Rockel83
MF veteraan
- 14 apr 2008
- 3.419
- 39
Je radiateur wordt al snel 100 - 110 graden C, met dit weer beslaat het dan vrij makkelijk
Heb al een paar motoren versleten, en dit is pas de eerste waarbij het me zo extreem opvalt. Vandaar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je radiateur wordt al snel 100 - 110 graden C, met dit weer beslaat het dan vrij makkelijk
Heb al een paar motoren versleten, en dit is pas de eerste waarbij het me zo extreem opvalt. Vandaar
Wat voor motoren waren het dan? Mij viel het wel op dat de 05/06 echt wel warmer werd dan de andere motoren die ik heb gehad,
Leuk spul dat tectyl, werkt goed. Alleen om het er af te krijgen ben je wel even bezig.
De meeste doorrijders gebruiken daarom ACF50.
Nu door omstandigheden even niet. Binnenkort de 9 onderspuiten met ACF50.Jij rijd toch ook gewoon door KPM?
Nu door omstandigheden even niet. Binnenkort de 9 onderspuiten met ACF50.
Wel gemerkt dat goede voorbereiding zichzelf terugverdient. Motorblok doe ik wel met tectyl. En op ieder schroefje/moertje een likje vet. En de rest een dikke laag ACF50.
Zou iemand met een 09+ 6r mij kunnen helpen aan de lenkte maat van de voorvork. Van hard wielas tot bovenzijde vorkpoot? Heb helaas geen 6r meer staan om dit zelf te meten
Ziet er goed uit. En grappig dat je er zo makkelijk een extra radiator onder kunt hangen.
Die dynamo deksel ziet er ook niet standard uit.
Snap alleen die sticker van een VW tuner niet?
Top! Hartelijk dank, daar kan ik wat mee!73,5 cm
Top! Hartelijk dank, daar kan ik wat mee!
Mooie racer ook, netjes opgebouwd.
Leuk spul dat tectyl, werkt goed. Alleen om het er af te krijgen ben je wel even bezig.
De meeste doorrijders gebruiken daarom ACF50.
Xenon? Ik had begrepen dat Xenon inmiddels achterhaald is. LED is het.
En even muggenziften; veren kunnen niet verkeerd om zitten.
Vorige week met de zx6r 2003 bij hyperpro geweest. Pff, dat had ik dus al veel eerder moeten doen. Bij mij is het volgende gedaan:
- Progessieve veren van Hyperpro gemonteerd (zaten er al in, alleen verkeerd om)
- Glijbussen waren versleten en zijn vervangen
- Binnenpoot van de linker voorpoot zat niet helemaal ingedraaid in het onderste wiel bij de wielophangen. Daardoor was een poot 1mm korter. Nu zijn ze beide even ver ingedraaid en dus gelijke lengte
- Bij de binnenpoot zit een gat waar de olie doorheen kan, die gat was bij een binnenpoot erg ruw en hapte een beetje tegen de glijbussen. Deze is weer mooi strak gemaakt
- Voorvorkeerringen hadden behoorlijk last van stick-slip, zitten nu low friction keerringen in (groen van kleur)
- Olie viscositeit 5 zat er in, deze eruit en nu nieuwe van hyperpro met een viscositeit van 2,5. Met als gevolg dat zowel de ingaande, uitgaande demper en veervoorspanning nu redelijk in het midden staan. Hierdoor kan ik hem dus nog beide kanten verder afstellen. Dus evt zachter of harder. Instellingen zijn gedaan volgens de gegevens van Hyperpro die bij de veren horen. Dit was eigenlijk in 1x goed.
- Olie niveau was te hoog. Ik had het de laatste keer gedaan volgens het handboek, maar bij de progessieve veren mag er niet net zoveel olie in. Dus hierbij ook de tip, wanneer je andere veren monteert, vraag aan het bedrijf hoeveel olie in de vork moet bij die veren, het handboek van Kawasaki is dan zeker niet meer leidend.
Zoals zovelen zeggen die bij Hyperpro zijn geweest: "ik heb een hele andere motor". Ja dat is zeker deels waar. Mijn kawa vond ik altijd al heel lekker sturen, maar is nu een stuk comfortabeler geworden. Grootste voordeel, de voorkant staat een stuk hoger door meer veervoorspanning + de low friction keerringen met dunnere olie + alle bovenstaande genoemde acties zorgen ervoor dat de voorvork echt goed reageert op oneffenheden en drempels, waar voorheen de klap in het stuur kwam met als gevolg dat je soms in 1x met je klote tegen je tank klapt is dat nu helemaal over.
Al die acties zoals eazigrip monteren, andere voetsteunen voor meer comfortabel weggedrag is voor mij min of meer weggegooid geld geweest, de oorzaak lag echt in de voorvork en die is nu dankzij Hyperpro perfect! Dus bij deze nogmaals dank.
Nog even een andere vraag,
Ik zou nog wel eens mijn koplamp willen wijzigen door het monteren van projector lampen (bi xenon of bij voorkeur iets van lumileds) in combinatie met angel eyes. Zijn hier mensen met tips/ervaringen? Er wordt genoeg aangeboden op aliexpress, maar het moet wel een beetje heel blijven. Ik ben van plan een 2e hands koplamp te kopen, en daar alles in te bouwen, zodat ik de originele kan bewaren en op elk moment kan terugplaatsen.
Mooi spul dat Hyperpro, ben je in Werkendam geweest?
Ik zou je koplampen lekker orgineel laten.
Hoe mooi de omgebouwde ook zijn.
Ik had er op het eind best wel wat gezeik mee.
Ik heb bi-xenon omdat de vorige eigenaar dit mooi vond. Laatst is een ballast kapot gegaan en ook een lampje hierdoor. Met de meest goedkope ballast en nieuw lampje ben je €55 verder (dan heb je echt geen top spul) en vervolgens moet je ook een tweede lampje kopen als je dubbel dimlicht hebt, aangezien xenon over tijd verkleurt (paarser wordt). Je nieuwe lampje past dan niet mooi bij je oude. Weer ombouwen naar origineel ga ik niet aan beginnen, het is erg mooi, maar ik raad het wel af als je het nu overweegt....het monteren van projector lampen (bi xenon of bij voorkeur iets van lumileds)...
Ik heb bi-xenon omdat de vorige eigenaar dit mooi vond. Laatst is een ballast kapot gegaan en ook een lampje hierdoor. Met de meest goedkope ballast en nieuw lampje ben je €55 verder (dan heb je echt geen top spul) en vervolgens moet je ook een tweede lampje kopen als je dubbel dimlicht hebt, aangezien xenon over tijd verkleurt (paarser wordt). Je nieuwe lampje past dan niet mooi bij je oude. Weer ombouwen naar origineel ga ik niet aan beginnen, het is erg mooi, maar ik raad het wel af als je het nu overweegt.