Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, thanx! Heb deze banden ook onder mijn CBR600RR gehad en die bevielen erg goed :Y . Misschien dat dit ook wel mijn volgende setje wordt voor onder mijn MT-07. Moet overigens wel zeggen - nu er achter een Hyperpro schokdemper op zit - deze Bridgestones beter aan voelen.

De Hyperpro streetbox set overweeg ik ook, is dus aan te bevelen.
 
De Hyperpro streetbox set overweeg ik ook, is dus aan te bevelen.

Ik denk dat alle 3th party vering van €400+ een goede investering is voor je MT.
Als je terug gaat lezen in dit en voorgaande forum delen ga je lezen dat veel
leden erg content zijn met deze upgrade. Is ook niet verwonderlijk omdat de
standaard vering een beetje cheap-ass is. Voor het gewone werk prima maar ga
je tot het gaatje dan laat de standaard vering je wel eens in de steek.

Ik heb dit gevoel heel sterk als ik met snelheid in een bocht nog even wat wil
corrigeren dan voel je dat daar niet echt ruimte voor is en hij een beetje
onvoorspelbaar wordt achter.
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag en zondag zijn de Yamaha Demo dagen bij van Meel motoren in Made.
Je kan je zonder in te schrijven melden op de dag zelf om verschillende motoren te kunnen rijden.

vanmeelmotoren.nl | Yamaha Demo Test dagen

Zijn er nog meerdere mensen die hier naar toe gaan?
Ik denk dat ik zelf maar eens de MT09 en als het daarna nog kan de MT10 ga proberen, toch wel erg benieuwd hoe dat nu rijdt. :] :9

Kreeg te horen dat mn Akra Carbon nog even op zich laat wachten, ze hebben het beetje druk bij Akra en kunnen blijkbaar de vraag niet aan met produceren.. Wachten op speelgoed duurt altijd lang :+
 
Misschien dat ik zondag wel even ga kijken. Ben nog in bezit van a2 rijbewijs maar kijken mag he ;)
Mijn motor komt ook bij hen vandaan en wie weet dat ik nog leuke accessoires zie voor op die van mij.

Vraagje aan andere night fluo rijders; de lak op mijn achtervelg begint hier en daar los te laten en er blijft dan een klein gat achter :? Hebben jullie hier ook last van? De teller staat nu net boven de 9000km.
 
Misschien dat ik zondag wel even ga kijken. Ben nog in bezit van a2 rijbewijs maar kijken mag he ;)
Mijn motor komt ook bij hen vandaan en wie weet dat ik nog leuke accessoires zie voor op die van mij.

Vraagje aan andere night fluo rijders; de lak op mijn achtervelg begint hier en daar los te laten en er blijft dan een klein gat achter :? Hebben jullie hier ook last van? De teller staat nu net boven de 9000km.

Ik heb zwarte velgen.
Hier en daar een een kleine steenslag beschadiging.
Je moet heel goed kijken wil je dat zien.
Kan mij niet vinden in jou uitspraak dat de lak los gaat laten.
Of je moet het gaan be-stickeren en dat zie ik niet zitten.
 
Het zal misschien wel steenslag zijn maar heb nu 3 verschillende plekken waar het kapot is. Je hoeft niet heel goed te kijken om het te zien want ze zijn duidelijk aanwezig.
Misschien komt het wel door de kleur?
Maar bedankt voor je reactie marski!
 
Ik denk dat alle 3th party vering van €400+ een goede investering is voor je MT.
Als je terug gaat lezen in dit en voorgaande forum delen ga je lezen dat veel
leden erg content zijn met deze upgrade. Is ook niet verwonderlijk omdat de
standaard vering een beetje cheap-ass is. Voor het gewone werk prima maar ga
je tot het gaatje dan laat de standaard vering je wel eens in de steek.

Ik heb dit gevoel heel sterk als ik met snelheid in een bocht nog even wat wil
corrigeren dan voel je dat daar niet echt ruimte voor is en hij een beetje
onvoorspelbaar wordt achter.

Het is zeker een goede investering. Ik had met de oude vering altijd het gevoel dat bij flink gas geven halverwege de bocht de achterkant wat "deinerig" wordt. Hij gleed ook wel eens wat weg. Nu - met de Hyperpro achterveer - voelt ie echt zoveel beter aan. Ondanks dat ik er nog niet echt mee heb kunnen doorrijden.

Als mijn Bridgestones af zijn ga ik ook die Pilot Power 2CT`s overwegen. Lang geleden heb ik die banden ook op mijn CBR600RR gehad (al weer 10 jaar terug :o ). Prima bandjes! En nu 10 jaar later zullen ze nog wel beter doorontwikkeld zijn :Y .
 
Kreeg te horen dat mn Akra Carbon nog even op zich laat wachten, ze hebben het beetje druk bij Akra en kunnen blijkbaar de vraag niet aan met produceren.. Wachten op speelgoed duurt altijd lang :+
De levertijden van Akrapovic zijn om van te huilen. Then again, je kan het ze ook niet kwalijk nemen. In hun fabriek is 300 man werkzaam en zij verschepen wereldwijd.

Vraagje aan andere night fluo rijders; de lak op mijn achtervelg begint hier en daar los te laten en er blijft dan een klein gat achter :? Hebben jullie hier ook last van? De teller staat nu net boven de 9000km.
Je velgen zijn gecoat, klinkt voor mij als dat er hoe dan ook wat mis gaat bij jouw achtervelg. Kun je eens een foto plaatsen?
 
Laatst bewerkt:
Dit is 1 van de 3 plekken. Dit is trouwens ook de grootste en meest recente plek. Motor is nog geen jaar oud zou toch wel slecht zijn als dit "normaal" is.


full
 
Het oogt voor mij een beetje als een beschadiging door een bandenapparaat. Kan dat kloppen? Heb je recentelijk je banden laten wisselen?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het niet eens met de conclusie "schade". Er zijn geen afdrukken van een hard voorwerp in de lak, en het onderliggende metaal van de velg is ook nog helemaal gaaf. Vooral die breukrand van de coating aan de bovenzijde en het loshangende flardje coating daar rechts doen mij eerder denken aan een gevalletje slechte coating. Misschien zat er vettigheid ofzo op die plek op de velg. Ook toevallig dat het recht boven het ventiel is.

Ik zou eens over garantie gaan praten met de dealer.
 
Ik heb inderdaad recentelijk mijn achterband laten wisselen. Dus de kans is aanwezig.
Aan de andere kant ziet het er wel echt naar uit alsof de coating niet goed is aangebracht.
Ik ga binnenkort dan maar even langs de dealer.
Bedankt voor de input guys!
 
Hou ons op de hoogte als je wilt. Ik ben heel benieuwd. Ik zou er overigens niet al te lang mee wachten. Aluminium roest snel en je rijdt nu soort van 'onbeschermd' rond.
 
Vandaag mijn eerste echte motor valpartij.
De mensen die achter mij reden zullen wel hebben moeten lachen:)
Alhoewel de man als eerste achter mij zat
netjes stopte en vroeg of alles OK was.
Dat kon ik wel waarderen.
Ik had niets, was eigenlijk verbaast hoe snel dit allemaal ging.

Lag dus na een stomme inhaal-actie in de berm.
Tijdens invoegen wilde ik nog net voor een auto en ik
ging voor mijn gevoel al teveel over de invoegstrook.
Omdat ik daar vanaf wilde ging ik te snel naar rechts
terwijl de weg al in een flauwe bocht naar links ging...
Ik had het nodige gas erop dus je ziet de bui al hangen.
Met de nodige dosis beginners moed was het de keuze
of flink hangen in die bocht of vol in de ankers voor
die meters asfalt die ik nog had.

Ging uiteindelijk split-second voor optie 2.
Daarna met behoorlijke snelheid flink wat meters door
het onkruid van 50-75cm hoog totdat ik opeens op de grond
lag en zag dat er een zand helling verstopt was die ik raakte.
Iets teveel naar rechts gegaan, want ik stond bijna stil:(

Dacht dat ze weer flink gehavend was.
Ik zat er naast en zij lag op haar rechterkant.
Oooh nee dacht ik nog daar gaat mijn zomer 2017 motor rijden.

Nadat ik de motor rechtop had gezet zag deze eruit als
een MT-guerilla camouflage versie.
Er zat zoveel groen op dat ik niet eens zag wat de schade zou zijn.

Al bij al na een flinke wasbeurt is de lijst:
- Kentekenplaat houder afgebroken http://www.kentekentekst.nl/motor-kentekenplaathouder-zonder-tekstrand
- Scheef stuur:(
Geen enkele beschadiging kunnen vinden, dat ga je toch niet geloven?
Zelfs mijn bar-end spiegel was niets op te vinden...

Ga mijn rijgedrag toch maar eens aanpassen
want dit had ook anders af kunnen lopen.
 
Meer mazzel dan dit ga jij nooit meer krijgen Marsk. Ik ben ontzettend blij dat je niks hebt. Mooi moment om de rijstijl even te herzien inderdaad.
 
Poeh he, wat een verhaal en ervaring. Goed dat je alleen kleine materiele schade hebt, kentekenplaat houder kan je ook bij brezan halen voor weinig , had ik toen ook gedaan toen mijn plaat gestolen werd na 3 maanden motor in bezit. Koste me nog geen 5 euro.
De MT is geen super rap beestje en dat besef ik mij ook en pas mijn rijstijl er ook op aan. Remmerij is niet zo best tov de MT10 heb ik gemerkt of de CBR.
Hoop dat het geen deuk in je ego heeft opgeleverd!
 
oei fijn om te weten dat je er zelf goed vanaf bent gekomen!
Dat is een leermomentje geweest die je heel je motorcarriere weer mee kan nemen in ieder geval..

Kom zelf net terug van ritje op de MT09 bij de Demodagen in Made, wat een machine!
Na een paar bochten gewoon al een heel vertrouwd gevoel. Best nog wel even gas kunnen geven omdat de groepsleider aardig tempo hield, en hoop gezellige mensen gesproken.

Zeker een aanrader mocht je ff niks te doen hebben van het weekend.

Ik ga de vrouw maar eens overtuigen dat zij wel m'n MT07 kan gebruiken, zodat ik kan gaan kijken voor stapje hoger, beviel namelijk wel erg goed die 09 :+

QGHp39.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf ook heel blij dat ik niets heb dat is toch het aller belangrijkste.
Met mijn ego is niets aan de hand.
Ben mij wel bewust dat ik nog een beginner ben die stomme fouten maakt;)

Kom net terug van Koos(van wijk motoren) en kom er
toch minder goed af dan gedacht.
Slag in mijn voorwiel.
Koos adviseerde nieuw wiel. Dat ga ik dan ook doen.
Taxatie €1000+.
Daar zal mijn verzekering weer blij mee zijn:(
Stuur staat inmiddels weer recht en kan weer prima rijden.
Advies was om niet boven de 120km/u te gaan rijden.
Dit in verband met slag in het voorwiel.

Koos zei direct dat mijn bandjes veel te zacht waren.
En dat ik daar beter op moet letten.
Heb speciaal nog zo'n banden spanning meter gekocht.
Dat is mij al een jaar ontschoten deze maar eens te gebruiken.
Wijze les maar weer....

Kreeg wel even een test motor mee om mij even te vermaken.
Kawa Z900 ABS OMG die wil wel.
Zeker op de snelweg is dit een groot verschil t.o.v MT-07.
Heerlijk ook die slipper clutch en dat vermogen in het hogere gebied.
Toch blijf ik lekker bij mijn 2 cilinder 700cc.
Dat vermogen is niet weggelegd voor mij.
Ik ga daar mee spelen.....
 
Laatst bewerkt:
Pff dat is toch schrikken marski!

Ik kom ook net bij van meel vandaan en inderdaad schade door banden wisselen. Ze gaan op hun kosten overspuiten en ik mag zelf aangeven wanner dit gedaan moet worden. Ook als het einde van het seizoen is. Toch wel netjes van ze om dit vrijwel meteen aan te bieden.
 
Gelukkig kom je er zelf ongeschonden vanaf Marski!

Schades zijn te repareren. Het is even zuur, maar valt toch enigzins mee het bedrag.
 
Pff dat is toch schrikken marski!

Ik kom ook net bij van meel vandaan en inderdaad schade door banden wisselen. Ze gaan op hun kosten overspuiten en ik mag zelf aangeven wanner dit gedaan moet worden. Ook als het einde van het seizoen is. Toch wel netjes van ze om dit vrijwel meteen aan te bieden.

Oh wauw. Goed geregeld. goed opgepakt bij van Meel. Ook weer opgelost.


Kreeg wel even een test motor mee om mij even te vermaken.
Kawa Z900 ABS OMG die wil wel.
Zeker op de snelweg is dit een groot verschil t.o.v MT-07.
Heerlijk ook die slipper clutch en dat vermogen in het hogere gebied.

Die Z900 is echt een top ding. Lijkt mij ook een hele goede kandidaat als overstap van 07 naar iets wat wat meer performance oriented is. Van het rijtje GSXS750 vs. MT09 vs. Z900 is wat mij betreft de Z900 een absolute winnaar.
 
Avond MT-ers :W

Hier nog geen mt07, maar lees zo nu en dan al even mee. Mijn vrouw zou dit jaar (het liefst nog gisteren) een exemplaartje in haar bezit willen hebben, maar tot nu toe nog geen juiste (of eentje voor de juiste prijs) gevonden.
Mocht het zover komen dat we voor een mt gaan kijken, zijn er in de paar jaar van het bestaan inmiddels al punten aan het licht gekomen waar op te letten?


Aangezien hij voor mijn vrouw gaat worden en zij van roze houdt (uiteraard... :X ), zou ze wel wat roze accenten er op willen. Nu zijn we deze site tegengekomen, heeft iemand toevallig ook ervaring met de site/kwaliteit stickers?

NICE-BIKES SHOP - Pimp Your Bikes!

Bedankt voor de reacties alvast... :)
 
Ik zit al een poosje na te denken maar volgens mij zijn er niet echt dingen met de 07 waar je voor moet oppassen. Iemand anders een idee?

Ik ben niet bekend met die shop, de stickers heb ik wel al een aantal keer voorbij zien komen over het net. Ziet er heel cool uit. Ik kan mij voorstellen dat die 'Kenny Robberts' blokken wat sneller loslaten gezien het patroon op die luchtinlaat. Die is namelijk niet vlak, maar heeft een soort van heel fijn golfbal patroon er in zitten. Een sticker kan dan onmogelijk goed hechten.

Wat misschien wel een leuk idee is (alhoewel ik me realiseer dat dat de term 'roze accenten' overstijgt) is de tank in het roze laten wrappen. Wat op de MT-07 oogt als de tank zijn in werkelijkheid een drietal gemakkelijk te disasembleren panelen die natuurlijk heel gemakkelijk naar de lokale wrapper gebracht kunnen worden. Voor een zacht prijsje is vrouwlief dan helemaal het baasje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan