Hond CB 750 F2 achteruit lopen gaat lastig

22 nov 2023
4
3
Hallo,

Ik heb vorige week de Honda CB Seven Fifty 750 F2 uit 1995 aangekocht.
Nu had ik deze na een goede rit en geen enkel mankement teruggereden naar huis.
Gezien de ruimte kan ik hem alleen of naar voren of naar achteren in de tuin rijden en ik kan daar niet keren. Ik had hem gewoon vooruit erin gereden en vanuit daar op de standaard gezet.

Ik wou 2 dagen erna weer wegrijden en toen ik in de ochtend mijn motor vastpakte om ermee achteruit te lopen lukte dat niet.
Na veel getrek en enkele keer een paar centimeter op te schuiven is het dan wel gelukt maar het is niet heel ideaal.
Als ik hem dan naar voren rol, rolt hij gewoon goed zonder enige problemen en bij het rijden en remmen voel ik ook niks opmerkelijks.
De voorrem is qua afstelling wel heel strak afgesteld.

Doordat hij achteruit heel lastig gaat kan ik hem ook niet op de grote standaard zetten en alleen de kleine standaard.

Waar zou het aan kunnen liggen?
Is het misschien de rem die tegenwerkt bij het achteruit lopen?

Alvast bedankt.
 
Bedankt voor jullie vele reacties!

Ik heb hem vandaag op de bok gezet en het achterwiel draaide beide kanten op, naar voren wel iets soepeler dan naar achteren maar het draaide wel. Voorwiel zal ik nog testen had niemand die hem naar achteren kon duwen. Ik zal de foto's nog maken om het te laten zien.
Even krik onder de carterpan of uitlaat met een blokje hout er tussen (op de middenbok)? Of even met de hand onder bijv de veerpoot optillen om snel even te proberen? Later sowieso even goed (laten) bekijken. Ik zou er zo niet mee rijden iig.
 
Even krik onder de carterpan of uitlaat met een blokje hout er tussen (op de middenbok)? Of even met de hand onder bijv de veerpoot optillen om snel even te proberen? Later sowieso even goed (laten) bekijken. Ik zou er zo niet mee rijden iig.
Het is vast iets kleins, maar ik zou er inderdaad niet mee rijden tot ik wist wat er aan de hand is.
 
Sorry voor de late reactie, toen ik hem op de bok wou zetten is het in mijn rug geschoten vorige week.

Ben al iets meer te weten gekomen, voorrem blokkeert als hij tijdje stil staat volledig maar na wat beweging wordt deze steeds losser maar weerstand blijft in het voorwiel bij achteruit lopen. Heb nu een afspraak staan bij garage om hem daar in januari te laten repareren, eerder was er helaas geen plek.

Mocht iemand langs willen komen om zo het probleem op te kunnen lossen (eventueel tegen vergoeding), dat mag ook, ik woon zelf regio Zwolle.
 
Wellicht ten overvloede, maar staat ie niet gewoon in zijn versnelling. Dan gaat ie niet naar voren of achteren!
Heeft niets te maken met je rem.
En je zijstandaard is stabieler als een middenbok.

En hoe smal is je tuin? Je kunt je motor misschien draaien via je zijstandaard?

Bedankt voor de video, ik zal het zo proberen. Heb het al eens zo geprobeerd maar tot op heden lukt het mij nog niet zo goed.
 

Mijn wielen lopen ook slecht na twee maanden stilstand. ;)
 
Straks mijn andere set wielen er in i.v.m. betere banden voor de winter en dan de remzuigertjes schoonmaken.
Zeker weten dat het daarna weer als een trein gaat. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan