Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het MT-03 Topic deel VII: Tijd voor verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Precies. Ik kan wel de hoofdprijs gaan vragem straks, komt er niemand. En ik heb weinig tot geen emotie over het behoud van motoren. Beter eennormale verkoop dan iemand hetvel over zijn pren trekken en dannogjaren horen dat er een stekkertje gecorrodeerd was.....echtniet.
 
Ben je nu sarcastisch Monomuis? Ik vind 750 voor een paar 2e hands akra's redelijk netjes. Zou dat liever doen dan nieuwe MIVV's bijvoorbeeld.

Nope, ben serieus. Als er maar 25% af gaat van de nieuwprijs, is dat te weinig. Dan leg ik liever 250 euro bij voor nieuw. Het verschil is te klein, Voor mij in elk geval wel.
Voor dat extra geld heb je verse dempers en garantie.
 
Mijn MT heeft gister op de testbank gestaan bij Dyonjet vd Meer. Hij liep echt brak voor de testbank. Nu loopt hij veel beter. Hij houdt echter nog wel in rond de 50 in de derde versnelling met constant gas en rond de 4K aan/uit effect.

Eenmaal op de testbank reageerde de motor niet goed op de wijzigingen van de Powercommander. Bleek dat de Lamdasonde afgekoppeld moest worden voor de Powercommander. Dit stond echter niet in de gebruiksaanwijzing dus die zat nog aangesloten.
 
Ik heb vroeger wel eens verkeerde sproeiers in een doosje gehad met een dynojet kitje.
Blijkbaar vergeten ze wel eens wat.

Ik hoop dat zo'n EJK-kitje wel een beetje gaat helpen, maar las je met de powercommander dat aan/uit rond 4k er nog niet uit krijgt, begin ik een beetje de hoop te verliezen. Ach, we zien wel. Heb nu trouwens een Z300 staan, ook wel geinig, alleen mist ie natuurlijk een berg koppel, verder loopt ie erg netjes en met een Akrapovic open uitlaatje klinkt het wunderschön.

KWARCK, wanneer ben jij aan de beurt bij vd Meer?
 
Laatst bewerkt:


Dan moet die tuner toch eens leren lezen, want er zit toch een O2 Optimizer bij.

Zie Fail (European Only)&year=2011&mk=28&mdl=109&yr=2051


En die moet je dan natuurlijk wel installeren. En dit is de handleiding voor die O2 Optimizer:

http://www.powercommander.com/downloads/22-021/install/optimizer/eng76125025.pdf

 
Laatst bewerkt:
Sohee, kost een bak knakuh. Op de mijne......voor diefijne prijs ziter inderdaad eentje! Ook nogeens!
 

Ha die Monomuis! Ik ga volgende zaterdag, ben benieuwd!
 
Heeft iemand van jullie ervaring met een zijkoffer rek voor de MT-03?

Wil ooit een keer op vakantie en dan lijken koffers me wel praktisch. Ik weet dat Hepco & Becker een rek heeft, verder geen idee. Het enige wat ik weet is dat het wel prijzig is :p
 
Staan in dit topic zijkoffer racks aangeboden die bewezen hebben de hele wereld over te kunnen. Moet je ff terug zoeken. Supersolide.
 
Aanstaande zaterdag, ok, ben erg benieuwd! Ik hoop dat die EJK echt gaat helpen. Misschien van het weekend dan maar die Mivv's hier er op schroeven. Even in de agenda kijken wat de plannen zijn met de vrouw.
 


Ik heb een Powercommander FC, daar zit geen O2 optimizer bij en volgens de info van Dynojet zou de Lambda sonde zelfs gemonteerd kunnen blijven. De Lambda sonde zat de tuner echter toch in de weg bij het afstellen.

Zoals ik al aangaf is de MT beter dan voorheen maar nog niet helemaal top. Ik zag in een eerder deel een testbankgrafiek van een andere MT die er een stuk beter uit ziet. (was dat toevallig die van jou? )

Zou iemand deze eens willen vergelijken? Ik denk dat mijn MT in het middengebied wat rijker moet worden afgesteld.

 
Mooi, altijd meer dan 40 Nm. Daar kunnen die 400cc 4-cil. niet tegenop. Watte? Ja die kom ik met gymkhana vaak tegen.
Jammer dat de grafiek pas start bij 3000 tpm.
De slinger in de lucht/brandstof verhouding is wel raar, met injectie verwacht ik een strakke lijn zoals in die eerdere post.
 
Staan in dit topic zijkoffer racks aangeboden die bewezen hebben de hele wereld over te kunnen. Moet je ff terug zoeken. Supersolide.
Heb alles ooit een keer helemaal gelezen. Denk dat jij doelt op het zelfgemaakte rek? Volgens mij was die al naar iemand toe gegaan wat ik me kan herinneren... Anyway, kga dat project nog maar even uitstellen. Heb ook wel hele mooie zwarte koffers gezien trouwens van hepco en b maar wel rond de 300 ps
 

Ja, dat zelfgemaakte rek.
 


Ja, deze uitdraai is van mij.
 
De slinger in de lucht/brandstof verhouding is wel raar, met injectie verwacht ik een strakke lijn zoals in die eerdere post.

Ook met een carburateur verwacht je niet zo'n slinger (hoewel injectie een strakkere lijn geeft natuurlijk).
Onderin te rijk, dan iets te arm, dan weer wat rijker, om vervolgens weer wat armer mengsel te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen. Ik heb sinds kort ook een MT 03 uit 2006 en het is echt een top ding. Alleen staat mijn koplamp te hoog en ik kom er niet achter hoe ik hem lager zet. Weet iemand hier hoe dat moet? Alvast bedankt.
 
Hallo iedereen. Ik heb sinds kort ook een MT 03 uit 2006 en het is echt een top ding. Alleen staat mijn koplamp te hoog en ik kom er niet achter hoe ik hem lager zet. Weet iemand hier hoe dat moet? Alvast bedankt.


Gefeliciteerd.

Ik heb even voor je in de handleiding gekeken en daar staat;
"Vraag indien nodig een Yamaha dealer de koplamplichtbundel af te stellen"
Schieten we dus nog helemaal niks mee op.
 
Gefeliciteerd.

Ik heb even voor je in de handleiding gekeken en daar staat;
"Vraag indien nodig een Yamaha dealer de koplamplichtbundel af te stellen"
Schieten we dus nog helemaal niks mee op.


Ja dat had ik ook gevonden. Beetje onzinnig om voor je koplamp afstellen naar de dealer te gaan. Moet toch ook zelf te doen zijn. Ze hebben tegenwoordig geen vertrouwen meer in de handigheid van de gemiddelde koper
 
Volgens mij zit er gewoon een stelschroef, rechtsboven waar de lamp de fitting in gaat.
 
Hallo allemaal,

Tot nu toe nog steeds erg tevreden met de MT. Alleen nu is mijn dim/groot licht kapot. Nu blijkt het geen gewone H4 lamp te zijn die erin zit. Ik vermoed dat het een aftermarket xenonlamp is. (zie foto's onderaan) Heeft iemand van hier een zelfde lamp erin zitten of weet wat voor lamp ik moet kopen om deze te vervangen? Ik heb deze al gevonden maar volgens mij is dit alleen dimlicht. https://www.xenonlamp.nl/hid-light-xenon-vervangingslamp. Wanneer ik grootlicht inschakel dan 'draait' het lampje zeg maar. Dan zou ik dus een bi-Xenon lamp moeten hebben. https://www.xenonlamp.nl/hid-light-xenon-vervangingslamp-h4-bi-xenon. Echter ziet deze er anders uit...



 
Helaas was het gisteren niet echt een mooie dag om een stukje te gaan rijden. Toch maar besloten om wel naar Uithoorn te gaan voor de EJK.

Eenmaal bij Jeroen vd Meer aangekomen ging gelijk de deur omhoog om naar binnen te gaan, wel lekker als het flink aan het regenen is. Na een praatje en een bakje koffie motor op de testbank en alles aansluiten. Toen na een testrun het kastje ingebouwd en daarna afgesteld.

Dan heb je natuurlijk zin om te proberen, maar het weer was nog slechter geworden. Er lagen halve bomen op straat en Jeroen bood aan om me even naar huis te brengen, dat was erg fijn.

Vandaag was het prima weer dus lekker een stukje gereden. Ik ben blij dat ik het heb laten doen, ben tevreden met het resultaat. Voorheen was langzaam rijden in een lage versnelling niet zo prettig, en constant 50/55 rijden in 3 ook niet. Nu is dat gewoon goed te doen.

Wat mij betreft een aanrader dus...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.