Het zijspan toen, ca. 1903 - 1958

Hij leeft!! Nou gelukkig maar. Fijn da'j der weer bin Ting, helaas net te laat voor Bot op het sprookjes achtig kampereiland.
 
Hoi Ting, leuk dat je weer terug bent.

Deze heb ik voor je bewaard.
full

full
 
Ik zou het niet weten. De eigenaar rijdt hiermee elk jaar een gehandicaptenrit in de buurt.(Ursularun)
 
Ik ben dan nog niet op leeftijd, en heb geen dikke brilleglazen, maar volgens mij staat er wel bender op het zijspan naafkapje.
 
Laatst bewerkt:
Nou ting vermoed het, en Halflive heeft het niet over een zijspan wiel dus dacht ik zooooo

O-)
 
Goed, ik wist al dat ik er niet zo gemakkelijk vanaf kwam. Mijn eerdere type-aanduiding klopt niet, maar eerst het logo. Bender heeft over de periode van fabricage 3 logo's gehanteerd. De eerste 2 met louter Bender en bij de derde werd het Florin Bender. Mister Florin, big daddy from the USA zag wel bizniss in een Deens bedrijfje dat op sterven na dood was. Dus voor de export naar het land van de onbeperkte mogelijkheden werd weer leven geblazen in de productie.

Even recht doen aan wie maar gelijk heeft. Het is dus een Bender, buiten kijf. Onder de vlag van het 2e logo. Nog altijd ietwat onbeholpen uitgevoerd, lijkt er een poging gedaan te zijn het 2e logo aan de smaak van de tijd aan te passen, ten opzichte van het oerlogo. De underlining is strakker en er is sprake van 'diepdruk' door uitfrezen. Eerste logo was 'hoogdruk'. Met het derde logo, slechts een print, wordt het allemaal nog oppervlakkiger, nog meer massafabricaat.

Het zijspantype is het model LV.


full
 
Je hebt het weer voor elkaar ting ;) Immer van u gewend, daar had ik niet aan getwijfeld.
 
vanochtend rondom nieuwe bandjes en belangrijker nieuwe ophangrubbers voor het hollandiaatje: de oude waren helemaal uitgedroogd - rondje gereden en wat is het toch leuk al die duimen omhoog :) !
full
 
Bijzonder gaaf dat je zulke foto's van je ouders en groothouders mag bezitten. Diep respect..
 
super mooie foto's . ook mooi om te zien dat die nieuwere laatste indian motor toch weer het zelfde kenteken heeft als die oudere op de eerste foto. echt geweldig dat je die foto's hebt van toen.
 
ps de E op het kenteken staat voor de provinci overijssel.




Provinciale kentekens na 1906
Vanaf 1906 tot 1951 waren er de persoonsgebonden provinciale kentekens met voor iedere provincie een aparte letter gevolgd door een nummer. In 1956 werden de laatste nog in omloop zijnde provinciale kentekens vervangen door het kenteken systeem, zoals we dat tegenwoordig nog kennen.

Hieronder volgt de lijst met provincie letters en welke registers bewaard zijn gebleven bij de provinciale archieven:

Letter
Provincie

A
Groningen (klik hier voor het kentekenarchief)

B
Friesland (klik hier voor kentekenarchief)

D
Drenthe (klik hier voor kentekenarchief)

E
Overijssel - Archief Provinciaal Bestuur

1813-1920/1948

(toegang 25, inv. nr. 12.333)

waarschijnlijk alleen perode 1906-1909

G, GZ, GX
Noord Holland - Archief Provinciaal Bestuur

1851-1943 (toegang 18, inv. nrs. 7113-7150)

periode 1906-1950

(klik hier voor diverse foto's)

H, HZ, HX
Zuid Holland - Nationaal Archief (inv.nr. 3.02.41)

periode 1906-1950

K
Zeeland (geen registers bewaard gebleven)

L
Utrecht - Archief Provinciaal Bestuur 1813-1920

(toegang 79, inv. nrs. 7506-7519) periode 1906-1921

M
Gelderland (geen registers bewaard gebleven)

N
Noord Brabant (geen registers bewaard gebleven)

P
Limburg (geen registers bewaard gebleven)

R
Rijksdiensten en Ministeries
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan