Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
en hoe reed dat met de ohlins?? Hoe zwaar ben jij?

Nooit gemonteerd geweest die veren. Ik had ze gekocht om erop te zetten maar mijn operatie aan oude blessure heeft mijn klachten niet verholpen dus kan niet meer pijnvrij rijden. Reden voor verkoop dus...
 
Oei.. das balen..
Ik zie dat jij een Wilbers 640 in de verkoop hebt.. Op welk gewicht is deze geconfigureerd?

Op 85 kilo, volledig nieuw en ongebruikt in doos. Eventuele vragen en biedingen via marktplaats aub aangezien ik hier niet altijd mee lees.
 
Hallo allemaal, mijn naam is koen en ik ben bezig voor mijn A2 rijbewijs. Nu ben ik flink fan van de mt07 heb al flink wat onderzoek gedaan en langs bedrijven geweest maar het zit me een beetje dwars. Ik wil graag de mt07 uit 2019 maar die is aan de prijzige kant. Daarom wil ik van de ervaren mt07 rijders weten hoe het nu bevalt en dan praat ik over de mt07 onder 2017 dus het oudere model. Ik heb op alletwee gezeten maar de oude leek wel of die kwalitatief niet veel voor stelde vandaar mijn vraag: wat adviseren jullie. Een nieuwe 2019 of het oudere model. Of maakt het niet uit.

Sportieve groet,
Koen
 
Hi Koen,

Wat bedoel je met dat de oude kwalitatief niet veel voorstelde?
Als je dit topic doorleest zie je dat de MT07 kwalitatief goede motoren zijn voor weinig geld en ze rijden heeeel veel rond en er zijn amper klachten.
Op elke motor is wel wat aan te merken, kappen van de mt07 kunnen wat kraken als als je erop beweegt met manoevreren, zijn de kappen van slechte kwaliteit? Nee. Merk je dit met rijden? Nee alleen als je motor uitstaat. De vering is aangepast vanaf model 2018. Iets stugger. Is dit een circuit setup? Nee nog steeds niet. Wil je dat, koop dan een ouder model en investeer in nieuwe vering. Koop je een 2019 model en wil je sportieve vering moet je daar alsnog investeren en wordt het nog duurder.

Met zitten in de showroom ga je geen goed beeld krijgen van de MT07, proefritje maken en je bent waarschijnlijk verkocht
 
:^

Kan ik weinig aan toevoegen. MT is een gave probleemloze motor en perfect om mee te beginnen.
Zelf vind ik een standaard motor nooit af, ook deze heb ik optisch wat leuker gemaakt (gepersonaliseerd) met wat kleine onderdeeltjes.
Nu is de MT van mijn vrouw, maar laat ik mijn sp ook geregeld staan om lekker met de MT op pad te gaan :]

Zoals gezegd, lekker proefrijden en je bent om :Y
 
Hi Koen,

Wat bedoel je met dat de oude kwalitatief niet veel voorstelde?
Als je dit topic doorleest zie je dat de MT07 kwalitatief goede motoren zijn voor weinig geld en ze rijden heeeel veel rond en er zijn amper klachten.
Op elke motor is wel wat aan te merken, kappen van de mt07 kunnen wat kraken als als je erop beweegt met manoevreren, zijn de kappen van slechte kwaliteit? Nee. Merk je dit met rijden? Nee alleen als je motor uitstaat. De vering is aangepast vanaf model 2018. Iets stugger. Is dit een circuit setup? Nee nog steeds niet. Wil je dat, koop dan een ouder model en investeer in nieuwe vering. Koop je een 2019 model en wil je sportieve vering moet je daar alsnog investeren en wordt het nog duurder.

Met zitten in de showroom ga je geen goed beeld krijgen van de MT07, proefritje maken en je bent waarschijnlijk verkocht[/QUOTE

Bedankt voor je bericht, het was inderdaad dat de motor kraakte toen ik er op zat maar als je zegt dat je er niks van merkt dan is dat mooi. Toen ik bij de Yamaha dealer was toen zij de meneer dat een oude mt07 in 35 kw bijna niet te vinden is en als je de mt07 wil terug te laten zetten dat zal die niet heel fijn rijden omdat het niet orgineel is. (Zijn woorden) hoe kijken jullie daar tegen aan?
Groetjes
 
Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar iemand die mij beetje duidelijkheid kan geven.

Ik ben afgelopen week bij de Yamaha dealer geweest en ik heb met hem zitten praten en hij zei het volgende: je vind bijna geen A2 35 kw mt07 en als je een mt07 wil laten terug zetten naar 35 kw dan zal die niet lekker rijden ook voor je verzekering kom je dan in de problemen. (Allemaal zijn woorden)

Nu wil ik weten of ik een mt07 kan kopen en dan terug laten zetten naar 35 kw en dan niet met get gevoel rijden dat er iets niet klopt. Kan iemand mij advies geven en of vertellen uit ervaring hoe dit zit.

Groetjes koen
 
Hi Koen,

In de startpost van dit topic staat het volgende:

Ik heb een A2 MT-07 en wil deze op vol vermogen hebben. Kan dat?
- Is de MT-07 door een dealer naar A2 gezet middels een kit? Zo ja, deze kan er dan ten alle tijden weer af.
- Is de MT-07 door Yamaha geleverd als A2? Zo ja, dan in het geval dat jouw MT-07 van bouwjaar 2015 is of daar voor kun je de motor weer terug laten zetten naar vol vermogen middels een remap.
Alle Yamaha's van 2016 en daarna niet. Deze is A2 en blijft A2.

Hopend dat je hier wat mee kan.
 
Hi Koen,

In de startpost van dit topic staat het volgende:

Ik heb een A2 MT-07 en wil deze op vol vermogen hebben. Kan dat?
- Is de MT-07 door een dealer naar A2 gezet middels een kit? Zo ja, deze kan er dan ten alle tijden weer af.
- Is de MT-07 door Yamaha geleverd als A2? Zo ja, dan in het geval dat jouw MT-07 van bouwjaar 2015 is of daar voor kun je de motor weer terug laten zetten naar vol vermogen middels een remap.
Alle Yamaha's van 2016 en daarna niet. Deze is A2 en blijft A2.

Hopend dat je hier wat mee kan.
 
Bedankt voor je reactie.

De dealer waar ik toen was die vertelde dat als je hem terug laat zetten naar een 35 kw dsn zal niet zo lekker lopen door de begrenzing hij zij ook je kan beter van uit Yamaha ren 35 kw kopen.

Wat is waar?
 
De kits zijn ervoor gemaakt om hun werk te doen en alsnog een goed lopende motor te hebben.
Je moet je alleen afvragen of je dit allemaal wel wilt en gaat gebruiken.
Stel je koopt nu een normale MT07, laat die begrenzen en aanpassen op kentekenbewijs, kost allemaal centen. Je rijd 2 jaar met je MT07 en mag dan vol gaan rijden, inmiddels is je voorkeur naar een andere motor gegaan, wil je wat anders gaan rijden. Dan zit je met een omgebouwde motor waar een volgend persoon kosten aan gaat hebben om hem weer normaal te krijgen.

De reden dat de MT07's A2 zo weinig te krijgen zijn is omdat ze zo gewild zijn. Je gaat hier dus gewoon een leuke motor aan hebben.
Ben benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk een A motor om hebben laten zetten naar A2, vervolgens na 2 jaar deze weer omgezet hebben naar A.
Denk dat het grootste gedeelte toch opzoek gaat naar wat anders, niet omdat de motor slecht is, maar omdat het leuk is wat anders te rijden.
 
Helemaal eens met wat Rembrandt hierboven zegt. Na 2 jaar willen de meeste mensen wel wat anders rijden, dus ga je je 35kw motor inwisselen voor een volvermogen A motor. Wat ik dus zou doen als ik jou was (wat ik zelf ook heb gedaan) is een motor zoeken die van zichzelf al 35kw heeft (cb500f bijvoorbeeld). Want een ongeknepen motor met 35kw rijdt toch fijner dan een geknepen motor met 35kw. Zie het alsof je rijdt in een Mercedes AMG die geknepen is tot 100pk. Dat slaat nergens op en is niks leuk aan. Maar als je een Polo rijdt met 100pk van zichzelf is dat toch echt leuk rijden! (to zo ver mijn fantastische* metafoor)


*Niet dus :+
 
Bedankt voor je reactie.

De dealer waar ik toen was die vertelde dat als je hem terug laat zetten naar een 35 kw dsn zal niet zo lekker lopen door de begrenzing hij zij ook je kan beter van uit Yamaha ren 35 kw kopen.

Wat is waar?

Waarom quote je eerst en zet je daarna je antwoord neer? Ik zou lekker bij die dealer wegblijven, geen enkel verstand. Tevens mag je zelf ook wel wat onderzoek doen, genoeg over te vinden.
 
Hallo allemaal, mijn naam is koen en ik ben bezig voor mijn A2 rijbewijs. Nu ben ik flink fan van de mt07 heb al flink wat onderzoek gedaan en langs bedrijven geweest maar het zit me een beetje dwars. Ik wil graag de mt07 uit 2019 maar die is aan de prijzige kant. Daarom wil ik van de ervaren mt07 rijders weten hoe het nu bevalt en dan praat ik over de mt07 onder 2017 dus het oudere model. Ik heb op alletwee gezeten maar de oude leek wel of die kwalitatief niet veel voor stelde vandaar mijn vraag: wat adviseren jullie. Een nieuwe 2019 of het oudere model. Of maakt het niet uit.

Sportieve groet,
Koen

De mijne is van 2016 en de kwaliteit is prima :9. Dus weet niet waar je dat vandaan haalt ;). Op de mijne staan nu al weer bijna 22.000 km`s! Morgen is ie weer terug van zijn grote onderhoudsbeurt.

Eén van de verschillen tussen het oude- en nieuwe model, is dat het nieuwe model wat stijvere/betere vering heeft. Als beginnend motorrijder zou ik me daar niet al te veel zorgen over maken. Bij het oude model voldoet de vering prima. Alleen bij erg sportief rijden merk je dat, maar dat doe je toch niet als beginnend motorrijder. Ik toentertijd - toen ik mijn rijbewijs net had - ieder geval niet 8)7.
 
2015 model.. tweede hands gekocht in 2016.. motorisch geen problemen.. vering wordt aangepast.
banden zijn inmiddels aangepast.. (net opgehaald) naar Pirelli Rosso 3.. echt super band! is wat puntiger, zachter dus meer feeling en beter bochtenwerk en ook nog goed in het nat.
 
Yamaha MT-07 vanmorgen weer terug gebracht. Yammie heeft de 20.000 km - grote beurt - gehad. Nu nog maar ff wachten op mooi weer en kijken hoe dat rijdt. Heb hier al gelezen dat dit een wereld van verschil zou zijn, inhoudende dat de motor weer super fijn rijdt.
 
Mijne staat nu op 17.xxx nog wat. Aangezien ik niet halverwege het seizoen wil stoppen voor een beurt deze op voorhand maar vast gedaan.
Olie wissel, Koelvloeistof wissel, remvloeistof wissel, betere remblokken, Wilbers achterschokdemper, DB-Killer vast gelast (rammelde in de uitlaat en ding maakt toch meer dan genoeg herrie), Healtech Quickshifter gemonteerd en nieuwe Bougies gemonteerd (jemig wat een werk is dat, best wat demontage werk en je komt er heel lastig bij). Ketting vervangen want de X-ringen kwamen er tussenuit. Had een slinger in de aandrijflijn dus ook gelijk andere tandwielen gemonteerd.
Nu eerst even het goede weer afwachten, test rondjes doen en dan gaat de voorkant nog even voorzien worden van Hyperpro veren (icm vork olie).
 
Rembrandt jij mazzelaar.

Is nog wel een hele klus deze 640 er tussen te hangen heb ik zo gezien op Youtube.
Wilbers Federbein Einbau
Ik neem aan dat je een schep hebt:)
Zou je zo'n grote momentsleutel nodig hebben (is een enorme joekel) kan je die bij mij oppikken.
Ooit gekocht zodat ik zelf ketting kan stellen met juiste dop voor achterwiel moer.

Wilbers 640 komt mijn kant op *O*
 
Hi Marski,

Nou ik had geluk, was een klusje van niks, maar ja mijn motor was dan ook enigzins gestript haha
1371227


1371228


1371229
 
De beste wensen voor dit nieuwe jaar aan jullie allemaal!

Laat ik mezelf even voorstellen. Ik ben Henri, 32 jaren jong en woonachtig in Rotterdam. Ben geen beginnend rijder, ben een jaar of 10 geleden begonnen met rijden, eerst op een R6, 2004 model, helaas is deze TL geraakt door een andere motorrijder die niet aan het opletten was. Afgezien van een gekneusde knie niks aan over gehouden gelukkig. Hierna een R6 2007 model gekocht. Geweldig ding, maar 7 jaar geleden moeten verkopen i.v.m. verhuizing en studie.

Ik ben nu ongeveer een half jaar aan het oriënteren op de aanschaf van een nieuwe motor. Ik kwam al snel terecht bij de MT 07 vanwege de looks, de zitpositie (ik ben zelf niet zo groot, 1.78m) en het rijgedrag. Dit is allemaal op basis van filmpjes en reviews van anderen. Ik ben van plan om binnenkort een proefrit te gaan maken. Zijn er vanuit jullie ervaring nog dingen waar ik op moet letten bij aanschaf van een MT 07? Ik ben op zoek naar een tweedehands met weinig km's (10k-20k). Tips zijn welkom!

Het duurde even, maar hier is ie dan:

46714240854_39095f7bfe_b.jpg


33561271528_37dd4af0fd_b.jpg


33561271358_87f88476bc_b.jpg


Dingen die ik nog wil veranderen:
  • Andere uitlaat (Arrow waarschijnlijk)
  • radiatorbeschermer zwart
  • Mount voor gps/GoPro
 
  • Leuk
Waarderingen: Yen
Morgen kijken of er een comfortzadel gaat komen, is ook best wel prettig.
Dan ook nog even wat maten opnemen voor de velgstickers, kan madame ze snijden. Dan nog even kijken wanneer ik die dan op kan plakken :)
Gaat eerst deze setting proberen (maar dan uiteraard van de 07)...
1371575

In combi met witte GP striping....
1371576






Kwam trouwens deze op MP tegen, SC fuel controller set. Is dat een soort powercommander achter ding? Heeft iemand daar ervaring mee?
1371571

1371572
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan