Het Suzi GS 500 Topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
mensen van het team van het sticker verwijderen van de kuipen onder het zadel :P hoe halen jullie de lijmresten weg? wasbenzine helpt niet, stickerverwijderaar ook niet. is asseton een oplossing (lost het op, de lijmresten dus) want zo blijven de vogels aan de lijm hangen onder het rijden
Terpentine gebruiken. Let wel heel goed op dat je geen zand of iets dergelijks aan je doek hebt.
 
ergens tussen de €1000 en €2500. hangt van de leeftijd, km stand, staat van de slijtage onderdelen(banden, remmen, ketting) en eventuele extra's af(kuip, uitlaat)
 
hee bouke, wil eigenlijk geen compleet systeem voor de gs, alleen demper zou genoeg zijn, de rest las ik anders zelf wel. ken natuurlijk ook een steigerpijp dr onder zetten }) zonder demper

de originele roest weg, dus een sportuitlaat zou wel mooi zijn, maar misschien is t makkelijker om gewoon van die hitte bestendige verf te halen

lijmresten van stickers weghalen gaat goed met diesel. de mijne is ook paars (met roze stickers) en ik had er nog extra stickers op zitten. kadotje van de vorige eigenaar net als een slechte ketting :P had geen diesel, dus teflon spray gepakt, ging iets lastiger, maar ik was een kwartier bezig met 5 stickers, dus gaat wel.
 
hee bouke, wil eigenlijk geen compleet systeem voor de gs, alleen demper zou genoeg zijn, de rest las ik anders zelf wel. ken natuurlijk ook een steigerpijp dr onder zetten }) zonder demper

de originele roest weg, dus een sportuitlaat zou wel mooi zijn, maar misschien is t makkelijker om gewoon van die hitte bestendige verf te halen

lijmresten van stickers weghalen gaat goed met diesel. de mijne is ook paars (met roze stickers) en ik had er nog extra stickers op zitten. kadotje van de vorige eigenaar net als een slechte ketting :P had geen diesel, dus teflon spray gepakt, ging iets lastiger, maar ik was een kwartier bezig met 5 stickers, dus gaat wel.

sport uitlaat is RVS(die van mij ten minste), de orginele kun je wel verven maar dan blijf je bezig.

owja, voor een losse demper moet je ff een sloper bellen.

@here's Johnny:

mail me ff of je die uitlaat nog wil hebben. anders gaat ie naar iemand anders(heb nog een koper namenlijk)
 
hee bouke, wil eigenlijk geen compleet systeem voor de gs, alleen demper zou genoeg zijn, de rest las ik anders zelf wel. ken natuurlijk ook een steigerpijp dr onder zetten }) zonder demper

de originele roest weg, dus een sportuitlaat zou wel mooi zijn, maar misschien is t makkelijker om gewoon van die hitte bestendige verf te halen

lijmresten van stickers weghalen gaat goed met diesel. de mijne is ook paars (met roze stickers) en ik had er nog extra stickers op zitten. kadotje van de vorige eigenaar net als een slechte ketting :P had geen diesel, dus teflon spray gepakt, ging iets lastiger, maar ik was een kwartier bezig met 5 stickers, dus gaat wel.

het word steeds gekker, pindakaas heb ik ook al gelezen maar dat zou zonde zijn
O-) , ik heb men gs in elkaar: de voorvork dan en hij lekt nog niks, ook dat hij weer als een hondje veert. ik heb nu nog 80mm luchtkamer met veer in de poot gemeten. maar hij is wel stugger :) , nu onderkuip beetje soepen om te kijken hoe hij het beste staat, dan lampkuipje voor de wind nog wat lager zetten. ik heb veel boutjes ed goud geverft, vind het wel leuk staan bij het rood en zilver :}
 
het word steeds gekker, pindakaas heb ik ook al gelezen maar dat zou zonde zijn
O-) , ik heb men gs in elkaar: de voorvork dan en hij lekt nog niks, ook dat hij weer als een hondje veert. ik heb nu nog 80mm luchtkamer met veer in de poot gemeten. maar hij is wel stugger :) , nu onderkuip beetje soepen om te kijken hoe hij het beste staat, dan lampkuipje voor de wind nog wat lager zetten. ik heb veel boutjes ed goud geverft, vind het wel leuk staan bij het rood en zilver :}


tja waar blijven de PICS!!!!!!!!!!!

we moeten hem wel keuren he...of is het een haar? :P
 
Niemand dus ervaring met K&N filters? Ik wil ze namelijk op mijn GS5500-caféracerproject zetten. Dus als iemand hier al ervaring mee heeft dan hou ik me aanbevolen voor tips en ervaringen.
 
Het enige wat ik weet van K N filters is dat ze een betere doorlaat hebben en dus zul je andere sproeiers en evt. andere naalden nodig hebben.
bij KN testen ze vrij veel, maar niet op motoren als de gs, vooral op de duurdere sportmotoren.

er zijn vaste sproeiersets verkrijgbaar voor gs'en met een andere uitlaat enzo (bv dynojet) als het vermogen je niet zoveel intereseerd, dan ken je ook gewoon de orginele sproeiers houden met die KN filters (die zien dr wel veel vetter uit) en dan de naald een positie verplaatsen. als je bougies na een paar weken zwart zijn weet je genoeg *D rijk lopen dus terug zetten tot het goed is
 
Gelukkig heb ik er persoonlijk geen ervaring mee, maar een K&N-filter kan de GS compleet verpesten. Het is een gokje, soms pakt het ook goed uit. Vooraf is er niets over te zeggen. Als je pech hebt krijg je je GS niet meer goed lopend na het toepassen van een K&N-filter (of de concurrent natuurlijk). Op GSTwin.com wordt er wel over geschreven.
 
idd, maar die kits die je kunt bestellen om je carb af te stellen staan dr voor ongeveer $90,- das best veel geld om je motor 3 pk meer te geven.
met zo'n kit weet je wel dat t beter gaat dan gewoon wat aanklooien... of je moet een vermogenstestbank hebben :P
 
Het zal misschien niet echt makkelijk worden, maar ik ben ervan overtuigd dat het wel moet lukken. En voor het geval dat bewaar ik mijn luchtfilter eerst nog maar even.

Ik zal eens verder op internet speuren.
 
Hey Bright,

Ze zijn mij enorm goed bevallen, mijn originele spiegels waren lam geworden
en draaiden bij 80 km naar binnen toe door de wind.

De nieuwe spiegels vind ik;

A: Enorm leuk staan voor de GS ook de carbon look staat erg leuk,
B: Je ziet er net zoveel in ook al zijn ze kleiner (na een paar KM
rijden ben je er wel aan gewend)
C: Op de snel weg draai ik altijd mijn hoofd of mijn linker schouder om,
om achter me te kijken.

Bij 120 trillen deze ook erg hoor!!! Je kan wel zien dat er iets achter je rijdt
maar wat en hoe dat kan ik met die snelheid niet ontdekken (daarom kijk ik
ook helemaal om, linker hand los achter me neerzetten en dan schouder omdraaien
om eens fijn naar achter te staren 8-) !!! (bij 80 heb ik prima zicht)

Vervangen die oude lompe zware dingen!! deze wegen 1/4 van het gewicht van de origi!!!

Wat ik wel heb gemerkt is dat je die nieuwe spiegels enorm vast kan zetten
zodat ze eerde breken dan ombuigen !!! Maar er blijft een trilling in zitten.

Groetjes Onno


Gekocht bij bert van de hoek (motorshop) in Amersfoort (klein winkeltje)
Rijschool, onderhoud reparatie, onderdelen verkoop en kledingshop in 1

Dat is 2 min lopen vanaf de stalplaats van mijn motor, heel handig. *D
 
eindelijk iemand die niet gelijk zielig doet over de prijs *D er hebben zelfs mensen gemaild die er €100 voor wouden wilden geven B|
Gnignigni, ja dat was ik! Ja ik dacht in Turkije en dat soort landen vragen ze ook 10x de ondergrens :)

Maar bouke: hoe kom je aan die flitsfoto? Niet dat ik geflitst ben maar dat toch wel leuk mocht het een keer gebeuren.
 
Hey bouke, ik hoor niks meer over die uitlaat.
Heb je mijn mail al gehad ?
Of is die al verkocht ?

Groeten John
 
Hey bouke, ik hoor niks meer over die uitlaat.
Heb je mijn mail al gehad ?
Of is die al verkocht ?

Groeten John


heb geen mailtje van jou gehad :? wel van andere mensen, maar daar heb ik nog niet op gereageerd. voeg me anders ff toe op msn: bouke82@hotmail.com
 
Ik heb ook sinds een paar dagen een nieuwe motor!

Ik heb ook als velen van jullie voor de suzuki gs500e uit 1996 gekozen.

Een prachtig motor al zeg ik zelf en hij rijdt enorm fijn.

Hierbij de foto's:

foto004.jpg


foto006.jpg

Suzuki schuinachter

foto007.jpg

Het blok dichterbij. Vooral de chromen beugels aan de beiden kanten van het motorblok maakt het heel mooi!

foto008.jpg

Close-up Dashboard

foto009.jpg

Ideaal zo'n zijstandaart en sterke bok standaart.

foto010.jpg

Hier zijn de chromen beugels wat beter te zien.

foto011.jpg

Mooie remschijven! De velgen zijn ook mooi uitgebalanceerd.

foto012.jpg

Aardig remschijfje Remt als een......

foto013.jpg

En weer een totaalbeeld.

En wat vinden jullie van deze motor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan