het sleutelblunders van anderen topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.357
5.702
Plaats hier het gepruts wat je van een ander tegen komt.

AAN MOTORFIETSEN!

liefst met foto's :Y

spelregels, omdat iedereen fouten maakt;

  • geen namen
  • geen kentekenplaten
  • geen veroorzakers in beeld
  • hou het technisch
  • maak het niet persoonlijk
  • dit is geen olie topic
  • geen algemeenheden
  • Het is geen auto topic
  • Het is geen zelf sleutelaar tegen professional topic
 
Laatst bewerkt:
zo'n k1200 of k1300, wat is het, ik denk 12, wil wel eens lekken omdat de klepdekselschroeven het deksel niet meer knap aanduwen. Je kan dan nog proberen, of althans, dat had de dealer moeten doen, schroeven van een F serie K7x monteren, die hebben onder het kopje nog een extra ring zodat het wat meer aangeduwd wordt.

Wat betreft die sensor. als de motor wat ouder is dan is die passing waar die in hangt een beetje uitgelubberd, en dan valtie er wat sneller uit ja.
 
:zVorige week de remschijven aan het kuisen door het voorwiel te draaien met 1 hand en de andere hand een scotchbrite matje rond de remschijf te houden.
De motor stond alleen vooraan op de paddock stand, dit wordt afgeraden door de fabrikant.

Ik heb geleerd waarom dit zo is... ;(

Na de 5de omwenteling viel de motor om, recht van de stand op de grond en net niet de nieuwe kast van de vrouw mee.
Haar eerste vraag was of alles ok was.
De 2de of er schade was aan haar kast.:X
 
:zVorige week de remschijven aan het kuisen door het voorwiel te draaien met 1 hand en de andere hand een scotchbrite matje rond de remschijf te houden.
De motor stond alleen vooraan op de paddock stand, dit wordt afgeraden door de fabrikant.

Ik heb geleerd waarom dit zo is... ;(

Na de 5de omwenteling viel de motor om, recht van de stand op de grond en net niet de nieuwe kast van de vrouw mee.
Haar eerste vraag was of alles ok was.
De 2de of er schade was aan haar kast.:X
Da's een ander topic....🤭
Hier zou ik mogen vertellen welke blunder jij maakt, maar zelf je blunder hier vertellen,.......
(Vloeken in de kerk😊)
 
zo'n k1200 of k1300, wat is het, ik denk 12, wil wel eens lekken omdat de klepdekselschroeven het deksel niet meer knap aanduwen. Je kan dan nog proberen, of althans, dat had de dealer moeten doen, schroeven van een F serie K7x monteren, die hebben onder het kopje nog een extra ring zodat het wat meer aangeduwd wordt.

Wat betreft die sensor. als de motor wat ouder is dan is die passing waar die in hangt een beetje uitgelubberd, en dan valtie er wat sneller uit ja.
Ik denk een k12s
 
Okay, dan hier het verhaal.

Ik kocht een K1200GT, de verkoper vertelde mij dat ze er een nieuwe klepdekselpakking tussen zouden doen omdat hij lekte. Ik krijg de motor mee, lek niet gedicht. Terug ermee geweest. Mij werd na een middag verzekerd: Hij is nu dicht. Hij was nog steeds lek. Zondag zelf maar gerepareerd. ze hebben de sensor nooit terug gehangen waar die hoort. De pakking zat niet goed, bovendien hadden ze hem HE-LE-MAAL vol gesmeerd met vloeibare siliconen pakking. Dit heb ik niet op de foto gezet.

Na een paar uurtjes krabben en een inspectie van de pasvlakken vond ik een braampje. De tijd die ik nodig had om die beschadiging vlak te vijlen(rustig maar, het was het fijnste naaldvijltje wat ik in mijn arsenaal heb) bedraagde twee minuten. Na het hermonteren geen lekkage meer gehad.

De blunder zit hem in de combinatie van al deze dingen, maar wat me nog het meest irriteert is dat elke niet-monteur in mijn omgeving kan beredeneren dat je een olie lek krijgt als de pakking door een beschadiging niet helemaal kan sluiten. Dan zou je toch mogen verwachten dat een 'professional' dit weet.

kom op mensen, beetje nadenken :+ Wel goede tip van die bouten trouwens, ik ga hem onthouden voor als ik weer lekkage heb wat ik niet kan fixen. De motor heeft echter maar 45000km op de klok, dus ik verwacht niet dat het snel voor gaat komen.
 
"Deze motor is volledig origineel, start met de vingerknip en rijd als een wolk. Zelfs de waarschuwingsstickers op tank etc zijn nog aanwezig, de motor heeft slechts 25437 kms gelopen (zie teller), in perfecte staat ...starten en rijden ! geen ratelende distributie, enkel het stationaire toerental dient wat afgesteld te worden"

1622242111392.png
 
"Deze motor is volledig origineel, start met de vingerknip en rijd als een wolk. Zelfs de waarschuwingsstickers op tank etc zijn nog aanwezig, de motor heeft slechts 25437 kms gelopen (zie teller), in perfecte staat ...starten en rijden ! geen ratelende distributie, enkel het stationaire toerental dient wat afgesteld te worden"

Bekijk bijlage 1638230


Bij een advertentie die met dit soort teksten eindigt...
Hang op, klik weg, bel uw bank. :')
 
"Deze motor is volledig origineel, start met de vingerknip en rijd als een wolk. Zelfs de waarschuwingsstickers op tank etc zijn nog aanwezig, de motor heeft slechts 25437 kms gelopen (zie teller), in perfecte staat ...starten en rijden ! geen ratelende distributie, enkel het stationaire toerental dient wat afgesteld te worden"

Bekijk bijlage 1638230
Ik kan hier moe van worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan