Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je eigen filmpies,ik kon er zo de nodige artikel5 fratsen in zien :Y :P
Ook binnendoor weet de lange arm van de wet je te vinden kan ik uit eigen ervaring vertellen :Y ,en spiegelen?,motoragenten zijn verdomde goed om zich in je dode hoek te verstoppen en daarna toe te slaan }) ,zo zie je ze niet en zo zitten ze ineens naast je :Y


Daar heb je gelijk in. Mn collega is motoragent en die verteld ook wel es verhalen er over.
Vroeger deed ik nog veel gekker. Maar na 2 ziekenhuisbezoeken was ik er wel even klaar mee. Ben daarna gaan racen en gestopt met straatpruttelen. Sinds ik gestoptg ben met racen heb ik ,denk ik , 6000 km gereden met de fietsen die ik heb gehad.
En dat in 5 jaar tijd :z
Vroeger deed ik 10000 in 1 jaar *O*
 
Heeft iemand hier een grove indicatie wat het laten reviseren van een Suzuki GT500 blok kost? Zit een beetje uit te tellen wat de bouw van een GT500 met classic racer look ongeveer gaat kosten.

Ik wil veel zelf doen en leren maar het reviseren van een blok gaat me boven de pet en het moet ook gewoon goed zijn. Veel onderdelen, coat en spuitwerk ken ik de prijzen wel van maar wat kost een revisie of een ruilblok ongeveer?

edit: de motor liep voor demontage gewoon redelijk goed, zit dus niet vast oid. Rookte wel extreem, de krukaskeerringen dus waarschijnlijk...

hangt er ook heel erg vanaf wat je wil :Y als je blokje goed loopt en alles ziet er goed uit, zou ik de cilinders niet boren/honen en verse zuigers enz enz een gt blok heeft vaak er wel een goeie bak in zitten terwijl een t vaak de bak ook nog kapot heeft....

wat is erg roken :? was het blok nog koud? had je er extra olie door? zou echt pas als laatste redmiddel gaan kijken of er nieuwe keeringen in moet.

over het algemeen zijn de blokkken goed en valt revisie best mee vooral als het een lopend blok is (dan kun je ook de bak testen voordat je het uitelkaar haalt)
 
hangt er ook heel erg vanaf wat je wil :Y als je blokje goed loopt en alles ziet er goed uit, zou ik de cilinders niet boren/honen en verse zuigers enz enz een gt blok heeft vaak er wel een goeie bak in zitten terwijl een t vaak de bak ook nog kapot heeft....

wat is erg roken :? was het blok nog koud? had je er extra olie door? zou echt pas als laatste redmiddel gaan kijken of er nieuwe keeringen in moet.

over het algemeen zijn de blokkken goed en valt revisie best mee vooral als het een lopend blok is (dan kun je ook de bak testen voordat je het uitelkaar haalt)

Geen idee, ik heb de cilinders en zuigers eraf gehaald. Was met zilververf bewerkt. Gestraald en schoongemaakt. Het blok zelf zit nog in elkaar maar ziet er ook niet uit. Moet ook nog gebeuren dus. Ik heb niet genoeg technische kennis om te beoordelen of de keerringen (bijna) overleden zijn. De bak schakelde verder goed. Maar het is ook jammer om een paar duizend euro uit te geven aan onderdelen en spuitwerk en vervolgens met een slecht presterende motor te zitten.
 
Je kan ook beter eerst het technische gedeelte aanpakken,als de krukaskeerringen
niet goed meer zijn loopt de motor ook slecht en start moeilijk,ook kan het dan voorkomen
dat de motor versnellingsbakolie gaat verbruiken,maar dat ruik je meestal wel omdat versnellingsbak olie een heel andere geur heeft dan 2takt olie en ook zakt dan het oliepijl
in de bak en zien de bougie,s er vet uit.Veel roken kan ook komen door een te rijk afgestelde
motor of oliepomp,met moderne 2takt olie kan de pomp armer afgeteld worden dan vroeger.
 
Even gevraagd aan mr agent mbt motorfietsen aanhouden ed.
Hij krijgt geen training om onopvallend achter je aan te rijden en dan in ene toe te slaan.
Hij vertelde:
Omdat je zo aan het spelen bent ben je op hele andere dingen gefocust.
Normaal neem je veel van de omgeving/spiegelen in je op. Dat doe je nu veels te weinig.
De agent ziet jou en gaat achter je aan :)
Hij vertelde dat het hetzelfde is bij brommers. Scootah's die 75 gaan icm jonge ventjes zijn zo gefocust voor hun..dat ze alles om hun heen vergeten :)
En dan zit ie in ene naast je ;)
 
Ik weet er alles van 2 keer alle snelle spullen kwijtgeraakt in mijn brommertijd |(

Je zit toch nog steeds in je brommertijd met die 2 takten :Y :P
2x maar ,van al die bekeuringen en inbeslagname,s hebben ze van mijn centen een
heel nieuw politiebureau kunnen bouwen ;( })
 
Laatst bewerkt:
_O- en met al dat geld dat ik al aan Leeuwarden heb betaald nog een leuke extra vleugel......
 
Laatst bewerkt:
Erg verleidelijk om hem te kopen.... Maar zou wel willen weten waarom hij hem weg doet... Maar Italianen en zaken doen en vertrouwen..... Net ff teveel risico om de gok met EU 18.000,- te wagen -O-

Moet je er een lang weekendje weg van maken, kan je hem even gaan bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan