Het RS250 & RGV 250 topic: En we roken verder in deeltje 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
zal deze winter wel even duren voordat t mischien gaat lukken.
ik ben met sponsoring bezig voor t EK, als dat doorgaat, met verkoop van mn TZ250 en nog wat bij leggen, is t haalbaar.
ik ben aan t informeren om de aprilia van hans smees, waarmee ie ONK kampioen is geworden en 3e in t EK, over te nemen en er staan er ook een aantal in de UK en Sweden. dat zijn dus echt aparaten met zo een 10.000 euro Ohlins vork en volledige data logging aparatuur(of ik daar nou profijt van ga hebben :$ :? )

word vervolgd.
Aah... die van Smees staat nog steeds bij Jaap? :)

Lijkt me zeer gaaf, hoop dat het gaat lukken! :Y *D
Als je hem dan hebt kom ik ff op de koffie! ;)
 
Tja ze heten allemaal Jaap behalve Joop en Frans

Deze man ken ik niet persoonlijk sorry voor mijn missing ,excuses hiervoor
 
Dat ziet er wel dik uit. De topkuip vind ik zelf wat bol. Ik wist niet dat Bos ook tweetakt uitlaten had. Wel dik.
 
Dat ziet er wel dik uit. De topkuip vind ik zelf wat bol. Ik wist niet dat Bos ook tweetakt uitlaten had. Wel dik.

dit was de motor van anthony west in 2005 in de GP250
ik weet niet of dit merk BOS ook t uitlaat merk is, maar t is een sponsor van t kiefer racing team.

dsc03330k.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik weet wel dat t verschil niet groot is zoals bvb tussen de yzr250 en de tz250.
is vooral software matig wat t verschil zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Tecnica aprilia 250 GP

Dit is dan wel de opvolger van de RSW (RSA); maar het is hetzelfde idee.
:9~ :9~~

rsa is de opvolger van de 125 rsw, dus de 125 rsa. die heeft de inlaat niet aan de zijkant van t carter maar weer aan de achterkant zo als membraan inlaat, maar dan toch met een schijf aan de achterkant.
de 250 is altijd rsw gebleven zeg maar.

200841rsa.jpg
 
Zo druk weekje,

Bij Sean weer zooitje spullen besteld.
Nieuwe reads + PV veren setje + PV as keerringen
En heb van Sean voor de defecte PV center piece voor deze keer kostenloos een nieuwe gekregen en de defecte terug gestuurd.
Probleem is dat TNT weer aan het staken is en pakketje van Sean dus ergens in NL stof aan het vangen is :(
Andere goeie nieuws wat ik kreeg is dat de kuipen klaar zijn. *O*
Dus die ga ik morgen of zondag halen en daarna rustig het frame aanpassen zodat beide kuipen er op passen.

Trouwens nog kort vraagje,
In 1 cilinder was dus de pin in de PV aan 1 kant defect waardoor de PV iets gezakt was en heel klein beetje top zuiger heeft geraakt. :(
Dit heeft aan de PV zo goed als geen schade veroorzaakt.
Zuigerveren zijn ook niet geraakt maarrrrrrr
De bovenkant zuiger heeft op de bovenkant hierdoor een deukje,
Tis vanaf zijkant zuiger naar binnen minder dan 1mm.
Deukje is volgens laserpen 0,3mm diep. Zuiger is nog rond en heb de schade met nat schuur papier weg gehaald.
Nu vraag ik me af of dit kwaad kan daar het dus wel aan de rand van de zuiger is :?
 
tja.....ik zou dr een nieuw zuigertje in gooien.
te verkloot wel een beetje je squish namelijk.
 
rsa is de opvolger van de 125 rsw, dus de 125 rsa. die heeft de inlaat niet aan de zijkant van t carter maar weer aan de achterkant zo als membraan inlaat, maar dan toch met een schijf aan de achterkant.
de 250 is altijd rsw gebleven zeg maar.

[afbeelding]
Ben ik niet met je eens, er is wel degelijk een RSA250.

Marco Simoncelli's Gilera RSA250

Waarbij uiteraard de Gilera gewoon een Aprilia is. Mooie foto's ook zonder kuip! *D











Wel leuk dat plaatje van die RSA125. Was al benieuwd of ze nu nog gebruik maakte van een roterende inlaat, ja dus... :9
Fraai blokje!
 
Ben ik niet met je eens, er is wel degelijk een RSA250.

Marco Simoncelli's Gilera RSA250

Waarbij uiteraard de Gilera gewoon een Aprilia is. Mooie foto's ook zonder kuip! *D











Wel leuk dat plaatje van die RSA125. Was al benieuwd of ze nu nog gebruik maakte van een roterende inlaat, ja dus... :9
Fraai blokje!


ok je hebt deels gelijk, hij heet rsa, maar hij heeft nog steeds de inlaat aan de zijkant zoals de rsw.
weet je dan ook wat er anders aan deze gilera rsa250 is ?
bij de 125 is t verschil tussen rsw en rsa duidelijk.
 
ok je hebt deels gelijk, hij heet rsa, maar hij heeft nog steeds de inlaat aan de zijkant zoals de rsw.
weet je dan ook wat er anders aan deze gilera rsa250 is ?
bij de 125 is t verschil tussen rsw en rsa duidelijk.
Is een gelijkwaardig verhaal zoals met yzr250 en tz250, denk ik!
 
Is een gelijkwaardig verhaal zoals met yzr250 en tz250, denk ik!



denk t niet.
de yzr en tz lijkn ver van elkaar.
de rsa en dede rsw zijn aardig gelijk.
bij de 125 is t inlaat gebeuren weer aan de achterkant gezet.
bij de 250 zie ik geen verschil, zo op t blote oog.
er zal echt wel wat anders zijn, los van t fijt dat die van simoncelli traction control heeft :9~
 
Laatst bewerkt:
1991-2007: RSV and RSW

From 1991 to 2007 the bike was used in two different configurations: first the original RSV, then the RSW, a new version of the RSV. Despite being an outdated bike, the RSW version still races as a customer bike with some upgrades from the new RSA, under the RSW 250 LE name.

Initially the front braking system was available either with 273mm carbon discs or in 300mm carbon steel, then from 1994 onwards the only version used was the double carbon disc, either with 255mm or 273mm length. The rear braking system has always been one-disc carbon steel, initially at 184mm, then from 1996 at 190mm.
~[edit] 2007-present: RSA

In 2007 the bike was made available in a new version, which was amended the acronym RSA. It is characterized by many different details than the previous model, including the revised intake system and the new disposition of the gear unit and of thermal groups. Also, the measures of the frame changed to be able to use a longer swingarm, and obtain benefits both in acceleration and traction. Another novelty is the use of three accelerometers to get more data for the management of the power of motion in situations of low adhesion in order to speed up the development of Aprilia RSV 4 which will enter the Superbike World Championship in 2009.

The new engine is more powerful and with a wider operational period, but requires either having to stay at least at 6,000 rpm to work properly, and at 13,500 rpm in order to generate the maximum power.

The RSA (and the "evolution" version of the RSW) are used not only by Aprilia, but also by Gilera and Derbi (rebranded as such), since all three brands belong to the Piaggio group.


zo, 30 seconden gezocht.

Aprilia RSV 250 - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
thx red,
dus t grootste verschil is een korter frame om een langere achterbrug te gebruiken.
dat verhaal heb ik ergens eenkeer gehoord inderdaad.
voor de rest minmale verschillen zoals een ander plek voor bepaalde onderdelen, meer data logging en kleine inlaat veranderingen.
t is wel vet dat als je een RSW hebt, er veel rsa updates aan gedaan kunnen worden.
zoals die RSW van kiefer racing team. ze liggen toch erg dicht bij elkaar.
 
thx red,
dus t grootste verschil is een korter frame om een langere achterbrug te gebruiken.
dat verhaal heb ik ergens eenkeer gehoord inderdaad.
voor de rest minmale verschillen zoals een ander plek voor bepaalde onderdelen, meer data logging en kleine inlaat veranderingen.
t is wel vet dat als je een RSW hebt, er veel rsa updates aan gedaan kunnen worden.
zoals die RSW van kiefer racing team. ze liggen toch erg dicht bij elkaar.
Die RSW is wel heel gheijl! :9~ Betaal je dan ook voor... :/












Tnx Red... het antwoord is soms zo dichtbij! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan