Het XR 250 t/m 650 Topic Part 8

Olie uit t frame aftappen en kijken of het zeefje vrij is van messing gekleurde delen. Zo niet laten staan :+
 
Er is mij een XR600R aangeboden in ruil voor mijn XJ550. Ik ga later deze week kijken of het wat is. De motor is op dit moment geschorst en de eigenaar zegt dat de carb waarschijnlijk schoongemaakt moet worden. Dat is niet zo'n probleem. Zijn er nog dingen die ik goed moet/kan bekijken/beoordelen in en om een garagebox? ;) Schade etc. kijk ik natuurlijk al naar.

Schade???


zou niet goed zijn als hij geen beschadigingen had ;)


Ff achterwiellagers en balhoofdlager checken....misschien naar ketting en tandwielen.....voor de rest naar de algemene staat kijken.
 
Kan iemand mij helpen?

Gaat om een XR600R van 85 met dubbele carburateurs

Probleem is .......hij start.....beetje moeizaam maar dat is de XR eigen. :P

Als hij loopt (stationeer) dan word hij heel snel warm....uitlaat bochten staan er bijna rood gloeiend aan.

Carburateurs zijn helemaal schoon.

Hij reageert wel op gas geven maar niet zoals het hoort....lijkt wel of hij adem te kort komt.

Nieuw bougietje geplaatst.

Is gekomen tijdens een offroad rit......zo ineens hield hij er mee op..reageerde niet op gas geven en viel dood..aantrappen lukt wel.

Alleen stationeer lopen....gas geven was uitvallen.......dus stationeer iets hoger afgesteld en toch nog rijdend van het parcour af kunnen komen.

Iemand een idee?
 
De XR was hem niet. Er zat veel te veel werk aan. Dus, de XJ los verkopen en dan ben ik binnenkort op zoek naar een leuk projectje. ;)
 
heb niet voor niets een xr650r gekocht in 2009 en tot de dag van vandaag alleen olie wissels gedaan en ding gaat niet kapot :)

ik vindt mooi
 
Hallo,
Voor een enduro avontuur in de Pyreneeën ben ik op zoek naar 2 xr's. Heeft iemand hier toevallig iets te koop staan?
 
Mocht iemand nog een leuk projectje uit de XR-stal staan, dan hou ik me aanbevolen. Motorblok/bak moeten wel goed zijn en lopen.
 
ik heb een vriend van me die een xr te koop heeft van 87 dacht ik, met dubbele carbu.
recent groot onderhoud gekregen, nieuwe koppelingsplaten enzo.
 
Oh ja, ik ben tegen een Transalp projectje aangelopen, dus een XR hoeft er voorlopig niet te komen. ;)
 
Kan iemand mij helpen?

Gaat om een XR600R van 85 met dubbele carburateurs

Probleem is .......hij start.....beetje moeizaam maar dat is de XR eigen. :P

Als hij loopt (stationeer) dan word hij heel snel warm....uitlaat bochten staan er bijna rood gloeiend aan.

Carburateurs zijn helemaal schoon.

Hij reageert wel op gas geven maar niet zoals het hoort....lijkt wel of hij adem te kort komt.

Nieuw bougietje geplaatst.

Is gekomen tijdens een offroad rit......zo ineens hield hij er mee op..reageerde niet op gas geven en viel dood..aantrappen lukt wel.

Alleen stationeer lopen....gas geven was uitvallen.......dus stationeer iets hoger afgesteld en toch nog rijdend van het parcour af kunnen komen.

Iemand een idee?


Oorzaak gevonden

Nokkenas ligt doormidden -O-

Nu maar op zoek naar een ander blok
 
Nokkenas ligt doormidden en toch rijdend van het parcour afgekomen??? :X


Idd....verbaas me er zelf ook over :X

thuis eerst carburateurs schoon gemaakt....nog steeds startend...werd alleen erg heet op 1 uitlaatbocht.

daarna fout in elektronica gezocht, alles door gemeten en alles was goed.

Met de gedachte dat er een klep niet goed staat, de dekseltjes er af gedraaid om kleppen te stellen.

Sleutel op de krukas gezet en rond draaien maar...toen pas zag ik dat er 2 klepslepers niet bewogen.

Klepdeksel gelicht en de nokkenas lag door midden :')



 
Laatst bewerkt:
Wat is je budget?

Alles is te koop uiteraard :P

budget is +- €2000, inmiddels heb ik een xr400 gekocht en ben ik op zoek naar nog een xr400. Als iemand iets te koop heeft, of iemand weet die er een heeft die weg mag hoor ik het graag!
 
Ik heb mijn XR400 nét ingeruild voor een gasgas :X

Ik heb nog veel ''power parts'' liggen voor een 400.
Denk aan: skidplate, nieuwe snellere nokkenas, stuggere voorvork veren, tandwielen e.d.
Owja, zelfs een setje race tech gold valves voor én achter*O*

Dus als je interesse hebt ;)
 
geinig, hier is vorig jaar een gasgas de deur uit gegaan. Ik heb je een pm gestuurd
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik heb een xr600r uit 1988 staan die in onderdelen of als geheel weg mag. Het betreft een geheel orginele motorfiets.

Alle onderdelen mogen weg, behalve het blok.

Mocht je iets zoeken, stuur even een berichtje, prijs komen we altijd wel in uit!
0681539649
bart.brouwer@hotmail.com

Groeten Bart Brouwer
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan