :p ) raakte ook behoorlijk van de wap. Daarbij begon het lampje van de start-onderbreker heftig te knipperen.

en nu het meest vreemde... als ik de noodstop activeer, reageert ie zoals ie zou moeten reageren, alleen is ie dan niet te starten uiteraard...

Ik heb echt geen flauw idee wat het kan zijn.. :(

ik hoor graag als iemand weet hoe dit kan en op te lossen is..!

alvast bedankt!

grtz!
 
meet je accu, spanningsregelaar, dynomo ff door zover dat kan :) hoogstwaarschijnlijk 1 van de 3.

kan ook zijn dat er iets in je noodstopschakelaar geoxideerd is waardoor deze niet goed contact maakt...
 
Afgelopen zondag nieuw uitlaat systeem gemonteerd....wat een aanrader! Micron Hydratech met pc3 en k&n filter.
full

Rijdt echt tien keer soepeler, stuk meer vermogen en een geluid....niet normaal ( wel met Akra demper :)
 
Is dat een samco setje? Bn ook eens opzoek geweest naar een setje maar zijn best prijzig. Kwam pp dik 2 mijer voor een setje.
 
Afgelopen zondag nieuw uitlaat systeem gemonteerd....wat een aanrader! Micron Hydratech met pc3 en k&n filter. [afbeelding]
Rijdt echt tien keer soepeler, stuk meer vermogen en een geluid....niet normaal ( wel met Akra demper :)

Mijn motor heeft sinds een paar weken ook een PC3 (+quickshifter) en deze moet binnenkort nog wel even op de bank om optimaal af te stellen.

Ik zie dat jij je klep in de uitlaat nu niet meer hebt, Heb je de servomotor nog wel gemonteerd zitten of is deze ook weg?
 
Bn trouwens beniewd wat die op de bank doet. Ik Hb Ixil demper, uitlaatklep open, kn filter, flappermod. Verder kleppen laten stekken en nak en naks vervangen. Toen deed die 145,5 pk opt achterwiel
 
Bn trouwens beniewd wat die op de bank doet. Ik Hb Ixil demper, uitlaatklep open, kn filter, flappermod. Verder kleppen laten stekken en nak en naks vervangen. Toen deed die 145,5 pk opt achterwiel

ben ik ook benieuwd naar, Ik heb op mijn blade (929) een leovince demper, bmc filter en de klep in de uitlaat en filterhuis zijn niet aangepast..
 
Voordat je op de bank gaat effe je pair valve afkoppelen voor een juiste air/fuel ratio. En als je toch een ove heb kan je net zo goed gelijk je flapper en htev klep eruit halen
 
Ik heb inderdaad wel wat vaker het een en ander gelezen over de pair valve en over die 2 kleppen maar wat zijn daar de voor en nadelen van als ik deze eraf gooi??
 
Effe Google, zijn mooie how to van gemaakt. Flapper zorgt ervoor dat je tot 6k toeren volledig lucht hebt ipv dat die ademt door 2gaatjes (als je de klep weghaald) scheelt ong 1 pk en aanzuiggeluid is iets meer. De htev klep in je uitlaat is eigenlijk alleen een milieueis. Scheelt aardig wat als je die open zet. Bij mijne is die open gezet omdat ik wat problemen had. Die waren verholpen na het opengooien van de htev klep. Je servo motor kan je gewoon laten zitte. Het is wel mogelijk om deze afkoppelen maar dan moet je een eliminator maken of kopen. Deze moet je ook nog inregelen met de knippercode ( k*t werkje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan