Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Nog altijd geen vervangende remmen gevonden helaas, inmiddels zoek ik ook nog een nieuw contactslot. Heeft er hier iemand nog wat liggen van een 2006. Vorig jaar een fout gemaakt bij het vast sjorren van de 6 in de bus en dat heeft de kabelboom beschadigd van het slot. Beide dingen moeten nog even aangepakt worden voor we weer los kunnen in 2019.

Bij Hotparts hebben ze nog wel een contactslot setje. Hopelijk levert de december kraskalender nog iets op, want het kost wel even wat. Contactslot Set Sleutel Kawasaki ZX6R 2005 2006 ZX 6 R

Alleen erg jammer dat er maar 1 sleutel bij zit....
 
Slot kapot is jammer en erg lastig.

Ik weet niet of je het contact slot kunt vervangen en pas maken op je huidige sleutel.

Misschien past een andere sleutel ook wel.
Dat zou je kunnen proberen.
 
Kan het (gedemonteerde) contactslot niet gewoon met behulp van wat grof geweld, een boormachine of een slijpschijf open gemaakt worden? Men heeft het op de een of andere manier ook moeten assembleren, dus het moet technisch gezien ook wel weer open kunnen lijkt me?

En dan gewoon nieuwe bedrading aan solderen en de connector zien over te zetten (hier zijn ook wel weer krimphulsjes o.i.d. voor te krijgen).

Kapot is het toch al, en een "nieuwe"
halen kan nog altijd :)
 
Kan het (gedemonteerde) contactslot niet gewoon met behulp van wat grof geweld, een boormachine of een slijpschijf open gemaakt worden? Men heeft het op de een of andere manier ook moeten assembleren, dus het moet technisch gezien ook wel weer open kunnen lijkt me?

En dan gewoon nieuwe bedrading aan solderen en de connector zien over te zetten (hier zijn ook wel weer krimphulsjes o.i.d. voor te krijgen).

Kapot is het toch al, en een "nieuwe"
halen kan nog altijd :)
Heb er al een beetje aan zitten klooien maar de draden van de startonderbreking leken ingegoten in de kunststofring om het slot.
 
Heb er al een beetje aan zitten klooien maar de draden van de startonderbreking leken ingegoten in de kunststofring om het slot.

Dat moet dan toch vast ook wel met "iets meer dan geringe kracht" uit elkaar te halen zijn? :P
In welk gedeelte van de kabelboom van het slot is het destijds gekneld komen te zitten met transport? Als het in het midden of onderaan is zou je er eventueel nog aan kunnen denken de draadboom af te knippen tot net boven het slot, en het vandaar weer verlengen? Mits de draadbreuken natuurlijk niet bij het slot zelf zitten natuurlijk, waar het zwakste punt juist vaak zit.
 
Afgelopen tijd mijn 6 een beetje verwaarloosd, blijkt er gewoon roest op te zitten.

PC160553C.jpg


Wel raar de hele motor er nog netjes uit ziet, ook de onderkant. Maar een onderdeel helemaal boven in de topkuip gaat roesten.
Anyway, inmiddels behandeld.

En nog een vraag; weet iemand waar die metalen strip met kunstof erop voor dient?
Zit alleen aan de rechterkant. Op de foto in het midden:

PC160558C.jpg
 
Afgelopen tijd mijn 6 een beetje verwaarloosd, blijkt er gewoon roest op te zitten.

Bekijk bijlage 1342804

Wel raar de hele motor er nog netjes uit ziet, ook de onderkant. Maar een onderdeel helemaal boven in de topkuip gaat roesten.
Anyway, inmiddels behandeld.

En nog een vraag; weet iemand waar die metalen strip met kunstof erop voor dient?
Zit alleen aan de rechterkant. Op de foto in het midden:

Bekijk bijlage 1342805

Wel bijzonder dat die daar roest inderdaad.

Normaal gesproken is zo'n stripje vaak ter geleiding van bedrading.
Maar het is ook wel een erg kort stripje. 🤔
 
Nog altijd geen vervangende remmen gevonden helaas, inmiddels zoek ik ook nog een nieuw contactslot. Heeft er hier iemand nog wat liggen van een 2006. Vorig jaar een fout gemaakt bij het vast sjorren van de 6 in de bus en dat heeft de kabelboom beschadigd van het slot. Beide dingen moeten nog even aangepakt worden voor we weer los kunnen in 2019.
Op aliexpress zoeken. Ik was voor een andere motor op zoek naar onderdelen en zag ook nieuwe contactsloten voor weinig langskomen.
 
Wauw. Als nieuw!
Nee joh, niet overdrijven. Dit was effe snel gedaan (ben momenteel veel tijd kwijt met de 7).
Als ik echt mijn best zou doen wordt het zoiets:

Heer Puntmuts, waarmee heb je dit gedaan? Ziet er top uit.
Belgom alu

Oh ja, ik heb de nieuwe 6 inmiddels bij de dealer zien staan. En ik moet zeggen dat de nieuwe neus inderdaad wel even wennen is.
Maar ik denk dat het wel goed gaat komen, over een half jaartje vind je het gewoon mooi.
 
Laatst bewerkt:
Nee joh, niet overdrijven. Dit was effe snel gedaan (ben momenteel veel tijd kwijt met de 7).
Als ik echt mijn best zou doen wordt het zoiets:


Belgom alu

Oh ja, ik heb de nieuwe 6 inmiddels bij de dealer zien staan. En ik moet zeggen dat de nieuwe neus inderdaad wel even wennen is.
Maar ik denk dat het wel goed gaat komen, over een half jaartje vind je het gewoon mooi.

Heel erg strak werk! 😁 🤘🏻
 
Hallo, ten eerste de beste wensen voor ieder.
Mijn vraag ik heb een zx6r uit 2005 en mijn vraag is ik heb een gopro versnellings indicator alleen snap ik niet waar de stekker in moet om deze aan te sluiten.
Ik dacht onder je zadel maar kan geen passende stekker vinden.
Iemand een idee en als het kan met foto.


Dank

gr Roy
 
Hallo, ten eerste de beste wensen voor ieder.
Mijn vraag ik heb een zx6r uit 2005 en mijn vraag is ik heb een gopro versnellings indicator alleen snap ik niet waar de stekker in moet om deze aan te sluiten.
Ik dacht onder je zadel maar kan geen passende stekker vinden.
Iemand een idee en als het kan met foto.


Dank

gr Roy

Heb zelf ook een ZX6r 2005, en zit er ook aan te denken de motor binnenkort te gaan uitbreiden met een gear indicator. Zo ver ik heb kunnen terug vinden zou er inderdaad een connectortje onder het zadel moeten zitten. Maar ben er zelf nog niet actief op zoek naar geweest , daar ik nog geen gear indicator heb.

Wel was ik laatst een afgedopt (leeg) connectortje tegen gekomen achter het rechter knipperlicht aan de voorzijde. Zat daar samengebundeld met een kabelboom, misschien dat dat het anders deze kan zijn? Je hoeft er alleen het zwarte kapje voor bij het stuur los te maken om het te zien :)
 
Heren, af en toe spiek ik nog even op MF. Steeds weer viel mij op dat het openingsplaatje een update kan gebruiken.
Bij deze zijn er wat nieuwe modellen toegevoegd.

Kan deze worden opgenomen in de startpost *O*

Kawasaki-evolutie.jpg
 

Bijlagen

  • Kawasaki-evolutie.jpg
    Kawasaki-evolutie.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan Onderaan