Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

Bij deze de rode aanwinst
IMG_20190222_101622.jpg
 
Carbs ff in de ultrasoon gehad , alles schoon en gepolijst. 5 uur later .
 

Bijlagen

  • IMG-20190227-WA0040.jpeg
    IMG-20190227-WA0040.jpeg
    124,5 KB · Weergaven: 26
  • IMG-20190227-WA0045.jpeg
    IMG-20190227-WA0045.jpeg
    140,1 KB · Weergaven: 28
  • IMG-20190227-WA0009.jpeg
    IMG-20190227-WA0009.jpeg
    96,4 KB · Weergaven: 29
  • IMG-20190227-WA0005.jpeg
    IMG-20190227-WA0005.jpeg
    90,1 KB · Weergaven: 28
Ondertussen flink aan het poetsen geweest. Zo te zien zijn de voorvorkkeerringen wat lek. Tis nogal vettig daar beneden.

Vandaag ff stukje gereden. Opvallend is hoe hij een bocht invalt bij lage snelheid. Is dat normaal ?
Voor de rest ff wennen. Bij deze is de eerste versnelling omhoog, de rest naar beneden. Niet standaard geloof ik. Ik zou het gister ff snel omdraaien, maar dat gaat niet zo makkelijk. Schakelstangetje vanaf de pook loopt dan klem in de plastic kap. Snelheidsbeleving is al ff anders.
 

Bijlagen

  • IMG_20190301_134243.jpg
    IMG_20190301_134243.jpg
    187,1 KB · Weergaven: 33
  • IMG_20190301_134227.jpg
    IMG_20190301_134227.jpg
    221,9 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Banden ff opgepompt. 2.3 bar voor ipv 1.1 bar stuurt toch al heel anders...

Wie heeft der nog een orginele knipperset voor achter liggen ?
 
Dag allemaal, vanaf vandaag ben ik ook trotste eigenaar van een nighthawk 750. 42000 gedraaid, origineel op de stalen remkabels en kuipruitje na. Was even verbaasd bij het zien van de knipperlichten aan de voorzijde die altijd aan staan en gaan knipperen bij inschakelen. De eigenaar leerde me dat dat zo hoorde. Basis is goed voor een motor van deze leeftijd. Nieuwe banden erom, even wachten tot ik voor mijn zware rijbewijs kan en dan de weg op!
 
Wie heeft er nog een klepdeksel liggen ? Ik wil er nog een gepolijst klepdeksel op zetten. Aangezien het nogal wat werk is wil ik liever 1 klaar maken en dan wisselen.
 
Absoluut! Al kan ik ze allemaal wel waarderen. Ben benieuwd of er nog andere nighthawk rijders actief zijn hier.
 
Die zijn er inderdaad hoor. Ik heb alleen een blauwe haha.
Vraag mij alleen niet naar foto's omdat ik niet weet hoe ik ze tegenwoordig moet uploaden, sorry. Ben er een tijdje uitgeweest.
Ik heb hem lichtelijkgemodificeerd qua kleur kleppendeksel, Carter, wielen etc.
Moet hem enkel weer goed afstellen wat een beetje tegenzit en omdat ik de carburateurs er ook niet vanaf kan halen omdat deze te vast in de rubberszitten.
tips zijn welkom 😉
 
Carbs eraf is idd ff een klus. Heb met verfstripper zowel rubbers opt blok als die richting luchtfilter flink warm gemaakt. Als die vant luchtfilter ipv als beton als rubber aanvoelen kun je ze der aftrekken. Ik haal ze dan geheel uit het luchtfilter huis. Zo heb je ruimte om de carbs eraf te wippen( evt met stuk hout als hefboom)

Omgekeerd : carbs erop en rubbers richting luchtfilter eerst in een bak kokend water.
Stuk voor stuk erop. Eerst goed in het luchtfilterhuis, daarna na evt nawarmen met fohn om de carbs. De klemmen van zet ik er later op ivm vervormen door het trekken en wrikken.
 
Ondertussen alweer paar honderd mile gereden.

Oja. Ultrasoon is niet altijd genoeg. De kleine sproeiers moest ik alsnog doorprikken met een mini staal draadje.
 

Bijlagen

  • IMG_20190327_144549.jpg
    IMG_20190327_144549.jpg
    119,9 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Die zijn er inderdaad hoor. Ik heb alleen een blauwe haha.
Vraag mij alleen niet naar foto's omdat ik niet weet hoe ik ze tegenwoordig moet uploaden, sorry. Ben er een tijdje uitgeweest.
Ik heb hem lichtelijkgemodificeerd qua kleur kleppendeksel, Carter, wielen etc.
Moet hem enkel weer goed afstellen wat een beetje tegenzit en omdat ik de carburateurs er ook niet vanaf kan halen omdat deze te vast in de rubberszitten.
tips zijn welkom 😉

Gaaf! Geen probleem, ik weet eerlijk gezegd ook nog niet helemaal hoe dat werkt met die foto's. Zal nog wel komen... Als ik zo een beetje dit topic heb gevolgd ben je al langer in bezit van een nighthawk. Ben benieuwd hoe je ervaringen zijn, kan je een beetje goed wennen aan het rijgedrag? @yamahafrans2 wellicht ook eerste bevindingen? De motor valt een beetje in de bocht op lage snelheid naar mijn idee, zal komen door het kleine voorwiel (?). In de tussentijd loer ik een beetje rond naar een mooi setje zijtassen of anders. Denk dat dit het mooiste staat op de hawk. Yamahafrans2 biedt de hulp gevraagde hulp voor de rubbers! moet vast snel goed komen, het mooie weer staat voor de deur dus een mooi moment lijkt me zo!
 
Dat in de bocht vallen deed mijn oude Bol d'Or 750 ook, dat is normaal hoor.
20150405_150457.jpg
Voor die foto's toevoegen, je kunt dat via Voeg bestand toe, dat staat in het groen in het reageer vakje.
Dan opent het download bestand van je PC en kun je je foto plaatsen. Ben wel benieuwd naar de foto!
Groeten, :t
 
Dat in de bocht vallen deed mijn oude Bol d'Or 750 ook, dat is normaal hoor.
Bekijk bijlage 1384550
Voor die foto's toevoegen, je kunt dat via Voeg bestand toe, dat staat in het groen in het reageer vakje.
Dan opent het download bestand van je PC en kun je je foto plaatsen. Ben wel benieuwd naar de foto!
Groeten, :t

Zal een kwestie van wennen zijn! Volgens Freddie Spencer moet het een erg handelbaar ding zijn.... zie link:
. Bedankt voor je instructie! Een stukje hierboven heb ik al een foto geplaatst van de hawk. Nu alleen het zware rijbewijs nog...
 
Dag,
Een vraag voor de kenners hier
Iemand een stuurkuipje te koop? Zou het op mijn vf750s willen plaatsen.
Graag reacties via pb.

Gr. Ron
 
Absoluut! Al kan ik ze allemaal wel waarderen. Ben benieuwd of er nog andere nighthawk rijders actief zijn hier.
Heb mijn eigen aangemeld als Forum Lid, Ben bezig met de koop van een Nighthawk van 1984 in kleur blauw.
Ben na 25 jaar weer opstapper en hoop dit is voor mij een juiste keus.
Wel zie ik dat de datum van dit Forum maar loopt tot 2019, graag zou ik willen zien wat meer reactie en verhalen.
Wie Weet!
 
Welkom.
Ik heb mijn Nighthawk nog steeds in bezit en heb er zojuist weer vers rubber onder zitten. Metzler Roadtec 01.
Ook heb ik de voorvork weer eens uit elkaar gehaald en voorzien van nieuw spul zodat hij weer even mee kan.
Die bovenste glijlagers waren lastig te verkrijgen. Ik heb uiteindelijk na lang geduld te hebben er 2 kunnen vinden bij cmsnl.com. Tot de dag van vandaag zijn ze daar uitverkocht sindsdien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan