Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda CBR 929 en 954rr Fireblade Topic 4th edition

Ben nog even 3 dagen met de Blade in het Sauerland geweest. Stukje snelweg om wat tempo te maken, en daarna over mooie bochtige weggetjes. De 954 is een superding, zit goed, stuurt en remt geweldig, accelereert als een dolle en heeft ook voldoende koppel om in het middengebied lekker te rijden. Maar toch....... tijdens een ruime 3500 km door Duitsland en Tsjechië heb ik mij regelmatig lopen afvragen of ik niet beter af zou zijn geweest met een allroad, bijvoorbeeld een BMW R1150GS. Comfortabele zitpositie, breed stuur. Maar als ik de Blade dan weer zie staan.........

Twijfels....
 
@deputy duc Ik heb vandaag men gs 1150 adv verkocht om terug een 954 aan te schaffen. Mijn gs was nogthans voorzien van een tuning module van wunderlich (tune merk BMW),das iets zoals een power commander. Alles zat erop grotere luchtinlaten,open uitlaat k&n en toch kwam ik nog niet aan men trekken met de gs. Het beste altenatief als je dan toch wil reizen is volgens mij een ktm adventure, veel speelser en toch comfortabel. en knie aan de grond met een gs.... het kan als je niet steeds met je scheenbeen tegen het blok gaat. En het rijgedrag is,laten we het op anders houden.
Persoonlijk hoef ikzelf niet altijd hard te gaan om te genieten maar ik heb toch eens een adrenaline rush nodig en dat lukte niet bij de gs. Niet vergeten dat de 1150gs slechts 62kw heeft voor 1150cc en hij is loodzwaar.
 
oeps nog iets vergeten, de link naar de service manual voor de 954 is niet meer actief is er een alternatief?
gr
 

Ik weet het, heb wel eens met zo een ding gereden. Rijeigenschappen zijn gewoon erg fijn, maar verder krijg ik er geen strakke plasser van. Een KTM is gewoon veel te duur, daar denk ik niet eens aan. Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik denk dat het wel weer over gaat.
 
Je moet hem gewoon ombouwen naar fighter. Ben ik nu ook mee bezig.

Ik heb nog een setje stalen remleidingen liggen nieuw voor de 954rr, 75euro. Ook heb ik carbon luchtinlaten liggen voor de 954rr. 75euro.

Post tzt wel een fotootje van de blade in naakte uitvoering.
 
Ze staan voor 50 euro op marktplaats, speciale prijs voor MF'ers?

Heb je toevallig een foto'tje voor me?
Ik rij nu namelijk nog zonder die kapjes maar werd wel eens tijd dat die gaten werden opgevuld.
 
Ook heb ik carbon luchtinlaten liggen voor de 954rr. 75euro.

Hey Siep, vertel je er dit keer wel eerlijk bij dat je er een stuk uitgezaagd hebt omdat je niet uit kwam met je aftermarkt clipons....??

Anders heb je straks weer een teleurgestelde koper...

 
Ze staan voor 50 euro op marktplaats, speciale prijs voor MF'ers?

Heb je toevallig een foto'tje voor me?
Ik rij nu namelijk nog zonder die kapjes maar werd wel eens tijd dat die gaten werden opgevuld.

Dat fotootje heb ik dus wel voor je want hij had ze eerst aan mij verkocht voor € 50,=. Alleen vergeten te vertellen dat ie er een stuk uitgezaagd had.. Het was even terug lezen maar gevonden.. En dat was dus op zijn fotootje niet te zien..
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb nieuwe fotos waar het goed op staat dus dan heb je dat niet meer. Maar 50 is prima.
 
Ik rij weer met OEM clip-ons dus zo'n gat zou dan niet hoeven, wordt dus nog een tijdje 'naakt' rondrijden
 
Voor wie nog een stuurdemper zoekt heb ik nog een zgan hyperpro rsc demper liggen compleet. 300euro. Deze past helaas niet meer met een crosstuur.
 
Vlug een vraagje tussendoor i.v.m. banden keuze. Iemand ervaring met michelin pilot sport 2ct op de 954? Vroeger reed ik met de bt016 van bridgestone of pirelli diablo super corsa. Men huidge brommer heeft er de 2ct's van michelin op zitten, zaten er op van bij de vorige eigenaar. De voorste moet vervangen worden maar de achterste kan nog even mee.

Ik hoor het graag. gr Bart
 

Bedoel je niet toevallig de Michelin Pilot Power 2CT?

Indien ja:

Ik heb deze onder mijn 929rr liggen en doen het prima!
Prima grip bij droog weer, en ook in de regen is de grip nog steeds erg goed
 
nou jullie het over clipons hebben. wilde mijn vervange voor gewoon rechte zonder verhoging van paar cm zoals het orgineel. hebben jullie hier ervaringen mee? zelf heb ik het idee als je hele rechte neem dat die bij volledige stuuruitslag deze tegen het kuipwerk aanloopt.
 
Ik heb hier toevallig nog een setje liggen, dacht dat die van mij krom waren maar bleek niet zo te zijn.

We hebben wel even staan kloten om ze goed afgesteld te krijgen, zelfs zonder de zijkapjes bleven ze er tegen aanlopen inderdaad; net toen het goed ging kwamen we erachter dat mijn probleem elders lag en hebben we godzijdank de originele erop gezet
 
Werkt niet zonder de kuipen te bewerken. ik had mijn stepjes opgehoogd en pp clipons erop gezet. reed wel veel beter. Veel meer racy.

Stuurdemper mag weg voor 250.
 
@nelis siep en joep, heb er vandaag een setje pilot power 2ct laten onder plaatsen. Nu bleek, let op het beste komt nog :-) dat het om de 1ste voorband ging ooit geplaatst om deze motor. Volgens de datum op de band was die van 2000, echt wel verbluffend. De vorige eigenaar heeft er echt wel rustig mee gereden :-) De achterste was dan weer van 2004, profiel was wel ok maar het rubber was wel hard geworden.
Nu ja intussen ritje gemaakt, man wat gaat die hard de 954

Nu donderdag is er een leuke rit, vertrek is wel in Belgie maar de rit heet 5 landen rit.
Meer info op deze link:

http://www.treffens.be/treffens/ica...Mzg5YjM3MDIxM2M5YWZmNzg5ZDg1OWQ0MDNjOGI=.html

Op zich wel eens de moeite denk ik. Ik ga hem zeker rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ja bizar he..ik rij er nu al een tijdje op maar hij blijft me verbazen. Toen ik afgelopen week de tunnel indook en eruit kwam met 250 in ze 4e versnelling. Dacht ik ook wel effe wow..

Ja vins zelf stuur iets te hoog. Maar dat is wel een idee die stepjes ophogen. Misschien kan ik eerst peoberen dd orginele clipons iets lager te zetten.