Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar koop dan een extra kabeltje , je hebt geen twee druppel laders nodig , als ze stil staan eens in de paar weken moet voldoende zijnDe optimate is inderdaad een oud beessie.
Heb niet gemeten of er 12 Volt uit komt maar afgelezen van de specificatie.
Ga wel voor een Ctek kijken.
Welke zou je adviseren D-M?
Ik denk aan deze: XS 0.8 EU
Heb ik ook voor de KTM en is niet zo duur.
Bedankt voor de tip maar de ADV en de KTM staan niet bij elkaar. Heb geen zin om de lader steeds heen en weer te slepen.Maar koop dan een extra kabeltje , je hebt geen twee druppel laders nodig , als ze stil staan eens in de paar weken moet voldoende zijn
Ik ga me verdiepen, bedankt!Nee je moet eigenlijk een zwaardere hebben want de 0.8 is 14,4V en heeft geen AGM stand… mij een raadsel.. daar dit ding vooral bedoeld is voor de kleinere (motor) accu’s en hij wordt ook verkocht alszijnde geschikt voor AGM maar dat issie eigenlijk niet?
De stap omhoog is dan de MXS 3.8 of de 5.0. Die hebben wel 14.4 en 14.7 Volt uitgangspanning. De 5.0 kan ook reanimeren met 15.8 maar dat is niet echt een reden om dan maar due te kopen (tenzij de prijsverschil echt heel gering is) let wel ff op dat je het actuele model heb en niet oude voorraad koopt. kun je zien aan de kleuren van de knoppen en de layout van de lampjes.. Even de website bekijken hoe hij er uit ziet..
Lees dat maar ma: AGM heeft echt 14,7 Volt nodig..
hier en hier en hier bijvoorbeeld..
nee, het scheelt helemaal niets.Vind de MXS 5.0 bij a
Amazon behoorlijk aan de prijs. Dezelfde kost bij Louis €75,-. Scheelt nogal.
I stand corrected. Je hebt gelijk, is een andere. Dacht dat er maar één soort van de 5.0 bestond.nee, het scheelt helemaal niets.
De lader die jij gevonden hebt bij Louis is een andere.
Daar heb je gelijk in. Ik ga er mee rijden van de week en hou het in de gaten. Bedankt voor je tips!Ja maar dat is met contact aan. Dan zakt hij altijd in want dan staat er belasting op..
Dus de ADV is jouw eerste ervaring met een motorfiets?Mij eerst even voorstellen.
Ik ben Frank, ik woon te Wetteren (België) en ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb sinds 2 februari '24 een nieuwe metalic grijze ADV 350.
Dit is mijn eerste ervaring met een scooter of motor, bevalt mij stukken beter dan verwacht.
Ik heb ondertussen 1000km gereden (vorige week ritje van 300km).
Morgen bij Honda dealer in Zottegem eerste onderhoud op 1000km.
Ik heb me een jaar of 4 geleden zo een CTEK MXS 5.0 aangeschaft op aanraden van de auto-onderdelenzaak hier een dorp verder die me zeiden: "dit is wat je moet hebben".(...)Normaal moet de accu van Honda toch zeker 10 jaar meegaan.
De eerste 5 jaar starten zonder tussentijds aan een druppellader hangen.
Aan een druppellader doe ik nooit.
Na 5 jaar kan ik de motor bij koud weer niet goed starten.
Dan gaat hij achter de lader de CTEK MXS 5.0
Diagnosefunctie
De MXS 5.0 heeft een diagnosefunctie om te bepalen of de accu lading kan accepteren en vasthouden, een automatische desulfateringsstap en een speciale reconditioneringsstap om sterk ontladen en gestratificeerde accu's te herstellen.
Zou trouwens een accu nemen die er oorspronkelijk in de scooter zat.