WelkomHoi, ik ben nieuw hier! Ik ben Joris en heb 'altijd' (bijna 2jr als beginner) op een diversion 600 gereden. Heb vandaag een TDM 900 uit 2002 gekocht. Ga er vanaf half/ eind feb op rijden. Nu met de pekel en rotzooi mag mijn diversion het (letterlijk) vuile werk nog even opknappen.
Ik heb even een fotootje bijgevoegd.
[afbeelding]
Er zit al een verhoogd zwart ruitje op en een topkoffer. Vooral dat ruitje is echt een heerlijkheid, heb totaal geen last van de wind/ turbulentie. Ziet er tevens best strak uit zo in het zwart..
Even meteen een praktisch vraagje: Is het verstandig om valdoppen te monteren? Degene die ik tot nu toe gezien heb, zijn allemaal met directe frame-montage. Dat zie ik niet zo zitten, als je dan hard valt is meteen je frame krom lijkt me... Iemand ervaring?
Whauw! Heer boven meesterZiet er ook gaaf uit joh! Laat even weten of die OSCO wat is.. Ik ben er erg benieuwd naar. Is wel erg prijzig apparaatje dat wel
Wow invasie van de Divvy rijders hierIk heb trouwens sinds gister ook Xenon in mijn TDM
Zo te zien ben ik niet de enigste met een howto voor xenon maarja dan maar nog een keer die van mij mocht iemand er wat aan hebben:
Howto voor xenon in een Yamaha TDM 850 (4TX) te gooien.
(het kan korter maar dan wordt het lastiger om het goed te doen):
Begin met een TDM met voldoende ruimte eromheen:
[afbeelding]
Haal het schermpje eraf (denk eraan dat de plastic schroefjes zeer kwetsbaar zijn):
[afbeelding]
Druk de wellnuts door de gaatjes heen:
[afbeelding]
Draai de drie boutje bij je teller los en de vier boutjes van je binnenkuip:
[afbeelding][afbeelding]
Aan de onderkant van de uiteinden van je teller zitten aan elke kant een moertje die je eraf moet draaien en je KM-teller kabel aan de linkerkant:
[afbeelding]
Haal het beugeltje bij de linkerkoplamp (dimlicht) los en trek het lampje eruit:
[afbeelding]
Plaats nu de xenon lamp voorzichtig in de fitting en let op dat de pinnetjes in de gaatjes vallen, het klemmetje gaat er iets lastig weer op omdat het lampje wat groter is maar dit is geen probleem (het rubber kapje die over alles heen gaat moet iets ingesneden worden om het te laten passen:
[afbeelding]
Zoek nu een goede plek voor de ballast e.d. Ik heb hem op me CDI/ECU of het het ook mag zijn goed vast geductapet en dat zit goed. Boven je koplamp leggen is ook mogelijk:
[afbeelding][afbeelding]
En nu alles weer in omgekeerde volgorde terugbouwen en voilá:
[afbeelding]
[afbeelding]
Welk xenon setje heb je hier eigenlijk voor gebruikt ?
het sluit mooi aan op mijn How-toWow invasie van de Divvy rijders hierIk heb trouwens sinds gister ook Xenon in mijn TDM
Zo te zien ben ik niet de enigste met een howto voor xenon maarja dan maar nog een keer die van mij mocht iemand er wat aan hebben:
Howto voor xenon in een Yamaha TDM 850 (4TX) te gooien.
(het kan korter maar dan wordt het lastiger om het goed te doen):
Begin met een TDM met voldoende ruimte eromheen:
[afbeelding]
Haal het schermpje eraf (denk eraan dat de plastic schroefjes zeer kwetsbaar zijn):
[afbeelding]
Druk de wellnuts door de gaatjes heen:
[afbeelding]
Draai de drie boutje bij je teller los en de vier boutjes van je binnenkuip:
[afbeelding][afbeelding]
Aan de onderkant van de uiteinden van je teller zitten aan elke kant een moertje die je eraf moet draaien en je KM-teller kabel aan de linkerkant:
[afbeelding]
Haal het beugeltje bij de linkerkoplamp (dimlicht) los en trek het lampje eruit:
[afbeelding]
Plaats nu de xenon lamp voorzichtig in de fitting en let op dat de pinnetjes in de gaatjes vallen, het klemmetje gaat er iets lastig weer op omdat het lampje wat groter is maar dit is geen probleem (het rubber kapje die over alles heen gaat moet iets ingesneden worden om het te laten passen:
[afbeelding]
Zoek nu een goede plek voor de ballast e.d. Ik heb hem op me CDI/ECU of het het ook mag zijn goed vast geductapet en dat zit goed. Boven je koplamp leggen is ook mogelijk:
[afbeelding][afbeelding]
En nu alles weer in omgekeerde volgorde terugbouwen en voilá:
[afbeelding]
[afbeelding]
Even meteen een praktisch vraagje: Is het verstandig om valdoppen te monteren? Degene die ik tot nu toe gezien heb, zijn allemaal met directe frame-montage. Dat zie ik niet zo zitten, als je dan hard valt is meteen je frame krom lijkt me... Iemand ervaring?
Thanks voor je reactie. Had idd ook al naar valbeugels zitten kijken. Vind die originele van Yamaha ook wel erg fraai in dezelfde kleur als het frame. Alleen beetje jammer dat ze dan gelijk weer €130 moeten kosten.. en ze zien er een stuk minder stevig uit dan die jij hebt/ had.
het sluit mooi aan op mijn How-to
MAARRRRR..........
Is het niet link om je ballast aan je ECU te zetten, kweetnie wat voor invloed (magnetsich of elektrisch veld ) een ballast kan hebben.
En met duct-tape ?? wordt zo'n ballast niet warm ofzo ??
Ik weet het , stomme vraag als je em zelf ook hebt, maar ik hbe gewoon nog nooit aan de ballast gevoeld
En vergeet niet om em in het algemene how-to topic te zetten
Dudes
ff klein vraagje aan de TDMspecialisten op MF
mijn broertje kijkt rond voor een 850/900
maarruh.....hoe zit dat met die zadels van die Yammies....bij veel 850's zit er speling op het zadel en kun je dat zomaar 1 cm naar links en rechts schuiven
De 900's hebben hier schijnbaar iets minder vaak last van.
De zadels lijken wel op de juiste plek te zitten en juist vergrendeld.
Is dat een bekende kwaal, of is zoiets makkelijk te verhelpen door een nieuw setje grendels of montagepunten waar het zadel vastklikt ofzo?
thanks in advance
Nog even een verzekeringsvraagje:
Wie heeft er een WA + diefstal verzekering? En waar heb je die? Heb je ook een alarm in moeten bouwen?
Ik wilde namelijk gewoon bij Fortis (waar ik nu zit) mijn verzekering oversluiten. Maar dan moest ik 'ineens' een alarm in mijn motor in laten bouwen. Dit kost toch minimaal €400,- omdat het een klasse II alarm moet zijn.
Ik had al zitten snuffelen bij Univé. Hier kun je wel gewoon zonder alarm verzekering, alleen betaal je dan €30,- meer op jaarbasis, t.o.v.verzekering mét alarm. Dat is nog te overzien. Kun je heel wat jaartjes voor verzekerd zijn, voor je de kosten van het alarm er uit hebt.