Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het TDM 850/900-topic

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jurgo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom En gelijk uit intresse, hoelang ben je? Want ik ben bang dat als ik zo'n ruitje neem het meer kwaad doet dan goed... En ik weet niet hoehard je wil vallen, maar je frame kan dat wel hebben hoor, tis er meer voor dat je frame/blok niet geraakt word bij het glijden. Hierdoor zal het dus niet kapot schuren...
 
Ik ben +/- 186cm (kan een cm schelen ) Het is echt fluisterstil rond mijn helm. Echt bizar, als dat gebulder van je huidige motor gewend bent. En voel ook totaal geen wind op mijn borst..

Thanks voor t 'geruststellen' rondom de valblokken. Had al even zitten zoeken op t forum, maar zag allemaal nare plaatjes van gescheurde blokken etc. en reacties dat je frame kon scheuren door de impact op een klein gebied ipv drukverdeling.. vandaar..
 
Hallo allemaal,

vanaf 30 januari zal ik ook TDM -rijden
Ik heb een nieuwe GT gekocht, kleur zwart.


Ben beniewd hoe die rijd.

Ik ben 19 december van mijn vorige motor een Honda cbf600sa gereden. Ik ben van achteren aangereden door een auto. Het was interressanter om het wrak in te ruilen + schade bedrag dan de motor te laten opknappen.

Zodra ik hem heb zal ik wat foto's plaatsen.
De volgende opties heb ik meteen aan geschaft:
osco-smering, xenon, middenbok, topkoffer overzetten

Groeten,
Armand
 
Whauw! Heer boven meester Ziet er ook gaaf uit joh! Laat even weten of die OSCO wat is.. Ik ben er erg benieuwd naar. Is wel erg prijzig apparaatje dat wel
 
@ Joris: Gefeliciteerd. Mooie motor!!!! Mooiste kleur ook

CBFox natuurlijk ook geveelsiteerd

Dat jij het fluisterstil vindt op jouw TDM snap ik wel een beetje
Ik heb laatst een keer 150 snelwegkm's op div 600 gereden en moet zeggen ben dr nog doof van. Man wat een herrie. Kon de motor niet eens horen, moest schakelen op de toerenteller zeg maar.
Dan is het achter de ruit van tdm waarschijnlijk al heel snel een heel stuk beter.

Vond het best wel weer eens grappig om op een 4 cilinder te rijden, dat rijdt toch wel heel soepeltjes. Ook 50 km/h in 6 gaat net zo makkelijk, heel apart als je TDM gewent bent.
Wat dat betreft is mijn tip aan jou dan ook om (zeker in 5 en 6) niet te laag in toeren te rijden. Zelf schakel ik pas bij zo'n 110 km/h naar 6 zo rond de 4000 tpm. Lager toerental gaat allemaal best maar veroorzaakt toch beslist meer trillingen en minder regelmatige belasting van krukas waardoor op de lange termijn meer slijtage en problemen.

Heb mijn tdm nu op 82.000 km staan en rijdt als een zonnetje

Have fun!!


O, ja even spammen: ik heb een hele fraaie XT600 te koop. Een Echte Yamaha natuurlijk. Misschien iets voor kawaidioot, dan hoef je niet meer met je TDM de sloot in. Maar ook alle andere TDM-ers zijn welkom natuurlijk
Klikt u maar:
Mooie en goeie XT 600 E (DJ02, 2001)
 
Laatst bewerkt:
Whauw! Heer boven meester Ziet er ook gaaf uit joh! Laat even weten of die OSCO wat is.. Ik ben er erg benieuwd naar. Is wel erg prijzig apparaatje dat wel

wat is prijzig (€138,-)als je 40.000km met een ketting doet ipv. 25.000km
plus is veel makkelijker als je dagelijks rijdt zoals ik.

Armand
 
Hoi,

Ik rij momenteel op een Diversion 900 (en ook een div600), en ben van plan om na 6 jaar, es wat anders te proberen, stijl 2 cylinder.

Een van grote kanshebbers is een nieuwe TDM900GT (zoals op de foto hier een beetje boven)

Graag had ik eerst de ervaringen geweten van iemand die van een Diversion900 is overgestapt naar een tdm900. Qua techniek mecaniek en design zijn de verschillen duidelijk. Maar niet qua gebruik, ervaringen, gevoel, overeenkomsten, wat is beter, wat is minder, ...
Met andere woorden: een gevoels/ervarings vergelijk tussen een recente tdm900 & de diversion900. Want een proefrit is een ding, maar langdurige ervaringen zijn een ander paar mouwen ...

Tnx voor de medewerking
 
Laatst bewerkt:
Wow invasie van de Divvy rijders hier Ik heb trouwens sinds gister ook Xenon in mijn TDM

Zo te zien ben ik niet de enigste met een howto voor xenon maarja dan maar nog een keer die van mij mocht iemand er wat aan hebben:

Howto voor xenon in een Yamaha TDM 850 (4TX) te gooien.
(het kan korter maar dan wordt het lastiger om het goed te doen):

Begin met een TDM met voldoende ruimte eromheen:


Haal het schermpje eraf (denk eraan dat de plastic schroefjes zeer kwetsbaar zijn):


Druk de wellnuts door de gaatjes heen:


Draai de drie boutje bij je teller los en de vier boutjes van je binnenkuip:


Aan de onderkant van de uiteinden van je teller zitten aan elke kant een moertje die je eraf moet draaien en je KM-teller kabel aan de linkerkant:


Haal het beugeltje bij de linkerkoplamp (dimlicht) los en trek het lampje eruit:


Plaats nu de xenon lamp voorzichtig in de fitting en let op dat de pinnetjes in de gaatjes vallen, het klemmetje gaat er iets lastig weer op omdat het lampje wat groter is maar dit is geen probleem (het rubber kapje die over alles heen gaat moet iets ingesneden worden om het te laten passen:


Zoek nu een goede plek voor de ballast e.d. Ik heb hem op me CDI/ECU of het het ook mag zijn goed vast geductapet en dat zit goed. Boven je koplamp leggen is ook mogelijk:


En nu alles weer in omgekeerde volgorde terugbouwen en voilá:

 
Mijn vorige motoren waren:

suzuki 400GS
Yamaha Virago XV 920
Yamaha Diversion 600
Yamaha Diversion 900
Honda CBF600SA abs
en nu weer terug bij Yahama TDM900ABS GT
 
Ik had het voor vanmiddag op de planning staan Maar dit gaat wel helpen
 
Hmmm tis nog niet helemaal gebeurd -> Erg veel regen en geen afdak

Wel een ander vraagje: Heeft iemand van jullie er zo'n BAGSTER tankhoes opzitten en is dat wat?
 
Welk xenon setje heb je hier eigenlijk voor gebruikt ?

Die van de MF-Haarlem groupbuy

Moet je anders ff aan MrSelected vragen waar ze ook al weer vandaan kwamen, staat gene merk op de doos.
 
Oooh wat ben ik toch blij met m'n TDM . Ik rijd momenteel op m'n pekelbrik. TDM staat achterin de garage, gepoetst en onder een aantal dekens. Staat daar denk ik vanaf begin november al, zonder acculader of zo.

Afgelopen zaterdag even uit de garage gehaald om te kijken offie überhaupt nog wat deed. Nou, hij startte net zo als ie normaal ook doet . En liep meteen lekker. Alleen moest ik ff afstand nemen omdat ik omkwam in de vieze uitlaatgassen, maar ja . Binnenkort maar weer 'n beurtje geven, dan kan ie 't komende seizoen er weer vrolijk tegenaan
 
het sluit mooi aan op mijn How-to
MAARRRRR..........

Is het niet link om je ballast aan je ECU te zetten, kweetnie wat voor invloed (magnetsich of elektrisch veld ) een ballast kan hebben.
En met duct-tape ?? wordt zo'n ballast niet warm ofzo ??

Ik weet het , stomme vraag als je em zelf ook hebt, maar ik hbe gewoon nog nooit aan de ballast gevoeld


En vergeet niet om em in het algemene how-to topic te zetten
 


Proficiat met je aankoop, ik heb met net dezelfde gereden, zo'n grijze uit 2002n heel goeie motorfiets !

Ik vind de valbaren wel beter dan valdoppen, lijken me steviger en de ene kant is rechtstreeks verbonden met de andere kant, dus lijkt het me dat bij een valpartij de klap beter verdeeld wordt....

Op onderstaande foto zie je al een valbeugel. 1 punt is ook het frame (waar anders een valdop komt), dan nog eens aan de onderzijde (linkerkant moet je zijsteun effe losmaken) en dan aan de voorzijde komen ze tegen elkaar.

Prijs bij RAD is 91€, wat ik helemaal niet duur vind.
Oja, ik heb ze getest en goed bevonden .


 
Laatst bewerkt:
Thanks voor je reactie. Had idd ook al naar valbeugels zitten kijken. Vind die originele van Yamaha ook wel erg fraai in dezelfde kleur als het frame. Alleen beetje jammer dat ze dan gelijk weer €130 moeten kosten.. en ze zien er een stuk minder stevig uit dan die jij hebt/ had.
 


Oja, het merk is GIVI .
Ze zijn volgens mij zeker degelijker dan de merkeigen die als ik het me goed herinner maar op 2 punten bevestigd zijn.
 

Ik heb hem laten lopen en het loopt opzich goed, zit ook flinke laag staal omhulsel omheen, misschien warmte kan wel een probleem worden dus denk dat ik hem vandaag of morgen nog ff ga aanspassen en de ducktape ga vervangen voor ty-rips.
 
Dudes

ff klein vraagje aan de TDMspecialisten op MF


mijn broertje kijkt rond voor een 850/900

maarruh.....hoe zit dat met die zadels van die Yammies ....bij veel 850's zit er speling op het zadel en kun je dat zomaar 1 cm naar links en rechts schuiven
De 900's hebben hier schijnbaar iets minder vaak last van.

De zadels lijken wel op de juiste plek te zitten en juist vergrendeld.

Is dat een bekende kwaal, of is zoiets makkelijk te verhelpen door een nieuw setje grendels of montagepunten waar het zadel vastklikt ofzo?


thanks in advance
 
heb er ook weinig van gemerkt tijdens t proefrijden. Wat me wel opviel is dat het een smal en hard zadel is, maar zodra je gewend bent, echt super zit!
 


De mijne heeft het wel een beetje ,geen centimeters, maar ook niet zoals een kluisdeur.

Misschien dat je door de grendels iets te verbuigen het probleem al grotendeels op kan lossen.

[me="JAMF"]gaat het niet proberen (geen last van de speling en geen zin in gebroken grendels)[/me]
 
Nog even een verzekeringsvraagje:

Wie heeft er een WA + diefstal verzekering? En waar heb je die? Heb je ook een alarm in moeten bouwen?

Ik wilde namelijk gewoon bij Fortis (waar ik nu zit) mijn verzekering oversluiten. Maar dan moest ik 'ineens' een alarm in mijn motor in laten bouwen. Dit kost toch minimaal €400,- omdat het een klasse II alarm moet zijn.
Ik had al zitten snuffelen bij Univé. Hier kun je wel gewoon zonder alarm verzekering, alleen betaal je dan €30,- meer op jaarbasis, t.o.v.verzekering mét alarm. Dat is nog te overzien. Kun je heel wat jaartjes voor verzekerd zijn, voor je de kosten van het alarm er uit hebt.
 

Heb het bij de KNMV voor iets van €12,- p/maand incl. rechtsbijstand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.