Het MT-03 Topic deel VI: Komen en gáán

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij geldt de E3 norm voor motoren vanaf 2007 of zo, dus dient er vanaf dat jaar een cat in de uitlaat te zitten.


@Blue_eyes, bedankt voor de nuttige tips.

@anderen, bedankt voor de onzin reacties ;) moet ook een beetje gelachen worden toch!?!


Even ea gaan uit zoeken en heb dit gevonden;

EURO 3 norm – Eerste inschrijving motorfietsen
Vanaf 1 januari 2008 kunnen enkel de motorfietsen die conform zijn aan de Euro 3
norm nog een eerste inschrijving bekomen (Richtlijnen 97/27/EG, 2002/51/EG en
2003/77/EG).


Die van mij is van 2007 en valt hier dus niet onder. *O*

Verder maar eens m'n demper eraf gehaald en er zit idd een zwarte kat in de pijp die aan de demper vast zit, maar gek genoeg heb ik niet die verdikking zoals op de afbeelding was te zien en zoals ik die ook op foto's heb gezien van MT's uit 2008 en later.

Nu dus de grote vraag, maakt met of zonder kat verschil op de prestaties en het geluid van de motor en de vraag of die kats er subtiel uitkunnen of dat het 1malig sloopwerk wordt......


wie heeft een idee/ervaringen......?


BTW op de akra site staat dat de Akra's voor de MT03 inmiddels uit productie zijn genomen, dus nu wordt het een collectors item 8-)
 
even of marktplaats gekeken of er nog leuke accessoires te koop staan en kwam het volgende tegen.

Zie link en check die beschrijving

Daar hebben ze vast veel verstand van de MT of een stagiair die z'n huiswerk niet heeft gedaan _O-


Aantal cilinders: 2 :+

ik krijg dit zo vaak te horen... ook van motorrijders trouwens :')

ook regelmatig hier in de stad:

gast: vette motor man! die gaat zeker over de 300
ik:ik mag blij zijn als ik de helft haal 8-)
gast: echt :?
ik: :') maar bijhouden in de bochten doe je me niet hoor op een R1 :] *O*

en dan zeggen ze bijna allemaal... ik vind zo'n dit ook veel mooier dan zo'n racer 8-)
 
Volgens mij heeft HJ's Akra geen cat's... Die kan wellicht ff checken of zijn Akra daar wel of geen verdikking heeft.

Ik verwacht niet dat het eenvoudig te doen is om die dingen er "subtiel" uit te halen zodat ze evt. weer terug kunnen worden geplaatst.

De eenvoudigste manier zou zijn om ze er met een massieve pijp uit te rossen en de restanten er met een drevel uit te frezen.

Dat zal het geluid en de doorstroming enkel bevorderen. Een PC III en afstelling op de bank is dan wel aan te raden. Leuke klus for a rainy day.
 
Laatst bewerkt:
even of marktplaats gekeken of er nog leuke accessoires te koop staan en kwam het volgende tegen.

Zie link en check die beschrijving

Daar hebben ze vast veel verstand van de MT of een stagiair die z'n huiswerk niet heeft gedaan _O-

... :? misschien is het zo'n actie model: NU 2 VOOR DE PRIJS VAN 1!!!!!!!

En idd. ik heb een 2007 model met bijbehorende Akra's en die zijn nog zonder kat en zonder dikke stukken [click-to-zoom]:
IMG00109.jpg


HJ
 
Laatst bewerkt:
@ SteFan.... ;)

Kun jij de vlammen in dit plaatje net zo laten branden als in het MT logo?

full


Is de avatar van een amerikaanse kennis die dat graag wil. Misschien dat jij me daarmee kunt helpen? Sloop van het avatar resizen topic krijgt het zo 1,2,3 niet voor elkaar.
 
ja idd. laat het voorlopig maar even zo, maar heb dus idd dezelfde akra's als HJ. heb net in deel1 gelezen dat je de keuze had om die kat's erin te doen of niet. Adonis heeft met en zonder geprobeerd en reed uiteindelijk netals HJ zonder.

PCIII staat zowieso op de verlangenlijst.

HJ, is dat nu mat zwart?? zit er gruwelijk mooi uit! ook die zwarte veer :9~

fyi zie hieronder mijn huidige situatie met de akra

thnx voor de replies! :}
full
 
zie net dat HJ z'n kenteken met MT begint..... nice 8-)
toevallig had ik laatst al even uitgezocht of er niet een kenteken bestaat met ..-MT-03 en dat is niet het geval. Misschien maar goed ook anders waren een hoop van ons stik jaloers op die vent....
 
Da's idd matzwart. Dit na een kleine maar noodzakelijke make-over n.a.v. een incidentje afgelopen winter (zie deeltje V: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/18052968#18052968).

De zwarte veer is van Hyperpro. In de voorvork zit het ook en dat is, als je er een ongeremd stevige rijstijl op na wenst te houden, een hele verbetering. Met de MT-03 rijdt je immers bij voorkeur op de kleine achteraf weggetjes en daar is het asfalt niet altijd even strak. Goeie vering is dan het verschil tussen gas bij of gas los.

HJ
 
@ SteFan.... ;)

Kun jij de vlammen in dit plaatje net zo laten branden als in het MT logo?

[afbeelding]

Is de avatar van een amerikaanse kennis die dat graag wil. Misschien dat jij me daarmee kunt helpen? Sloop van het avatar resizen topic krijgt het zo 1,2,3 niet voor elkaar.

Oef.. dat kon nog wel eens lastig zijn. De vlammen laten bewegen zoals ze in dat plaatje staan lukt niet zomaar.

Kan wel ipv de vlammen die er nu staan wat vlammetjes er in maken zoals in het MT-03 icon. Morgen eens naar kijken of ik die code nog ergens heb (misschien eens gebruikvriendelijk maken....)
 
Da's idd matzwart. Dit na een kleine maar noodzakelijke make-over n.a.v. een incidentje afgelopen winter (zie deeltje V: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/18052968#18052968).

De zwarte veer is van Hyperpro. In de voorvork zit het ook en dat is, als je er een ongeremd stevige rijstijl op na wenst te houden, een hele verbetering. Met de MT-03 rijdt je immers bij voorkeur op de kleine achteraf weggetjes en daar is het asfalt niet altijd even strak. Goeie vering is dan het verschil tussen gas bij of gas los.

HJ

ben met het doorlezen vd historie pas bij topic deel2, maar heb toch even gekeken........
oef dat was niet mis :N
respect dat je hem weer in deze staat heb gekregen :}

ben ooit 1x gevallen en ik hoop dat het daarbij blijft. was met de hornet, we waren op vakantie in de eiffel en een maat ging in de bocht staan filmen, dus jong en onbezonnen draai ik dat gas net even verder open dan normaal om een mooie snelle drive-by te krijgen met snerpende 4pitter, maar je raad het al..... overmoedig en dus bocht niet kunnen houden en dat nog wel op camera :$
natuurlijk in het begin flink uitgelachen en vaak de replay moeten aanzien en inmiddels kan ik er zelf ook wel weer omlachen :') en heb een wijze les geleerd :Y
 
Oef.. dat kon nog wel eens lastig zijn. De vlammen laten bewegen zoals ze in dat plaatje staan lukt niet zomaar.

Kan wel ipv de vlammen die er nu staan wat vlammetjes er in maken zoals in het MT-03 icon. Morgen eens naar kijken of ik die code nog ergens heb (misschien eens gebruikvriendelijk maken....)

Oh, dat is toch prachtig! Alvast bedankt voor de moeite die je wilt nemen!

Grtz,

KC
 
Als ik het goed heb is dit de max breedte op het forum waar ie voor bedoeld is (Corvetteforum ?):

Org formaat

Alleen de plek van het vuur vullen vind er een beetje raar uit vind ik:


Plaatjes zijn wel een beetje aan de grote kant :X

Ik heb nog een ideetje, maar daarvoor moet eerst Terminator 2 klaar zijn met downloaden :9~ Denk aan deze scene:
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed heb is dit de max breedte op het forum waar ie voor bedoeld is (Corvetteforum ?):
[afbeelding]

Org formaat
[afbeelding]

Alleen de plek van het vuur vullen vind er een beetje raar uit vind ik:

[afbeelding]

Plaatjes zijn wel een beetje aan de grote kant :X

Ik heb nog een ideetje, maar daarvoor moet eerst Terminator 2 klaar zijn met downloaden :9~ Denk aan deze scene:


Thanks Stefan!

Ik ga ze doorsturen en laat je weten of dit aan zijn wensen voldoet!

p.s. het is voor iemand op een Amerikaans SuperTenere forum.

Top! :}
 
Laatst bewerkt:
Ah :D

ik had even gezocht op tineye (omgekeerd zoeken, geef een plaatje op en hij zoekt op welke sites ze gebruikt zijn) en daar kwam een corvetteforum.com naar voren.

Vaak worden er redelijk strenge eisen gesteld aan de grootte van usericons... ik hoor 't wel!
 
QWw4Z.gif
QeoEf.gif


Wat dacht je daar van :)

Met dank aan de heren Schwarzenegger en Cameron ;)
 
Laatst bewerkt:
16 juli 2011 zijn er nog plekker vrij op zandvoort...

aangezien die week daarvoor waarschijnlijk me laatste week is van me opleiding zou ik het wel een vet begin vinden van me vakantie

het is wel vrij rijden. ik heb nog geen circuit ervaring (afgezien van racen op de openbare weg) maakt dit uit?

misschien dat iemand ook intresse heeft?

http://www.motorsportschool.be/ShowEventsByDate.aspx?date=16-07-2011
 
Laatst bewerkt:
Stefan wel :Y

Trouwens, voor a.s. zondag heeft iemand een level 1 te koop staan voor tracktraining in Lelystad. Misschien leuk/handig om eerst met een instructeur te rijden?

Moet je wel een backprotector hebben btw.

Ik ga iig ook!
 
Laatst bewerkt:
Stefan wel :Y

Trouwens, voor a.s. zondag heeft iemand een level 1 te koop staan voor tracktraining in Lelystad. Misschien leuk/handig om eerst met een instructeur te rijden?

Moet je wel een backprotector hebben btw.

Ik ga iig ook!

kosten? me pa heeft volgens mij een back protector in de kast liggen
 
Het is absoluut geen schande om bij beginners te beginnen, 't is toch flink wennen om op z'n brede plak asfalt te rijden.

Je staat erbij in de startpost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan