Hallo lui,
Ik ben geen actieve poster hier, dus ik zal mezelf maar even voorstellen: Ik ben Daan, ik studeer Technische Natuurkunde aan de TU Delft, en ik heb sinds de zomer mijn A1 rijbewijs.
Voordat ik dat rijbewijs had, reed ik veel op mijn blauwe Honda C50 brommer. Harstikke leuk.
Nu heb ik sinds een tijdje een CB125K5 staan.
Ze komt uit Belgie en heeft nu netjes een oldtimerkenteken in Nederland.
Optisch gezien was, en is, ze niet zo best:
Al opgelost: de uitlaten waren rot. Het stuur was krom.
Nog ooit eens doen: De tank heeft een deukje. Chroomwerk niet geweldig. Buddy heeft een scheurtje.
Nu ben ik lekker aan het rijden geslagen. Intussen de distributieketting vervangen. Het blokje loopt goed, jankt goed door hoog in toeren. Nokkenastiming is heet, pakt echt hoogin pas op. Dat rijdt hartstikke leuk en sportief, maar ik heb het gevoel dat ik wat vermogen mis... Topsnelheid (plat op de tank) is nu 105 km/h (GPS)... Af fabriek liepen ze wel wat harder, toch?
Ik vraag me af of de carburatie nog klopt nu ik andere uitlaten heb, en misschien minder backpressure heb. Loopt in ieder geval niet ontzettend arm, of zo. Het blokje heeft niet super veel compressie, maar het olieverbruik is 0. Ik vind het moeilijk in de schatten hoeveel compressie zo'n kleine twin moet hebben..
Eerst maar eens genieten van het rijden, want zo'n mooi lichte fiets stuurt geweldig.
Ik ben geen actieve poster hier, dus ik zal mezelf maar even voorstellen: Ik ben Daan, ik studeer Technische Natuurkunde aan de TU Delft, en ik heb sinds de zomer mijn A1 rijbewijs.
Voordat ik dat rijbewijs had, reed ik veel op mijn blauwe Honda C50 brommer. Harstikke leuk.
Nu heb ik sinds een tijdje een CB125K5 staan.
Ze komt uit Belgie en heeft nu netjes een oldtimerkenteken in Nederland.
Optisch gezien was, en is, ze niet zo best:
Al opgelost: de uitlaten waren rot. Het stuur was krom.
Nog ooit eens doen: De tank heeft een deukje. Chroomwerk niet geweldig. Buddy heeft een scheurtje.
Nu ben ik lekker aan het rijden geslagen. Intussen de distributieketting vervangen. Het blokje loopt goed, jankt goed door hoog in toeren. Nokkenastiming is heet, pakt echt hoogin pas op. Dat rijdt hartstikke leuk en sportief, maar ik heb het gevoel dat ik wat vermogen mis... Topsnelheid (plat op de tank) is nu 105 km/h (GPS)... Af fabriek liepen ze wel wat harder, toch?
Ik vraag me af of de carburatie nog klopt nu ik andere uitlaten heb, en misschien minder backpressure heb. Loopt in ieder geval niet ontzettend arm, of zo. Het blokje heeft niet super veel compressie, maar het olieverbruik is 0. Ik vind het moeilijk in de schatten hoeveel compressie zo'n kleine twin moet hebben..
Eerst maar eens genieten van het rijden, want zo'n mooi lichte fiets stuurt geweldig.