Het MT-03 Topic deel VII: Tijd voor verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zaterdag heb ik een hete date, sorry......zal ik die blonde tweeling van 21 met tieten als handballen en mooie landingsbaantjes dan maar afzeggen?



Wat denk je zelf?

Te laat Peter.....

Een zwarte is sneller.... je weet tog....

Jon-Jones-Models.jpg



:Y
 
Zaterdag heb ik een hete date, sorry......zal ik die blonde tweeling van 21 met tieten als handballen en mooie landingsbaantjes dan maar afzeggen?



Wat denk je zelf?
Eerlijk zullen wij alles delen.
 
Vandaag m'n CRG spiegels ontvangen en gemonteerd. :) Moet ze nog iets afstellen.



Wou eerst Bar-end spiegels, maar dit werkt ook prima!
 
Lijkt me lastig kijken... staat wel cool.
 
Echt zo zie je geen flikker
Of wel, maar dat hangt van de berijder af uiteraard. Maar dit gaat niet werken, je wordt dan echt verrast door alles en nog wat
 
Ook al zou het werken, ik vinnut er niet uit zien! :r

Maar als ThomMT03 er blij mee is ben ik het ook. :Y Dat dan weer wel. :Y
 
Op de foto ziet het er inderdaad een beetje gek uit. Maar zeker vooraanzicht is nu stuk beter. Je ziet het overigens vrij vaak bij supermotos.

Het kijken went vrij snel eigenlijk, nu kijk je ipv over je armen, onder je armen door.

Maar de tijd zal het leren of het wat is ;)
 
Op zich niet slecht hoor... Heb ooit een VTR gehad en die topkuip is zo smal dat ik ook onder mijn armen door keek. Werkt prima :Y
 
Op de hornet kijk ik nog onder m'n armen door, en dat met de standaard spiegels!
 
Hier een kort verslag van mijn bevindingen zover met de MT.Heb hem precies één maand en 3700km mee gereden,waarvan afgelopen week 2500 in Frankrijk.Vóór de trip nieuwe Michelins Pilot Power erop en met de auto met trailer,samen met een vriend naar de Jura,waar hij en zijn vriendin een huis hebben.
full


De jura is een prachtig uitgestrekt gebied waar de MT echt in zijn element is.Ik was eerst toch een beetje bezorgd of de motor niet iets tekort zou komen,maar ben alleen maar enthousiaster geworden over de MT.Ik had geen enkele moeite om mijn maat bij te houden op zijn Hypermotard.
Vorig jaar hebben we ook die trip gemaakt en toen had ik nog een Monster s2r 800 met 80 pk,maar ik ben helemaal weg van de stuureigenschappen en de punchy motor van de MT.
Maakte me ook nog wat zorgen over de grondspeling,omdat ik hier thuis de steppen makkelijk aan de grond rijd,maar had er in de Jura weinig last van gek genoeg.....Mss omdat ze al korter zijn?
Mijn vriend blijft nog een week langer,dus ik ben zelf teruggereden.Zag er wel een beetje tegenop,950km,zonder windbescherming.
Halverwege in de pispot van Belgie ook nog regen,toen had ik wel een dipje,maar uiteindelijk is het me toch meegevallen.Heb er precies 11 uur over gedaan en voelde me op het laatst kiplekker.Wel een houten reet,pijnlijke nek en een verrotte rechterelleboog,maar dat is na een kwartier weer vergeten.
Voor mij is de MT dus een alleskunner gebleken,fantastisch in de bergen en je kunt er ook nog lange afstanden mee overbruggen.
Geen olieverbruik en benzineverbruik steeds rond 1 op 20.Mijn vriend tankte twee maal 12 liter waar ik dan 8 liter tankte....En we gingen even hard.
full
 
Ja! De MT-03 is zwaar ondergewaardeerd: je/men denkt toch 'och wat een leuk beginnersfietsje zo met die 48PK' ... maar als je er zelf op rijdt kom je er al snel achter dat het meer dan genoeg motorfiets is en er maar weinig motoren zijn die zoveel rijplezier bieden!

M'n collega is ook om: heeft z'n trouwe, bijna klassieke, Kawasaki ZXR600, verkocht en staat op het punt een knappe MT-03 op de kop te tikken.

HJ
 
Laatst bewerkt:
Hier een kort verslag van mijn bevindingen zover met de MT.Heb hem precies één maand en 3700km mee gereden,waarvan afgelopen week 2500 in Frankrijk.Vóór de trip nieuwe Michelins Pilot Power erop en met de auto met trailer,samen met een vriend naar de Jura,waar hij en zijn vriendin een huis hebben.[afbeelding]

De jura is een prachtig uitgestrekt gebied waar de MT echt in zijn element is.Ik was eerst toch een beetje bezorgd of de motor niet iets tekort zou komen,maar ben alleen maar enthousiaster geworden over de MT.Ik had geen enkele moeite om mijn maat bij te houden op zijn Hypermotard.
Vorig jaar hebben we ook die trip gemaakt en toen had ik nog een Monster s2r 800 met 80 pk,maar ik ben helemaal weg van de stuureigenschappen en de punchy motor van de MT.
Maakte me ook nog wat zorgen over de grondspeling,omdat ik hier thuis de steppen makkelijk aan de grond rijd,maar had er in de Jura weinig last van gek genoeg.....Mss omdat ze al korter zijn?
Mijn vriend blijft nog een week langer,dus ik ben zelf teruggereden.Zag er wel een beetje tegenop,950km,zonder windbescherming.
Halverwege in de pispot van Belgie ook nog regen,toen had ik wel een dipje,maar uiteindelijk is het me toch meegevallen.Heb er precies 11 uur over gedaan en voelde me op het laatst kiplekker.Wel een houten reet,pijnlijke nek en een verrotte rechterelleboog,maar dat is na een kwartier weer vergeten.
Voor mij is de MT dus een alleskunner gebleken,fantastisch in de bergen en je kunt er ook nog lange afstanden mee overbruggen.
Geen olieverbruik en benzineverbruik steeds rond 1 op 20.Mijn vriend tankte twee maal 12 liter waar ik dan 8 liter tankte....En we gingen even hard.[afbeelding]


Mooi man! Leuk om te lezen!

Ergo: de mens is de zwakste schakel, heeft kwaaltjes, pijntjes en mentale dipjes. De MT-03 doet onverstoorbaar datgeen waarin hij uitblinkt: bochten pakken en doortrappen. :] :} :] :} :] :}
 
Ik had nog geen foto laten zien van mijn stuur,waar ik heel blij me ben.Maakt de zit iets lager en meer naar voren.Het geeft gewoon meer ruimte als berijder.
Dashboard is 15mm naar voren gekomen,omdat de risers de ruimte nodig hadden.
full
 
Mooi zo'n FatBar!

En handig mocht je een keertje op z'n kant gaan. Het yamaha stuur is erg slap en knakt dubbel waardoor ook meteen de tank a.d. grond komt => extra schade ontstaat... :(

... zoals hier gedemonstreerd door ondergetekende:

Foto650-QSXVULVG.jpg


Foto650-7YGBVNVS.jpg


Zo'n stevig stuur helpt dat te voorkomen.

Is trouwens destijds wel weer goedgekomen; kwam er als herboren uit:

Foto650-4GWHFIT8.jpg


Foto650-3KCHF6SU.jpg


dat zwart is trouwens authentiek Ducati zijdeglans-zwart... kreeg ook wel eens de vraag van wat petjes-volk: "Gaaf ding! Is dat een Ducati?"

HJ
 
Laatst bewerkt:
En dan zei jij? Tuurlijk is een prototype

Hahaha.

Goed verhaal van die Jura! Bytheway
 
Ik had nog geen foto laten zien van mijn stuur,waar ik heel blij me ben.Maakt de zit iets lager en meer naar voren.Het geeft gewoon meer ruimte als berijder.
Dashboard is 15mm naar voren gekomen,omdat de risers de ruimte nodig hadden.[afbeelding]


Heel mooi. Heb ook staan te kijken vorig jaar, maar kosten liepen wat uit de hand als ik alles wil wat ik bedenk.....dus dat komt nog wel eens haha
 
Over spiegels gesproken... Ik heb er een monster met vier ogen van gemaakt.

2hhdc87.jpg


Doen jullie Loctite op alle schroeven? En hoe krijg je fatsoenlijk de originele spiegels weg?
Ik heb wat geprobeerd, maar dat werkte niet. En is nu beschadigd...

*edit*
Goed verhaal, Texoot. Leuk ook dat je dit deelt!
 
Laatst bewerkt:
Nee, loctite alleen op de bevestigingsklemme de st gewoon handvast en een pietsie erbij. Nb, de rechter spiegel draait de andere kant op dan de linker, dat wist je toch wel? En nee, helemaal zonder beschadigen van de lak op de bevestigingsmoer lukt mij niet. Tenzij je een steeksleutel 13 en 14 hebt met rubber in het bekkie. Kan je proberen met een engelse sleutel en. Een stukje biba
 
Heel mooi. Heb ook staan te kijken vorig jaar, maar kosten liepen wat uit de hand als ik alles wil wat ik bedenk.....dus dat komt nog wel eens haha

Viel mee hoor,stuur kocht ik gebruikt van een kennis voor €50 en de klemmen nieuw van MP voor €30. *D
 
Nee, loctite alleen op de bevestigingsklemme de st gewoon handvast en een pietsie erbij. Nb, de rechter spiegel draait de andere kant op dan de linker, dat wist je toch wel?
Zo ver was ik nog niet...
En nee, helemaal zonder beschadigen van de lak op de bevestigingsmoer lukt mij niet. Tenzij je een steeksleutel 13 en 14 hebt met rubber in het bekkie. Kan je proberen met een engelse sleutel en. Een stukje biba
Helaas... die heb ik dus niet. Dan maar zo voorzichtig mogelijk.
 
Hoi ik ben op zoek naar andere dempers voor de mt van mijn vrouw
Heeft iemand van jullie misschien een leuk setje liggen of heb je een goedkoop adresje dan hoor ik hetgraag
 
Mooi verhaal over het tripje in Frankrijk.

Ik had dit weekend na 3 uurtjes rijden toch wel een gigantische houten reet.
Nou heb ik deze motor ook niet voor grote afstanden gekocht maar puur voor de fun maar zo een lange trip naar Frankrijk op de MT 03 zou toch niet mijn voorkeur hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan