Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik mocht willen dat mijn vrouw dat enthousiasme voor motorrijden had. Ze vindt het maar eng allemaal.
 
Enthousiasme is een groot woord hoor. Als ik, voordat ik naar mijn werk moet, de kids naar school ga brengen, ga ik terug naar huis om de motor te pakken om ermee naar het werk te gaan. Zij vind dat te omslachtig, dus rijdt ze gelijk door naar haar werk. Überhaupt ermee naar het werk is al een dingetje, al die zooi mee (uniform) en dan d'r haar nog eens moeten doen als ze daar aankomt. Tja, het blijft wel een vrouw... |(

Ze reed voorheen op een Fireblade, maar kwam niet met beide voeten plat op de grond bij stilstand. Dat gaf haar niet echt een prettig gevoel, te bang dat ze om zou vallen en de kuipen zou beschadigen. Met het uit de schuur rijden gaf dat al een hoop gezeur, dus veel rijden deed ze dus ook niet.
Maar bij het zien van de mt07 vond ze het model mooi en met proefzitten kwam ze dus wel met beide voeten op de grond, ze was dus gelijk verkocht. Misschien dat er dan verandering in komt, nu dus veel oriënteren en naar leuke aftermarket onderdelen aan het kijken om 'm later wat op te kunnen leuken :)
 
Laatst bewerkt:
Dit is 1 van de 3 plekken. Dit is trouwens ook de grootste en meest recente plek. Motor is nog geen jaar oud zou toch wel slecht zijn als dit "normaal" is.


[afbeelding]

Ben bang dat ik hetzelfde heb, bij aflevering nieuwe banden laten monteren. Hopelijk lossen ze net netjes op.
Foto%2011-06-17%2017%2048%2058.jpg
 
Ik zit al een poosje na te denken maar volgens mij zijn er niet echt dingen met de 07 waar je voor moet oppassen. Iemand anders een idee?

Ik ben niet bekend met die shop, de stickers heb ik wel al een aantal keer voorbij zien komen over het net. Ziet er heel cool uit. Ik kan mij voorstellen dat die 'Kenny Robberts' blokken wat sneller loslaten gezien het patroon op die luchtinlaat. Die is namelijk niet vlak, maar heeft een soort van heel fijn golfbal patroon er in zitten. Een sticker kan dan onmogelijk goed hechten.

Wat misschien wel een leuk idee is (alhoewel ik me realiseer dat dat de term 'roze accenten' overstijgt) is de tank in het roze laten wrappen. Wat op de MT-07 oogt als de tank zijn in werkelijkheid een drietal gemakkelijk te disasembleren panelen die natuurlijk heel gemakkelijk naar de lokale wrapper gebracht kunnen worden. Voor een zacht prijsje is vrouwlief dan helemaal het baasje.
Thanx voor de info, gaan maar eens even kijken wat het gaat worden :)
 
Ga mijn rijgedrag toch maar eens aanpassen
want dit had ook anders af kunnen lopen.

Oef, dat klinkt als een beste valpartij Marski. Gelukkig ben jij er goed vanaf gekomen. Die motor is maar materiaal. Zo te horen heb je een beschermengel op je schouder gehad.

Rustig aan ieder geval!
 
Zo flink uitstapje gemaakt dan Marski. Balen man.
Binnenkort samen effe rijden, rijd je achter mij aan dan komt het helemaal goed. (ik rij als een slak haha)
 
klinkt niet fijn marski, goed afgelopen gelukkig :-)
terug van de tt op het eiland man, ongelofelijk zoals dat daar gaat zeg, wat een ervaring/belevenis.
jammer dat er elke keer doden vallen maar als je de snelheden en het slechte wegdek combineert kan het niet uitblijven...
met 3 rijders en ik hoorde 8 toeschouwers als gevolg, daar sta je wel even bij stil als je daar weer de weg op gaat met je motor.
alleen die bootreizen zijn niet mijn favoriete ding, en dat wachten elke keer en eventuele vertragingen van een uur of meer, naatje hoor.
maar wie weet ga ik nog eens.
 
Daar wilde ik ook heel graag eens naar toe om dat eens in het echt mee te maken Henk.
Lijkt mij geweldig. Zou mij als toeschouwer wel positioneren dat ik mij kan bukken
bij een flinke stenen muur:)
Zag vandaag dit filmpje OMG dan kun je wel rijden!
https://www.youtube.com/watch?v=xd0-hle_Qs0
 
Laatst bewerkt:
ik wilde al heel lang een keer gaan, soms moet je gewoon een keer doorpakken.
je hoort ook mooie verhalen van andere mensen die dachten dat ze 1 keer zouden gaan en nu al voor de zoveelste keer gaan, voor de sfeer want die is super.
je kunt gewoon de renners wat vragen, je loopt zo het parc ferme in om daar dunlop of martin te zien staan, of welke andere topper dan ook.
het varieert van super dikke campers en opleggers tot een klein tentje waar rijder en motor in bivakkeren en sleutelen, mooi om te zien
 
Mooie ervaring Henk. Kan mij goed iets voorstellen bij wat je omschrijft. Klinkt als iets wat je op ten minste eens meegemaakt moet hebben. Inderdaad triest dat er weer doden zijn gevallen. Zoals dat er aan toe gaat is dat inderdaad onvermijdelijk. Om die reden ben ik wel altijd een beetje 'conflicted' met de organisatie van die races. Lastig om een zijde te kiezen.
 
ik heb de reis bij een organisatie geboekt, Ride-On en er zijn er meer natuurlijk.
het is mogelijk om in de periode van de race zelf een ticket te boeken voor de overtocht naar het eiland, dat kan maar op 1 dag ergens in november dacht ik.
als je op de site van de ferrie kijkt, steampacket company, is er rond de tt 3 weken niet te boeken voor toeristen, vandaar dat ik voor ride-on koos.
plek om te slapen is er genoeg als je met de tent wilt, hotels en B&B's zitten zo goed als vol.

ik weet wat je bedoelt dave met dat conflicted, ik ben wel van mening dat de rijders weten waar ze aan beginnen en er bewust voor kiezen.
dat maakt de keuze voor mij ook wat makkelijker en het blijft een fantastisch schouwspel als je het hoort en ziet.
 
Dag mensen, heb al lang niet meer wat geplaatst (wel gelezen uiteraard)! Ben op een kleine roadtrip momenteel, ben begonnen in de vogezen in Frankrijk waar ik Route des Crêtes heb gereden! Een aanrader, het hoogtepunt van de vogezen kun je wel zeggen. Ik sliep op een motorcamping voor 8,- p.n. In Clerjus. Onmeunig gezellig vol met bikers en gezelligheid!

Daarna wat naar beneden gerold onder aan het meer van Annecy in Doussard, sliep daar op een vrij burgerlijke camping met een plekje aan't meer. Hier heb ik Col de la Madeleine gereden, hoogste punt 2km tevens een Tour de France route. Prachtig uitzicht en een geweldige slingerroute omhoog tussen de bergtoppen met eeuwige sneeuw door!

Zit nu in Zwitserland vlak bij Sion en vertrek morgen naar Lauterbrunnen om daar de vallei van 72 watervallen en Obwald te bezichtigen. Ik gebruik de tomtom rider 450, ideaal voor het uitstippelen van routes en ritjes op de bonnefooi. Hier wat plaatjes!









 
Eens. Daar heb je ook gelijk in. Elke rijder weet dondersgoed waar die aan begint. Elke rijder die sterft doet dat terwijl deze zijn droom beoefend. Dat kan ik enkel applaudisseren. De sfeer. Hoe het beetje erbij hoort in de motorwereld. etc etc. Dat zijn wat mij betreft allemaal argumenten waarom ik voor ben.

Maar nu de tegens....

Vorig jaar toen Luis Salom op Barcelona aan zijn einde kwam werden er direct allerlei knappe koppen ingevlogen om het circuit na te lopen. 'Hoe had dit nou toch zo kunnen gebeuren. Hoe hadden ze bocht 12 zo aan kunnen leggen?' Na zijn fatale ongeluk is de baan ook aangepast.

Jaarlijks sterven er rijders op TT Isle of man. Als dat gebeurt komen er geen knappe koppen. 'Ja, dat hoort erbij' roept men dan.

Er sterven van tijd tot tijd inderdaad ook toeschouwers. Dat mag in mijn optiek in geen enkel scenario.
 
Mooie foto's Steyn.
Toch ook maar eens sparen voor een rider:)
Gaat dat lekker met die dikke tas achterop?
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto's Steyn.
Toch ook maar eens sparen voor een rider:)
Gaat dat lekker met die dikke tas achterop?

Nog gefeliciteerd met je unieke camouflage print op de mt :P gelukkig ist goed afgelopen.

Whaha ja eindelijk fatsoenlijk doorkarren met die steun in de rug, normaal waai ik er zowat af boven de 140kmh. Maar volgende x denk ik wel ff met wat koffers van Ali.
 
Ik dacht nog, weinig weinig schade toen ik hem schoon gemaakt had.
Taxatie inmiddels achter de rug.
OMG ongeveer €2600

Daar schrik ik toch even van.
Maar goed dat ik goed verzekerd ben:)
Ik mag Combi motors verzekeringen toch wel heel erg bedanken!
 
Ja gaat hard he. Zo zie je maar, altijd goed verzekeren. Foutje is zo gebeurt.
Wat was er nog meer naar de knoppen?
 
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar. Heb je een specificatie van de taxatie die je met ons wil delen?
 
Beste MT rijders, Jeroen hier.

Na lang hier rond gekeken te hebben en fan te zijn geworden van een MT-07, eindelijk sinds 2 weken mijn MT-07 gekocht :)

Wat rijdt dat heerlijk zeg! Deze week een andere uitlaat er onder geknoopt en wat is dat een genot!
Ik ga hier nog veel van genieten.

ZKivHHe.jpg


Zijn er hier nog mensen uit Steenwijk en omgeving?
 
Beste MT rijders, Jeroen hier.

Na lang hier rond gekeken te hebben en fan te zijn geworden van een MT-07, eindelijk sinds 2 weken mijn MT-07 gekocht :)

Wat rijdt dat heerlijk zeg! Deze week een andere uitlaat er onder geknoopt en wat is dat een genot!
Ik ga hier nog veel van genieten.

[afbeelding]

Zijn er hier nog mensen uit Steenwijk en omgeving?

Mooi ding zeg! Ik kom zelf uit Woerden, omgeving Utrecht.

Motor is bij de dealer voor de 1.000 km beurt. Helaas is de SC project uitlaat nog niet binnen.. Wel worden de ALU valdoppen nog gemonteerd samen met een Blue-vision lampje die ik nog tegoed had. En ohja! De schade op de achtervelg is inderdaad door een bandenwissel en mag ik in de winter laten verhelpen.

Ook de knoop met de vering doorgehakt, halverwege juli een afspraak bij Hyperpro.

Nog even geduld maar dan is die voor mij voorlopig af, kan niet wachten tot ik eindelijk de uitlaat heb!
 
Laatst bewerkt:
Beste MT rijders, Jeroen hier.

Na lang hier rond gekeken te hebben en fan te zijn geworden van een MT-07, eindelijk sinds 2 weken mijn MT-07 gekocht :)

Wat rijdt dat heerlijk zeg! Deze week een andere uitlaat er onder geknoopt en wat is dat een genot!
Ik ga hier nog veel van genieten.

[afbeelding]

Zijn er hier nog mensen uit Steenwijk en omgeving?

Welkom bij de Club! Ik woon in Frederiksoord dus dat is best in de buurt :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan