Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

Afgelopen zaterdag 2 mei de NH opgehaald.
Ik heb van de week al een ritje gemaakt, rijd erg soepel.
Wilde kijken om olie verversen en oliefilter vervangen, maar helaas
kreeg ik de filter niet tussen de uitlaatbochten door.
Weet iemand een oplossing zonder de uitlaat te moeten demonteren ?
 
Even een kort en waarschijnlijk domme vraag.

Wat is nou wezenlijk het verschil tussen een nighthawk 700 of een 750 uit 1984?

Frame etc het zelfde alleen een ander blok? 80 om 70 pk?

De 750 uit 84 is nooit in Europa geleverd? En dus een Canadees of Amerikaans model?

Ik ben zelf 100 kilo en 1.89 lang en 32 jaar.
Kwam een nighthawk 750 te koop tegen. Ziet er goed uit.
Maar niet veel info kunnen vinden er over(en niet heel veel zin om 29 pagina's te lezen, een stuk of 10).

Is de motor geschikt voor mijn lengte? Om er een dag mee te rijden?
 
Ben zelf 1.93 bij 83kg. Heb de 85er 700.
Het enige wat ik nog anders wil qua houding is het stuur iets naar voren. Heb verders geen last van rug oid na lang ritje.

Het is voor iedereen anders. Motor moet je gewoon aanpassen aan jouw houding.
 
Even een kort en waarschijnlijk domme vraag.

Wat is nou wezenlijk het verschil tussen een nighthawk 700 of een 750 uit 1984?

Frame etc het zelfde alleen een ander blok? 80 om 70 pk?

De 750 uit 84 is nooit in Europa geleverd? En dus een Canadees of Amerikaans model?

Ik ben zelf 100 kilo en 1.89 lang en 32 jaar.
Kwam een nighthawk 750 te koop tegen. Ziet er goed uit.
Maar niet veel info kunnen vinden er over(en niet heel veel zin om 29 pagina's te lezen, een stuk of 10).

Is de motor geschikt voor mijn lengte? Om er een dag mee te rijden?
Grootste verschil is de cilinder inhoud,in de USA hebben ze een import beperking gehad op motorfietsen van meer dan 700cc,
daarom hebben de Jappaners de cilinderinhoud verkleint om zo toch meer motoren te kunnen verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag 2 mei de NH opgehaald.
Ik heb van de week al een ritje gemaakt, rijd erg soepel.
Wilde kijken om olie verversen en oliefilter vervangen, maar helaas
kreeg ik de filter niet tussen de uitlaatbochten door.
Weet iemand een oplossing zonder de uitlaat te moeten demonteren ?
Als er een originele uitlaat onder zit zou het filter er net tussenuit moeten kunnen,een kwestie van proberen,
maar het kan zijn dat er een groter imitatie filter op geschroefd is en dan kan het zo zijn dat je de uitlaat los moet halen.
 
Als er een originele uitlaat onder zit zou het filter er net tussenuit moeten kunnen,een kwestie van proberen,
maar het kan zijn dat er een groter imitatie filter op geschroefd is en dan kan het zo zijn dat je de uitlaat los moet halen.

Ik heb al iets gevonden, tussen de rechteruitlaat en framebuis is wat meer ruimte, hierdoor zou men hem kunnen verwijderen.
Toch bedankt voor het meedenken.
 
Even een kort en waarschijnlijk domme vraag.

Wat is nou wezenlijk het verschil tussen een nighthawk 700 of een 750 uit 1984?

Frame etc het zelfde alleen een ander blok? 80 om 70 pk?

De 750 uit 84 is nooit in Europa geleverd? En dus een Canadees of Amerikaans model?

Ik ben zelf 100 kilo en 1.89 lang en 32 jaar.
Kwam een nighthawk 750 te koop tegen. Ziet er goed uit.
Maar niet veel info kunnen vinden er over(en niet heel veel zin om 29 pagina's te lezen, een stuk of 10).

Is de motor geschikt voor mijn lengte? Om er een dag mee te rijden?

Naar mijn weten kan de 700 wat meer toeren draaien waardoor je het verschil in cc's eigenlijk niet merkt. Dit afgaande op wat ik eerder in dit forum las en de specs die ik van zowel de 700 als de 750 heb kunnen vinden. Ik ben zelf 1.92 en 85 kilo en daar heb ik geen last van, ook niet na een dag lang rijden. Dat heeft denk ik veel te maken met het brede en comfortabele zadel. De plaatsing van de voetstepjes maakt wel dat je wat krapper uitkomt met lange benen. De motor is niet groot maar was tenslotte ook niet gemaakt voor lange Europeanen ;) Ik zou aanraden om gewoon proef te rijden, dan kom je er snel genoeg achter!
 
Hallo allemaal ,
Na 7 jaar geen motor meer te hebben gereden i.v.m. rugklachten , blijft het toch kriebelen , wilde toch een motor hebben voor naar het werk , en af en toe een klein ritje .
Ik wilde alleen een jaren 80 fiets hebben , en vond de Nighthawk altijd al een leuk ding.
Dus vorige week donderdag een zwart-rode cb750sc met 39000 km opgehaald .
Vandaag voor het eerst een 50 km met de Hawk gereden , wat een fijn rijdende en sturende fiets is dit , zit is ook mooi rechtop , top ding
20200612_154938.jpg
 
Even een vraag , hoe haal je het stuurkuipje los aan de bovenkant , wil even de tellerkabel vervangen , maar je komt er slecht bij met de vingers
 
Even een vraag , hoe haal je het stuurkuipje los aan de bovenkant , wil even de tellerkabel vervangen , maar je komt er slecht bij met de vingers
Yes , het is me gelukt zonder het kuipje los te maken , was een domme actie van mij , schijfremslot vergeten , toen sloeg hij me tellerkabel in 2 stukken , maar het werkt allemaal weer
 
Vanmiddag even lekker een stukkie toeren , rij ik een parkeerplaats op , en wat staat daar , jawel nog twee hawks, dat was wel heel toevallig , normaal kom je ze weinig tegen
20200621_124958.jpg
 
Inderdaad bijzonder,wel leuk.:)en ook nog hele nette zo te zien van een afstand.
 
Misschien dat we eens een bijeenkomst kunnen organiseren. ( voorbeeld de Postbank)
Ik hoor graag een reactie op dit
 
Beste Nighthawk rijders.
Ik ben opzoek naar de achterveren van een 700 of 750 Nighthawk in een zo goed mogelijke staat.

Iemand toevallig nog een paar liggen waar hij wel vanaf wilt?

mvg,
Paul
 
Dag kenners,

Ik lees op internet dat de Cbx750F veel overeenkomende onderdelen heeft met de cb700/750 sc Nighthawk, is dat ook zo? Is dat dan ook voor bijvoorbeeld de uitlaten?

Gr. Bohica2.0 voorheen Bohica. 😉
 
Hallo allen,

Voor mijn eerste motor ben ik op zoek naar een Nighthawk S.
Is er iemand die zijn eigen verkoopt of iemand kent die er eentje te koop heeft staan?

Groeten,
Mok
 
Mag het een opknapper zijn? Vriend van me heeft er eentje al een paar jaar op straat in Amsterdam staan.
Enige voordeel is dat je hem waarschijnlijk voor weinig kan krijgen.
 
Ja een opknapper kan wel.
Heeft de motor nog onder een zeil gestaan of was ie echt overgeleverd aan grillen der natuur.
Wellicht een foto toevoegen?
 
Buiten...
Veel grillen der natuur en hij was al niet erg mooi.
Wel rijdend weggezet voor hoeveel dat nog waard is
6fc67536-1e1e-4ad3-b551-fd807e689545.jpg
 
Net even gechecked, motor staat 3 jaar stil. Is rijdend weggezet.
Hij hoeft er maar 100 euro voor te hebben
 
Ik heb de nighthawk gisteren opgehaald*O*.
Zo op het eerste gezicht is de schade van het buiten slapen wel te overzien. De voorvork heeft roest dus dat worden nieuwe binnenpoten. De achterrem zat vast, die heb ik vanavond open gehaald en een van de voeringen is losgekomen dus die moeten worden vervangen, de lagers waren wel nog netjes.
De tank is roest vrij *O*.
Alleen de glaasjes van de rem- en koppelings reservoirs zijn vergaan, van de remkant zit er een gat in, de koppelings kant is er niet veel beter aan toe. Op cmsnl zie ik ze niet separaat worden genoemd, zijn die glaasjes los te krijgen? Of heb ik hele nieuwe hendels nodig?
 
Terug
Bovenaan Onderaan