Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Wat voor motoren waren het dan? Mij viel het wel op dat de 05/06 echt wel warmer werd dan de andere motoren die ik heb gehad,

Heb nog een Suzuki Bandit, Suzuki GSX-f en een Kawa ZX7r gehad.

Koelvloeistof temperatuur zat tijdens die rit rond de 65/70 graden. Wat ik nog wel mee vond vallen.
 
Trouwens, zijn er hier mensen welke ook gewoon doorrijden in de winter? Enige tips om de motor te beschermen tegen pekel?
Heb ervaren wat pekel doet met bovengenoemde motoren, en ben met deze toch net wat te voorzichtig.

Zit een pekelfiets te overwegen, maar die heb ik nog niet op de kop kunnen tikken. :(
 
Je zou tectiel op je motor kunnen spuiten als bescherming.

Maar als jij je motor netjes wil houden is het beter om er niet mee in de pekel te rijden. 😅
 
Owja, tectiel! :t

Ik heb ook niet veel zin meer om door te rijden in de winter... ben er wel klaar mee. Maar om voor enkel die 2 á 3 maanden een auto te kopen vind ik ook weer zoiets B|
 
Nu door omstandigheden even niet. Binnenkort de 9 onderspuiten met ACF50.
Wel gemerkt dat goede voorbereiding zichzelf terugverdient. Motorblok doe ik wel met tectyl. En op ieder schroefje/moertje een likje vet. En de rest een dikke laag ACF50.

Ja dan houd je de motor wel netter.
 
Hier wat foto's van de circuit 6.

Wat ik zo weet/zie.
Volledig Akraplofzak systeem
Pc5
K&N filter
Brembo M4 klauwen
Brembo RSC rempomp
Braking full floating remschijven
Vortex remschakelset
PP
Tankdop
Extra radiator

En ik zal nog wel wat vergeten. 😁

DSC_0583.JPG
DSC_0585.JPG
DSC_0586.JPG


IMG-20181122-WA0025.jpeg

IMG-20181122-WA0021.jpeg

IMG-20181122-WA0023.jpeg
De kuipen liggen er nu af.

Binnenkort word die gespoten en bestickerd

De vering is nog orgineel, die word waarschijnlijk nog een keer omgebouwd.

Voor de rest is het al een mooi kant en klaar pakket. :t
 
Ziet er goed uit. En grappig dat je er zo makkelijk een extra radiator onder kunt hangen.
Die dynamo deksel ziet er ook niet standard uit.
Snap alleen die sticker van een VW tuner niet?
 
Ziet er goed uit. En grappig dat je er zo makkelijk een extra radiator onder kunt hangen.
Die dynamo deksel ziet er ook niet standard uit.
Snap alleen die sticker van een VW tuner niet?

Klopt er zit inderdaad blok bescherming op. 😁

Die vw tuner heeft hem de laatste keer onder handen gehad/nagekeken. 😉
 
Leuk spul dat tectyl, werkt goed. Alleen om het er af te krijgen ben je wel even bezig.
De meeste doorrijders gebruiken daarom ACF50.

Mja, dat heb ik wel eens vaker gelezen, dat dat tectyl een beetje lastig is om het er af te krijgen. Maar ingevreten pekel krijg je al helemaal niet meer netjes.
Eens kijken waar ik eventueel die tectyl kan halen. Zit er alleen niet zo op te springen om weer heel de kuip los te halen om alles in te spuiten |(

Dat ACF50 klinkt trouwens interessant, ga ik mij eens in verdiepen :t

Enne... wellicht dat hier iedereen wel op de hoogte zal zijn. Maar voor diegene die zich volgend weekend vervelen:
-->> Kawasaki Mega News Show 2019 <<--
 
Vorige week met de zx6r 2003 bij hyperpro geweest. Pff, dat had ik dus al veel eerder moeten doen. Bij mij is het volgende gedaan:
- Progessieve veren van Hyperpro gemonteerd (zaten er al in, alleen verkeerd om)
- Glijbussen waren versleten en zijn vervangen
- Binnenpoot van de linker voorpoot zat niet helemaal ingedraaid in het onderste wiel bij de wielophangen. Daardoor was een poot 1mm korter. Nu zijn ze beide even ver ingedraaid en dus gelijke lengte
- Bij de binnenpoot zit een gat waar de olie doorheen kan, die gat was bij een binnenpoot erg ruw en hapte een beetje tegen de glijbussen. Deze is weer mooi strak gemaakt
- Voorvorkeerringen hadden behoorlijk last van stick-slip, zitten nu low friction keerringen in (groen van kleur)
- Olie viscositeit 5 zat er in, deze eruit en nu nieuwe van hyperpro met een viscositeit van 2,5. Met als gevolg dat zowel de ingaande, uitgaande demper en veervoorspanning nu redelijk in het midden staan. Hierdoor kan ik hem dus nog beide kanten verder afstellen. Dus evt zachter of harder. Instellingen zijn gedaan volgens de gegevens van Hyperpro die bij de veren horen. Dit was eigenlijk in 1x goed.
- Olie niveau was te hoog. Ik had het de laatste keer gedaan volgens het handboek, maar bij de progessieve veren mag er niet net zoveel olie in. Dus hierbij ook de tip, wanneer je andere veren monteert, vraag aan het bedrijf hoeveel olie in de vork moet bij die veren, het handboek van Kawasaki is dan zeker niet meer leidend.

Zoals zovelen zeggen die bij Hyperpro zijn geweest: "ik heb een hele andere motor". Ja dat is zeker deels waar. Mijn kawa vond ik altijd al heel lekker sturen, maar is nu een stuk comfortabeler geworden. Grootste voordeel, de voorkant staat een stuk hoger door meer veervoorspanning + de low friction keerringen met dunnere olie + alle bovenstaande genoemde acties zorgen ervoor dat de voorvork echt goed reageert op oneffenheden en drempels, waar voorheen de klap in het stuur kwam met als gevolg dat je soms in 1x met je klote tegen je tank klapt is dat nu helemaal over.

Al die acties zoals eazigrip monteren, andere voetsteunen voor meer comfortabel weggedrag is voor mij min of meer weggegooid geld geweest, de oorzaak lag echt in de voorvork en die is nu dankzij Hyperpro perfect! Dus bij deze nogmaals dank.

Nog even een andere vraag,
Ik zou nog wel eens mijn koplamp willen wijzigen door het monteren van projector lampen (bi xenon of bij voorkeur iets van lumileds) in combinatie met angel eyes. Zijn hier mensen met tips/ervaringen? Er wordt genoeg aangeboden op aliexpress, maar het moet wel een beetje heel blijven. Ik ben van plan een 2e hands koplamp te kopen, en daar alles in te bouwen, zodat ik de originele kan bewaren en op elk moment kan terugplaatsen.
 
Xenon? Ik had begrepen dat Xenon inmiddels achterhaald is. LED is het.
En even muggenziften; veren kunnen niet verkeerd om zitten.

Zijn progressieve veren van hyperpro. Aan een kant blijken ze iets smaller te zijn en daardoor strakker in de nylon busjes te vallen. Draai je ze om zouden ze niet helemaal mooi strak zitten. Daarbij klopt de hoeveelheid olie niet in de voorvork wanneer de veren verkeerd om zitten. Je meet namelijk van boven af in cm's. Wanneer je meer omwentelingen beneden hebt zitten (in de olie) gaat er minder olie in, dan andersom.

Xenon heeft ook niet echt mijn voorkeur, liever kies ik ook voor LED, maar er is veel keuze en dat maakt het ook wel weer lastig. Ik dacht dat er nog ergens op MF een topic over was, maar kon hem nog niet zo snel vinden.
 
Vorige week met de zx6r 2003 bij hyperpro geweest. Pff, dat had ik dus al veel eerder moeten doen. Bij mij is het volgende gedaan:
- Progessieve veren van Hyperpro gemonteerd (zaten er al in, alleen verkeerd om)
- Glijbussen waren versleten en zijn vervangen
- Binnenpoot van de linker voorpoot zat niet helemaal ingedraaid in het onderste wiel bij de wielophangen. Daardoor was een poot 1mm korter. Nu zijn ze beide even ver ingedraaid en dus gelijke lengte
- Bij de binnenpoot zit een gat waar de olie doorheen kan, die gat was bij een binnenpoot erg ruw en hapte een beetje tegen de glijbussen. Deze is weer mooi strak gemaakt
- Voorvorkeerringen hadden behoorlijk last van stick-slip, zitten nu low friction keerringen in (groen van kleur)
- Olie viscositeit 5 zat er in, deze eruit en nu nieuwe van hyperpro met een viscositeit van 2,5. Met als gevolg dat zowel de ingaande, uitgaande demper en veervoorspanning nu redelijk in het midden staan. Hierdoor kan ik hem dus nog beide kanten verder afstellen. Dus evt zachter of harder. Instellingen zijn gedaan volgens de gegevens van Hyperpro die bij de veren horen. Dit was eigenlijk in 1x goed.
- Olie niveau was te hoog. Ik had het de laatste keer gedaan volgens het handboek, maar bij de progessieve veren mag er niet net zoveel olie in. Dus hierbij ook de tip, wanneer je andere veren monteert, vraag aan het bedrijf hoeveel olie in de vork moet bij die veren, het handboek van Kawasaki is dan zeker niet meer leidend.

Zoals zovelen zeggen die bij Hyperpro zijn geweest: "ik heb een hele andere motor". Ja dat is zeker deels waar. Mijn kawa vond ik altijd al heel lekker sturen, maar is nu een stuk comfortabeler geworden. Grootste voordeel, de voorkant staat een stuk hoger door meer veervoorspanning + de low friction keerringen met dunnere olie + alle bovenstaande genoemde acties zorgen ervoor dat de voorvork echt goed reageert op oneffenheden en drempels, waar voorheen de klap in het stuur kwam met als gevolg dat je soms in 1x met je klote tegen je tank klapt is dat nu helemaal over.

Al die acties zoals eazigrip monteren, andere voetsteunen voor meer comfortabel weggedrag is voor mij min of meer weggegooid geld geweest, de oorzaak lag echt in de voorvork en die is nu dankzij Hyperpro perfect! Dus bij deze nogmaals dank.

Nog even een andere vraag,
Ik zou nog wel eens mijn koplamp willen wijzigen door het monteren van projector lampen (bi xenon of bij voorkeur iets van lumileds) in combinatie met angel eyes. Zijn hier mensen met tips/ervaringen? Er wordt genoeg aangeboden op aliexpress, maar het moet wel een beetje heel blijven. Ik ben van plan een 2e hands koplamp te kopen, en daar alles in te bouwen, zodat ik de originele kan bewaren en op elk moment kan terugplaatsen.

Mooi spul dat Hyperpro, ben je in Werkendam geweest?

Ik zou je koplampen lekker orgineel laten.
Hoe mooi de omgebouwde ook zijn.
Ik had er op het eind best wel wat gezeik mee.
 
Mooi spul dat Hyperpro, ben je in Werkendam geweest?

Ik zou je koplampen lekker orgineel laten.
Hoe mooi de omgebouwde ook zijn.
Ik had er op het eind best wel wat gezeik mee.

Ja in Werkendam inderdaad. Het was vooral leuk omdat ik ook kon mee kijken hoe het gedaan werd. Echt allemaal erg vakkundig, netjes en snel.

Voor die koplampen heb ik een extra koplampunit gekocht die beschadigd is aan de achterkant. Deze wil ik dus aanpassen zodat ik mijn originele set lekker origineel kan houden. Heb ik ook nog iets te doen om de wintermaanden door te komen :)
 
...het monteren van projector lampen (bi xenon of bij voorkeur iets van lumileds)...
Ik heb bi-xenon omdat de vorige eigenaar dit mooi vond. Laatst is een ballast kapot gegaan en ook een lampje hierdoor. Met de meest goedkope ballast en nieuw lampje ben je €55 verder (dan heb je echt geen top spul) en vervolgens moet je ook een tweede lampje kopen als je dubbel dimlicht hebt, aangezien xenon over tijd verkleurt (paarser wordt). Je nieuwe lampje past dan niet mooi bij je oude. Weer ombouwen naar origineel ga ik niet aan beginnen, het is erg mooi, maar ik raad het wel af als je het nu overweegt.
 
Ik heb bi-xenon omdat de vorige eigenaar dit mooi vond. Laatst is een ballast kapot gegaan en ook een lampje hierdoor. Met de meest goedkope ballast en nieuw lampje ben je €55 verder (dan heb je echt geen top spul) en vervolgens moet je ook een tweede lampje kopen als je dubbel dimlicht hebt, aangezien xenon over tijd verkleurt (paarser wordt). Je nieuwe lampje past dan niet mooi bij je oude. Weer ombouwen naar origineel ga ik niet aan beginnen, het is erg mooi, maar ik raad het wel af als je het nu overweegt.

Om die reden denk ik dat LED ook beter zal zijn. Ik heb nu dit setje op het oog. Prijs is relatief laag, afkomst china, dus ben wel wat bang voor de kwaliteit. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om het in een andere koplamp te bouwen en als het tegen valt kan het zo terug naar origineel.
 
Nog altijd geen vervangende remmen gevonden helaas, inmiddels zoek ik ook nog een nieuw contactslot. Heeft er hier iemand nog wat liggen van een 2006. Vorig jaar een fout gemaakt bij het vast sjorren van de 6 in de bus en dat heeft de kabelboom beschadigd van het slot. Beide dingen moeten nog even aangepakt worden voor we weer los kunnen in 2019.
 
Terug
Bovenaan Onderaan