Hoelang kunnen we nog motorrijden?

De auto’s die we van het kabinet massaal moeten gaan kopen stoten misschien minder uitlaatgassen uit, maar lokaal waar de batterijen worden geproduceerd, zijn de milieu-omstandigheden dramatisch. Ook worden daar vaak mensenrechten geschonden. Er is op grote schaal sprake van kinderarbeid.
Amnesty: elektrisch rijden helemaal niet schoon
Vooral in Congo is de situatie dramatisch. De grondstof voor accu’s, het erts, wordt vaak met de hand gedolven. Ook in de kobaltmijnen heersen middeleeuwse toestanden. Mijnwerkers hebben geen bescherming.

Wie nu nog een electrisch voertuig rijdt laat duidelijk zien trots te zijn op kinderarbeid en is een onmens.
Ik neem aan dat Slavina, uhh ik bedoel Sylvana, Anti-Electrisch-Rijden nu onmiddelijk een van haar politieke speerpunten maakt...
 
Het vreemde is dat je deze mening alleen ziet bij mensen die nog nooit elektrisch gereden hebben.
Een ruilsysteem voor accu's gaat er nooit komen. Daarvoor zijn er veel te veel verschillende accu's in omloop.

In de praktijk zie je dat de range meer dan genoeg is om dagelijks mee te kunnen rijden.
Je hebt inmiddels redelijk wat snelladers en deze schieten ook nog eens als paddenstoelen uit de grond.

Je gaat als je weet hoe je er mee om moet gaan ook niet volledig volladen met een EV. Je laad alleen met een snellader wat je nodig hebt.
Laadtijden veranderen dan ineens van een uur naar 15-20min en nadat je twee uur gereden hebt, is dat ineens een welkome en verstandige stop om te maken.

Ik heb inderdaad geen ervaring met elektrisch rijden, beweer ik ook nergens, maar woonwerk gaat het hier sowieso nog niet worden op de motor. Een stukje verder staat dat elektrisch rijden onderaan de streep goedkoper is dan op brandstof. Waarschijnlijk als je nu de mogelijkheid hebt om zowel een nieuwe auto als de brandstof en onderhoud voor een jaar in één keer te betalen, want dat is gewoon het verschil. Toen ik informeerde voor een elektrische motorfiets te private leasen, kwam ik bij 30.000km/jaar op €700/maand en dan als argument voor ev aangeven dat je veel minder geld kwijt bent aan onderhoud.... Daar kan ik een best dikke auto (met duurder onderhoud) voor leasen, benzine in gooien en nog geld overhouden. Ik kon geen ice-motor vinden om te private leasen, zodat ik dat niet eerlijk kan vergelijken, maar voorlopig is dat voor mij nog echt niet goedkoper.

Enfin, ik ga zometeen weer even 130km rijden naar mijn vriendin zonder bijladen of tanken. Gewoon in 5 kwartier.
 
De auto’s die we van het kabinet massaal moeten gaan kopen stoten misschien minder uitlaatgassen uit, maar lokaal waar de batterijen worden geproduceerd, zijn de milieu-omstandigheden dramatisch. Ook worden daar vaak mensenrechten geschonden. Er is op grote schaal sprake van kinderarbeid.
Amnesty: elektrisch rijden helemaal niet schoon
Vooral in Congo is de situatie dramatisch. De grondstof voor accu’s, het erts, wordt vaak met de hand gedolven. Ook in de kobaltmijnen heersen middeleeuwse toestanden. Mijnwerkers hebben geen bescherming.

Wie nu nog een electrisch voertuig rijdt laat duidelijk zien trots te zijn op kinderarbeid en is een onmens.
Allemaal bekend hoor, en men werkt er hard aan.


Gelukkig is het wat olievoorziening betreft allemaal koek en ei....
Zomaar een paar voorbeelden...





En nu de conclusie die daar bij hoort:
Iedereen die nu nog met een verbrandingsmotor rijdt is een onmens. Moet wel als je jouw logica volgt...
 
De auto’s die we van het kabinet massaal moeten gaan kopen stoten misschien minder uitlaatgassen uit, maar lokaal waar de batterijen worden geproduceerd, zijn de milieu-omstandigheden dramatisch. Ook worden daar vaak mensenrechten geschonden. Er is op grote schaal sprake van kinderarbeid.
Amnesty: elektrisch rijden helemaal niet schoon
Vooral in Congo is de situatie dramatisch. De grondstof voor accu’s, het erts, wordt vaak met de hand gedolven. Ook in de kobaltmijnen heersen middeleeuwse toestanden. Mijnwerkers hebben geen bescherming.

Wie nu nog een electrisch voertuig rijdt laat duidelijk zien trots te zijn op kinderarbeid en is een onmens.

zo is het...:t....deze hele milieu hetze is 1 grote leugen en dient enkel ter verrijking van enkelen terwijl janmetdepet ervoor mag bloeden...
Lui die daar achteraan rennen door aanschaf van electrische voertuigen en zonnepanelen zijn imho gewoon gemanipuleerde stumpers die niet stilstaan bij de gevolgen voor anderen elders op deze aardbol.
kinder arbeid is een goed voorbeeld....
treurig dat je kinderen indirekt gebruikt om jezelf het mannetje te wanen op je electrische scooter....:N
dan ben je echt verkeerd bezig imho....
Ik mag hopen dat boudet deze gekkigheid kan ombuigen of in ieder geval ernstig traineren.....een ontwikkeling die me toch iets hoop geeft dat er nog steeds zinnige mensen in NL rondlopen die hun stem niet verspillen om een misdadiger als rutte op zijn stoel te houden....
 
  • Leuk
Waarderingen: huls
Nu heb ik al een jaar op 6 zonnepanelen op het dak. Dit heb ik gedaan puur en alleen voor mijn eigen portemonnee. Het is een investering die nu zijn geld gaat opbrengen. Niet meer of minder dan dat. Ben ik dan ook een gemanipuleerde stumper?:?
 
naja....als jij vind dat de schoen jou past...

het punt is dat (om ff on topic te blijven) het bezit en gebruik van een electrisch voertuig het milieu nix oplevert en elders ter wereld onnoemelijk veel leed aan anderen toebrengt....
iedereen heeft een batterijtje nodig, dat is niet anders maar om nu een vervoermiddel te kopen die ramvol gedouwd zit met lithium batterijen simpelweg omdat men daar een "kijk mij eens groen zijn" gevoel bij krijgt vind ik treurig...
hoeveel kinderen kruipen er dan ieder dag op handen en voeten door de mijnen om genoeg grondstoffen te vergaren voor 1 tesla vraag ik me dan af.....laat ze daar eens een onderzoekje naar doen..
Ik vind het bezit van en rijden met een EV in dezelfde categorie thuishoren als het illegaal dumpen van chemisch afval in de natuur....
eigenlijk kan ik voor die 2e groep nog meer respect opbrengen want die stoppen het netjes in vaatjes die de groen linkse milieu activist dan zo in zijn wagen kan gooien en afvoeren.
een tesla of ander EV wordt gebouwd omdat er vraag is en dan is het kwaad al geschiet....dus eigenlijk zijn die lui die de vraag creeren de grootste milieu criminelen...:Y-O-
 
Nu heb ik al een jaar op 6 zonnepanelen op het dak. Dit heb ik gedaan puur en alleen voor mijn eigen portemonnee. Het is een investering die nu zijn geld gaat opbrengen. Niet meer of minder dan dat. Ben ik dan ook een gemanipuleerde stumper?:?
Totdat iedereen het heeft. En dan komt Den Haag om de hoek kijken. Want Nederland kost geld.
 
zo is het...:t....deze hele milieu hetze is 1 grote leugen en dient enkel ter verrijking van enkelen terwijl janmetdepet ervoor mag bloeden...
Lui die daar achteraan rennen door aanschaf van electrische voertuigen en zonnepanelen zijn imho gewoon gemanipuleerde stumpers die niet stilstaan bij de gevolgen voor anderen elders op deze aardbol.
kinder arbeid is een goed voorbeeld....
treurig dat je kinderen indirekt gebruikt om jezelf het mannetje te wanen op je electrische scooter....:N
dan ben je echt verkeerd bezig imho....
Ik mag hopen dat boudet deze gekkigheid kan ombuigen of in ieder geval ernstig traineren.....een ontwikkeling die me toch iets hoop geeft dat er nog steeds zinnige mensen in NL rondlopen die hun stem niet verspillen om een misdadiger als rutte op zijn stoel te houden....
D0A9C321-2ECA-4F47-9B01-C5ED3FEC1F03.gif
 
Ik mag hopen dat boudet deze gekkigheid kan ombuigen of in ieder geval ernstig traineren.....een ontwikkeling die me toch iets hoop geeft dat er nog steeds zinnige mensen in NL rondlopen die hun stem niet verspillen om een misdadiger als rutte op zijn stoel te houden....

Leer dan op zijn minst zijn naam goed op te schrijven. Het is namelijk "Baudet".
Het verheven balletje dat hij is zou hij het niet kunnen waarderen als je zijn naam niet goed zou schrijven.
 
Nou dat zie ik toch anders,ik zie graag belasting geld besteed worden aan datgene waar het voor bedoeld is.
Anders krijg ik het idee dat het geld verkwist word,en dat kan ik zelf ook(en doe dat uiteraard liever :+)

Verder vraag ik ,bij deze ,een gratis onderhoudsbeurt bij je aan,met motorex please:P🤔


Gratis onderhoudsbeurt is prima, maar dan mag ik tegen deze waarde boodschappen doen, regel het maar.
 
naja....als jij vind dat de schoen jou past...

het punt is dat (om ff on topic te blijven) het bezit en gebruik van een electrisch voertuig het milieu nix oplevert en elders ter wereld onnoemelijk veel leed aan anderen toebrengt....
iedereen heeft een batterijtje nodig, dat is niet anders maar om nu een vervoermiddel te kopen die ramvol gedouwd zit met lithium batterijen simpelweg omdat men daar een "kijk mij eens groen zijn" gevoel bij krijgt vind ik treurig...
hoeveel kinderen kruipen er dan ieder dag op handen en voeten door de mijnen om genoeg grondstoffen te vergaren voor 1 tesla vraag ik me dan af.....laat ze daar eens een onderzoekje naar doen..
Ik vind het bezit van en rijden met een EV in dezelfde categorie thuishoren als het illegaal dumpen van chemisch afval in de natuur....
eigenlijk kan ik voor die 2e groep nog meer respect opbrengen want die stoppen het netjes in vaatjes die de groen linkse milieu activist dan zo in zijn wagen kan gooien en afvoeren.
een tesla of ander EV wordt gebouwd omdat er vraag is en dan is het kwaad al geschiet....dus eigenlijk zijn die lui die de vraag creeren de grootste milieu criminelen...:Y-O-
Gelukkig is de olie industrie netjes en schoon.
Laten we nog een jaar of 30 het Salafisme in Arabië ondersteunen door daar olie te kopen. Daar gaan ze tenslotte keurig om met mensenrechten en hun slaven.
En als de olie schaars wordt boren we gewoon een nieuw natuurgebied ondersteboven of verjagen wat mensen van hun land. Als het onbetaalbaar wordt kunnen we altijd nog kijken naar alternatieve energiebronnen.
Laten we dan vooral afhankelijk worden van landen die Uranium kunnen leveren. Oh nee, Thorium, dat gaat het worden, waar zullen we dat gaan kopen.
Steek vooral je kop zo diep mogelijk in het zand en geef de "linkse maffia" de schuld.
 

Je heb best wel gelijk, en je weet natuurlijk dat er in de huidige batterijen zeer weinig, tot geen kobalt meer zit, en lithium tegenwoordig o.a. uit zeezout wordt gewonnen??
Jouw mobiel en laptop zit wel veel kobalt is, dus gezien jij een goede moraal hebt zal je daar dan ook geen gebruik van maken.
Het verhaal van kinderarbeid uit Congo is geen verzonnen verhaal, maar natuurlijk weet je ook dan het Zwitserse mijnbouwbedrijf Glencore in Congo 83% in handen heeft van de kobaltmijnen, en dat daar geen sprake is van kinderarbeid, sterker nog, Glencore is daar een aanwinst voor de economie, het personeel heeft vast dienstverband en hebben een salaris, wonen op een fatsoenlijke manier.
De overige 17% is in handen van de locals en daarvan is geschat 15% kinderen aan het werk, laat toevallig de automotive industrie juist niet de grondstoffen vandaan halen, maar merendeels bij Glencore, en de vele andere landen waaronder Australië en China.
Ook deze industrie heeft de afspraken onderling gemaakt dat ze de grondstoffen betrekken waar deze humaan worden verkregen.
Kan je van de olie industrie niet zeggen, logisch, want dat kennen we al 120 jaar en letten daar ook niet op.
Net als de vele olierampen in het verleden waar niemand het over heeft.
Leuk om te weten is dat de moderne batterijen vrijwel hergebruikt kunnen worden en dat juist de afgeschreven batterijen nog vele jaren worden gebruikt als opslag van groene stroom, die kant gaan we ook heen.
Fossiele brandstof stook je op en dan blaas je vele giftige stoffen onze en jouw longen in.
En ik heb het niet over co2.
Doe maar even een test, zet jouw motor stationair draaiend in je woonkamer en kijk na een halfuur dan even hoe jij je voelt.
Ik adviseer je het maar ook om het niet te doen.
Maar omdat we de huidige brandstoffen al kennen vanaf onze geboorte kijken we sceptisch naar andere energiebronnen, we zijn het gewend, onze infrastructuur is er op afgestemd en wij mensen houden niet van veranderingen, daar zorgt het reptielenbrein wel voor.
Maar als de verandering eenmaal is doorgevoerd zijn we het oude al snel weer vergeten, zo snel wennen we aan veranderingen.
Kijk maar naar de tv, cassettespeler, cd, dvd, computer, nieuw besturingsprogramma, even emmeren, maar na een paar dagen weten we weer niet beter.
En hou hier op mf graag even de politiek weg van ons, hou de discussie zuiver, daar hebben we Facebook voor uitgevonden .
Heb je vragen stel ze gerust en probeer niet vanuit het reptielenbrein te reageren maar rationeel.
Zet de voordelen en nadelen eens tegenover elkaar van een ev en een ice.
Dan zie je dat de ice eigenlijk best veel nadelen heeft.
Maar ook niet alles geloven wat je op facebook leest, dat schiet al een best stukje op.
 
Gelukkig is de olie industrie netjes en schoon.
Laten we nog een jaar of 30 het Salafisme in Arabië ondersteunen door daar olie te kopen. Daar gaan ze tenslotte keurig om met mensenrechten en hun slaven.
En als de olie schaars wordt boren we gewoon een nieuw natuurgebied ondersteboven of verjagen wat mensen van hun land. Als het onbetaalbaar wordt kunnen we altijd nog kijken naar alternatieve energiebronnen.
Laten we dan vooral afhankelijk worden van landen die Uranium kunnen leveren. Oh nee, Thorium, dat gaat het worden, waar zullen we dat gaan kopen.
Steek vooral je kop zo diep mogelijk in het zand en geef de "linkse maffia" de schuld.

Ik vind het überhaupt al erg dat als je elektrisch rijd dat je uitgemaakt wordt als linkse rakker.
Dat zijn de facebook geleerden die dat roepen, laten we politiek hier even weghouden, maar gewoon helder communiceren met elkaar.
 

Eigenlijk best wel sneu dat wij als volwassenen de jeugd te kijk zetten, juist omdat wij er een troep van maken en juist de jeugd verder moeten. Is geen paniek, maar het goedrecht van de nieuwe bewoners van deze planeet.
Ik spreek niet van onze planeet, deze is niet van ons, we mogen er gebruik van maken.
Dus hou het schoon.
Vergeet ook niet dat deze planeet niet ten onder zal gaan door toedoen van de mens, maar we gaan zelf ten onder, deze planeet zal zich best wel weer gaan herstellen, even een andere gedachte.
 
Ff redeneren
Hier in Nederland stoppen we met ondergrondse mijnbouw vanwege wat aardbevinkjes die herstelbare schades tot gevolg hebben. Kost alleen wat geld.
In Congo worden enorme natuurgebieden onherstelbaar beschadigd door mijnbouw voor het winnen van kobalt en lithium. Dit zit daar maar in relatief kleine hoeveelheden in het gedolven materiaal en moet ook nog eens chemisch daar uit gehaald worden. Kost allemaal veel energie.
Wat is beter?

Lithium winnen uit zeezout.
Dat is een leuke.
In zeewater zit iets van 2% zout. De rest is water. Dit moet eerst verdampt worden. Water verdampen kost mega veel energie. Dan zit er in dat zeezout maar minimale hoeveelheden lithium wat daar nog weer chemisch uit gehaald moet worden. Ook dit kost veel energie.

Al met al is ev rijden de betere optie?

Need i say more?
 
Allemaal bekend hoor, en men werkt er hard aan.


Gelukkig is het wat olievoorziening betreft allemaal koek en ei....
Zomaar een paar voorbeelden...





En nu de conclusie die daar bij hoort:
Iedereen die nu nog met een verbrandingsmotor rijdt is een onmens. Moet wel als je jouw logica volgt...

Dus de komende jaren nog even wegkijken en gedogen?? 🤔
 
Ik vind het überhaupt al erg dat als je elektrisch rijd dat je uitgemaakt wordt als linkse rakker.
Dat zijn de facebook geleerden die dat roepen, laten we politiek hier even weghouden, maar gewoon helder communiceren met elkaar.

Het begon allemaal hier mee.
TS schreef:

I.v.m. de steeds grotere klimaatgekte en dus met de motoren die we gewend zijn en niet zo'n Moulinexmotor.
Over een jaartje of 10 wordt de verkoop verboden en lang voor die tijd het gebruik ontmoedigd middels steeds hogere heffingen en belastingen.
In een decennium verworden we tot de ruiter op het paard die hoogstens zondag's op een daartoe aan gewezen parcourtje een paar rondjes mag rijden met lotgenoten uit 'een straks 'andere tijd'... -O-
Dus de,politieke,toon was/is hiermee gezet,lijkt me.

Ik rijd,ook een motor scooter,wat zal ik nu zijn 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan