Het zijspan toen, ca. 1903 - 1958

TingTing en winterslaap gaan niet samen, wel een bewust verzuimen van deelname aan MF. Snel meelezen en dat was het voor de afgelopen weken. Gezonde gewoonte om gewoontes zo nu en dan eens te doorbreken. Volg de discussie aangaande de belasting met interesse.

Verder heleaas erg weinig tijd momenteel voor MF als ondernemer in illusies. Het draait hier steeds meer om poppenkast! _O-
 
Ik ben ook maar gewoon monteur hoor, maar je moet keuzes maken. Hier geen dure chevy's enzo. En ja, dan nog is het hier ook geen dikke spaarrekening.

hier ook een dure chevy, die is nu betaalbaar omdat ik geen 2300 euro per jaar aan belasting hoef te geven.
Ik kan natuurlijk altijd nog met een driehoek achterop rijden, maar de vrijheid wordt dan wel een stuk minder.
Het zou jammer zijn als ik een deel van mijn hobby (4 auto's bij elkaar) moet afgeven omdat het onbetaalbaar is.
Nog meer jammer vind ik het dat die voertuigen die nu best een waarde hebben dadelijk in 1 klap zo goed als oud ijzer zijn geworden.
 
ik denk dat die storm (gelukkig maar voor velen van ons) nog wel weer een keertje overwaait. Vanuit alle hoeken is er zoveel goed gefundeerd commentaar op gekomen... dat mogen ze toch haast niet negeren...

maar na deze storm gaat de mijne er denk ik toch maar wel uit... wil me meer kunnen focussen op de 2 en 3 wielers en 1 auto voor het gezin is eigenlijk ook wel voldoende (als het aan mij ligt komt er dan wel een chrysler 300C touring voor de astra en de Chevy Van in de plaats.... :9~

dus als er al vast liefhebbers zijn voor een technisch volledig nieuwe Van (met oa 350 HO blok(high intake, edelbrock 4 barrel, headers, 3" double exhaust, slechts 50.000 km oud en voor de rest alles van radiateur tot aan differentieel, vervangen of gereviseerd in de afgelopen jaren en nu ook nog eens op 4 spiksplinternwe banden en schokbrekers; graag opstellen in rijen van ... och 1 koper is ook wel genoeg ;)
oh ja, bouwjaar '86 en lpg op kenteken, dus "blijvend" (ahum.... met de op dit moment geldende regelgeving) belastingvrij
 
Lijkt me een boven modaaltje dus zou ik zeker voor gaan ;)
JFJ en truus hebben net een Mitsubishi Space Star gekocht.
Daar voel je al wel aan wat ik met auto's heb ;)
In ieder geval een stuk practischer dan de Paseo die we hadden.

Tegenwoordig koop je voor weinig geld een auto. Deze is van '01 en heeft 111k gelopen.
Nog geen 2000,- en 1000,- inruil.

Neu, doe mij maar motoren ;)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een boven modaaltje dus zou ik zeker voor gaan ;)
JFJ en truus hebben net een Mitsubishi Space Star gekocht.
Daar voel je al wel aan wat ik met auto's heb ;)
In ieder geval een stuk practischer dan de Paseo die we hadden.

Tegenwoordig koop je voor weinig geld een auto. Deze is van '01 en heeft 111k gelopen.
Nog geen 2000,- en 1000,- inruil.

Neu, doe mij maar motoren ;)

Isser soms gezinsuitbreiding op komst :X O-) dat julli evoor zo'n familiewagen gaan??


:+
 
Mijn auto is een ouwe Polo Fox, met van die aquariumramen achterin, soort van station(netje) van € 400,- met weinig kilometers op de klok.
Andere kleur voorspatborden en motorkap, want hij zat in elkaar aan de voorkant. Spul kreeg ik voor die prijs los er bij en samen met Rutger alles weer op maat gebogen en gemonteerd 8-)

Gebruik hem alleen om met hondje naar de uiterwaarden te rijden of om zooi te halen/brengen wat niet in span kan ;)
 
Isser soms gezinsuitbreiding op komst :X O-) dat julli evoor zo'n familiewagen gaan??


:+

Haha, dat zou niet goed zijn _O- arme Truus..

Nee zoals gezegd, we hadden een Paseo. Maar zo groot is die space star niet hoor.
Heb er via MP al wel een paar mooie wielen bij gescoord. Die kleine 14" k*t wieltjes kon echt niet.. Nog iemand belang bij twee 175/(60 of 65) 14" bandjes? Waren er voor de keuring net nieuw onder gezet. Ik heur het wel.
 
Laatst bewerkt:
Nee veel te veel ruimte in de wielkassen. Maar jullie je ding hoor, gun het jullie wel :+
 
Lijkt me een boven modaaltje dus zou ik zeker voor gaan ;)
JFJ en truus hebben net een Mitsubishi Space Star gekocht.
Daar voel je al wel aan wat ik met auto's heb ;)
In ieder geval een stuk practischer dan de Paseo die we hadden.

Tegenwoordig koop je voor weinig geld een auto. Deze is van '01 en heeft 111k gelopen.
Nog geen 2000,- en 1000,- inruil.

Neu, doe mij maar motoren ;)


hahahaha same here, cars suck!! heb er een (space star) van Peugeot je weet wel : gezinsbak special met vliegtuigzwaaioptie!! 8-)
 
Deze advertentie uit 1934 is dus nu 78 jaar oud. Zou er nu weer een plekje vrij zijn????
full
 
Laatst bewerkt:
Ja, echte aanwinst die ERO en ook ik heb getekend voor een blijvende vrijstelling wegenbelasting. Omdat ik vind dat er altijd een gaatje voor de kaas moet open blijven. Plezier mag, moet misschien zelfs wel om de munten te laten rollen.
 


Well i like this. Its looking awesome. The color is looking great. Can anyone tell me some information about this. like the model, price and every thing else. Thnks
 
Laatst bewerkt:
Hello Abraham,

I have not been present on this topic for a while. But it's a surprise to see somebody's interest in a Nimbus together with a sidecar. I'm not an expert on the subject but I 'll share my knowledge as soon as I notice you're still interested. Prices are of course not easy to tell but there is a lot of interesting information available concerning Nimbus with a sidecar and so on.

I look forward to your reaction. :W
 
Eigenaerdigh hoe eene goet lopent topic oover sijspannen van weleer somaer naer grote diepte kan sinken. 't sijt eenzaem alhier sonder de heeren Tjedzoe ende Tinghtingh..
 
Terug
Bovenaan Onderaan