Hier een kort verslag van mijn bevindingen zover met de MT.Heb hem precies één maand en 3700km mee gereden,waarvan afgelopen week 2500 in Frankrijk.Vóór de trip nieuwe Michelins Pilot Power erop en met de auto met trailer,samen met een vriend naar de Jura,waar hij en zijn vriendin een huis hebben.[
afbeelding]
De jura is een prachtig uitgestrekt gebied waar de MT echt in zijn element is.Ik was eerst toch een beetje bezorgd of de motor niet iets tekort zou komen,maar ben alleen maar enthousiaster geworden over de MT.Ik had geen enkele moeite om mijn maat bij te houden op zijn Hypermotard.
Vorig jaar hebben we ook die trip gemaakt en toen had ik nog een Monster s2r 800 met 80 pk,maar ik ben helemaal weg van de stuureigenschappen en de punchy motor van de MT.
Maakte me ook nog wat zorgen over de grondspeling,omdat ik hier thuis de steppen makkelijk aan de grond rijd,maar had er in de Jura weinig last van gek genoeg.....Mss omdat ze al korter zijn?
Mijn vriend blijft nog een week langer,dus ik ben zelf teruggereden.Zag er wel een beetje tegenop,950km,zonder windbescherming.
Halverwege in de pispot van Belgie ook nog regen,toen had ik wel een dipje,maar uiteindelijk is het me toch meegevallen.Heb er precies 11 uur over gedaan en voelde me op het laatst kiplekker.Wel een houten reet,pijnlijke nek en een verrotte rechterelleboog,maar dat is na een kwartier weer vergeten.
Voor mij is de MT dus een alleskunner gebleken,fantastisch in de bergen en je kunt er ook nog lange afstanden mee overbruggen.
Geen olieverbruik en benzineverbruik steeds rond 1 op 20.Mijn vriend tankte twee maal 12 liter waar ik dan 8 liter tankte....En we gingen even hard.[
afbeelding]