Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm bedankt voor de tip! De dealer vertelde mij icm de vernieuwde koplamp dat de led lamp bij volledige stuuruitslag de stuurstangen of iets dergelijks zouden raken. Met het oudere model past de led lamp wel.
 
US $19.87 29% OFF|NAO h4 LED Motorfiets koplamp HS1 led lamp cafe racer 4000LM Motor HS1 licht 36 W BA20D Wit 6000 K lamp voor ktm exc harley in NAO h4 LED Motorfiets koplamp HS1 led lamp cafe racer 4000LM Motor HS1 licht 36 W BA20D Wit 6000 K lamp voor ktm exc harley van op AliExpress.com | Alibaba Groep

Ik heb er die inzitten (de H4 fitting)... Werkt perfect, en oogt veeeeel beter. Ik zeg het wel, het is echt een nagelbrekend werkje. Maar zal echt de moeite waard zijn, zeker met die DRL knipperlichten van je, die zijn echt zo strak! Ik heb er van die matrix knipperlichten op geplaatst (
), maar die OEM's zijn super!
Natuurlijk ook de standlampjes vervangen. ;)

US $4.69 6% OFF|NAO T10 W5W LED Lamp 3030 SMD 168 194 Auto Accessoires Klaring Lichten leeslamp Auto 12 v Wit Amber kristal Blauw Rood Motor in NAO T10 W5W LED Lamp 3030 SMD 168 194 Auto Accessoires Klaring Lichten leeslamp Auto 12 v Wit Amber kristal Blauw Rood Motor van Signaal Lamp op AliExpress.com | Alibaba Groep

edit: Ups, niet gekeken naar de persoon van de quote. Sorry Bassie! |(

Heb je een linkje van die knippers?
 
Ziet er wel leuk uit, maar ik blijf denk ik toch maar bij mijn Barracuda Idea BLUX.

Die wilde ik er in de eerste instantie op hebben maar op het moment dat ik dat wilde kwamen andere motorrijders met bosjes terug
omdat ze niet goed waterdicht waren en er na verloop van tijd een condens waas op de binnenkant kwam die er niet meer af ging.
Dit was vooral na wassen van motor dus zeg maar "extreme rain".
Ik geloof dat ze dat met de latere versie van de B-LUX opgelost hadden.

Ben uiteindelijk voor goede Sequential gegaan en ze doen het nog prima.
Geen spijt van.
 
Heb je een linkje van die knippers?

LED-knipperl m. loopl.eff kopen | Louis motor & vrije tijd

Wel opletten, je relais zal je moeten vervangen.

Sequential kan inderdaad, matrix is blijkbaar de benaming bij Audi


Hmm bedankt voor de tip! De dealer vertelde mij icm de vernieuwde koplamp dat de led lamp bij volledige stuuruitslag de stuurstangen of iets dergelijks zouden raken. Met het oudere model past de led lamp wel.

Nog geen last van onder vonden tot nu toe.
 
Die wilde ik er in de eerste instantie op hebben maar op het moment dat ik dat wilde kwamen andere motorrijders met bosjes terug
omdat ze niet goed waterdicht waren en er na verloop van tijd een condens waas op de binnenkant kwam die er niet meer af ging.
Dit was vooral na wassen van motor dus zeg maar "extreme rain".
Ik geloof dat ze dat met de latere versie van de B-LUX opgelost hadden.

Ben uiteindelijk voor goede Sequential gegaan en ze doen het nog prima.
Geen spijt van.

Heb ik ook last van, ze doen het al wel 2 jaar goed.

LED-knipperl m. loopl.eff kopen | Louis motor & vrije tijd

Wel opletten, je relais zal je moeten vervangen.

Sequential kan inderdaad, matrix is blijkbaar de benaming bij Audi




Nog geen last van onder vonden tot nu toe.

Relais zit al een andere in door de Barracuda knippers.
 
20190209_134046.jpg




Vorige week nog gaan kijken naar deze schoonheid.. wat is het toch een mooi model man !
Wel jammer dat de testritten pas vanaf maart beginnen. Is dat bij jullie ook zo 'laat' ?
Zal voor mij de eerste naked bike worden, 90% zeker dat dit em wordt maar eerst de testrit nog..
 
Mooi ding zeg.
Nee hoor, ik heb nog nooit gehoord, dat een testrit pas vanaf maart kan. Ik heb al mijn motoren in de "off season" gekocht/test gereden.
Gelukkig is het niet meer lang tot maart.
 
Mooi ding zeg.
Nee hoor, ik heb nog nooit gehoord, dat een testrit pas vanaf maart kan. Ik heb al mijn motoren in de "off season" gekocht/test gereden.
Gelukkig is het niet meer lang tot maart.

Inderdaad. Ik stond ook vreemd te kijken toen ik het antwoord kreeg 'meneer, het is nog winter. Dat gaat sowieso pas vanaf maart'
Goed, het is inderdaad niet zo lang meer. Maar dit weekend had toch perfect gekund :Y
 
Welkom aan alle nieuwe MT-ers!

Mijn MT-07 is gister opgehaald voor de grote - 20.000 km - onderhoudsbeurt! Zeer benieuwd hoe ie straks zal rijden.
 
Goedemiddag,

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Dave 23 jaar(bijna 24) ik heb zelf een xt660x en ben op dat forum zeer actief.

Nu is vorige week mijn vriendin geslaagd voor haar A rijbewijs en zitten we te kijken voor een MT-07 erbij zodat we samen kunnen rijden.

Hebben jullie tips/ tricks waar op te letten bij aankoop? Eventuele kinderziektes?

Had al gehoord dat een hyperpro veren setje een aanrader is. Heb ik zelf ook op me xt.

Heeft er hier toevallig nog iemand een mt07 tekoop op het forum?

Gr, Dave
 
Vandaag na een lekker ritje was ik vlak bij huis, en kwam ik net nog even een probleem tegen.

Tijdens het rijden ineens totaal geen respons meer van de gashendel, ik kon draaien wat ik wilde maar er gebeurde helemaal niks. Toen ik hem langs de weg zette ging het check motor lampje aan. De motor uitgezet, weer aangezet en toen waren de problemen weg.

Ik heb wel vaker gelezen over start/kill switches die lastig gaan doen op de MT-07's, dus ik hoop dan maar dat dat het was. Toevallig over 2 weken voor een beurt en alles zit nog een jaar in de garantie, dus ze mogen hem eens even goed na gaan kijken.
 
Hi!

Ik ben afgelopen week ook bezitter geworden van een MT-07. Super fijne bike, waar ik veel plezier aan ga beleven.

Nu de vraag aan jullie: welke toffe aanpassingen hebben jullie al gedaan, die ik ook echt zou moeten doen? Ik ben benieuwd wat jullie goed is bevallen! En wat jullie mij zouden adviseren.

Hier een foto!
 

Bijlagen

  • IMG_4711.jpg
    IMG_4711.jpg
    223,3 KB · Weergaven: 30
Hi!

Ik ben afgelopen week ook bezitter geworden van een MT-07. Super fijne bike, waar ik veel plezier aan ga beleven.

Nu de vraag aan jullie: welke toffe aanpassingen hebben jullie al gedaan, die ik ook echt zou moeten doen? Ik ben benieuwd wat jullie goed is bevallen! En wat jullie mij zouden adviseren.

Hier een foto!
Gave MT hoor! Als ik het zo gauw zie is aan jouw motor al het meeste aangepast wat er aan te passen valt qua looks. Niks meer echt aan doen dus en lekker rijden! :]
 
Hi!

Ik ben afgelopen week ook bezitter geworden van een MT-07. Super fijne bike, waar ik veel plezier aan ga beleven.

Nu de vraag aan jullie: welke toffe aanpassingen hebben jullie al gedaan, die ik ook echt zou moeten doen? Ik ben benieuwd wat jullie goed is bevallen! En wat jullie mij zouden adviseren.

Hier een foto!

De waterpijpjes vervangen voor een fris exemplaar.
 
Iemand overigens een idee hoe een quadlock/sp connect te bevestigen, er is namelijk te weinig ruimte op het stuur...
 
De waterpijpjes vervangen voor een fris exemplaar.

Ik heb vanaf het begin moeite gehad deze mooi te houden.
Maar op tijd mooi schoonmaken en (advies van Koos van Wijk nog bedankt Koos!)
daarna inspuiten met teflon spray waarvan de fles onder druk is .
Dus niet de gewone spray zonder druk daar heb ik slechte ervaring mee
want die gaat "druipen"en krijg je geen egaal mooi teflon vlak.

Sindsdien lijken ze nieuw:)

Ook spuit ik met deze teflon spray al mijn metalen motor delen.
Je motor ziet eruit als nieuw als je dit goed doet.
Belangrijkste natuurlijk is dat je een beschermlaag maakt.....
 
Ik heb vanaf het begin moeite gehad deze mooi te houden.
Maar op tijd mooi schoonmaken en (advies van Koos van Wijk nog bedankt Koos!)
daarna inspuiten met teflon spray waarvan de fles onder druk is .
Dus niet de gewone spray zonder druk daar heb ik slechte ervaring mee
want die gaat "druipen"en krijg je geen egaal mooi teflon vlak.

Sindsdien lijken ze nieuw:)

Ook spuit ik met deze teflon spray al mijn metalen motor delen.
Je motor ziet eruit als nieuw als je dit goed doet.
Belangrijkste natuurlijk is dat je een beschermlaag maakt.....

De verflaag is gewoon niet zo goed aangebracht, heb het probleem zelf ook. Ga je tips eens proberen :t

Iemand overigens een idee hoe een quadlock/sp connect te bevestigen, er is namelijk te weinig ruimte op het stuur...

Ik zou zelf een montagekogel kopen van bruudt, met hierop dan een verlengstukje van Ram mount. Ipv de case zoals op onderstaande foto de bal van Quad lock erop monteren. Zo komt ie boven je teller, werkt voor mij het fijnste.

1551250685810.png


1551250412409.png
 
Laatst bewerkt:
Leuk gedaan! Boven het schermpje , is de oplader van de telefoon?
Hoe valt dat mee gsm gebruiken voor navi/muziek enz.. , heb je hiervoor een special hoesje o.i.d. ?
 
Vandaag even met de MT bezig geweest. Nieuwe radiateur cover gemonteerd, bevestigingspunten staken iets te ver uit, maar gemonteerd zit ie netjes. In ieder geval stuk netter/minder aanwezig dan de oude :)

Oud:
Bekijk bijlage 1353422

Nieuw:
Bekijk bijlage 1353423

Ook het achterspatbord verlengstuk gemonteerd, sluit mooi aan en ziet er netjes uit :)

Oem:
Bekijk bijlage 1353424

Met verlenger:
Bekijk bijlage 1353425
Bekijk bijlage 1353426

Ook nog een feauteautje van de nieuwe achterrempot houder en framebuis afwerkdoppen... :)
Bekijk bijlage 1353428
Bekijk bijlage 1353430

Alleen de zwarte staalomvlochten remleidingen nog, maar we zijn iig weer lekker bezig geweest *D
Bekijk bijlage 1353427

Ziet er strak uit! Heb je toevallig je stuur verhoogd? Zo ja, met welke risers.
 
US $19.87 29% OFF|NAO h4 LED Motorfiets koplamp HS1 led lamp cafe racer 4000LM Motor HS1 licht 36 W BA20D Wit 6000 K lamp voor ktm exc harley in NAO h4 LED Motorfiets koplamp HS1 led lamp cafe racer 4000LM Motor HS1 licht 36 W BA20D Wit 6000 K lamp voor ktm exc harley van op AliExpress.com | Alibaba Groep

Ik heb er die inzitten (de H4 fitting)... Werkt perfect, en oogt veeeeel beter. Ik zeg het wel, het is echt een nagelbrekend werkje. Maar zal echt de moeite waard zijn, zeker met die DRL knipperlichten van je, die zijn echt zo strak! Ik heb er van die matrix knipperlichten op geplaatst (
), maar die OEM's zijn super!
Natuurlijk ook de standlampjes vervangen. ;)

US $4.69 6% OFF|NAO T10 W5W LED Lamp 3030 SMD 168 194 Auto Accessoires Klaring Lichten leeslamp Auto 12 v Wit Amber kristal Blauw Rood Motor in NAO T10 W5W LED Lamp 3030 SMD 168 194 Auto Accessoires Klaring Lichten leeslamp Auto 12 v Wit Amber kristal Blauw Rood Motor van Signaal Lamp op AliExpress.com | Alibaba Groep

edit: Ups, niet gekeken naar de persoon van de quote. Sorry Bassie! |(

Linkje van de knipperlichten? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan